Tampereen paras asuinalue?

jJ

Mikä on mielestänne Tampereen paras asuinalua/turvallisin ja viihtyisin?

Itse pidän Hakametsästä jossa myös asun, ei ole naapureina hörhöjä ja keskustaan bussilla menee 10 min. Vaihtoehtona sille jos joskus muutan niin voisin harkita asumista Ratinassa, Järvensivussa, Keskustassa, Tampellassa jossa tosin vuokrat ovat hirmuisia.

119

14970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bussi 27

Ruotula on hyvä, rauhallinen ja turvallinen. Asuttu kohta 30 vuotta.
      Onhan se niin, että omakotitaloalueella on useimmiten rauhallisenpaa kun on vähemmän väkeä verrattuna kerrostaloalueeseen.

• Ei Ratina

Nekala on tosi hyvä. Bussilla se sama 10 min keskustaan ja bussit kuilkee 10 min välein. Palvelut nyt ei niin huiput mutta citariin lyhyt matka ja suurjako on paikalla. Kävellen koskariin 15 min jos jaksaa.

• Juoppotaloja

Eikös siellä Nekalassa ole niitä puukerrostaloja joissa vähänväliä juopot tappelee?

• Just näin
        Juoppotaloja kirjoitti:

Eikös siellä Nekalassa ole niitä puukerrostaloja joissa vähänväliä juopot tappelee?

Hei juntti. Nekalassa ouu kerrostaloista 5 on Tampereen kaupungin vuokrataloja joissa asikkaat suurin osin töissäkävijöitä ei juoppoja. Loput puutalot Nekalassa osaketaloja eli omistus asuntoja. Onko juopoilla varaa ostaa oma asunto? Sitte esim ratinan ranta täynnä juoppoja niinkö. Ootko vähän tyhmä?

• Itä-Tampere 10+

Hakametsä on sijainniltaan hyvä, mutta se järkyttävä liikenteen melu saa meidät pysymään sieltä pois.

Ruotula-Takahuhti-Pappila, Leinola ja Holvasti ovat kymmenen kärjessä.

• autollisille?

Pitää olla auto, jos on niin kaukana keskustasta. Eikös näissä ole hyttysiä kesällä? Onko järveä? Lähikauppaa?
        Minkälainen paikka Pirkkala on?

• perikunta pirkkain
        autollisille? kirjoitti:

Pitää olla auto, jos on niin kaukana keskustasta. Eikös näissä ole hyttysiä kesällä? Onko järveä? Lähikauppaa?
        Minkälainen paikka Pirkkala on?

Jos on epäselvää, niin Pirkkalahan on naapurikunta, eikä kaupunginosa. ;)

• jJ

Itse taas pidän siitä liikenteen melusta, olen enemmän cityihminen :)

• Rauha ja hiljaisuus

Eivätkös cityihmiset asu siellä keskustassa, eivätkä esikaupunkialueilla:)

• paikkoja riittää

Miten niin, Hakametsässä paljastui se huume ja paloittelujuttu? Toisaalta siellä ei ole hyttysiä kesällä ja on ok paikka! Jos verrataan muuhun itätampereeseen. Kauppa on lähellä ja sammonkadun palvelut. Minusta hyviä ovat Haapalinnan lähialue, hyvä kulkuyhteys, Tammela opiskelijalle ainakin jos sieltä pääsee välillä maaseudulle. Minkälainen paikka Tampella on? Entä Armonkallio, Lielahti ja Amuri? Tesomalle en muuttaisi ellei olisi pakkotilanne. Järvensivu ja Ikuri ovat jääneet vähän hämäräksi, että mitä niissä on.

• Rivo-Riitta

Eihän sinne Hakametsään uskalla muuttaa, jos vaikka tappavat ja pilkkovat palasiksi.

• Kotona paras

Paras asuinalue? Pitääkö tätä kysellä ihan joka viikko?

Minulle on yksi p....n hailee millä alueella asun, pääasia että viihdyn, että on autolle parkkipaikat ja että asunto on kohtuuhintainen. Joku Tesoma on iso alue, ihan kuten Hervantakin, siellä on erilaisia taloja ja alueita, niitä ei kannata tuijottaa putken läpi. Vuokrataloja on joka puolella, pääasia ettei sellaisen naapuriin. Hälytyskellojen pitäisi soida jos aluetta mainostetaan lapsiystävällisenä, silloin siellä juoksentelee pitkin pihoja pikku kullanmuruja joita vanhemmat eivät valvo (kun on kerta lapsiystävällistä), terrorisoiden muita asukkaita.

• niimpä niin

Niimpä juu kyllä noita kysyjiä löytyy asuinalueista,kyllä joka paikasta neatiivista löytyy vaikka muuten paikka ok.
      Lähtökohta miulummin on se minkälainen itse on ja missä käy.Eipäs juupas menee helposti.
      Jos kerrostalosta muutetaan pois oven paukkuen niin kyllä jossain vaiheessa se seinä tulee vastaan.

• ex-amuri

Kyllä mä noistaisin Amurin hyväksi asuinalueeksi. Rauhallinen, paljon puistoja, muutama kauppa ja keskustaan pääse kävellen (1-2km) ja bussitkin menee hyvin (16,27,7).
      Itse olen asunut Amurissa vaikken tällä hetkellä asu,niin muutama kaveri asuu tälläkin hetkellä siellä ja viihtyy kovasti!

