Tarvasjoki

Muuttohaluinen

Olen muuttamassa maaseudulle ja siksi kysyn millainen paikka on Tarvasjoki asua. Tiedän, että kunta on kriisikunta joten pelaako palvelut ja jos niin miten? Miten on kouluasiat hoidettu? Löytyykö paikkakunnalta kunnollinen kauppa? Entä posti, pankki yms. Jos ei läydy niin miten pitkälle pitää ajaa, että löytyy? Tarvasjoen lisäksi olen miettinyt Marttilaa ja Koskea mutta Tarvasjoki tuntuu olevan lähempänä suurempia asutuskeskusia. Olisin kiitollinen asiallisista vastauksista vaikka tiedänkin, että teinit tarttuvat täkyyn asiattomilla viesteillään.

10

1553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piste ja pilkku.

      löytyy.....................kaikkea on sun tarpeeseen.

      Sinähän et tarvitse kuin toimivan nettiyhteyden.........aivan sama misä asut kun et käy missään............24/7....365 pv vuodessa.......Eikä muuta elämää. Lopeta toi turha lätiseminen.

    • ex-tarvasjokelainen

      Itse olen syntynyt Tarvasjoella ja 18-vuotiaaksi asti siellä asunut. Keskustasta löytyy kaikki nuo mainitsemasi palvelut: pieni K-kauppa jonka yhteydessä posti, kirjasto, terveyskeskus, apteekki, osuuspankki (jossa säilytän rahojani edelleen vaikka olenkin jo 10 vuotta Turussa asunut), päiväkoti ja koulu (eskari sekä luokat 1-9, lähin lukio Liedossa). Lisäksi Tarvasjoelta löytyy uimahalli (jonka yhteydessä mm. kuntosali) sekä jäähalli. Vähän isompaan ruokakauppaan pääsee ajamalla esim. Auraan n. 10 km tai Lietoon n. 20 km. Kriisikunnaksi Tarvasjoki joutui lähinnä kalliin hyvinvointikeskuksen rakentamisen vuoksi. Käsittääkseni palvelut pelaavat ainakin toistaiseksi kohtuullisen hyvin.

      Tarvasjoki on todella rauhallinen kotikunta, mutta tietysti pienessä kunnassa on omat ongelmansa. Ajomatkaa esim. Turkuun kertyy n. 30 km, ja bussiyhteydet ovat suhteellisen huonot. Lisäksi lähes tutuvat olevan toistensa tuttuja tai tutun tuttuja, mikä toisinaan on ahdistavaa. Näkisin, että Tarvasjoen kaltainen kunta sopii ihmiselle, joka todella rakastaa maaseudun rauhaa, mutta itse en kyllä muuttaisi takaisin.

    • tyytyväinenvaaaa

      Riippuu minnepäin tarvasjokea olet muuttamassa, me asutaan taajaman ulkopuolella ja käydään molemmat vanhemmat toisilla paikkakunnilla töissä niin asiat hoituu työ matkoilla. Koulu toimii ihan hyvin niin kauan kun lapsesi ovat normi ihmisiä, erityis lapsille en suosittele. Terveyden huolto toimii, aikoja on hyvin koska monikaan ei halua paikkakunnan omalle lääkärille vaan käy liedossa tai yksityisellä. En muuttaisi pois, asuin sijaintimme on hyvä ja naapurit ihan älyttömän hyviä. Meille on ihan sama minkä kunnan alueella asutaan.

    • heh3

      "Terveyden huolto toimii, aikoja on hyvin koska monikaan ei halua paikkakunnan omalle lääkärille vaan käy liedossa tai yksityisellä."
      Hmm...
      No sittenhän se toimii mainiosti?

    • Nuori tarvasjokelainen

      Tarvasjokelaiset nuoret ovat todella äänekkäitä mutta ei sentää pompita silmil. Tarvasjoki on mun mielestä todella hyvä paikka asuu. Koulu on mahtava ei mikään räsy vanha kartano. Tarvasjoelta löytyy nykyään myös Kebab pizzeria ravintola, Downtown. Todella hyviä ruokia tulee :) mut suosittelee muuttamista :)

    • 2015 alkaa

      tarvasjoki lietoon

    • sekin voi

      muuttua vielä

      • ehkei enää

        tai sitten


    • jos sinne

      muutat lietoon

      • vielä omana

        tämä vuosi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      152
      6409
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3868
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1995
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1488
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe