Minulla on timanttituija (alle 1 m korkea) kuistilla, joka on keväällä siihen laitettu. Miten se selviää talven yli? Talvella ei kai tarvi kastella? Auttakaa! Paikkaan sataa lunta kyllä mutta ei mitään hirveästi.
Tuija ruukussa - Apua!
4
750
Vastaukset
- Hikipisara
Missä se tuija sitten oikein on? Ei selviä mitenkään talven yli jos on ruukussa. Juuret paleltuu.
- henki pois
tokko siellä on maata, että sen vois istuttaa??
ruukussa paleltuu.- Erja-Leena
Minulla on ollut kolmosvyöhykkeellä usean vuoden ulkona 4 timanttituijaa ruukussa talven ylitse ja hyvin ovat säilyneet. Tuijat kastelen hyvin syksyllä. Tuijiini ei sada talvella juurikaan lunta kun ovat osaksi räystään alla. Kaksi näistä tuijista on kesät etelä-länsipuolella ja kaksi pohjoispuolella. Talvet säilytän kaikki pohjoispuolella.
- garlic*
Itselläni on tuijat menestyneet talven ruukussa vaihtelevasti. Se että olet istuttanut tuijan jo keväällä on varmistanut sen että tuija on juurtunut hyvin ja näin ollen olisi talvea kestävämpi. Onhan ruukussa pohjassa reikä? Tuija kuolee talvella jos sen juuret pääsevät jäätymään. Kaikista varmin keino olisi varmaan kaivaa tuija maihin talveksi jos haluat varmistaa talvehtimisen. Itse en ole tätä kokeillut. Toinen keino mikä tulee mieleen on ne styroksi ruukut mitä käyttävät puutarhaohjelmassa Ehkä joku muu osaa kertoa lisää näistä keinoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko821635- 401279
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu87976Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja201936- 53862
- 61853
Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.68852Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20840- 34784
- 37779