• Amurinro1

Amuri on itselleni paras. Häiriökäyttäytymistä harvoin. Kävelyetäisyydellä kaikki palvelut. Terveysasema, kaupat, kirjasto, yökerhot... Pyynikinmetsä ja järvet lähellä. Ei parempaa vois olla. Ainoa miinus on vilkasliikenteinen äänekäs katu. Vuokrakin sattuu itselläni olemaan edullinen yleiseen tasoon nähden.

• amour

Pidetään Amuri amurilaisilla.

• Parempaa väkeä

Minä arvostan hyvää ja laadukasta asuntoa. En siis mitään vuokrajuttua, vaan oma on aina oma. Mihinkään toisen kertaalleen asuttamaan koloon en kyllä muuttaisi, sitä lajia kokeilin joskus nuoruudessa . Haluan itse päättää mihinkä kohtaan seinää tauluni naulaan, ilman että tarvii lupia kysellä. Tälläkin palstalla joku mainitsi vuokrasta jotain. Eihän sellaista voi sanoa kodiksi jonka joku toinen omistaa, ja jolle maksat tonnin joka kuukausi, kankkulan kaivoon siis. Tietysti jos sossu elättää niin paha sitä on kämppää ostaa.

Kunnioitetaan omaa ihmisarvoamme, eikä kärkytä mitään vts:n armopaloja.

• Katso peiliin

Miten katsot kuuluvasi ns. parempaan väkeen? Perustele,
        Ilmeisesti asut Ratinanrannan slummeissa, kirjoituksesi heijastelee juuri "sitä itseään."

Koti on koti, oli se sitten oma eli pankin tai vuokra-asunto.
        Elämäntilanteet kun vaihtelevat itsekullakin.

• an opinion

ite tykkäisin asua pyynikillä tai armonkalliossa

• Ottaapäähän

Opetelkaa nyt taivuttamaan nämä paikannimet te muualta muuttaneet. Se on Armonkalliolla ei kalliossa, niinkuin "Helsingillä"

• UniTutti

Eipäs, Armonkalliossa tarkoittaa esim. asua ko. paikassa. Armonkalliolla, tarkoittaa esim., on nimi sen ja sen takia.

• an opinion

en oo kyl muualta muuttanu.. onks se ny nii tarkkaa !! huoh

• Black Velvet

Vuokralla asuminen on helppoa. voi muuttaa silloin kun siltä tuntuu, ei tarvitse myydä kämppää kuukausikaupalla. Ei tarvitse juurtua minnekään, ja lapsetkin saavat jatkuvasti uusia kavereita uusisssa paikoissa. Meillä ei ole hätäpäivää kun osaa nämä temput sossun ja kelan kanssa.

• Hahhhaaaaaaaaaa

Hahhaaa...sossun ja kelan pummeja :D Vähän ootte säälittäviä..

• hyvästähuonoon

Joo ja kun muuttelee parin vuoden välein, niin lapset joutuu luopumaan kavereistaan. Siellä uudessa paikassa on vittumaiset naapurit ja uudessa koulussa lapsia aletaan kiusata.

• UolaP

Nykyään on ikävästi yleistynyt pummilla eläminen ja sen hyväksyminen että hakee sossusta elantonsa.
      Sossuun mennään vain täydellisen pakon edessä ja silloinkin häveten!

Pitäisi jotenkin saada kuriin pummilla eläminen, vaalit on kyllä tulossa joten voisihan sitä äänestämällä vaikuttaa.

• Anonyymi

Ennemmin elän tämän hyvinvointi yhteiskunnan tarjoamilla avustuksilla ja pienillä rikoksilla nauttien elämästä täysillä on jopa varaa matkustella ym kiitos teille jotka huoraatte orjahommissa pienellä palkalla ja tulette kuolemaan katkerina vanhainkodissa tai mielisairaalassa loppuunpalaneita ku ei edes ollu läheisille aikaa ku piti käydä töissä vaan siks että luulee olevansa parempi ihminen : D joku köyhä taas itkee siellä..

• HuonoPuoli

Hakametsässä kuitenkin noita julkisia tappeluita selkeästi eniten koko kaupungissa.

• pappara4

Onneksi ne tapahtuu jäähallissa ja sielläkin kaukalossa.

• Oma koti kullan kall

Ei kukaan viisas asu vuokralla. Täytyy olla luuseri tai muuten vain tyhmä. Oma kämppä takaa asumisen rauhan. Ihan turha noita asuinalueita on vertailla, kannattaa kiinnittää enemmän huomiota asunnon laatuun.

Kukin elää mielensä mukaan.

• KaikenlaistaSitäLuullaan

Juu, oma asunto takaa asumisen rauhan. Kuis sitten, kun se naapuriasunnon omistaja päättääkin laittaa luukkunsa vuokralle ja sitten siihen muuttaa joku huumehörhö ja siitä se elämä sitten alkaa? Niitä on Suomessa aika helvetin monta osaketaloa, joissa asuu joku yhteiskuntaan sopimaton yksilö vuokralla. Kaiken näköistä hämärätyyppiä pyörii sitten kulmilla, jatkuvasti. Milloin siinä majailee joku asunnoton jätkä, joka aiheuttaa milloin mitäkin häiriötä ja niin pois päin. Semmosen toisen nurkissa majailevan tyypin pitäisi olla talon kirjoilla. Suomesta on poistettu irtolaislaki, mutta irtolaiset eivät ole hävinneet minnekään. Eihän niitä montaa prosenttia kansasta ole, mutta näkyyhän mustalaisiakin paljon, vaikka ovat vähemmistöryhmää. Irtolainen on semmonen, jota ei työnteko kiinnosta ja on hoitanut asiansa siihen jamaan, että on kämppä ja kaikki mennyt. Loisii sitten kaverinsa nurkissa, kun kaveri on sellainen joka ei pistä missään kohtaa hirveästi hanttiin. Omaa kämppää ei viitsi hankkia, koska sitten jäisi päihteisiin vähempi rahaa. Tosin ei hän mistään kämppää saisikaan, joten se kaverin nurkissa loisiminen on varsin kätevä ratkaisu, varsinkin talvisin ja huonoilla keleillä. Koko omaisuus mahtuu pieneen muovipussiin ja elämänfilosofiat ovat ihan ufomiehen höpinöitä.
        Tosissaan joo, kun nykyään ei paljon katsota, että millaselle tyypille niitä kämppiä vuokrataan. Kiinnostaa vaan se, että kämppä laitetaan vuokralle ja aletaan saamaan siitä pääomatuloja. Usein näiden yhteiskuntaan sopimattomien yksilöiden kanssa käy niin, että vuokrarahat jää saamatta ja sitten alkaa pitkä prosessi, että se saadaan häädettyä siitä asunnosta pois. Joskus käy sitten niin, että vuokralaisella naksahtaa ja sitten hän tuhoaa koko asunnon ja lähtee menemään. Siihen se touhu lopulta päättyy ja asumisrauha palaa.

• Jeppsis

Köyhät asuu vuokralla ja luottotiedottomat ja pulsut ym.. Kyllä se vaan niin on, että voiton puolelle jää kun asuntonsa myy. Mites ku asuu vuokralla :D Sinne meni rahat, kun perseeseen ois pyyhkiny ja heittäny wc pönttöö.

• Ota selvää

Itse asun yksityisellä vuokranantajalla ja tiedoksesi, että yksityisellä asustavat luottotiedottomat luonnolliset henkilöt ei voi saada asuntoa vaan täytyy olla puhtaat paperit mutta ne luottotiedottomatkin henkilöt voi saada asunnon kuten VTS: sän kautta. Sitten se mitä köyhiin tulee niin moni kansanedustajakin asuu vuokralla ja luulenpa, että he eivät ole köyhiä joten ota asioista selvää ennen kuin puhut tyhmiä. Sitten se miten myyt asuntosi? Kuinka moni oikeasti nykypäivän ostaa enään talon, euronkin heikentyessä? Täytyy olla hullu jos ostaa. Entä jos sinulle tarjotaan työpaikkaa ulkomailta? Miten käy asuntosi jos kukaan ei suostu ostaan sitä? Oletko silloin voiton puolella, luulenpa että et.

• Sijoittaja
        Ota selvää kirjoitti:

Itse asun yksityisellä vuokranantajalla ja tiedoksesi, että yksityisellä asustavat luottotiedottomat luonnolliset henkilöt ei voi saada asuntoa vaan täytyy olla puhtaat paperit mutta ne luottotiedottomatkin henkilöt voi saada asunnon kuten VTS: sän kautta. Sitten se mitä köyhiin tulee niin moni kansanedustajakin asuu vuokralla ja luulenpa, että he eivät ole köyhiä joten ota asioista selvää ennen kuin puhut tyhmiä. Sitten se miten myyt asuntosi? Kuinka moni oikeasti nykypäivän ostaa enään talon, euronkin heikentyessä? Täytyy olla hullu jos ostaa. Entä jos sinulle tarjotaan työpaikkaa ulkomailta? Miten käy asuntosi jos kukaan ei suostu ostaan sitä? Oletko silloin voiton puolella, luulenpa että et.

Tietenkin laitan asuntoni vuokralle, jos ja kun muutan ulkomaille töihin:)
        Miksi ihmeessä se pitäisi myydä?

• Jeppsis
        Ota selvää kirjoitti:

Kuinka monelle tarjotaan työpaikkaa ulkomailla? Ei todellaakaan monelle..ei ainakaan mun ja miehen alalla. Jokainen asunto on menny kaupaksi, menee tästä eteenpäinkin. Niin kauan myydään, että menee. Edellinen meni 1,5 vk, nyt asutaan 2011 rakennetussa rivarissa, kyllä uudet siistit asunnot menee kaupaksi. Voitko kuvitella, että me ollaan jo voitolla tässä asunnossa. Ota asioista selvää :D

• Puca1
        Sijoittaja kirjoitti:

Niin.. Miksi, jos vuokratuotto on hyvä ja parempaakaan sijoituskohdetta käteiselle rahalle ole mielessä.

• vuokraa2
        Ota selvää kirjoitti:

" Kuinka moni oikeasti nykypäivän ostaa enään talon, euronkin heikentyessä? Täytyy olla hullu jos ostaa. Entä jos sinulle tarjotaan työpaikkaa ulkomailta? Miten käy asuntosi jos kukaan ei suostu ostaan sitä?"

Suostu ostamaan? Talot menevät kyllä kaupaksi lukuunottamatta ääriesimerkkejä. Hinnan täytyy vain olla oikea. Ei Tampereella ole kuitenkaan vaikeaa saada taloaan kaupaksi.

Myin juuri itse kaksion Tampereen keskustasta. Omistin asunnon 5 vuotta, pidin vuokralaisia koko kyseisen ajan. Nyt myydessä sain asunnosta yli 30 000 Euroa enemmän kuin sen ostaessani. Minkäänlaista remonttia en tehnyt koko aikana, ei muitakaan ylimääräisiä kuluja.

• Rivo-Riitta

Jouduit sitten maksamaan myyntivoitosta veron.

• PankkiiriReiska
        Ota selvää kirjoitti:

Pyh. Määkin imen liimaa ja murjon heroiinia käteen minkä kerkeän ja aina oon saanu vuokralla asua.

• VoiVittuMitäElämää

Juuri näinhän se on. Kaikilla kun ei ole muita vaihtoehtoja kuin asua joko vuokralla tai sitten siltojen alla. Yhteiskunta toimii siten että se kyllä järjestyy, että voi asua vuokrakämpässä, jossa vuokra on niin kova että samalla rahalla makselisi asunnon omaksi kolmessa vuodessa, jos nyt vähän liioittelen. Siitä voidaan kiittää asumistukijärjestelmää. Mutta se ei järjesty, että saisi jostain työn, millä voisi lähteä omistusasujaksi ja lopettaa sen vuokralla asumisen. Palkka on niin pientä, että se menee pelkkään peruselämiseen, mutta kuitenkin niin suuri, ettei ole oikeutta asumistukeen. Varsinkin kun täytyy olla se auto, jolla voi sahata ne työmatkat jonnekin sinne naapurikunnan toiselle puolelle, koska julkisilla ei pääse. Se auto on sellanen rahareikä, että ilman sitä jäisi palkasta paljon reilummin käteen. Mutta koskas elämä on reilua ollut? Tasan eivät mene nallekarkit.

• ToivotanOnnea
        Sijoittaja kirjoitti:

Toivottavasti sulla käy hyvä tuuri vuokralaisen suhteen, niin myös saat sulle kuuluvat vuokrarahat, eikä kämppää hajoteta sun laskuun. Joillakin kun on käynyt vuokralaisten suhteen huono säkä, niin sitten on käynyt helvetin huono säkä.
        Ota selvää, millaiselle vuokraat, sillä hyvä vuokralainen ei ole nykypäivänä mikään itsestäänselvyys. Jos joku on näyttämässä ilman pyytämistä paperia, joka todistaa luottotietojen olevan puhtaat, niin silloin ne eivät ole puhtaat. Ei kukaan esitä sellaista paperia, vieläpä pyytämättä, vaan rehelliselle ihmiselle on automaattisesti okei, että luottotiedot tarkistetaan erikseen. Sellaiset paperin näyttäjät ovat huumemaailman tyyppejä. Ne ovat oikein siis mestareita näyttelemään ja keksimään mitä vakuuttavimpia selityksiä.

• luoto2

Kuules selvän ottaja. Mulla ei ole luottotietoja ollu 12 vuoteen. Olen asunut 2vuotta vts asunnoissa ja loput 10 vuotta yksityisiltä vuokrannu neljältä eri omistajalta. En ole kertaakaan luottotietojen takia menettäny asuntoa. Eli miten niin oltava puhtaat paperit? Ota kuule itse selvää tai selviä itse.

• psauki

Olen sossun ,kelan, elätti ja myös juoppo, asun vts talossa missä asuu myös velattomia, työssä käyviä suurin osa, eläkeläisiä, ei ole ollut mitään vallittamista.

• Academica

Lol täällä omaisuutensa vangit luulevat saavansa rahansa hautaan mukaan! Ei kinosta vittuakaan omistaa jotain osaketta seinistä, tai edes seinistä vaan hallintaoikeudesta niihin seiniin. Oikeastihan ne seinät omistaa pankki ja osakeyhtiö. Sitten kituutetaan 30 vuotta työssä jossa ei viihdy, koska pakko saada maksettua sen hiton hallintaoikeus niihin kämäsiin seiniin jossain neukkukuutiossa. Vuokralla ollessa voi lähteä koska tahansa mihin tahansa, ei tarvitse olla kenenkään orja. Nyky yhteiskunnassa lampaat eivät vaan tajua sitä, että ne ovat rahoituslaitosten ja työnantajiensa orjia. Hävetkää!

• Puccis1

Tampella ehdottomasti. Viihtyisää kaupunkiasumista kohtuullisen tuoreessa ympäristössä. Armonkalliota pitäisin myös kärjessä, jos on autoton tai onnistuu saamaan kaupassa myös autotallin/hallipaikan.

Jos pitäisi OKT:ssa asua, Ranta-Kaarilan omarantaiset talot / as Oy:t ovat kiinnostavia. Tai sitten Teisko / Kämmenniemi ym. missä on omaa rauhaa ja rantaviivaa..

• kysyvä eksyi

missä Ratinassa on slummi

• Eipä kovin fiksu alu

Se koko Ratinan rantahan on ihan täys slummi. Varmaan kiva katsella ikkunasta mitä naapurissa syödään tai muuta touhutaan. Parvekkeella olokin on kun seisois keskustorilla klo 16.00 aikaan. Talot todella rumia ja paikkakin täys floppi vai haluaisitko itse parvekkees viereen paskavatkaamon tai toiselle puolen ikuisen ruuhkaisen Ratinan sillan?

• Ala-arvoista
        Eipä kovin fiksu alu kirjoitti:

Se koko Ratinan rantahan on ihan täys slummi. Varmaan kiva katsella ikkunasta mitä naapurissa syödään tai muuta touhutaan. Parvekkeella olokin on kun seisois keskustorilla klo 16.00 aikaan. Talot todella rumia ja paikkakin täys floppi vai haluaisitko itse parvekkees viereen paskavatkaamon tai toiselle puolen ikuisen ruuhkaisen Ratinan sillan?

Täydellinen kuvaus Ratinan slummista.
        Niistä asunnoista ei kukaan koskaan tule saamaan rahoilleen vastinetta.

• Tamperelainen'

Ratinaan ovat muuttaneet pääosin muualta Tampereelle muuttanneet omakotitalonsa myyneet. Ei kai kukaan tamperelainen ole niin hullu, että muuttaisi tuollaiseen ahtaasti rakennettuun melu- ja saastepesään, jossa tosiaan 90% asunnoista näkee 10m päässä olevan toisen talon seinän. Koko alueella on korkeintaan muutama asunto rannan puolella, jotka voisivat olla muuten ihan asuinkelpoisia, mutta talot sijaitsevat pahasti syrjässä vailla mitään palveluja.

Tulee ihan Lapinniemi mieleen.

• HipposkyläEiooVaihtoehto
        Eipä kovin fiksu alu kirjoitti:

Ratinassa ei asu varmaan yhtäkään persaukista työtöntä. Jollakin helvetin rahallahan ne asunnot on ostettu ja sitä on täytynyt olla paljon.
        Monikohan Ratinan haukkuja ostais asunnon Ratinasta, jos omalle kohalle tulla paukahtais joku lottovoitto tai peräti eurojackpotti? Sitten olisi Ratina kaikista parasta aluetta asua ja kaikki muu olisi täyttä paskaa. Varsinkin ne Nekalan harmaat murjut, missä on ennen asuttu ja haaveiltu koko ikänsä paremmasta. Ne puheet kun menevät elintason mukaan. Joskus myös niinkin, kuten kaveri on sanonut ja mitä hevosmiesten tietotoimisto on kertonut.

• enolebotti2
        Tamperelainen' kirjoitti:

Ratinaan ovat muuttaneet pääosin muualta Tampereelle muuttanneet omakotitalonsa myyneet. Ei kai kukaan tamperelainen ole niin hullu, että muuttaisi tuollaiseen ahtaasti rakennettuun melu- ja saastepesään, jossa tosiaan 90% asunnoista näkee 10m päässä olevan toisen talon seinän. Koko alueella on korkeintaan muutama asunto rannan puolella, jotka voisivat olla muuten ihan asuinkelpoisia, mutta talot sijaitsevat pahasti syrjässä vailla mitään palveluja.

Tulee ihan Lapinniemi mieleen.

Pahinta Ratinassa on kondensaattoritehtaan myrkyt suvannossa joista ei juuri puhuta. Mutta eiväthän ne nouse jos pohjaa ei pöyhitä liikaa...kenties.

• Naapurikunnassa

Tuli asuttua Tampereen ydinkeskustassa tasaan 20 vuotta lopulta se liikenteen
      melu ja kuppiloista palaava nuorison öinen kailotus ja älä-mölö alkoi tympiä jo-
      ten muutimme vallan muualle eli hienoon Siuron kylään joka on kesällä paratiisi
      ja omalla autolla tuuppaa Tampereelle alle puolessa tunnissa jos on asiaa.

Kaikki tarvittavat palvelut löytyy toki Nokialta matkaa 10km ei ole pakko asua
      Tampereella jossa on kovat vuokrat ja ainaiset parkkiongelmat sekä nykyisin
      tietty turvattomuus keskustassa ainakin ilta ja yöaikaan ja pöly-möly haitat.

• Kiinteistöguru

Täällä Pitkässä Niemessä on viihtyisää ja turvallista.

• kysyvä eksyi

Kiitos, nyt tiedän

• Minnis

Ajoin Ratinan ohi tänään ja ajattelin, että kyllä on rakennettu niin kiinni toisiinsa ja ne hinnat niissä kerrostaloissa. Aivan järkyttävät. En ikinä muuttais sellaseen sumppuun. Asunkin 12 km keskustassa uudessa rivitalossa, oven avaa, on luontoo ja rauhaa, ei autoja, kansaa joka puolella.

• Döyks

Paras ja viihtyisin asuinalue: Hervanta. Asuntojen hinnat järkevällä tasolla, ja uudehkoa rakennuskantaa. Köyhät menkööt jonnekin muualle, kun ei vaan tänne meidän naapuriin.

• JJS2

Niimpä, ja kaikki tarvittavat peruspalvelut löytyy.

• Nekalalainen

Kykkä se paras paikka on kuitenkin Nekala. Citariin ja prismaan suht lyhyt matka. Suurjako on paikalla ja bussilla kaupunkiin 10 min eikä kävellenkään paljon matkaa. Vaikka suuri osa haukkuu juoppo ja huume kyläks niin tulis katsomaan. Taitaa olla juoppoja ja narkkareita aikalailla vähemmän kun esim hervannassa,tesomalla,linnainmaalla ja muissa ns isoissa asuin alueissa, Eikä ne paikalliset juopot ja narkit ulkopuolisille mitään pahaa tee eikä juuri toisilleenkaan. Ja eiköhän niitä löydy ihan joka alueelta? Nekalassa asja määrään nähden noin 75% osake asuntoja ja omakotitaloja. Aika harvalla juopolla ja narkkarilla varaa ostaa oma asunto / oma talo.

• Täällä suomalaisia

Olisit ilmaissut reilusti äidinkielelläsi.

• Jjjhe

Kyllä näi. On jokainen saa asua missä haluaa .eikä ketää saa eritellä .kyllä tampereella nääs on asuntoja joka lähtö

• vcxvcxvx

Riippuu ihan siitä missä tykkää käydä ja miten tykkää asua. Minulle paras paikka tällä hetkellä on Tampereen itäosa, koska löytyy Prisma, keskusta on sopivan etäisyyden päässä ja Kaupin urheilupuiston lenkkeilymaastot ovat lähellä. Lähikauppojakin sopivan välimatkan päässä.

