Ratsastustuntien hinnoista

Nepp@

Yleinen talli jossa ratsastin ensimmäiset kaksi vuotta, niin siellä oli hintana 80mk. Toinen talli, jossa kävi vähemmän asiakkaita ja joka oli kaikin puolin laadukas talli, niin siellä hinta oli 60mk. Sitten aloitin yksityisellä jossa maksoi 30mk.

Sanotaan että Helsingissä on korkeimmat hinnat eli jotain 100mk, mutta katsoin tässä Kouvolan seudun talleja, niin yhdellä maksaa 20e eli sehän on markoissa 120mk!! Paljon kalliimpaa kuin Helsingissä, täällähän ne halvimmat hinnat pitäisi olla. Koska asun Kouvolassa, niin en haluisi lähteä 30-50km päähän ratsastustalleille joissa olisi halvempaa, koska bensakulut alkavat sitten olla jo sitä luokkaa...

Vai ovatko ratsastustuntien hinnat nousseet lähivuosina? Onko 20e kohtuuton hinta? Minusta on. Sopiva hinta olisi 10-14e. Opiskelijana minulla ei ole välttämättä rahaa edes tuohon.

Paljon teidän talleilla maksaa ratsastustunnit? Kuka maksaa ratsastustuntinsa itse? Kuinka usein pystytte käymään tunneilla?

15

843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kazkuliini

      Tiedän jossain Etelä-Suomessa paikan, jossa yksi tunti maksaa jotain 50 e! Asun Pohjanmaalla ja tässä lähellä on kolme tallia. Yhdessä tunti maksaa 15e, toisessa 14e ja kolmannessa 11e. Itse käyn tuolla viimeisessä. Siellä ei toki ole maneesia ja vähän hevosia, mutta itse tykkään siitä paikasta aivan mahdottomasti!
      En voi oikeinitse maksaa tunteja, koska olen 13-vuotias ja en varsinaisesti saa viikkorahaa. Mutta käyn joka viikko :).

      • juupéli

        tallilla jossa käyn maksaa 150euroa alkeiskurssi
        ja joku 25< yksityistunti..
        mutta yhellä tallilla jossa käyn maksaa m,yös yksäri 11euroa..
        onhan nissä hintaeroja..


      • Hevos-hullu
        juupéli kirjoitti:

        tallilla jossa käyn maksaa 150euroa alkeiskurssi
        ja joku 25< yksityistunti..
        mutta yhellä tallilla jossa käyn maksaa m,yös yksäri 11euroa..
        onhan nissä hintaeroja..

        Hetkinen, alkeiskurssi 150€? Ei voi olla totta. Meidän tallilla maksaa alkeiskurssi 40€!


    • Heppa

      Tiedän yhden tallin jossa yksi tunti maksaa 20E kauheen kallista.

      • Tallityttö*

        Ei hevosten pitäminen halpaa ole, josta johtuu korkeat hinnat. Ja onhan hintaan muitakin syitä, esim. opettajakin tarvitsee palkkansa siitä...


      • ridaaja
        Tallityttö* kirjoitti:

        Ei hevosten pitäminen halpaa ole, josta johtuu korkeat hinnat. Ja onhan hintaan muitakin syitä, esim. opettajakin tarvitsee palkkansa siitä...

        ratsastunnin hinta on monesti verrannollinen siihen monta hevosta tallilla on.. ei tietenkään aina.. tallilla jossa itse käyn on tunti 17€, kun aloitin siellä noin 3-4 vuotta sitten hinta oli 70mk.


      • Miikulainen
        ridaaja kirjoitti:

        ratsastunnin hinta on monesti verrannollinen siihen monta hevosta tallilla on.. ei tietenkään aina.. tallilla jossa itse käyn on tunti 17€, kun aloitin siellä noin 3-4 vuotta sitten hinta oli 70mk.

        ..maksan hieman enemmän hyvästa opetuksesta ja koulutetuista hevosista sekä maneesista. Yleensä hinnat ovat kalliimpia jos tallilla on maneesi.

        Minun lähitalleilla hinnat vaihtelevat 16-25euroon. pienvalmennusryhmä onkin sitten jo lähemmäs 30euroa.


      • Ynina
        Miikulainen kirjoitti:

        ..maksan hieman enemmän hyvästa opetuksesta ja koulutetuista hevosista sekä maneesista. Yleensä hinnat ovat kalliimpia jos tallilla on maneesi.

        Minun lähitalleilla hinnat vaihtelevat 16-25euroon. pienvalmennusryhmä onkin sitten jo lähemmäs 30euroa.

        Moi kaikille!
        No ensinnäkin mä en voi ratsastaa koska se on niin kallista (siis aika "köyhälle" perheelle) siis perheelle jossa on rahapulia sillon tällön.

        itse rakastan ratsastusta kunnes tohon naapuriin tuli Issikoita, iha nyksityinen talli eli ei ketän käyny paitsi yhen toisen hevosen omistaja ja sen tallin omistajan kamut. noh, oon vasta 11v ja nyt olen sitten siellä käynyt. oon paikan ainoa tallityttö ja ratsastan ilmaiseksi ja vastapalveluksena talvisin aurataan omalla traktorilla piha kun niillä ei mahdollisuuksia ole! tänä talvena olikin paljon tunteja kun tuli niin paljon lunta. nyt ollaan kamuja ihan sen 36v naisen kaa xD semmonen se mun tarina on! mutta isoilla hepoilla välillä 19-22e ratsastelen sillon tällön.... :D


    • heppahöperö

      yleisellä tallilla jossa kävin enne, maksoi ratsastustunnit 50mk/tunti ja 30mk/puolituntia.
      nykyään käyn yksityisellä ja tunnit maksavat 5e/puolituntia.
      minusta se 20 euroa on todella kova hinta.

    • miiiiiiiiiu

      Mä kävin ennen tallilla, jossa tunti maksoi 10 euroa. Nyt olen siirtynyt toiseen, ei niin maineikkaaseen talliin, joka on kaikin puolin laadukas ja siellä maksaa hyvin opetettu tunti 7 e. Täällä hinnat ovat näin alhaisia (ONNEKSI!!) joten saan käydä kahdesti viikossa ratsastamassa. Meillä vanhemmat maksavat harrastukseni.

    • heppahöperö

      niin vielä lisään että talli jolla nykyään käyn (5e/30min), on yksityinen ja sielä saa todella hyvää opetusta.
      paljon parempaa kuin tuolla yleisellä.
      ja saan ratsastaa myös ilmaiseksi jos hoidan hevosia...

    • nallukka

      20 euroa on todellaki aivan liian paljo ratsastustunnista, jos täällä päin ois noin paljo niin mä pääsisin ratsastaan varmaan kerran kahdessa kuukaudessa. Mä käyn yhellä tosi hyvällä tallilla, jossa tehokas opetus ja hyvät hevoset, siellä tunti oli ennen vaan 10euroo ja nyt se on nostettu 12 euroon. Käyn myös sillon tällön toisella tallilla joka on tässä lähellä, siellä on 8euroa tunti! 5 euroa puolituntia. Ja sielläkin hyvä opetus ja maailman ihanimmat hevoset :) asun aika lähellä oulua. Käyn tunneilla 1-2 kertaa viikossa, tänään viimmeks kävin :)

      • Hevos-hullu

        Minun tallillani tavallisen ratsastustunnin hinta on 6€! Liian halpa?


      • tricks

        Kuulostaa aika edulliselta tuntihinnalta. Pääkaupunkiseudulla tunnihinnat vaihtelevat 25 ja 30 euron välillä.


    • Anonyymi

      Vitun köyhät!!!!!! Nyt on 2024 ja rida tunnit on 42€! Olkaa tyytyväisiä noihin hintoihin🙄

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe