Kuinka nopeasti bulimian oireet ''vaikuttaa''?

Nimimerkki12431

Olisin kinnostunut tietämään bulimiaan sairastuneiden ja parantuneiden oireista (henk. ja fyys.), sekä kuinka nopeasti ahmimisoksentelu ''koukuttaa''.

Olen tällä hetkellä 5:ttä viikkoa dieetillä ja liian suuren pasta-annoksen jälkeen annoin ylen. Haluaisin pitää edes yhden ns. mässäilypäivän (rakastan ruokaa) ilman että se vaikuttaisi dieettiini suuresti. Tämän vuoksi olen jopa harkinnut helppoa tapaa, ja oksentaa suurimman osan ulos. Jos siis toistan saman esim. huomenna tai ylihuomenna turpoavatko kasvoni? Mitä muuta haittaa voisi koitua?

En halua olla loukkaava ketään kohtaan. ja tarkoitukseni ei ole joutua bulimian kouriin.

3

2512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämästänauttija...

Kyllä ne posket turpoavat jatkuvan yökkäilyn takia ja se on usein se ensimmäinen merkki, josta oksetajan tunnistaa vaikkei hän itse sitä hoksaakaan kun muutos tapahtuu vähitellen. Kurkku kokonaisuudessaan voi vaurioitua, samoin keuhkot. Aineenvaihdunta muuttuu, joskus lopullisesti, ja imeytymishäiriöt ovat tyypillisiä. Eli jos jatkat oksentamista voit saada elinikäiset vauriot.

• pau123

eräs bulimikko oli sairastanut 2kk ja kuoli sydänkohtaukseen....itse pelkään bulimiaa kuollakseni koska se on ainoa asia elämässäni jota en voi kontrolloida. olen sairastanut 9 vuotta.

• Noora3

Hei

Itse sairastin akuutisti 2 vuotta. Aluksi ihailin sairautta jonka ansiosta laihduin ja bulimia oli ystäväni. Toisen vuoden jälkeen en enää hallinnut bulimiaa vaan bulimia eristi minut ystävistäni. Jäin kotiin oksentelemaan kun muut opiskelijat juoksivat bileissä. Halusin olla täydellisenpi, jotta voisin mennä bileisiin,

Bulimia teki minulle sen, että minulle tuli refluksitauti, joka on yleinen bulimian jälkisairaus. Nyt kärsin lopun ikäni siitä, että vatsahapot saattavat nousta ruokatorvea pitkin ylös hallitsemattomasti. Se sattuu ja joudun vahtiaan syömisiäni.
      Hampaat menivät myös huonoksi. Alussa sitä ei huomannut, mutta jossain vaiheessa se tapahtui nopeasti. Kiilteitä kun ei niin vaan saa takaisin.

Ihosta tuli kuiva ja kimmoton, koska rasva ei imeytynyt ruoansulatukseeni.
      Hyvien rasvojen puutteen vuoksi (aivotoiminta) sairastuin myös masennukseen, joka oli KAMALAA! En ikinä uskonut ajattelevani niin synkkiä ajatuksia.. iloinen ihminen..hui..

Toivottavasti vastauksestani on hyötyä. Jos mitä, niin toivon etten olisi aloittanut moista tyhmää toimintaa, koska nyt edessäni on monta vuotta vittumoista elämää refluksitauti riesana jarruttamassa loppuelämääni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      368
      9780
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      91
      6161
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      376
      5801
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      146
      4221
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      3
      3542
    6. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      80
      3126
    7. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      78
      3070
    8. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      6
      2856
    9. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      7
      2788
    10. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      114
      2768
    Aihe