Minulla on timanttituija (alle 1 m korkea) kuistilla, joka on keväällä siihen laitettu. Miten se selviää talven yli? Talvella ei kai tarvi kastella? Auttakaa! Paikkaan sataa lunta kyllä mutta ei mitään hirveästi.
Tuija ruukussa - Apua!
4
863
Vastaukset
- Hikipisara
Missä se tuija sitten oikein on? Ei selviä mitenkään talven yli jos on ruukussa. Juuret paleltuu.
- henki pois
tokko siellä on maata, että sen vois istuttaa??
ruukussa paleltuu.- Erja-Leena
Minulla on ollut kolmosvyöhykkeellä usean vuoden ulkona 4 timanttituijaa ruukussa talven ylitse ja hyvin ovat säilyneet. Tuijat kastelen hyvin syksyllä. Tuijiini ei sada talvella juurikaan lunta kun ovat osaksi räystään alla. Kaksi näistä tuijista on kesät etelä-länsipuolella ja kaksi pohjoispuolella. Talvet säilytän kaikki pohjoispuolella.
- garlic*
Itselläni on tuijat menestyneet talven ruukussa vaihtelevasti. Se että olet istuttanut tuijan jo keväällä on varmistanut sen että tuija on juurtunut hyvin ja näin ollen olisi talvea kestävämpi. Onhan ruukussa pohjassa reikä? Tuija kuolee talvella jos sen juuret pääsevät jäätymään. Kaikista varmin keino olisi varmaan kaivaa tuija maihin talveksi jos haluat varmistaa talvehtimisen. Itse en ole tätä kokeillut. Toinen keino mikä tulee mieleen on ne styroksi ruukut mitä käyttävät puutarhaohjelmassa Ehkä joku muu osaa kertoa lisää näistä keinoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t887141- 353791
- 453360
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402532- 412262
- 2062259
- 1222192
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292119Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241868- 401749