Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kuinka nopeasti bulimian oireet ''vaikuttaa''?

Nimimerkki12431

Olisin kinnostunut tietämään bulimiaan sairastuneiden ja parantuneiden oireista (henk. ja fyys.), sekä kuinka nopeasti ahmimisoksentelu ''koukuttaa''.

Olen tällä hetkellä 5:ttä viikkoa dieetillä ja liian suuren pasta-annoksen jälkeen annoin ylen. Haluaisin pitää edes yhden ns. mässäilypäivän (rakastan ruokaa) ilman että se vaikuttaisi dieettiini suuresti. Tämän vuoksi olen jopa harkinnut helppoa tapaa, ja oksentaa suurimman osan ulos. Jos siis toistan saman esim. huomenna tai ylihuomenna turpoavatko kasvoni? Mitä muuta haittaa voisi koitua?

En halua olla loukkaava ketään kohtaan. ja tarkoitukseni ei ole joutua bulimian kouriin.

3

2292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämästänauttija...

      Kyllä ne posket turpoavat jatkuvan yökkäilyn takia ja se on usein se ensimmäinen merkki, josta oksetajan tunnistaa vaikkei hän itse sitä hoksaakaan kun muutos tapahtuu vähitellen. Kurkku kokonaisuudessaan voi vaurioitua, samoin keuhkot. Aineenvaihdunta muuttuu, joskus lopullisesti, ja imeytymishäiriöt ovat tyypillisiä. Eli jos jatkat oksentamista voit saada elinikäiset vauriot.

    • pau123

      eräs bulimikko oli sairastanut 2kk ja kuoli sydänkohtaukseen....itse pelkään bulimiaa kuollakseni koska se on ainoa asia elämässäni jota en voi kontrolloida. olen sairastanut 9 vuotta.

    • Noora3

      Hei

      Itse sairastin akuutisti 2 vuotta. Aluksi ihailin sairautta jonka ansiosta laihduin ja bulimia oli ystäväni. Toisen vuoden jälkeen en enää hallinnut bulimiaa vaan bulimia eristi minut ystävistäni. Jäin kotiin oksentelemaan kun muut opiskelijat juoksivat bileissä. Halusin olla täydellisenpi, jotta voisin mennä bileisiin,

      Bulimia teki minulle sen, että minulle tuli refluksitauti, joka on yleinen bulimian jälkisairaus. Nyt kärsin lopun ikäni siitä, että vatsahapot saattavat nousta ruokatorvea pitkin ylös hallitsemattomasti. Se sattuu ja joudun vahtiaan syömisiäni.
      Hampaat menivät myös huonoksi. Alussa sitä ei huomannut, mutta jossain vaiheessa se tapahtui nopeasti. Kiilteitä kun ei niin vaan saa takaisin.

      Ihosta tuli kuiva ja kimmoton, koska rasva ei imeytynyt ruoansulatukseeni.
      Hyvien rasvojen puutteen vuoksi (aivotoiminta) sairastuin myös masennukseen, joka oli KAMALAA! En ikinä uskonut ajattelevani niin synkkiä ajatuksia.. iloinen ihminen..hui..

      Toivottavasti vastauksestani on hyötyä. Jos mitä, niin toivon etten olisi aloittanut moista tyhmää toimintaa, koska nyt edessäni on monta vuotta vittumoista elämää refluksitauti riesana jarruttamassa loppuelämääni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe