Olisin kinnostunut tietämään bulimiaan sairastuneiden ja parantuneiden oireista (henk. ja fyys.), sekä kuinka nopeasti ahmimisoksentelu ''koukuttaa''.
Olen tällä hetkellä 5:ttä viikkoa dieetillä ja liian suuren pasta-annoksen jälkeen annoin ylen. Haluaisin pitää edes yhden ns. mässäilypäivän (rakastan ruokaa) ilman että se vaikuttaisi dieettiini suuresti. Tämän vuoksi olen jopa harkinnut helppoa tapaa, ja oksentaa suurimman osan ulos. Jos siis toistan saman esim. huomenna tai ylihuomenna turpoavatko kasvoni? Mitä muuta haittaa voisi koitua?
En halua olla loukkaava ketään kohtaan. ja tarkoitukseni ei ole joutua bulimian kouriin.
Kuinka nopeasti bulimian oireet ''vaikuttaa''?
3
2455
Vastaukset
- Elämästänauttija...
Kyllä ne posket turpoavat jatkuvan yökkäilyn takia ja se on usein se ensimmäinen merkki, josta oksetajan tunnistaa vaikkei hän itse sitä hoksaakaan kun muutos tapahtuu vähitellen. Kurkku kokonaisuudessaan voi vaurioitua, samoin keuhkot. Aineenvaihdunta muuttuu, joskus lopullisesti, ja imeytymishäiriöt ovat tyypillisiä. Eli jos jatkat oksentamista voit saada elinikäiset vauriot.
- pau123
eräs bulimikko oli sairastanut 2kk ja kuoli sydänkohtaukseen....itse pelkään bulimiaa kuollakseni koska se on ainoa asia elämässäni jota en voi kontrolloida. olen sairastanut 9 vuotta.
- Noora3
Hei
Itse sairastin akuutisti 2 vuotta. Aluksi ihailin sairautta jonka ansiosta laihduin ja bulimia oli ystäväni. Toisen vuoden jälkeen en enää hallinnut bulimiaa vaan bulimia eristi minut ystävistäni. Jäin kotiin oksentelemaan kun muut opiskelijat juoksivat bileissä. Halusin olla täydellisenpi, jotta voisin mennä bileisiin,
Bulimia teki minulle sen, että minulle tuli refluksitauti, joka on yleinen bulimian jälkisairaus. Nyt kärsin lopun ikäni siitä, että vatsahapot saattavat nousta ruokatorvea pitkin ylös hallitsemattomasti. Se sattuu ja joudun vahtiaan syömisiäni.
Hampaat menivät myös huonoksi. Alussa sitä ei huomannut, mutta jossain vaiheessa se tapahtui nopeasti. Kiilteitä kun ei niin vaan saa takaisin.
Ihosta tuli kuiva ja kimmoton, koska rasva ei imeytynyt ruoansulatukseeni.
Hyvien rasvojen puutteen vuoksi (aivotoiminta) sairastuin myös masennukseen, joka oli KAMALAA! En ikinä uskonut ajattelevani niin synkkiä ajatuksia.. iloinen ihminen..hui..
Toivottavasti vastauksestani on hyötyä. Jos mitä, niin toivon etten olisi aloittanut moista tyhmää toimintaa, koska nyt edessäni on monta vuotta vittumoista elämää refluksitauti riesana jarruttamassa loppuelämääni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566329
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865