Oliko markettani värjätty keinotekoisesti?

kaksivärinen markett

Ostin 2 viikkoa sitten kauniin marketan, jossa on(tai oli) tummemman fuksianpunaisia ja vaaleanpuna-valkoisia kukkia sekaisin. Nyt se on ollut parvekkeellani ruukussa ja jäljellä on enää niitä vaaleanpunaisia kukkia. Tummanpunaiset kukat ovat niitä vanhempia, jotka ovat matalampana, ja päällimmäiset viimeksi avautuneet vaaleanpunaisia. Tulikin mieleeni oliko tämä kaksivärisyys vain fuulaa. Onkohan kasville juotttu ennen myyntiä jotain värivettä, joka on värjännyt kukat fuksianpunaiseksi ja sen jälkeen muodostuneet kukat ovat taas normaalin värisiä vaaleita?

Tarkasteltuani kasvia heti oston jälkeen, huomasin heti, että ne hieman vanhemmat kukat ovat niitä fuksianpunaisia, mutta ajattelin, että vanhetessaan kaikki kukat muuttuisivat vaaleanpunaisista tummemmiksi ja kaksivärisyys säilyisi. No niin ei käynyt. Olen nyppinyt nuo tummat kukat pois sitä mukaan kun niitä on alkanut lakastua ja jäljellä on enää vaaleanpunaiset, muutamaa fuksiaa lukuunottamatta... No ihan kaunis tuo on noinkin, mutta enpä olisi osannut ajatellakkaan tuota kukkakaupassa, katsoin vain, että ompa kaunis enkä ole vastaavaa väriä marketasta ennen nähnyt!

1

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkuperäinen43

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRh7WjfG5pdt90GsUPZAe7cbsGrkcfvRu4n7w3Ug42GfeordF41Ylwb0-DEeQ

Markettani on siis tämän värinen, mutta noita tummia kukkia ei enää ole. Googlen kuvahaulla löytyi muutama kuva vastaavasta väristä. Onkohan kasvini hoidassa joku ongelma, jos se ei ole värjätty, kun siihen ei enää noita tummia kukkia tule vaan vaaleita jotka nekin ovat hieman pieniä.

Laitoin kasvin oston jälkeen saviruukkuun ja olen kastellut sitä säännöllisesti ja lisännyt nestemäistä kasvilannoitetta lähes joka kastelukerta. Kukka on aurinkoisella eteläparvekkeella missä myös iso kattoikkuna, joten valoa ja lämpöä on aika reilusti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2034
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      102
      1845
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1649
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1504
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1182
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      81
      1118
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      53
      1105
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1093
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1056
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1013
    Aihe