Koljonvirran leirintäalue

Turisti

Olipa pettymys kun olin kesän alussa yötä Koljonvirran leirintäalueella. Kovin oli mökkien ilme karsittu. Eipä olleet luksusta aikaisemminkaan mutta nyt mökeistä oli viety pois kahvinkeittimet, vesiastia, kauha ja jopa verhot. Ilmeisesti Iisalmessa on tapana riisuutua paljaan ikkunan edessä? Melkein kaikki asioista jotka listassa "Muista tarkistaa lähtiessäsi" oli viety pois. Ainoastaan jääkaappi ja harja oli jäljellä. Tosin en tiedä mitä varten harja oli mökissä sillä ainakaan ennen meidän tuloamme sitä ei oltu siivottu.
Asiaa toimistosta kyseltyämme vastaus oli että "mökit ovat leirintalueen tasoisia". No ilmeisesti taso oli edellisvuodesta laskenut. Eikä verhot kuuluneet lerintäalueen "Imagoon" :DDD
Lisäksi ihmettytti alueen keittiön huono varustelu ja vessojen huono siivous. Ilmeisesti ne oli samaa "leirintäaluetasoa". Siihen ei kai kuulu myöskään lämmin vesi keittiössä ja suihkussa?
Oli ainakin toistaiseksi meidän viimeinen käynti tälle lerintäalueelle.

184

12785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äitee ja lapset

      Et ole ensimmäinen etkä varmaan viimeinen joka valittaa. Jos joku kuvitteli uusien yrittäjinen Erja ja Jamppa Kääriäisen aluetta parantavan niin pahasti meni mönkään. Ruoka on kuulemma ollut ala arvoista ja palvelu olematonta. Ennenvanhaan me iisalmelaiset kävimme useinkin alueella uimassa, kahvilla ja tietty siiderillä. Eipä tee enää mieli. Kerta riitti. Harmittaa koska alueesta olisi osaavissa käsissä saatu miellyttävä paikka myös meille paikallisille. No sitten vuonna 2015 tai jotain.

    • Kunppari

      Noh juu elikkäs ei kannata valittaa, oon töissä tuolla.. Me yritetään tehä kaikki!!!!!

      • vo1ttu

        Tässä voi sanoa mielipiteensä ja yrittämisen tulos kertoo jotain.Ei kuluttajan tarvitse maksaa tästä oppirahoja.Turha tässä on kiistellä;kokemukset saavat tekemään seuraavalla kerralla toisenlaisia valintoja.


      • asiakaspalaute!

        Laittakaa asiakkaita varten kirjallisia asiakaspalautekaavakkeita mitä mieltä asiakas oli palveluista. Niistä näkee mikä ja mitkä asiat ovat ok ja mitkä kaipaavat korjausta/parantamista. Plussat/ miinukset.. hyvää /huonoa jne... ja palautteen voi täyttää nimettömänä jos niin haluaa... monissa yrityksissä sellaiset on ollut jo aikoja, jopa sairaaloissa pankeissa jne....


      • Äitee ja lapset

        Pelkkä yrittäminen ei auta jos asiakas ei viihdy. Palveluammattiin täytyy valikoitua oikeanlaiset tyypit. Huono päivä ei saa näkyä ulospäin. Ja mihinkään kysymykseen ei vastata "en minä tiedä". Asiakas vaistoaa jos paikan työilmapiiri on hakusessaan. Ja jos kukaan ei valita niin parannusta ei tule.
        Tullaan joskus uudelleen katsomaan loppu kesästä mihin suuntaan on menty.


      • viivi

        No,jos jo kaikkenno ootta jo tehnä,niin kokkeelkeepa sitä sitä vanahoo tyyliä.Olokee ovelia kun ongenkookku,nuolkee vaikka asiakkaan roksit.Vanaha sana,että asiakas ON oikeassa pittää paikkasa,mutta poikkeuksiakkii on.Mites olis siisteys,asiakasystävällisyys,omat vitutukset kottiin:niitä ei sua työpaikalle kulettoo.Näätti Jampalla olovan vieter tiukilla kesäkuun alussa kun hintoja kyseltiin,ei tiennä istuuko ikkunanpesurätti käessä vai juoksooko.Hyvin epäkohtelias.Piste!


      • sAlmelainen
        Äitee ja lapset kirjoitti:

        Pelkkä yrittäminen ei auta jos asiakas ei viihdy. Palveluammattiin täytyy valikoitua oikeanlaiset tyypit. Huono päivä ei saa näkyä ulospäin. Ja mihinkään kysymykseen ei vastata "en minä tiedä". Asiakas vaistoaa jos paikan työilmapiiri on hakusessaan. Ja jos kukaan ei valita niin parannusta ei tule.
        Tullaan joskus uudelleen katsomaan loppu kesästä mihin suuntaan on menty.

        Hmm.Kävi vain mielessä että jos KUULEMA on ollut sitä ja tätä,niin nähtynä ja koettuna asia voisikin olla toisin.Ajatus vain.En nyt itse ole asiaan perehtynyt, eikä sillä tavalla liikuta minua,asun kaupungissa enkä tarvitse leirintäaluepalveluja täällä. Sanavalinta vain osui jotenkin silmään.Itse tekisin arviot paikanpäällä.


      • työsuojelulaki

        Niin te raukat opiskelijat, nuoret, varmaan teettekin. Yrittäjä on vastuussa. Eikä ole paikalla kun tarvitaan. Ei kukaan voi odottaa, että 17 v osaa hoitaa hommat yksin.


    • hinnakasta

      Rantaremmipaikkakin oli noussut 300 euroon,ja sähkö päälle.

    • en suosittele

      Meidän ystävien juhliin oli tilattu ruuat tältä uudelta yrittäjältä. Pieleen meni.Aikataulut, sovitut ja tilatut asiat ei mikään toiminut.

    • wanhawirta

      Sinne pitää viedä kaikki mukanaan.Palveluja on,mutta eivät toimi.
      Toivottavasti vain alkukankeutta.Upealla paikalla.

    • kausi paikka

      Eihän sitä ennätä kaikkea tekemään kerralla kuntoon.edellisten vuokralaisten jäljiltä.mutta hyvään suuntaan mennään! pikku hiljaa hyvä tulee.Totta kai siivoukseen pitäisi enempi panostaa!

    • joku vaan

      Kyllä te iisalmelaiset olette sitten kateellista porukkaa!! Jos joku yrittää niin heti mustamaalataan! menkää peilin eteen ja kysykää itseltänne: voisinko sanoa samat asiat ko. yrittäjälle suoraan omalla nimelläni?

      • asiakas PALVELIJA

        kyllä voin sanoa!Ja niinkuintuolla aiemmin lukikin, on heille palautetta annettu. Mutta kun yrityksen nimikin on helemiä sijoille,se kertoo asenteesta.


      • viivi

        Onhan sitä yritetty! Ihan ite ja ihan itelleesä! tyhjän suap yrittämäkkii!


      • yxyrittäjä
        viivi kirjoitti:

        Onhan sitä yritetty! Ihan ite ja ihan itelleesä! tyhjän suap yrittämäkkii!

        viivi..Olet asian ytimessä.

        Pirulainen, kun sinusta huokuu samaa..

        Peräkamaripojat. jos nyt jättäisitte vastaamatta :)


    • Yksi kerta

      Palautetta ei voi antaa. Kun puhelimessa kerrot mikä on mennyt pieleen niin luuri lyödään korvaan kiinni. Ja uusiin soittoihin ei sitten enää vastata. Paikan päällä käyntikään ei auta, kun ainakaan nuorten työntekijöiden mukaan yrittäjät eivät ole paikalla. Pyydetään ottamaan yhteyttä puhelimitse !!. Joten se siitä kateudesta. Jos ei kantti kestä ottaa sitä negatiivistakin palautetta niin alkaa pikkuhiljaa tuntua, että asiakasta ei arvosteta. Rahat kyllä kelpaavat. Joten turha mustamaalata meitä jotka kerromme epäkohdista.

      • toinen kerta

        Just niin! Taitaa olla "vika johdossa", kun tulee noin paljon nega-palautteita.
        Miksi kukaan asiakas ei ole antanut myönteistä kuvaa saamistaan
        palveluista, uusien yrittäjien aikana?


      • viivi
        toinen kerta kirjoitti:

        Just niin! Taitaa olla "vika johdossa", kun tulee noin paljon nega-palautteita.
        Miksi kukaan asiakas ei ole antanut myönteistä kuvaa saamistaan
        palveluista, uusien yrittäjien aikana?

        palautetta vois antaa vaan eikös tuossa joku jo maininnut,et vastaanottaja on "jossain":SOITA, jos saat langan päähän.Tuskin onnistuu.


    • varustus

      onko tosiaan näin että keittimetkin viety on sit tosi köyhät yrittäjät pitäiskö lahjoittaa itse joka mökkiin keitin mitä luulette

      • turistina

        ..keittimet ja verhot...


      • viivi
        turistina kirjoitti:

        ..keittimet ja verhot...

        Ostakee kirpparilta verhoja/1€ kappale ja jättäkee yrittäjälle.Hyvin varustetussa mökissä kait kuulusi olla myös keitin sankko ja kauha. joissakin on jopa kertakäyttö ruokailuvälineet ja talouspaperirulla.


    • Äänestys jaloilla

      Hehhheh, onpa siinä karmean tuntuinen paikka. Ajattelimme tyttöystävän kanssa yöpyä siellä yhden yön. Ensin ajattekimme, että kyllä sitä aina yksi yö kestetään vaikka ei ole verhoja eikä keittimiä, eikä patjoja. Onhan meillä oma makuupussi mihin mahdumme oikein somasti.
      Tarkemmin mietyttyämme totesimme, että miksi tuollaiseen räkälään vaivautua ollenkaan. Löytyyhän niitä paikkoja missä palvelu pelaa ja henkilökunta on ystävällistä ja avuliasta.

      • viivi

        voi pihteinen! Tuasko lähti maksavat asiakkaat huonon palavelun taatta.Se palvelualttius on se asian A ja O.


    • Aasianajaja

      En ossoo sannoo kokemuksesta mittään,kun en oo vielä kerennä käyvvä,mutta loogillinen selitys on varmaannii se,että palavelu on tarkotettu sijoille,kuten nimestäkkiin käöpi ilimi.Ehkäpä turisteella on erlaeset toeveet,ku sijoella.Sijat ee tartte verhoja,eekä keettimiä,mutta kuullunna oon,että ovat kuitennii siistejä elukoeta,siksi varmaan harjat kuuluu varustukseen.

      • Emäsika

        Voiskohaa se pääsika kertoa itse meille uteliaille matkustavaisille kuinka sikamaista touhua on odotettavissa. Jos täälthä Lapin raukoilta rajoilta tulis vaan etelään kattelemaan paikkoja. Vai pitääkö ajella ohi vaan katsomaan vielä isompia sikaloita?


      • viivi
        Emäsika kirjoitti:

        Voiskohaa se pääsika kertoa itse meille uteliaille matkustavaisille kuinka sikamaista touhua on odotettavissa. Jos täälthä Lapin raukoilta rajoilta tulis vaan etelään kattelemaan paikkoja. Vai pitääkö ajella ohi vaan katsomaan vielä isompia sikaloita?

        Elä tok aja onnes ohi emäsika,jospa ne verhottii löytyy.Sikahan on siisti elukka;eihän se ies pasko siihen nurkkaan missä syöp ja makkoo!


    • Tuoppini jäljet

      Älkää tyhjää horisko. Ihan mukava paikka oli ja olutta sai kuppilasta niin paljon kun jaksoi kipata.

      • KARAVAANARIT

        lehdissä pitkin kevättä ja kesää hehkutettu kuinka mahtavaa ja hienoa tulossa. Toki sitä sitten odotettiin. No,ehkä omistajat ovat unohtaneet ajatella sitä tärkeintä, asiakasta.


      • varustus

        juo sä vaan sitä olutta niin paljon kuin jaksat sitä saa joka paikasta nyt oli kysymys asiakkaista eli ei näköjään kannata tulla jos ei ole kahvikeitintäkään mihin ne on viety onko uudet yrittäjät myynnyt kirpulla LAITTAKAA KEITTIMET TAKAISIN NIIN SAATTE ASIAKKAITAKIN SITTEN SE ON HYVÄ NEUVO VAI MITÄ


    • Ruiskurppapellonlai

      tuohan on nykyaikaa että pakko ottaa pois kaikki irtoava muuten ne lähtee asiakkaiden mukaan. Mikä tossa paikassa nyt ihmeellistä.Kauniilla rauhallisella paikalla.Viihtysin...

      • eienäämaksava

        Keittimet pois, tulevat ostamaan jotain ravintolasta tai kahviosta ja eivät sikapirut kuluta vielä sähköä !


      • varustus
        eienäämaksava kirjoitti:

        Keittimet pois, tulevat ostamaan jotain ravintolasta tai kahviosta ja eivät sikapirut kuluta vielä sähköä !

        taidat olla omistaja kun tollai kirjoittelet kyllähän varustuksiin kuuluu keittimet kun on ollut tähänkin mennessä käy sinä vaan siellä baarissa vaan yksin mutta me mökin vuokraajat tarvitsemme KEITTIMET TAKAISIN TAI SIT LOPPUU VUORAAMINEN


      • mullaonvaanhyviäkoke

        Alku haparointia..kyllä se paranee, kunhan saadaan nuo risukot mökkien edestä raivattua järvi näköalaa haittaamasta.

        Ihana paikka ja todella mukava henkilökunta. Suosittelen.


      • hapar0wski
        mullaonvaanhyviäkoke kirjoitti:

        Alku haparointia..kyllä se paranee, kunhan saadaan nuo risukot mökkien edestä raivattua järvi näköalaa haittaamasta.

        Ihana paikka ja todella mukava henkilökunta. Suosittelen.

        Opettele yhdyssanat "alku haparoija " ! Ja ala raivata niitä risukoita jos viitsit


      • Varustus..
        varustus kirjoitti:

        taidat olla omistaja kun tollai kirjoittelet kyllähän varustuksiin kuuluu keittimet kun on ollut tähänkin mennessä käy sinä vaan siellä baarissa vaan yksin mutta me mökin vuokraajat tarvitsemme KEITTIMET TAKAISIN TAI SIT LOPPUU VUORAAMINEN

        Ei voi olla totta..tämä sama loppuun huutaja vastailee asiallisiin kommentteihin.


    • Röhröh

      Kyllä minustakin olisi kiva kuulla yrittäjiltä, mikä tuossa "Helemiä sijoille" on idea....

    • *

      Niistä paskasistane vessoista. Pesäkää ne ja tyhjentäkää myös Mansikkaniemen vessat, kuuluvat Erjan ja Jampan hommiin.

      • tyytyväiset

        Olimme eka kertaa alueella juhannuksena. Ravintolan wc oli juuri siivottu (n. klo 19.00).
        Voisi itse käyttäjäkin miettiä, kuinka siistiksi jättää itse wc:n käyntinsä jälkeen. Pöntön voi vetää ja paperit laittaa roskii. Ei siistijä voi käydä jokaisen kävijän jälkeen.

        Kesäteatterin wc:t käsittääkseni kuuluvat KAUPUNGILLE. Siellä ei saanut naisten wc:tä lukkoon sisäpuolelta ja bajamajat olivat kyllä hirveitä!

        Leirintäalue vastaa vain väliaikatarjoilusta. Meillä toimi tarjoilu hyvin. Eka kerran oli kahvit ja munkin pöydässä, kun maksoimme ne ennen esitystä. Toisella kerralla ryhmämme (15) sai kahvit ja munkit valmiiksi tuotuna katsomoon. Vieläpä Erja ja jopa Jamppa oli tarjoilemassa.

        Kioskista saa juomia mukaan, mutta niitä ei saa viedä tarjoilualueelle ja tarjoilualueelta ei saa viedä sen alueen ulkopuolelle. Onhan se nyt aivan selvä, että yöpyessä leirintäalueella niin saa viedä sinne omat juomat ja kioskista saat tarvittaessa lisää. Kioskista voi ostaa muutkin, kuin vain yöpyjät.

        Emme ole töissä, emmekä sukulaisia. Palvelu on toiminut aivan hyvin ja aiomme käydä jatkossakin.

        KIITOS Erja ja Jamppa!


      • santtu2
        tyytyväiset kirjoitti:

        Olimme eka kertaa alueella juhannuksena. Ravintolan wc oli juuri siivottu (n. klo 19.00).
        Voisi itse käyttäjäkin miettiä, kuinka siistiksi jättää itse wc:n käyntinsä jälkeen. Pöntön voi vetää ja paperit laittaa roskii. Ei siistijä voi käydä jokaisen kävijän jälkeen.

        Kesäteatterin wc:t käsittääkseni kuuluvat KAUPUNGILLE. Siellä ei saanut naisten wc:tä lukkoon sisäpuolelta ja bajamajat olivat kyllä hirveitä!

        Leirintäalue vastaa vain väliaikatarjoilusta. Meillä toimi tarjoilu hyvin. Eka kerran oli kahvit ja munkin pöydässä, kun maksoimme ne ennen esitystä. Toisella kerralla ryhmämme (15) sai kahvit ja munkit valmiiksi tuotuna katsomoon. Vieläpä Erja ja jopa Jamppa oli tarjoilemassa.

        Kioskista saa juomia mukaan, mutta niitä ei saa viedä tarjoilualueelle ja tarjoilualueelta ei saa viedä sen alueen ulkopuolelle. Onhan se nyt aivan selvä, että yöpyessä leirintäalueella niin saa viedä sinne omat juomat ja kioskista saat tarvittaessa lisää. Kioskista voi ostaa muutkin, kuin vain yöpyjät.

        Emme ole töissä, emmekä sukulaisia. Palvelu on toiminut aivan hyvin ja aiomme käydä jatkossakin.

        KIITOS Erja ja Jamppa!

        .MITÄ NYT JÄLKIKÄTEEN ENÄÄ PUHUMAAN KOKO PAIKASTA KUN ON JO SULKEMISAIKA TÄLTÄ SYKSYLTÄ! Kylläpäs se juhannus tuli esille vasta nyt.Eiköhän nuo parantele, jos on ongelmia, eihän se muuten kannata.Kaupunki ei uskalla tukistelle mainittua pariskuntaa, nillä on viihde-,teatteri-ja muita kytkentöjä siinä määrin, ettei toista vastaavaa kulttuuripersoonaa täältä siihen löydy.Kyllähän tuolta kahvit ja muut on löytynyt..ei valittamista


      • väleissä
        santtu2 kirjoitti:

        .MITÄ NYT JÄLKIKÄTEEN ENÄÄ PUHUMAAN KOKO PAIKASTA KUN ON JO SULKEMISAIKA TÄLTÄ SYKSYLTÄ! Kylläpäs se juhannus tuli esille vasta nyt.Eiköhän nuo parantele, jos on ongelmia, eihän se muuten kannata.Kaupunki ei uskalla tukistelle mainittua pariskuntaa, nillä on viihde-,teatteri-ja muita kytkentöjä siinä määrin, ettei toista vastaavaa kulttuuripersoonaa täältä siihen löydy.Kyllähän tuolta kahvit ja muut on löytynyt..ei valittamista

        Sorry, jos pahotin mieles. Satuin vasta lukemaan näitä juttuja (1.9.), kun vahingossa ajauduin sivuile. Vastaukseni oli tarkoitettu yleensä koko näille keskusteluille, eikä vain sulle. Elikkä koskien leirintäaluetta ja kesäteatterialuetta. Leirintäalue on auki syyskuunloppuun: ei vielä ole sulkemisaika. Kukaanhan ei ole täydellinen eli varmaan parannettavaa löytyy. Itse olen ollut tänä kesänä leirinta-alueella 2x (voihan olla tilanne muulloin toisin) Teatterialueella 4x. Eikö kuitekin ole hyvä, että alueella on kulttuuripersoona, joka tuo tänne myös muita vastaavia? Vai etkö itse tykkää käydä katsomassa? No parannettavaa varmaan löytyy kaikilta. Eletään sovussa ja odotellaan ensi kesää... (parempaa!)


      • välistä
        väleissä kirjoitti:

        Sorry, jos pahotin mieles. Satuin vasta lukemaan näitä juttuja (1.9.), kun vahingossa ajauduin sivuile. Vastaukseni oli tarkoitettu yleensä koko näille keskusteluille, eikä vain sulle. Elikkä koskien leirintäaluetta ja kesäteatterialuetta. Leirintäalue on auki syyskuunloppuun: ei vielä ole sulkemisaika. Kukaanhan ei ole täydellinen eli varmaan parannettavaa löytyy. Itse olen ollut tänä kesänä leirinta-alueella 2x (voihan olla tilanne muulloin toisin) Teatterialueella 4x. Eikö kuitekin ole hyvä, että alueella on kulttuuripersoona, joka tuo tänne myös muita vastaavia? Vai etkö itse tykkää käydä katsomassa? No parannettavaa varmaan löytyy kaikilta. Eletään sovussa ja odotellaan ensi kesää... (parempaa!)

        Eikös Juhani Aho ole kuollut jo aikoja sitten, vai ketä "kulttuuripersoonaa"
        tarkoitat?
        Mitkä kriteerit on henkilön täytettävä, että hänestä voidaan käyttää tuota nimitystä-
        - taiteelliset näytöt pitemmältä ajalta
        - yleisön arvostus
        - ikä, karisma jne...?

        Ketkä ovat mielestäsi tällä hetkellä elossa olevat kulttuuripersoonat
        Iisalmessa?


      • tyytyväiset
        välistä kirjoitti:

        Eikös Juhani Aho ole kuollut jo aikoja sitten, vai ketä "kulttuuripersoonaa"
        tarkoitat?
        Mitkä kriteerit on henkilön täytettävä, että hänestä voidaan käyttää tuota nimitystä-
        - taiteelliset näytöt pitemmältä ajalta
        - yleisön arvostus
        - ikä, karisma jne...?

        Ketkä ovat mielestäsi tällä hetkellä elossa olevat kulttuuripersoonat
        Iisalmessa?

        lainasin vaan sinun mainintaa 1.9.: "ettei toista vastaavaa kulttuuripersoonaa täältä siihen löydy" -katso vähän ylemmäs, mitä sanaa itse käytit!. Jos Juhani Aho on mielestäsi ainut kulttuuripersoona näillä leveysasteilla, niin on aika suppea käsitys siitä mitä kulttuuri pitää sisällään? En jaksa enää kommentoida näitä. Harmi, kun edes erehdyin sivuille. Tulkoot jokainen "uskossaan autiaaks" ja uskokoot jokainen mitä tahtoo. Lieneekö suurimmat valittajat niitä, jotka eivät tee mitään yhteisen hyvän nimeen. Hyvää jatkoa, kiitos ja näkemiin... Erjalle ja Jampalle kiitokset ja hyvää jatkoa! Jatkuvat valittajat menkööt muualle!!!


      • välistä
        tyytyväiset kirjoitti:

        lainasin vaan sinun mainintaa 1.9.: "ettei toista vastaavaa kulttuuripersoonaa täältä siihen löydy" -katso vähän ylemmäs, mitä sanaa itse käytit!. Jos Juhani Aho on mielestäsi ainut kulttuuripersoona näillä leveysasteilla, niin on aika suppea käsitys siitä mitä kulttuuri pitää sisällään? En jaksa enää kommentoida näitä. Harmi, kun edes erehdyin sivuille. Tulkoot jokainen "uskossaan autiaaks" ja uskokoot jokainen mitä tahtoo. Lieneekö suurimmat valittajat niitä, jotka eivät tee mitään yhteisen hyvän nimeen. Hyvää jatkoa, kiitos ja näkemiin... Erjalle ja Jampalle kiitokset ja hyvää jatkoa! Jatkuvat valittajat menkööt muualle!!!

        Vastaahan vielä kerran , kun aloit keskustella tästä asiasta.
        "väleissä"- käytti tuota sanontaa "kulttuuripersoona" ensimmäisenä,
        minä "välistä, kysyin ketä Koljonvirran aluella olevaa persoonaa tarkoititte.

        En ole väittänyt, että Juhani Aho olisi ainut Iisalmessa kautta aikojen
        vaikuttanut "kulttuuripersoona", mielstäni hän ainakin täyttää tuohon
        tarvittavat kriteerit.

        Kysyin, keitä elossa olevia "kultturipersoonia" mielestänne on tällä
        hetkellä Iisalmessa?
        Vastatkaa, jos osaatte!


      • pottupaavokin
        välistä kirjoitti:

        Vastaahan vielä kerran , kun aloit keskustella tästä asiasta.
        "väleissä"- käytti tuota sanontaa "kulttuuripersoona" ensimmäisenä,
        minä "välistä, kysyin ketä Koljonvirran aluella olevaa persoonaa tarkoititte.

        En ole väittänyt, että Juhani Aho olisi ainut Iisalmessa kautta aikojen
        vaikuttanut "kulttuuripersoona", mielstäni hän ainakin täyttää tuohon
        tarvittavat kriteerit.

        Kysyin, keitä elossa olevia "kultturipersoonia" mielestänne on tällä
        hetkellä Iisalmessa?
        Vastatkaa, jos osaatte!

        minusta kovalla äänellä mölyäminen ja itseään esille joka paikkaan tunkeminen,ei kenestäkään tee kulttuuripesoonaa. Vaan niin he taitaa itse luulla.


    • Ryhmän vetäjä

      Yritimme tehdä väliaikatarjoiluvarausta Mansikkaniemen kesäteatteriin. Puhelinnumero ei vastannut, jätimme useita soittopyyntöjä vastaajaan. Soitimme myös leirintäalueelle, mutta tytöt respassa eivät tienneet hintoja. Jätimme soittopyynnön myös sinne. Kukaan ei koskaan soittanut.

      • Onkohan perää...

        Joku väitti, että sieltä saa olutta mukaan?


      • KaljaKalle1975
        Onkohan perää... kirjoitti:

        Joku väitti, että sieltä saa olutta mukaan?

        Kyllä sai ainakin viime kesänä siitä kioskista pullossa kaljat mukaan.


      • Ammattiautoilija.
        KaljaKalle1975 kirjoitti:

        Kyllä sai ainakin viime kesänä siitä kioskista pullossa kaljat mukaan.

        Nyt kuulu sitten ne pitkänlinjan juopot, jotka eivät enää keskustanravintoloissa saa tarjoilua, painuvan sinne, vellit housuissa, koska siellä se onnistaa vielä.


      • Ryhmänvetäjä

        Minulla myös vastaava kokemus. Kesäteatteri oli kyllä kokemisen arvoinen ja sääkin sattui suosimaan. Muusta en kyllä kehuja anna:(


    • ?????

      Minnehän se katos se edellinen yrittäjä? Kyllä on niin mennyt alaspäin koko paikka.

      • kolkytviis

        Kyllä koko alueen palvelut ovat Ronkais Paavon jälkeen menneet
        alaspain, kuin "lehmän häntä".
        Aika entinen ei koskaan enää palaa........


    • OPISKELIJA

      Ryhmä tilasi hyvissä ajoin multimediaesityksen. Sinne ei päästy. Oli yrittäjä unohtanut.

      • paljonko lippu?

        Sehän piti alkaa, se laivaristeily, oliko se Helsingistä asti peräti.


    • Voihan pahus

      Se Mansikkaniemen kahvila on ainakin auki silloin kun sattuu. Viikko sitten sunnuntaina päiväkävelyllä ajattelimme kahvitella ja syödä jäätelöt, mutta ovi pysyi kiinni. Olisi pitänyt aueta kl 10. Harmitti. Olisi ollut niin idyllisen näköinen paikka. Leirintäalueen kahvilaan ei haluttu mennä. Joten kotona kahvit ja jäätelöt. Saisi kaupunki miettiä uudemman kerran tuota paikan vuokrausta. Kai sopimuksissakin on jokin purku ehto. En usko, että ensi kesänä paljon kävijöitä on kun sana kiertää.

    • ma

      No on näköjään iisalmen kateelliset valittajat päässeet oikein kunnolla vauhtiin.

      • varustus

        emme ole kateellisia vaan sanomme asian niin kuin se sanotaan onko oikein että mökistä viedään kaikki VASTAAHAN vai oletko jamppa joka kirjoittaa kateellisista eihän kirjoituksia olisi jos kaikki olisi hyvin LEIRINTÄ ALUEELLA kyllä moni ei tule tämmöiseen paikkaan mistä viedään kaikki pois VASTAA JAMPPA tuleeko mökkeihin keittimeet ym.. varusteet takaisin sitten voisin tulla ja jotkut muutkin vuokraavat mökkejä


      • oeskoon se!
        varustus kirjoitti:

        emme ole kateellisia vaan sanomme asian niin kuin se sanotaan onko oikein että mökistä viedään kaikki VASTAAHAN vai oletko jamppa joka kirjoittaa kateellisista eihän kirjoituksia olisi jos kaikki olisi hyvin LEIRINTÄ ALUEELLA kyllä moni ei tule tämmöiseen paikkaan mistä viedään kaikki pois VASTAA JAMPPA tuleeko mökkeihin keittimeet ym.. varusteet takaisin sitten voisin tulla ja jotkut muutkin vuokraavat mökkejä

        Minkähän puolueen meininkiä se tuo koko homma oikein on?


      • ASI JATA

        Onko se kateutta, jos epäkohtiin puututaan ja toivotaan niihin korjausta?
        Ei varmaan ole, päinvastoin harmittaa iisalmelaisten puolesta negatiiviset
        palautteet.
        Aluella on vielä paljon korjaamista, pihamaalla roskakasoja, aidat
        rempallaan jne...... Ei asiat puhumalla parane, vaan hoitamalla.

        Toivotaan Koljonvirran ja muillekin yrittäjille menestystä jatkossakin!


      • nöyrästi
        ASI JATA kirjoitti:

        Onko se kateutta, jos epäkohtiin puututaan ja toivotaan niihin korjausta?
        Ei varmaan ole, päinvastoin harmittaa iisalmelaisten puolesta negatiiviset
        palautteet.
        Aluella on vielä paljon korjaamista, pihamaalla roskakasoja, aidat
        rempallaan jne...... Ei asiat puhumalla parane, vaan hoitamalla.

        Toivotaan Koljonvirran ja muillekin yrittäjille menestystä jatkossakin!

        On se niinkin,että nämä yrittäjät ovat niin kovasti luoneet puheissaan mielikuvia kuinka koko paikka muuttuu upeaksi ja hienoksi kun he pääsevät muuttamaan sitä. Lehdessä arvostelivat entistä yrittäjää! Eikös tämä pariskunta ollut siellä töissä entisen yrittäjän aikaan? En oikein usko, että entinen omistaja olisi kieltänyt työntekijöitä siistimästä paikkoja!!! Mutta paskanpuhuminen työnantajasta, entisestäkin,on aika raukkamaista.
        Minusta kannattaisi ensin toimia ja toteuttaa, ennen kuin alkaa julkisesti toitottamaan, kuinka upea ja hieno paikasta tulee. Nyt sitten nähtiin, kuinka kävi. Esimerkkinä voisi ottaa tuon Lappalaisten toiminta. Matalalla profiililla, vuosien puurtamisella, itsestään melua pitämättä, ovat saaneet yrityksensä menestymään. Ja tuo seurahuoneen ostokin heiltä hieno veto.Heillä työ puhuu puolestaan.


      • asiakasonkuningas
        nöyrästi kirjoitti:

        On se niinkin,että nämä yrittäjät ovat niin kovasti luoneet puheissaan mielikuvia kuinka koko paikka muuttuu upeaksi ja hienoksi kun he pääsevät muuttamaan sitä. Lehdessä arvostelivat entistä yrittäjää! Eikös tämä pariskunta ollut siellä töissä entisen yrittäjän aikaan? En oikein usko, että entinen omistaja olisi kieltänyt työntekijöitä siistimästä paikkoja!!! Mutta paskanpuhuminen työnantajasta, entisestäkin,on aika raukkamaista.
        Minusta kannattaisi ensin toimia ja toteuttaa, ennen kuin alkaa julkisesti toitottamaan, kuinka upea ja hieno paikasta tulee. Nyt sitten nähtiin, kuinka kävi. Esimerkkinä voisi ottaa tuon Lappalaisten toiminta. Matalalla profiililla, vuosien puurtamisella, itsestään melua pitämättä, ovat saaneet yrityksensä menestymään. Ja tuo seurahuoneen ostokin heiltä hieno veto.Heillä työ puhuu puolestaan.

        Kyllähän totta puhut joka sana, meinasin aiemmin vitsailla, että kaupunki voisi toimittaa pari lapiota kehypajalta ojien tekoon jne, mutta kyllä tuossa mainittu toisen yrittäjän periaate kertoo, miten voisi toimia...


      • guid
        nöyrästi kirjoitti:

        On se niinkin,että nämä yrittäjät ovat niin kovasti luoneet puheissaan mielikuvia kuinka koko paikka muuttuu upeaksi ja hienoksi kun he pääsevät muuttamaan sitä. Lehdessä arvostelivat entistä yrittäjää! Eikös tämä pariskunta ollut siellä töissä entisen yrittäjän aikaan? En oikein usko, että entinen omistaja olisi kieltänyt työntekijöitä siistimästä paikkoja!!! Mutta paskanpuhuminen työnantajasta, entisestäkin,on aika raukkamaista.
        Minusta kannattaisi ensin toimia ja toteuttaa, ennen kuin alkaa julkisesti toitottamaan, kuinka upea ja hieno paikasta tulee. Nyt sitten nähtiin, kuinka kävi. Esimerkkinä voisi ottaa tuon Lappalaisten toiminta. Matalalla profiililla, vuosien puurtamisella, itsestään melua pitämättä, ovat saaneet yrityksensä menestymään. Ja tuo seurahuoneen ostokin heiltä hieno veto.Heillä työ puhuu puolestaan.

        näenhän se on että hättäelemällä ee tuu ku kusipäesie kakakroeta...nähty on ku suurin elekein lähettään yritystä perustammaan ja pyörittämmään..liian monto rauttoo tulessa yhtä aekkoo..pitäskö toeta että hilijjoo hyyvveet tuulloo!


    • matalalaht1

      Koljonvirran roolia matkailussa oli lehdistössäkin tässä keväällä korostettu.
      On ollut hyviä teatteriesityksiä, se on hyvä asia.
      En usko, että kukaan on kateellinen päin vastoin ja toivoo menestystä ja jaksamista.

    • Upottaa

      Sateinen kesä lisäksi karkoittaa matkailuautot ja vaunut.
      Alue tarvitsisi toimivan salaojituksen tai kovapohjaiset (soralla vahvistetut) paikat matkailuautoille ja vaunuille. Sillä ei kukaan halua autollaan tai vaunullaan juuttua saviliejuun.
      Ongelma lienee ollut koko leirintäalueen olemassa olon ajan. Joten karavaanarit karttaa paikkaa sateisina aikoina.
      Kyllä kaupungin myös kannattaisi panostaa toimivaan leirintäalueeseen.

    • sivustaseuranut

      kojonvirta on kaunis alue mutta tämän hetkin pitäjä ei osaa pitää sitä
      karkoittaa kaikki asiakaat pios rahastaa liikaa kun menee oikasemaan
      vielä ilkeä sanoa että kyllä minä huomasi sen heti miksi se ei heti sitä oikaisut eikä yritjä osaa edes anteeksi pyytää

    • Tulenkohan toiste?

      Voi voi, missä oli kokki lauantaina leirintäalueella, ei ollu muuta ruokavaihtoehtoa, kuin perinneruoka karjalanpaisti ja perunat. Sitten kerrotaan, että tulee tunnin päästä ja sitten, että menee vielä ainakin tunti. Epäsiisteys pursusi jokapaikasta.
      Huono jäi kuva.

      • ei ennnääää uuvestaa

        Sama tunne jäi minullekin....EPÄSIISTIÄ joka puolelle!!!


      • HELEMIJÄ

        ei kaet sitä, jos ei jaksa. Kyllä se sijoille välttää;)


      • Hinta/laatu suhde?

        Niin ja vielä hirmuhinta 17€, kallista oli.


      • vaunutyttö
        Hinta/laatu suhde? kirjoitti:

        Niin ja vielä hirmuhinta 17€, kallista oli.

        Kallis paikka,sähkönhinta kausipaikkalaisille 25snt kwh,törky hinta,kun muualla hinta liikkuu 14-15snt lukemissa.


    • Tyytyväinen asiakas

      Elekee elekee ee tarvii. Hyvinhän nuo on klaaranneet, jos Iisalmen Sanomia on uskominen.

      • vanamot

        Valitettavasti vain kokemuksista päätellen loppuu pian asiakkaat, koska
        melkein jokainen ruoka-asiakas kertoo käyneensä Koljonvirralla
        kahdesti, ensimmäisen ja viimeisen kerran.
        Jos kerran oikein lehdessä mainostetaan ruokatarjoilusta, pitäisi aina
        paikalla olla jonkun sortin kokki kolmonen ja asiakkaalle löytyä muutakin,
        kuin pottua ja rieskoo!


      • Totuus?

        Luultavasti väkisin, tekemällä tehty juttu yrittäjien puolelta. Is:ssä hehkuttaa tahallaan, vaalit on tulossa, kirjoittelee mitä sattuu, kannattaa tarkistaa paikkansa pitävyys?


    • Ä

      Todellakin olisi pitänyt saada myös muuta syötävää, kuin perinneruokaa. Jäi meilläkin syömättä, ja suunnattiin sitten muualle syömään. Oltas edes teet juotu siinä ravintolan terassilla, mutta ei siitä edes teetä saanut. Kahvilasta sai sitten pahvimukiin.

    • Hyvää on

      Mepä on käyty syömässa jo useamman kerran kesän aikana tuolla "parjatussa" paikassa ja ruoka sekä palvelut ovat olleet loistavia !

      • laaduk2s

        Milloin minä päivinä tällainen ihme on tapahtunut ?Oliko todella siellä siistiä ja hygieenistä? Jos palvelu oli hyvää,oli kai tuota kokemusta todistamassa myös muita "asiakkaita".
        No, mieltä on monta ja toisille kelpaa toinen taso kuten kriteeritaulukko "helemijä sijoille" sallii.


      • Hyvää oli
        laaduk2s kirjoitti:

        Milloin minä päivinä tällainen ihme on tapahtunut ?Oliko todella siellä siistiä ja hygieenistä? Jos palvelu oli hyvää,oli kai tuota kokemusta todistamassa myös muita "asiakkaita".
        No, mieltä on monta ja toisille kelpaa toinen taso kuten kriteeritaulukko "helemijä sijoille" sallii.

        Muitakin oli ja kuuluivat kehuvan hekin paikkaa, palveluja ja ruokaa .
        Tasosta sen verran, että laatukriteeritt ovat kyllä tiedossa.


      • Me myös oltiin
        Hyvää oli kirjoitti:

        Muitakin oli ja kuuluivat kehuvan hekin paikkaa, palveluja ja ruokaa .
        Tasosta sen verran, että laatukriteeritt ovat kyllä tiedossa.

        Olemme ruokailleet tänä kesänä kaksi kertaa kyseisessä paikassa ja molemmilla kerroilla olimme tyytyväisiä ruokaan. Eka kerralla söin lupileivän ja yllätyin annoksen koosta ja hyvää oli. Myös tuo perinnepöytä ajoi asiansa. Olihan siinä tarjolla karjalanpaistia, silakkalaatikkoa, kermamuikkuja, uunijuureksia, punajuuripaistosta ja kaikki muut tarpeet päälle jälkiruokineen. Leipää oli uunituoreena ainakin kahta sorttia ja hyvää salaattia. Turhaan valitatta jos ei nuilla eväillä päjää sanon minä.


      • ksalsfh
        Me myös oltiin kirjoitti:

        Olemme ruokailleet tänä kesänä kaksi kertaa kyseisessä paikassa ja molemmilla kerroilla olimme tyytyväisiä ruokaan. Eka kerralla söin lupileivän ja yllätyin annoksen koosta ja hyvää oli. Myös tuo perinnepöytä ajoi asiansa. Olihan siinä tarjolla karjalanpaistia, silakkalaatikkoa, kermamuikkuja, uunijuureksia, punajuuripaistosta ja kaikki muut tarpeet päälle jälkiruokineen. Leipää oli uunituoreena ainakin kahta sorttia ja hyvää salaattia. Turhaan valitatta jos ei nuilla eväillä päjää sanon minä.

        meillä oli tilattu pitopalvelu koljonvirralla ja homma toimi erinomaisesti! ei valittamista vaan mahtavat ruoat ja reilu meininki. kyll tässä kylässä voisin mainita eräänkin vähemmän reilun pitopalvelun tarjoajan, huonolla ja kitsaalla ruokatarjonnalla varustettuna. Ei ole koljonvirran cateringin voittanutta tässä kylässä! Koittakaa iisalmelaiset runkvistit nyt päästä kateudestanne yli ja antaa yrittäjien tehdä työtään.valituksenne voitte käydä kertomassa vaikka henkilökohtaisesti, niin ei tarvitse näillä palstoilla itkeä kuukausitolkulla näitä juttuja.


      • Lespahtava.
        ksalsfh kirjoitti:

        meillä oli tilattu pitopalvelu koljonvirralla ja homma toimi erinomaisesti! ei valittamista vaan mahtavat ruoat ja reilu meininki. kyll tässä kylässä voisin mainita eräänkin vähemmän reilun pitopalvelun tarjoajan, huonolla ja kitsaalla ruokatarjonnalla varustettuna. Ei ole koljonvirran cateringin voittanutta tässä kylässä! Koittakaa iisalmelaiset runkvistit nyt päästä kateudestanne yli ja antaa yrittäjien tehdä työtään.valituksenne voitte käydä kertomassa vaikka henkilökohtaisesti, niin ei tarvitse näillä palstoilla itkeä kuukausitolkulla näitä juttuja.

        Omistajan kirjoittama, selvästi, kun nimittelee asiakkaita rungvisteiksi, taitaa ite olla? Järjestä suomen masturpointikisat!


      • ksalsfh
        Lespahtava. kirjoitti:

        Omistajan kirjoittama, selvästi, kun nimittelee asiakkaita rungvisteiksi, taitaa ite olla? Järjestä suomen masturpointikisat!

        käsittääkseni tässä keskustelussa saa esittää myös kiitosta hyvästä palvelusta. Olen ollut asiakkaana ko. yrityksessä entisen ja nyt uuden omistajan aikana ja homma pelaa kuten pitääkin, ja en ole vielä huomannut olevani erja tai jamppa, että sori vaan, ihan asiakkaan mielipiteen ilmaisen!


    • eikä enää yritetä

      mahdotonta näitä on ainakin saada puhelinmen piähän!

    • kotona suapi syyvä

      Luettiin tuosta nettisivuja. "Meille tulet kuin toiseen kotiin". :DDDDDDDDDD

    • kaatosae

      Joo ja satteinen kesäkiin on niitten uusien yrittäjien vika!!

      • Markinoija.

        Kohta taitaa tulla syksy, yrittäjän mielestä syksyä kohti käyttöaste tulee nousemaan,sateisen sään takia nyt oli kuitenkin ,kun oli suuria tapahtumia, aika paljon hinnan kysyjiä, yöpyjiä ainakin viikolla olis mahtunut jokunen lisää.


      • 34 33 65445522411

        niin.


    • Mututuntumaa

      Meidän tilaus oli unohdettu kokonaan! Meiltä asia ei unohdu, varsinkaan, kun asiaa ei edes pahoiteltu. Ihan kun sitä tapahtuisi jatkuvasti, mitä tuosta jos jonkun tilaus unohtuukin. Ylimielistä suhtautumista. Iisalmen Sanomien haastatelussa yrittäjät kertoivat. että yöpymiset ovat nousseet. Samassa jutussa kaupungin matkailuihminen kertoi, ettei tämän kesän tilastot ole vielä tiedossa. Joten ei vertailupohjaa edelliseen kesään. Mutta kukas sen kissanhännän nostais, ellei kissa itse.

    • köp1nä

      Persialainen sananlasku: Ruoskan voimalla ei aasia saa muuttumaan hevoseksi.
      Antakee jo olla.

    • Osta hyvä hevonen

      Jos aasille piiskaa annat, tyssää kyyti tykkänään, siksi tarjotaan porkkanaa.

      Olen ihmetellyt pariin otteeseen näitä lehtijuttuja yrittäjäpariskunnasta ja uudesta, uljaammasta Koljonvirrasta. Iisalmen Sanomilla ei ole kuitenkaan varaa syljeksiä mainostajiensa silmille vaikka tiedossa olisi mitä paskaa.

      Aika paljon kuitenkin tätä negatiivista palautetta on tullut ja sille ei vissiin muuta kuin tuhahdellaan vaikka se pitäisi ottaa vakavasti (yrittäjyydestä on kirjoitettu lukuisia oppaita, kursseja järjestetään ja niin edespäin)

      Itse en yrittäjänä voisi punastumatta lukea näitä juttuja ja palautteita, mitä tältä palstalta nyt olen lukenut, moni perusasiakin tuntuu menneen perseelleen. Ensinnä, jos asiakas soittaa tilauksensa perään, puhelimeen vastataan, eikö? On tiedossa tilanteita, jossa maksava asiakas odottaa tilaamaansa tuotetta jota ei määräaikaan mennessä ole tullut ja yrittäjäpariskunnan perään soiteltuaan saa heidät kerran kiinni, sitten luuriin ei enää vastata. Näinkö hoidetaan asiakassuhteita ja varmistetaan että tilauksia samalta taholta saadaan mahdollisesti uudestaankin?

      Iskeehän se kisaväsymys ravihevoseenkin mutta ennenkun lähtee lehtien palstoille revittelemään olemattomalla tuloksella ja hyvällä palvelulla, pitää tehdä pohjatyöt kunnolla ja todella rakentaa se hyvä palvelu millä leuhottaa.

      Kysymys:
      Mitä järkeä on palkata alaikäisiä kausityöntekijöitä, joilta vastaus on kysymykseen kuin kysymykseen vittumainen ja ärsyyntynyt "en tiijä"?
      Ihan yhtä viisasta kun laittaa kahvila kiinni päänsärkyyn vedoten tuntia aiemmin "ku ei siellä ketään asiakkaita kumminkaan olis ollu..." (?)
      Vastuunalaisia hommia ei sovi laittaa kokemattomien käsiin.
      Miettikääs nyt vähän, Jamppa ja Erja.
      Lopulta teidänkin palkat maksaa asiakkaat ja jos siellä remutaan henkilökuntabileissä sunnuntaisin aamun tunneille saakka (nähty ja kuultu), tämmöstä jälkeä syntyy ja maine kärsii. Missä kokki, missä itse yrittäjä ja kohta: missä asiakkaat?

      • Ihankohan lie totta.

        Vae niin, ee kae ne lotroo viinan kanssa, hirveetä on jos totta lie?


      • Kerta riitti,kiitos!

        "Osta hyvä hevonen": Joka sanasi totta!Vaimon kanssa YHDESSÄ päätettiin:Maisemat:KYLLÄ! Leirintäalue:EI! Tyhjän saa pyytämäkkin!


      • Toisen kerran minä

        Osta hyvä hevonen":Viikko 33 :oliko Jamppa Nurmeksessa;Olisi jättänyt yrityksen osaaviin käsiin,mutta kuka osaa:herää kysymys!?


    • Ei taivaita vaadita

      Kiva ois käydä tästä pihlajaharjusta vaikka syömässä taikka kahvilla useamminkin. Kaikesta nyt ain paistaa epäsiisteys ja "rahat pois tyhmiltä"-meininki. Ei kiitos.

      • Paha olo jäi

        No,nauti kotona vaimon kanssa säästytte mielipahalta.


    • tyytyväinen juhlija5

      osallistuin Koljonvirralla perhejuhlaan, jossa ruoka oli herkullista ja palvelu toimi, KIITOS!

      • yrity2

        Eli olet sitä mieltä, että saatu palaute on tehnyt tehtävänsä ja siellä yritetään nyt jotain, kai se pakko on jotain koettaa.Kovin olivat uupuneen näköisiä iisalamen sanomien kuvassa.


      • Niitä on joskus

        Kohdallesi näkyy sattuneen se parempi päivä!Niitä


    • vm-45

      Useammalla leirintäalueella on tullut tänä kesänä käytyä kun ajeltiin Torniosta Turkuun.Tulipa poikettua myöskin Koljonvirralla ja jos arvostellaan skaalassa 10-1 missä 10 on paras oli Koljonvirta 3:n.Tietysti sääkin vaikutti jonkunverran,mutta parantamisen varaa kyllä löytyisi niin siivous- kuin ruoka puolellakin.Missä muuten se savolainen huumori oli,loisti poissaolollaan,mutta Kellberin baarissa oli vielä vähän jäljellä entistä Iisalmea.

    • kuravuarani

      Ite Kärkäinen oli näyttelemässä Jaakko Teppo näytelmässä. Sen se kyllä ossoo aika hyvästi :D

      • reenikaene

        Kuka juutas se on tämä Ite Kärkäinen, onko se joku uusi näyttelijä?


      • pässi

        Näyttelijän työ on stressaavaa.Onhan tuo oikestaan hienoo, että pystyy niin monilla erityyppisillä pahnoilla kierehtimään.Joka nyt hallihtoo näytelmän ja mussiikin temput ynnä huumorin, pystyy tuommoisen käytännön retkeilymajan kevyesti hoetelemmaan !


      • iteoppinumaesteri
        reenikaene kirjoitti:

        Kuka juutas se on tämä Ite Kärkäinen, onko se joku uusi näyttelijä?

        Eepä nyt ironisoeja.

        Pitäshän kaekkien tuntee tuo lehistä (keltasista), tuttu suosikki näättelijä.
        Vasemmalla käellähän tuo hoetaa, (amatöörien seassa on oltava yks ammattilaenen) jotta oekea käs jiäp vappaaks kiukkusien teenien ojentamiseen.


      • jokk2191
        iteoppinumaesteri kirjoitti:

        Eepä nyt ironisoeja.

        Pitäshän kaekkien tuntee tuo lehistä (keltasista), tuttu suosikki näättelijä.
        Vasemmalla käellähän tuo hoetaa, (amatöörien seassa on oltava yks ammattilaenen) jotta oekea käs jiäp vappaaks kiukkusien teenien ojentamiseen.

        Vae että oekeen keltasessa lehistössä, no mahtaa olla maeneen huipulla ansioestaan !


    • oma valinta

      en tykkää ko. paikasta, eikä se johdu puitteista. Haluan asiallista palvelua. "Leppoisa" ei ollut tunnelma käydessämme. Onnea vaan...

    • Tuhannen päissään

      Iisalmen ainut paikka, jossa saa olutta kunhan tiskille pääsee? Ei niin pientä eikä niin suurta humalaa jotta juomatta jää juhlijat.

    • pukk1

      Tässä heinäkuussa eräänä iltana huojui yksi ainoa maksava asiakas sen respan luona ja siihen viimein tulla nakutteli mersu-taksi, johon asiakas könysi ja lähdettiin viemään.Jotenkin kuvastui koko paikan imago ja taso mutta eipä tämä mulle kuulu, satuin vahingossa ajamaan pyörällä alueen kautta.

      • Pelaako valvonta.

        Kannattais laittaa A- oikeudet tarkkailun alle.


    • wejiorejgioregjore

      Juuri luin uutisen jonka mukaan 2000-luvulla pienet leirintäalueet on joutuneet lopettamaan asiakkaiden vaatimusten kasvaessa.

      Täytyy sanoa että karut leirintämökit ei minuakaan viehätä mutta en kyllä keittäisi kahvia muulla kuin omalla keittimellä, nykysuomalaisten moraalin tuntien joku varmasti on saanut briljantin idean kusta mökin vakiokeittimeen seuraavan yöpyjän riemuksi...

      Lapsena 80-luvulla reissattiin paljon ympäri suomea ja kaikenlaisilla leirintäalueilla yövyttiin mutta leirintämatkailu ei ole kyllä itseäni nyt aikuisena kiinnostanut, kesälomat sujuu kotona mukavammin.

    • oon koira

      Haluaisin kyllä todella kuulla tarkemmin, miksi valittu tämä "Helemiä sijoille" (tai jottain sinnepäin) nimeksi? Ymmärrän kyllä huumoripuolta, mutta tämä alkaa olla jo aika rajoilla...

      • 2+19

        Itsekin aluksi suivaannuin,että asiakkaat on sikoja ja palvelu liian hyvää heille.Sitten mielenrauhan saamiseksi olen alkanut ymmärtää,että itse leirintä alue paikkana on se helmi ja paikka olisi kaivannut ammattitaitoisemmat/kokeneemmat yrittäjät.


      • Sekarotunen

        "oon koira";et oo kutenkaa savolaenen pystykorva.Se tuo Jamppa ee sorsametälle tarvii lähtee:on sen verran "yli ampuva"!Joku historiikkiin viittaava mainos olisi ollut parempi.Tuskin huumorintajussasi on vikaa,Jampalla varmaankin on:paljonn!Sekarotunen


    • pahu5

      Eiköhän tuo nimi ole vaan jokin sutkaus ja sattuma.Eihän nimellä välttämättä ole merkitystä, joskus hyväkin nimi jää pelkäksi korulauseeksi.Esim taannoin oli Kuopiossa jokin pieni "paras"-pizzeria suom-ulkom pariskunnan voimin.Pari kuukautta toimi joten kuten, sitten seuraavat 3 kuukautta oli lappu ovella päivittäin ei tietoa milloin palveltiin, tulivat ja menivät ;"olemme dukussa, sairas, omil asioilla..." ja loput 2 kuukautta koko lafka kiinni ja lopetti.

    • varacas

      Niin kyllä näitä esimerkkejä riittää kun lähdetään soitellen sotaan ja tuo on väärin!Jos minä ostan kaupasta jotain rahoillani, sen myös saan niin kuin on luvattu, mutta jos asiassa on jotain paskaa haluan rahani takaisin ja en mene sinne enää.Minun rahani eivät jouda anteeks väärinkäsitys, sori ei ollut tarkoitus, asialle emme voi mitään-henkilöille.piste.

    • TuubisenJuunas

      Hyvä paikka on, kävin eräissä juhlissa ja eipä kyllä valittamista ollut, paikan isäntäkin oli oikeinkin mukava kaveri. Missä liesyy valitukseen, jossain muualla kuin itse leirintäalueessa, joka on paremmaksi vain muuttuna sitten viime käynnin?

      • Juupisen Tuunas

        Vaan jospa se ei kaikkien asiakkaiden pärstäkertoimet ja tarinat miellytä
        isäntiä, koska niin paljon tulee negaa.
        "Köyhän pittää olla nöyrä"!


      • Tuunisen Juupas!
        Juupisen Tuunas kirjoitti:

        Vaan jospa se ei kaikkien asiakkaiden pärstäkertoimet ja tarinat miellytä
        isäntiä, koska niin paljon tulee negaa.
        "Köyhän pittää olla nöyrä"!

        Kukahan lie palkattu tämä kirjoittamaan?


      • TuubisenJuunas
        Tuunisen Juupas! kirjoitti:

        Kukahan lie palkattu tämä kirjoittamaan?

        En minä saanut valitettavasti mittään palkkaa tuosta, sattu olemaan tapahtuma ja yllätyin vähän oikeastaan tämän ketjun jo sitä ennen luettuani, eihän mestassa ollu mitään vikaa (verrattuna entiseen)? Ei se paljon kummemmaksi ole muuttunut, mutta ei tuo yhtään huonompikaan ole. Mikä lie homman nimi.. Ei kannata kyllä tätä paikkaa tyrmätä ainakaan näiden puheiden perusteella, semmonen kuva siitä jäi.


    • Ei savua ilman tulta

      Kyllä nuo valitukset ovat varmaan ansaittuja. Minäkin olen kuullut monta kokemusta mm. Mansikkaniemen kesäteatteritarjoilusta ja muista tilauksista, kysymyksessä on olleet vanhemmat ihmiset, jotka eivät tämän sivun keskusteluihin osallistu. Joten joukko tyytymättömiä on paljon suurempi, kuin nämä sivun palautteet.

    • parempaa palvelua!

      Jos lähtee alalle missä on asiakas palvelua pitäisi asenteen olla sen mukainen ei naama norsun vitulla tai vastaavaa. itse opiskelen tällä hetkellä alalla missä tarvitsen asiakas palvelua ja aijon kohdella kaikkia asiakkaita tasa-vertaisesti enkä palvella naama norsun vitulla! nyt sinne koljonvirralle pikkusen parempaa palvelua kiitos ja hymyilkää kun tarjoilette! toivon että koljonvirran leirintä alueen asiakas palvelu paranee kiitos..

      • Raittiusravintola.

        Viimeaikaisten tutkimustulosten mukaan alkoholi tappaa aivot.


      • konsultit

        Viimeistään nyt olisi yrittäjien syytä pitää henkilökunnan kanssa yhteinen
        kritiikkipalaveri/kehityskeskustelu alueen palvelutasosta.
        Tässä ketjussa on riittävästi esimerkkejä pieleen menneistä yrityksistä asiakas-
        palvelussa.

        Palveluammateissa kannattaisi yleensä kuunnella maksavaa asiakasta, se tuo
        leivän myös yrittäjän pöytään. Omasta päästä lähteneet liian korkealentoiset
        visiot kannattaa unohtaa, varsinkaan jos ne ei toteudu.

        Koljonvirran alueen ja historiallisen arvojen käsittävän imagon toivoisi
        näkyvän myös alueella toimivien yrittäjien toiminnassa ja käyttäytymisessä, se
        toisi positiivista ilmettä myös koko Iisalmeen ja Ylä-Savoon.

        Kaikesta huolimatta, rohkeutta ja myönteistä energiaa yrittäjille eteenpäin!


    • Raittiust0la

      Ja pahiten tämä nyt koskee juuri tuota leirin isäntää Jamppaa, näin on nähty miten käy :)

    • Palohälytys koljonv.

      Palokunta näky käävän elokokkoo kahtomassa Jampan leirissä Koljonvirran leirintäalueella lauantai-iltana. Olikohan jäänyt viranomaisille avotuli ilmottamatta?

    • järki hoi

      kyllä. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa. Vai miten se meni?

    • nalle -puuh

      Pankkitunnuksilla sisään , omalla nimellä esiintyminen, kun asia/ mielipide loukkaava/ yrityksen imagoa vääristävä. Tasavertainen-hyökkäykseen johdattamaton mielipide kunnianloukkauksettamattomuudellaan olisi laillista, kuinka koet sinä tämän? ? ? herää kysymys, mistä on kysymys ;)

    • ttt24123eas

      Kuinkahan moni ylläolevista kommenteista on parturikampaajan kirjoittamia?

      • STUERTTI

        varmast autonasentajia ja opettajiakin voi olla;)


      • kdjgösak

        niinpä ja siinäkin palvelussa olisi peiliin katsomisen paikka


    • 2:käännä

      " Elekeete ennee kehata. En ies Jampalle sukulainen:mitä nyt Aatami potaskoo jauho syötyään Ievan tarjooman ompun.Aina on 2 vaihtoehtoo : joko ne epäkohat korjoo ens kessään männessä tia ne vaan pahenoo!

    • Nälkäpäivi

      Vaikka kuinka koettaisi olla alueen suhteen positiivinen, niin kyllä eilisen virkistyspäivän "lapinkeitto" saa niin negatiisen palautteen kun vain voi. Ällöttävää moskaa. Montakohan kertaa pakastetut keitot sulatettiin eilisille vieraille. Mausta päätellen useasti. Kun ei ole mitään kehuttavaa niin ei ole. Hieman voisivat edes yrittää asian eteen.

    • l0l2

      Siat on sikoja eikä ne asiakkaitakaan piä ihteesä parempina.Alasivatpa seuraavana tekemään mykyrokkoo.

      • Kokki kakkonen

        Elä ies iäneen sano!Siitä se soppa syntyy!VÄISÄSEN KOTILHA:Paras mykykeitto!Kokki 2


    • TUHURISTI

      ÄKKIÄ IISALAMEEN UUVVET YRITTÄJÄT LEERINTÄ ALUEELLE!!!!
      KAEKKI MÄNNÖÖ HUONOSTI JA JOKA KESÄ....

      • sormella pyyhkinyt

        Kävin viime lauantaina rekkatapaamisessa Koljonvirralla ja iski vessahätä.Se isompi.Ei ollut paperia vessassa,piti sormella pyyhkiä ja muutenkin vessa oli siivottomassa kunnossa.Ei ole mainosta paikalle.Miksi siellä ei huolto toimi????


      • aina paperia mukana
        sormella pyyhkinyt kirjoitti:

        Kävin viime lauantaina rekkatapaamisessa Koljonvirralla ja iski vessahätä.Se isompi.Ei ollut paperia vessassa,piti sormella pyyhkiä ja muutenkin vessa oli siivottomassa kunnossa.Ei ole mainosta paikalle.Miksi siellä ei huolto toimi????

        Kulukijalla pittää olla aina omaa wc.paperia( talouspaperia, nenäliinoja tms) mukana ja hyvä jos on kosteuspyyhkeitäkin. Sellaisia alapään putsaamiseen tarkotettuja. Monet kerrat vuosien varrella joutunu käymään pusikoissa teiden varsilla.


    • vinhaperä

      NO KYLLÄ OON ERI MIELTÄ JA SAMMOO MIELTÄ RUTAKON KOJJOOTIN KANSSA :"Koljonvirran patruuna Jamppa "Jami jami" Kiäriäinen Eukkoineen on sitä vastoin pannut tuulemaan myrskyn lailla järjestämällä joka viikonlopuksi jotakin aivan uutta viihdykettä kuten männeenä viikonloppuna, jolloin jopa lähes seitsemänkymmentä valtaisaa rekka-autoa täytti koko Koljonvirran leirintäalueen eikä rahtarit tunnetusti jätä palvelutarjontaa käyttämättä vaikka "omiakin eväitä" lienee kätköistä löytynyt illan ratoksi?

      Ei ole Koljonvirtakaan niin kuin ennen, mutta muutos on tapahtunut pelkästään positiiviseen suuntaan, jossa patruunapariskunnan vieraanvaraisuudesta sain jo toisena kesänä nauttia!" Iisalmen Sanomat mielipide Rutakon Kojjootti

    • pii

      Työporukan kanssa käytiin koulutuspäivä, oli aamiainen, lounas ja ip-kahvi. Todella hyvää oli - kiitokset kokille! Palvelu oli erinomaista. Vessan kunto kannattaa tarkistaa - vanha homenenä oirehti hieman...kaikella ystävyydellä sanon tämän : )

    • Perhe Pohjanmaalta

      Käytiin lomamatkalla pari yötä Iisalmessa ja yövyttiin Koljonvirran leirintäalueella asuntoautolla. rauhallista oli ja lähistöllä oli paljon tekemistä koko perheelle. Suosittelen.

    • Paras turistikausi

      Kävimme viikonloppuna kahvilla leirintäalueen kahvilassa. Surkeista surkein kahvileipävalikoima, eli muutama kuivanut lettu ja niin kovat munkit, että hyvä oli koputella lautasen reunaa. Kuului muuten viereiseenkin pöytään, kun niin isot hymyt irtos. Ei tarvitse sitten toista kertaa vieraiden kanssa käydä. Eikä sen puoleen, ilman vieraitakaan.

    • Ei valittamista

      Kävin viime viikolla syömässä ja hyvää oli. :)

    • Pettynyt asiakas

      Nyt taisi olla vikaa luetun ymmärtämisessä. Kyse oli siis kahvilatuotteista. Ne oli ala-arvoisia. Tapahtumissakin kahvilapuoli on mennyt alaspäin kuin lehmän häntä.

      • kaepoon

        Kävi kerran huoneessa panettelemassa, hyvää oli halpahinta lattia vähän narisi mutta se loi kodikkaan tunnelman kiitos


    • Kerrasta viisastunut

      Se kahvila puoli on tosiaan surkea. Samoin heidän ylläpitämänsä tupa kesäteatterin kupeessa. Viime viikolla ennen teatteriesitystä ihmisiä ohjattiin sinne tutustumaan näyttelyyn ja juomaan kahvit tai muita virvokkeita. No sisällä tyttönen oli juuri laittanut kahvin tippumaan. Siispä mehun ostoon. Niitä riitti kolme ensimmäiselle. Munkin olivat kivikovia kahdeksikon muotoisia ihmetyksiä.
      16.7 väliaikakahvia tarjottiin yhdestä pisteestä. Joten jonoa muodostui. Viisi minuuttia ennen tauon loppua autolla kiikutettiin toinen keitin. Ja ne hinnat. "Täytetty" voisarvi 4,60 ja grillimakkara 2 €. Kiitos kuitenkin nyt tiistaina tuoreesta munkista. Pitkän jonottamisen jälkeen se maistui. Olisiko mitenkään mahdollista saada vauhtia tuohon väliaikatarjoiluun.

    • Osaamattomuutta

      Samanlaisia kokemuksia täälläkin. Ei pitäisi ottaa työtehtäviä,joita ei hallitse ja osaa.
      Mäntylässä olisi viime kesän huonoista palautteista voitu ottaa oppia, mutta kun ei, niin ei. Sama kehno tarjonta jatkuu. Toivottavaa olisi, että sinne saataisiin yrittäjä, joka satsaa kahvilatarjontaan. Kesäteatterin tarjoiluihin tulossa parannusta, kertoi työntekijä. Lupa siis odottaa parempaa.

    • Karavaanarit Kemistä

      Olemme parhaillaan Koljonvirran leirintäalueella asuntoauton kanssa. Ihan viihtyisä paikka ja nähtävää ympärillä. Tosin tuo sää ei kovin suosi.

    • Saara K

      Tuntuu että tänne kaunankantajat kirjoittelevat enemmänkin näitä negatiivisia kirjoituksia. Ei oikein uppoa.
      Itse ajan päivittäin Koljonvirran ohi ja voin sanoa ettei kymmeneen vuoteen ole alue näyttänyt niin hyvin hoideltulta ja lisäksi väkeä näyttää piisaavan. Ennen ei paljon kesäisin liikettä ollut havaittavissa.
      Kerta heitolla ei kaikki voi olla valmiina, hienosti on uudet yrittäjät saaneet aikaiseksi ja tapahtumia on mukavasti.
      Antakaa mahdollisuus älkääkä lytätkö, on ihmeellistä paikallisen yrittäjyyden kannustamista tämä jatkuva nälviminen ja epäkohtien etsiminen.

      • Varmista tilauksesi

        Puitteet on kyllä kunnossa, kun saisi vielä toiminnan/tilaus asiat kuntoon. Kahdessa tilauksessa olin mukana, ja molemmissa oli unohtunut osa pois mm. täytekakkukahvit ja toisessa ei kaikki saaneet kahvia, koska kahvi loppui. Siis LOPPUI, eihän kahvi voi ravintolasta loppua, ellei kahvijauhot lopu, ja se on jo amatöörisuoritus!


    • Kveisi

      Hyvä Saara, samaa mieltä! En edes ilkiäis olla niin pirullinen kuin negatiivisten palautteiden kirjoittajat.. Tosiasia että leirintäalue on muuttunut kokoajan parempaan suuntaan. Antakaa yrittäjille rauha. Ei varmaan mikään kultakaivos kummiskaan tuo bisnes ole. Unohtakaa perisynti kateus.

      • ..................

        Hiljaa hyvä tulee :-)


    • vierailija9

      Juuri edellisyö tullut nukuttua Kolhonvirran leirintäalueella. Mökki oli pieni ja vaatimaton, mutta kyllä siellä yhden yön ihan hyvin nukkui. Oli verhot, kahvinkeitin löytyi erillisestä rakennuksesta tai kahvilasta kahvia hakemaan. Vehreä ympäristö, oli trampoliinia, minigolfia, eläimiä ja näyttelyä. Lapsille oli mukavantuntuinen leikkihuone. Saunomaan pääsi halutessaan.

      Ei mulla mitään liian negatiivista palautetta oo antaa :) ja vastaanottotyttö oli ihana.

    • ippe541

      Empä ole ennen maksanut telttavuorokaudesta 28e kuten nyt maksoin jäi viimeiseksi kerraksi tämä camping alue vaikka oli alennukseen osoittava kortti,hinnat selviää paikanpäällä.

      • Kesämatkailija

        Juhannus -13 tuli vietettyä Koljonvirralla.Aaatona paljon porukkaa,hauskuutta ja parasta kesäillan viettoa ja sitten Juhannuspäivä ei mitään ohjelmaa,ei edes omistaja pariskunta ollut paikalla,kukaan ei tiennyt olivatko edes koko kylässä.istuimme ravintola alueella ja siellä eräs henkilökunnasta ja rouva asiakas järjesti ohjelmaa,yhteislaulua yhdenlaulun verran ja muutama nuori soitti kitaraa livenä,mikä kruunasi todellakin väljäksi jääneen juhlapäivän ja meillä muutamilla oli hauskaa.Ravintolasta tilattua ruokaa odotettiin nälkäisinä,mutta sekin tuli haaleana.paha miinus.Siisteys on valttia,mutta,jos se on kaukana siisteydestä ei hyvä,wc:t ja muutkin paikat,kuten roskikset aina täysinäisiä.Mökit kaipaisivat ehostusta niin ulkoa kuin sisältäkin ja mitä henkilökuntaan tulee,voi nuoriso teidän kanssa,jos haluatte tehdä töitä tehkää ja huilikaa vasta vapaapäivinä,osa ei tiedä mistään mitään ja osaa ei näytä edes huvittavan tietää.On toki fiksujakin nuoria työvuoroissa.Niin tai näin menen varmaan ensi kesänä uudelleen,on se sen verran mukava paikka :)


    • Pippu

      Millainen sinä olit aikoinaan nuorena työntekijänä? Tai no, ehkä arvaan jo vastauksen;)

    • mitä sinne kuuluu

      Tältä kesältä ei mitään kommenttia.?

      • ropotti

        Kahvila Mäntylä kuuluu olevan nyt Intryn hoijossa.


    • Ruokailijat

      Käytiin juhannuspäivänä ruokailemassa Koljonvirran ravintolassa koko perheen voimin. Ruoka oli erinomaista ja palvelu mutkatonta. Huonolle säälle ja ulkona juhannustaan viettävälle remusakille ei mitään voinut mutta uudelleen tullaan kyllä. Itse leirintäalueen puolella emme käyneet.

    • huarissa

      Tämähän paikka on suosittu maksullisten työpaikkana.
      Eli pilsua siellä ainakin saa jos omistaa paksun lompakon.

      • pilsua

        Minä ainakin sain ihan ilmaiseksi!


      • söksiföökki

        Taitaa tuo christine Kuopiosta olla siellä juuri tulossa pilsua antamaan savolaisille..


    • Anonyymi

      Alueen säännöissä kerrotaan, että koirat on pidettävä alueella kiinni, mutta sääntö ei koske alueen omistajaa. Useista huomautuksista huolimatta ei halunnut pitää suurta koiraa kiinnitettynä, vaan sai häiritä vapaana muita koiran kanssa matkustavia. Alueen hinta ei vastaa laatutasoa wc ja muiden tilojen suhteen. En suosittele.

    • Anonyymi

      Onpas valitettavaa että vanhan kunnon Koljonvirran leirintäalueen taso on tuollainen! Jos on totta? Lisään, ne hotellit Iisalmessa eivät ole sen parempia?! Oon kokkeellu. Nukun nykyään körttienon kammarissa, kylmässä, parempi sekin kuin hotellit!

      • Anonyymi

        Kyllä esim. Sokos-Hotelli on siisti ja hyvä palvelu kaikinpuolin. Se harmittaa, että lopettivat sen Kuohu ravintolan. Siellä oli mukava käydä lomareisuilla laulelemassa.


      • Anonyymi

        Tule ensi kerran Hiilimutkan Leirintäalueelle Vieremän Salahmille. On siisti, hyvin hoidettu ja rauhallinen alue. Joka ilta saunat ja on vielä halvempi.


    • Anonyymi

      Ja kaapunnin pitäs aattoo ja tukkee yrittäjjee joka ruisailoo humalassa ,elävä maenos leirintäalueelle. Ossoovissa käsissä voes olla hyväkii paekka. Surettaa kahtoo mansikkaniemee kun sielläe kaljatölökkiä pitkin pientsreita.
      Eikö ne esitykset vejä kun alueelle hookutellaa kaljan voemalla.

    • Anonyymi

      Tulekeehan maakuntajuhliin Mansikkaniemelle 30.6.2019 klo.12.00. Vaalitaan perinteitä.

      • Anonyymi

        Eekös ne muakuntajuhlat oo kepujuhlat, kun aena on ollu kepulaenen juhlapuhuja? Nyt kun kepu on takijaespuoluve, pittää juhlapuhuja olla isommasta puoluveesta.


      • Anonyymi

        Kun kerran Iisalmessa valtuuston puheenjohtaja on SDP:stä, luonnollista tietysti, että puhujakin on. Muuten kepulaisuuus paistaa selvästi läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eekös ne muakuntajuhlat oo kepujuhlat, kun aena on ollu kepulaenen juhlapuhuja? Nyt kun kepu on takijaespuoluve, pittää juhlapuhuja olla isommasta puoluveesta.

        Puhujaksi tulee EU-meppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhujaksi tulee EU-meppi.

        Ompa hyvä, sittenpä tullaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhujaksi tulee EU-meppi.

        Ja se meppi on Teuvo Hakkarainen, suurimmasta puolueesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se meppi on Teuvo Hakkarainen, suurimmasta puolueesta.

        Kaikki mukaan siis ei mitään epärehellistä liirum laarumia luvassa.


    • Anonyymi

      Koljonvirran kartanon täytyisi säilyttää tietynlainen arvokkuus.
      Tila on ollut aikanaan esimerkillinen kunnioitusta herättävä talo/kartano.
      Jokainen matkailuyrittäjä tekee varmaan parhaansa menestyä tuossakin paikassa ja haasteet ovat ajanmukaisia.
      Kaikkeen ei riitä rahaa, eikä resulsseja.
      Valittajat voisivat tarjota talkootyötä.

      • Anonyymi

        Muutama vuosi sitten teki mies porukka, Erkit etunenässä, pisteaidan
        kartanon ympärille. Yrittäjä ei loppuviikolla "muistanut" tarjota tuolle
        talkooporukalla edes välipalaa, omat juomat ja voileivät piti kuulemma
        olla rakentajilla mukana !!!!


    • Anonyymi

      Ei oo missään talkoissa ollu ne yrittäjätkään että haloo. Kiljukartano ajanmukaisesti.

    • Anonyymi

      Eipä vois paremmin kuvata kuin sanalla kiljukartano.Milloinkahan tuokin homma loppuu..

      • Anonyymi

        Juu en yhtää ihmettele ku ilmootetaa jotta homma loppuu...


    • Anonyymi

      Kartanon sekä kauniin alueen puolesta talkooväki voisi käydä omin eväin varustautuneina korjailemassa paikkoja.
      Ettei tuo aarre rapistuisi eikä ränsistyisi.
      Jos kaupunki omistaa paikan niin talkooväki olisi varmaankin tervetullutta.
      Ei tuollaisia tiloja joka kaupungissa ole leirintäalueen käytössä.
      Annetaan arvoa menneille sukupolville sekä heidän suurelle työpanokselleen.

    • Anonyymi

      EI ihme, ettei kommentteja ole vuoden 2012 jälkeen paljoakaan, omistaja kun uhkailee oikeustoimilla jos kirjoittaa kokemuksiaan tänne sosiaaliseen mediaan. Kannattaa ottaa suoraan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, ei varmasti muuten tule epäkohtiin korjausta, jos sellaisia sattuu ilmenemään.

      Varasin majoituksen kahdeksi yöksi booking.comin kautta leirintäalueen mökkiin. Saavuin just klo 21 noin minuutin ennen sisäänkirjautumisen päättymistä. Työntekijä ehdotti, että tehdään sisäänkirjaus aamulla.

      Vuokramaassani mökissä ei valot toimineet, patterin sain kuitenkin päälle, yön lämpöasteet kun oli lähellä 10 c. Kun kävin yöllä leirintäalueen huoltorakennuksen wc:ssä, palattuani huomasin, että koko mökki haisi homeelle. Kaikki reissuun mukaan ottamsni vaatteet, lakanat ym. Oli ehtineet yön aikana saada osansa sisäilmaan patterin lämmön vaikutuksesta levinneistä home-ja mikrobi- itiöistä. Laitoin het patterin pienemmälle ja tuuletin. Minulla ei ollut mitään mahdollisuutta etukäteen ennakoida tilannetta, koska mökki oli siihen tultuani kylmillään. Omistaja kertoi aamulla, ettei turhaan lämmitä mökkejä silloin kun niissä ei ole asukkaita. Kun asiaa yritin selvittää omistajan kanssa tarjosi hän vaihtoa toiseksi yöksi viereiseen mökkiin, jonka sisäilma oli vielä ummehtuneempi ja että voisin käyttää ainoan lomapäiväni Iisalmessa pesemällä leirintäalueen pesutuvassa vaatteeni.

      Pahinta oli, että tässä epäonnisessa tilanteessa omistajan reaktio oli, että hän väitti että olen keksinyt homeen hajun voidakseni jättää majoituksen maksamatta. Lisäksi omistaja alkoi uhkailemaa minua oikeustoimilla, jos kirjoittaisin kokemuksestani sosiaaliseen mediaan .

      Ilmoitin asian saman tien paikkakunnan terveystarkastukseen. Tästä omistaja uhkaili, että joutuisin maksamaan terveystarkastuksen. Tällainen uhkailukulttuuri ei kuulu suomalaiseen asiakaspalveluun.

      Myöskään julkisen bussiliikenteen aikatauluja ei löytynyt respasta, vaikka läheiseltä isolta tieltä menee busseja keskustaan. Vaikkakin harvoin.

      Harmi, että paikkakunnan ainoan leirintäalueen huollosta joutuu asiakas ilmoituksillaan vastaamaan, en ollut ainut joka aamulla ilmoitti jonkun asian toimimattomuudesta.

      Iisalmessa olisi paljon kauniita luontokohteita ja rentoa savolaistunnelmaa matkailuvaltiksi, mutta tällainen majoituskokemus kyllä pilaa tunnelman. Tässä meni sitten lomapäivä pyykin pesuun ja astmalääkkeiden tupla-annostuksen ottamiseen ja sen seuraamiseen tuleeko pahempia allergia oireita.

      Tätä ei tuntunut omistaja ymmärtävän ollenkaan, että mikä ajallinen ja terveydellinen haitta aiheutui, jota ei voi rahalla korvata.

    • Anonyymi

      Yrittäjä ruakuu radio Sandelsissa aika useasti hirveää kuultavaa!

    • Anonyymi

      Kerran tumppaa neppariin niin siinä loppuu uhkailut.

    • Anonyymi

      Mukava tapahtuma koljonvirralla viikonloppuna oli.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä edellisen kanssa. Mukavaa, kun samana viikonloppuna kaksi kivaa tapahtumaa kaupungissa, koko perheelle sopivia käyntipaikkoja. Toivotaan, että jatkossakin säilyvät, ja järjestäjät jaksavat touhuta edelleen. Kaikilla ei ole varaa kalliisiin matkoihin tai runnirokkeihin, näihin pääsee vähävarainenkin käymään!

      • Anonyymi

        31.8-1.9 viikonloppuna näkyy olevan Tismiöntien varressa taas
        Koljonvirran Vauhtipyörän järjestämät perinnekonepäevät.
        Mainokset on pellolla, Kiuruveden tien varressa.
        On monenlaista ohjelmaa, parkkuukilpailu, halonhakkuuta, työnäytöksiä.
        eläimiä, ruokatarjoilua ym, ym., ohjelmaa koko perheelle.
        Pääsymaksu vain 5 euroa, lapset ilmaiseksi vanhempien mukana,
        ei ole "hinnan kiroissa"!


    • Anonyymi

      No eipä oo. Pittää tulla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe