Yamaha 50hv 2pyttyne POTKURI LYÖ TYHJÄÄ!!??!

JUSUTZU

Oisko kellään tietoa mistä johtuu kun rupesi potkuri lyömään niinku "tyhjää"..?
Purin koko perän ja vaihoin ulomman laakerin potkuriakselille koska se hieman takerteli,samalla myös hieman kehin rattaita prikoilla että ottaa varmasti kiinni eikä pääse hyppimään!

Kävin äske koeajolenkillä ja sama vika vieläkin,sen huomasin että vaihteensiirtäjän nystyrät mitkä ottaa kiinni rattaan nystyröihin niin on hieman kulunut,niin rattaassa kuin siirtäjässä,voisko vika johtua tästä?? poorit on OK joka paikassa eli sulkisin melkeimpä sen vaihtoehdon pois..toinen juttu,potkuriakselissa on päittäisvälystä n.3-4mm,normaalia??

Kokeilin myös potkurin ja oli ehjä,ei riveä sieltäkään..

8

3498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihde ei mee päälle

Laitoitko siis jotain prikkoja sinne väliin kun avasit perän? Perän hammaspyörien välyydet säädetään aika tarkkaan ohuilla shimmi levyillä.
      Sulla ei varmaan mene vaihde päälle. Joko kytkinpala ei pääse liikkumaan tai siirtäjässä on säädöt pielessä.

• potkuri vaihtoon

mulla teki aikoina 50 suzuki samanlailla ja vika korjaantu potkurin vaihdolla.sievillä kieroksilla pyöri hyvin ja kun lisäs kaasua niin kierrokset nousi mut vauhti ei kiihtynyt mihinkään.kumi sokka anto periksi isommilla kiekoilla ja suttas tyhjää.vaihdoin potkurin ja vika katos.

• JUSUTZU

Juu tuokin pelaa pienellä kaasulla ihan hyvin mutta kun runttaat enemmän sitä niin rupee pyöriin tyhjää..tai siis niinku huutamaan..pitääkö tässä nyt kuitenkin vielä kokeilla toista potkuria..? Laitoin kyllä potkurin akseliin kiinni ja viilapenkkiin,yritin vääntää sitä että antasko se kumi periks mut ei,voihan se olla että en jaksanu sit vääntää tarpeeks.. :) Ite kyllä epäilisin kuitenkin tota siirtäjää..

Juu otin yhden simmilevyn pois sieltä vaiherattaalta ja pyorittelin pöydällä perää ja pyöri ihan hyvin..vaihe kyllä loksahtaa hyvin päälle ja pystyy ajaan jollaintavalla mut plaanin ei pääse..

Niin onko toi klappi normaalia tuolla potkuriakselilla??

• Dogclutch

Klappi on aika normaali. Oliko ne hammaspyörien ja kytkinpalan hampaat kovin pyöristyneet? Silloin kytkin voi hyppää paikoiltaan kovemmassa rasituksessa.

• näin luulisi

sen kyllä kuulee äänestä jos vaihteistossa on vika,kun lisää kierroksia aina tahtoo silloin kuulua jotain ylimäärästä ääntä.potkuri jos lyö tyhjää,niin ei kuulu mitään ylimäärästä ääntää vaan kierrokset nousee ja vauhti ei lisäänny.

• JUSUTZU

Joo juurikin ne ja sitä epäilisin itsekkin,mutta ei ne nyt kuitenkaan pyöreät olleet,ota tästäkin nyt sitten selvää.. :D Ihmetyttää että vaihe ei menisi päälle yhtä äkkiä kun moottori on kuitenkin pelannut hyvin aikasemmin..nyt se on vaa ehkä ollu kovemmalla rasituksella kun ollaan kaverin kanssa vedetty paljon vesisuksia..

Aikoinaan alkoi moottipyörässä pomppimaan kakkonen ja vaihoin siihen uudet kakkosen rattaat,niissä kytkinpalojen hampaissa ei paljoo kulumisen jälkiä näkyny mut niin vaan loppu vaihteen hyppinen siihen..

Kävin tossa muuten äske vielä tutkimassa tota potkuria pöydällä tarkemmin ja siinä kyllä näkyi kuminriekaleita/pieniä palasia..vittu jos nyt oon noin pienen vian takia purkanu puolimoottoria ja kiroillu tallissa yömyöhään ni saatana!! Täytyy ny aamulla jostain hommata toinen potkuri lainaan ja kokeilla ennenku levitän ton taas atomeiks.. :) Täytyy ilmotella oliko potkurissa sit vika! :)

Nii muute käykö 50 heppasen hondan potkuri tohon antiikinaikaseen jammuun,kaverilla nimittäin ois irrallaan hondansa varapotkuri??

• Luulisin

Turhaan purit perän, jos rattaat yli hyppii, niin kyllä sen nyt kuulee. Ja jos kerran vaihde kytkeytyy, ja hiljaa pystyy ajamaan, niin ei tuohon juuri muuta vaihtoehtoa jää kuin potkurin vulkanoinnin pettäminen....
      Et sinä sitä käsin luistamaan saa, ellei ihan kokonaan kumit ole välistä kadonneet.

Toivotaan, ettei perän trimmailusi saanut vahinkoja aikaan. Laita ehjä potkuri ja aja..

• potkuri

Jep kyllähän sulla on vulkanointi pettänyt eli ei muut kuin uutta potkuria ja muista osta uusi älä käytettyä.itse ostin täältä 90hv uuden ja halvalla sain,venepotkuri.com/yamaha 50hv 129e

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1303
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      115
      972
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe