Jos vaihtaa sijoituasunnosta toiseen niin joutuu maksamaan verot välissä, ja se on mielestäni epäkohta verotuksessa. Tarkoitus kun ei kuitenkaan ole realisoida omaisuutta tässä välissä. Ja tämän takia joudut panttaamaan myymistä ja kaupankäyntiä on vähemmän.
Sitten on kuitenkin olemassa rahastoja, joiden välillä voit vaihtaa verovapaasti, ainakin joidenkin pankkien sisällä, niin se on jotenkin omituista. Miksi rahastosijoittamista suositaan. Asuntosijoittaminen kun harvoin on keinottelua, verrattuna osakkeisiin ja rahastoihin.
Eli verotukseen pitäisi saada muutos niin, että veroja ei tarvitse maksaa, mikäli kyseessä on vain vaihto sijoitusasunnosta toiseen.
sijoitusasunnon vaihto toiseen ja verot
5
268
Vastaukset
- %%%€
On se epäoikeuden mukasta verotusta että vuokra tuotto on ansio tuloa .
Tulot n. 1910€ ja siotus asunnon vuokra 500€ yhteensä siis verotettavaa tuloa 2410€ josta veroa 37,7 % asunto ei ollut ostaessa sijoitus asunto mutta myöhemmin . - täh?
vuokratulo on kylläkin pääomatuloa
- lisäätietoa11
Epäkohta:
Mistä saisi lisää tietoa tuosta verotuksen kohdasta?? - Rabbes
Jenkkilässä on joissakin verovapautta, jos siirtyy toiseen sijoituskohteeseen. Mut ei meillä sossulassa ;)
Verovapaata on tietysti jos olet ITSE asunut asunnossa 2 v yhtäjaksoisesti. Ja näitä kämppiä voi olla vaikka kuinka monta, kunhan olet asunnot jokaisessa 2v jossakin vaiheessa:
http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Asunnon_myyminen
ja onhan kämpässä muuten etuja:
http://www.investori.com/j/artikkelit/asuntosijoittaminen/66-sijoittaisinko-asuntoon - lisäätietoa11
Kiitti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797