• Ladut maakuntiin....

Itä-Tampereen pappila on paras! K- ja S_marketteihin 7 min kävelymatka, Postit, R-kioskit, Terveyskeskus, Alko, Hesburgerit ym kaikkiin 7 minuuttia kävellen. Samoin hevostallit, Golf- ja Tenniskentät 13 minuutin kävely, Uimarantaan ja ulkoilualueille muutama minuutti, on koulut ja uudet vanhusten palvelutalot, Luhtaan uusi päiväkoti vieressä, bussit kaupunkiin yötäpäivää...... polttoaine asemia 5 kpl lähellä, eikä Orimus Grillikään ole kaukana. Moottoritielle pääsee heti... kaikki tiet johtavat ympäri suomen ! Pappila on Suomen keskipiste! Nyt minä lähden Lappiin..... Tuurin kautta!

• oooooooooooooooooooo
        Ladut maakuntiin.... kirjoitti:

Itä-Tampereen pappila on paras! K- ja S_marketteihin 7 min kävelymatka, Postit, R-kioskit, Terveyskeskus, Alko, Hesburgerit ym kaikkiin 7 minuuttia kävellen. Samoin hevostallit, Golf- ja Tenniskentät 13 minuutin kävely, Uimarantaan ja ulkoilualueille muutama minuutti, on koulut ja uudet vanhusten palvelutalot, Luhtaan uusi päiväkoti vieressä, bussit kaupunkiin yötäpäivää...... polttoaine asemia 5 kpl lähellä, eikä Orimus Grillikään ole kaukana. Moottoritielle pääsee heti... kaikki tiet johtavat ympäri suomen ! Pappila on Suomen keskipiste! Nyt minä lähden Lappiin..... Tuurin kautta!

Muutin pari vuotta sitten Hervantaan, ja olen todella iloisesti yllättynyt.

• paljasjalkanen4
        oooooooooooooooooooo kirjoitti:

Muutin pari vuotta sitten Hervantaan, ja olen todella iloisesti yllättynyt.

Hienoo ja fiksua porukkaa siellä!Se on tietty makuasia mitä arvostaa..Itse en muuttais,vaikka maksettais.

• Valma Viehkomieli
        paljasjalkanen4 kirjoitti:

Hienoo ja fiksua porukkaa siellä!Se on tietty makuasia mitä arvostaa..Itse en muuttais,vaikka maksettais.

Voih! Onpa hienonokkainen neiti!

• JA PRISMA

KOIVISTONKYLÄ

• Palokalliolta nääs

Vain kivenheitto Peltolammilta! Hienoa seutua.

• wertyhygfd

Ranta-Tampella jos tunnelin kannattajilta kysytään.

• Hervanta on hyvä

Hervanta:
      - paljon ruokakauppoja
      - ilmainen parkkihalli
      - Punnitse ja Säästä
      - apteekki
      - kela
      - terveyskeskus
      - kirjasto
      - kukkakauppoja
      - partureita
      - hammaslääkäreitä
      - kampaamoita
      - lääkäriasemia
      - Tiimari
      - erilaisia ravintoloita
      - hotelli
      - yliopisto
      - ammattikorkeakoulu
      - museo
      - pankkeja
      - posti
      - Tokmanni
      - SmartPost
      - Glitter
      - kirppareita
      - alko
      - autokouluja
      - ammattikoulu
      - JAKK
      - R-kioskeja
      - leipomoita
      - kahviloita
      - neuvola
      - aikuisneuvola
      - laboratorio
      - TKL:n bussilinjoja (ainakin 5, 6, 13, 20, 24, 30, 39 ja se Linnainmaan bussi) Sitten on vielä
      - kukkakauppoja
      - 3 uimarantaa
      - Hermia
      - päiväkoteja
      - peruskouluja
      - urheilukenttiä
      - vaatekauppa
      - kaukaloita
      - kuplahalli
      - lukio
      - huoltoasemia
      - Tamepereen parhaat ulkoilualueet, lähiyhteys Birgitan polulle
      - otto-automaatteja-
      - taksitolppa
      - hautaustoimisto
      - edullinen pyöräkorjaamo
      - kirjakauppa
      - vapaa-ajankeskus
      - suutari
      - kirkko
      - ompelimoita
      - kuntosali
      - optikkoliikkeitä
      - elokuvateatteri
      - Hervannan Huolto
      - videovuokraamo.

Mitä vielä pitäisi olla? Minä en ainakaan muuta minnekään tuppukylään kun voi asua täälläkin, lähellä työpaikkaa. Eipä tarvitse notkua bussissa joka päivä.

Hei Haloo, asukaa missä ikinä tykkäätte, mutta minä olen tyytyväinen, enkä alennu arvostelemaan muiden asuinpaikkoja.

• Luonto on tärkein

Hieno kuvaus.
        Hervannan kyseenalainen maine johtunee asukasrakenteesta...

• älyäköllit
        Luonto on tärkein kirjoitti:

Hieno kuvaus.

Hervannan maine johtuu siitä että alueella oli kahdessa vierekkäisessä talossa kolme ongelmaperhettä 70-luvulla joiden tekemisiä Aamulehteen kirjoitelleet Hervantasuunnitelmaa vastustaneet poliitikot käyttivät hyväkseen.
        Esim.Juppien rakastama Linnainmaa oli ainakin 2000-luvun lopulla huomattavasti rauhattomampi paikka.

• VoihanHervanta

Voihan perse. Heevannan Huolto ja palveleva hautaustoimisto meiltä Härmälästä puuttuu. Hotellillekin olisi käyttöä harva se päivä.

• Kiinteistöguru
        Luonto on tärkein kirjoitti:

Hieno kuvaus.

...asukasrakenteesta ja raivoisasta pyllynkärystä.

• Tamperelaiset outoja

Jokapaikassa asuu kaikenlaisia ihmisiä. Minun ei ole tarvinnut yleensä pelätä ihmisiä, vaikkeivat nyt niin hienohelmoja olisikaan. Itse asiassa on rikkaus jos osaa tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa, eikä alennu nyrpistelemään nenua jos vastaan tuleekin joku alempiarvoisen näköinen ihminen. Että haloo, Suomen pitäisi olla sivistysvaltio, mutta missä ne sivistyneet oikein ovat kun eivät siedä kuin itsensä kaltaisia tolloja??

• Tasa-arvon Suomi

Määrittelisitkö, minkälainen on alempiarvoinen ihminen?

• niin7

keskustorillakin on juoppoja ja narkkareita ja maahanmuuttajia koko ajan!! väitättekö että ne asuu hämeenkadun vuokrataloissa?? hihi

• Maalainen

Siis onko Hämeenkadulla vuokrataloja?

• city-sinikka
        Maalainen kirjoitti:

Onhan siellä ainakin aikaisemmin ollut, nimittäin opiskelija-asuntoja ja ne opiskelijat kyllä osaavat ottaa ilon irti "keskeisestä sijainnista"... Myös monet vuokra-asunnoista menevät tiinoille ja taaveille, jotka opiskelevat yliopistolla - tietty pappa betalar.

Eniten kiinnittäisin kuitenkin huomiota kapakoihin, joita löytyy jokaisesta kivijalasta. Moni keskustassa asuva tuttava onkin valittanut eläväisestä menosta, jos ei kapakissa itsessään, niin viimeistään lähiympäristössä. Eivätkä ne ole kaikki tamperelaisia siellä hillumassa, vaan siellä on joka viikonloppu menossa "maakunnan juhlaväen kokoontumisajot".

Siihen kun lisätään ketjun aloittaneen kirjoittajan narkkarit, alkkarit, avohoitopotilaat, kerjäläiset ja sun muut, niin ei ihme, jos tavallinen keskiluokkainen väestönosa pakenee ympäryskuntiin, kuten Pirkkalaan, ja hoitaa kauppakäyntinsäkin niille erikseen tarkoitetuissa viihtyisissä paikoissa, kuten näissä Parkeissa ja sun muissa.

Kuka sinne keskustaan enää tahtoo??? Siitä maalaisen just tunnistaakin, kun ne ajattelee niin "keskustalähtöisesti".

• älyäköllit

Narkkarit ovat vuosia pyörineet Tammelassa

• parempaaaluetta
        Maalainen kirjoitti:

Siellä on varmaan niitä kovan rahan asuntoja.

• Nurkku

Rautatieasemalta n.150m sektori Hämeenkadullepäin siinä on mukava tunnelma ja aika hyvin palveluita saatavana.

• 9 + 17

Onko Ruotulassa kaupungin vuokra-asuntoja? Kiitos tiedosta.

• 2x2
        9 + 17 kirjoitti:

Onko Ruotulassa kaupungin vuokra-asuntoja? Kiitos tiedosta.

Kyllä, Tornimäenkadulla.

• hyvä neuvo
        2x2 kirjoitti:

Kyllä, Tornimäenkadulla.

Parempi vuokrata yksityiseltä osaketalosta, kaupungin vuokra-asunnoissa asuu se kaikkein alin rikollinen, sekä häiritsevä pohjasakka, meno on sen mukaista.

• älyäkölleille
        hyvä neuvo kirjoitti:

Parempi vuokrata yksityiseltä osaketalosta, kaupungin vuokra-asunnoissa asuu se kaikkein alin rikollinen, sekä häiritsevä pohjasakka, meno on sen mukaista.

muutan itse yksityisestä vuokratalosta kaupungin taloon koska saadaan ainakin nukkua yömme rauhassa. yksityistä vuokranantajaa kiinnostaa helppo raha, ja siksi pummeja joiden vuokran maksaa sossu tai kehitysapu ei kantsi heittää pihalle vaikka meinaisivat polttaa koko paskan.

• muuttaja5

Olipa hyvä kun tuli luettua tämä ketju.

Olen muuttamassa Tampereelle ja Ratina oli yksi hyvä vaihtoehto, ajattelin että hienosti lähellä rantaa ja Laukon toria - tosin en tiedä onko siinä varsinaisesti tori vai jotain tapahtumia tms. Nyt taidan jättää sen kulmakunnan väliin.

Yksi asunto ehdolle on siinä Kalevan isossa risteyksessä, missä on kirjasto kirkko. Ja yksi vaihtoehto Aleksanterinkadulla, siellä Laukon torin puolella Hämeentietä. Mitä näistä alueista sanotte /-

• ömömmöö

Mainiota, olet muuttamassa Tampereelle ja teet päätöksiä suomi24.fi:n keskustelun perusteella. Hei kuule, toi Kalevan tosi iso risteys ja Aleksanterinkatukin on tosi huonoja alueita, paljon narkkareita ja juoppoja, autot pörisee läpi päivän, on saasteita ja metelia. Ei kannata.

• muuttaja5

Tosi vaikea tehdä isoa päätöstä (asunnon ostoa) kun ei kaupunkia tunne ollenkaan, ehkä tämäkin foorumi jotain antaa.

Pitäisi tietysti katsella kaavaa; sen verran olen selvittänyt, että Rautatieasemalle tulee 25 kerroksinen hotelli, eli ihan siihen viereen en halua muuttaa. Sinne Näsinneulan rantaan on tulossa iso liittymä ilmeisesti - eli ei sinne puolelle myöskään.

Rautatieasemalle kuitenkin pitäisi olla kävelymatka, koska siitä lähtee työmatka päivittäin eli asunto pitäisi olla Hämeenpuiston ja Kalevan välissä jossain. Liikenteen melu ei haittaa, olen asunut 20 vuotta vilkkaan kadun varrella, bussipysäkki on makkarin ikkunan alla.

• 33vuotta Hervanassa

Suomessa on 286 kuntaa, joissa vähemmän asukkaita kuin Hervannassa. Ja vain 50, niistä yksi on Tampere, joissa enemmän.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_kunnista_väkiluvun_mukaan

Ihan Hervannan laidoilta on n. 1, 3 km Hervannan keskustaan,
      jossa on kaikki palvelut
      (posti, apteekki, viinakauppa, kirjakauppa, KELA, työvoimatoimisto, terveyskeskus, lasten neuvolla, kirjasto, Tiimari, Tokmanni, H&M, UFF, kirpputoreja, kierrätyskeskus, kirkko, Vapaa-aikakeskus, Kukkakauppoja, Leinon Verholiike, Lemmikki tarvike liike Musti ja Mirri. (Elintarvike kauppoja on myös lähikauppoina, kaikkien keskusliikkeiden. K-market S-market Lidl, SiWa. Alepa, Valinta Talo)
      3 km päässä on City-Market ja Kodin Anttila sekä Musta Pörssi,
      6 km päässä Prisma Gigantti Sportia Pekka Halpa halli. Asko, Isku, JysKy, Pelkonen, no kaikkia en edes muista.

10 Päiväkotia, kolme ala-astetta yläasteet
      Tampereen teknillinen yliopisto
      Poliisikoulu
      Vesitorni josta näet aitoipaikalta; 18 metriä järvestä järveen, putoaa kiihkeät veet.

TKL kulkee n. 10 minuutin välein kaupunkiin. Kaksi Palvelubussi rinkiä E ja P. Taxi-asema on Duon edessä.
      Täällä on kolme yleistä uimarantaa, avantouinti koppi, valaistut ladut, laskettelu rinne, lenkkipolku ja 2 luontopolkua.

Sanotaan että suurin osa ihmisistä elää 12 km säteellä kodistaan, täällä riittää 5 km kaikki löytyy.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Hervanta
      http://www.mansetori.fi/

• 234rewwr

On Kontulassakin paljon palveluja, mutta en minä sinne ihan ensimmäisten joukossa muuttaisi.

Vaan tokihan sitä yleensä omaa asuinseutua hehkutetaan.

• lisäämatikkaakouluun

Esim.Taidekaupunki Mänttä-Vilppulassa on 7000 asukasta , Hervannassa käytännössä 30000. Silti absoluuttisilla luvuilla Mänttä-Vilppula-Mänttässä tehdään itsemurhia, henkirikoksia ja väkivallantekoja enemmän kuin Hervannassa.

• keskustahemmo

Finlaysonin alue Tammerkosken toisella puolella Tampellaa . Keskellä kaupunkia , rauhallinen , eikä edes kallis . Vak.yhtiö Varman taloja . Tosin vuokraustoiminta on ryssitty antamalla se REALIAlle , joka munaa vuokraustoiminnan totaalisesti , mut kysyä kannattaa .

• torifani

Olen asunut parivuosikymmentä Tammalan torin lähellä. Kiva ja rauhallinen paikka. Palvelut lähellä. Samoin Rauhaniemen uimaranta ja Kaupin lenkkeilyalueet.
        Ainoa pubi lähellä on Wanha mestari (entinen Voima), sekin on hiljainen paikka, suurin osa asiakkaista on vanhoja pappoja ja mummoja, ainakin päiväsaikaan!

• neitinennn

Asutaan avomiehen kanssa tällä hetkellä Tesomalla ja olen ihan tyytyväinen. Palvelut on lähellä ja mukavaa kun ei oilla ihan keskustassa. Sen olen kuitenkin päättänyt, että Tampereelle en aio jäädä kun lopullista kotia on ajankohtaista katsella. Mielummin vaikka Nokialle, Kangasalle tai Lempäälään. En vaan tunne oloa kotoisaksi näin isossa kaupungissa (alunperin oon Raumalainen)

• BUAHAHHAHAH

Tampere iso kaupunni? BUAHHAHAHHAH!!!! Ja Tesoma? BUAHAHAHHAHAHHA

• neitinennn..

En sanonut että Tesoma olisi Tampereen paras asuinalue vaan että se on ihan ok. Mielummin Tesoma kuin moni muu asuinalue... Ja että mielummin muuttaisin johonkin naapurikuntaan kuin muualle Tampereelle. En itseasiassa asuisi edes pirkanmaalla ellei avomieheni olisi täältä päin, vaan lähtisin takaisin länsirannikolle :)

• Valintakysymymys

Itä-Tampere on hyvä vaihtoehto,. jos haluaa fiksun asuinalueen ympäristöineen:)

• tamk yliopisto jne

Itä-Tampere on nuorten suosimaa aluetta, koska suuret oppilaitokset ovat siellä. Työpaikkoja on sitten länsipuolellakin.

• Jihuu5

Itä-Tampereella on paljon uusia asuinalueita ja sinne muuttaa muualta tullutta väkeä. Tämä on hyvä asia. Saadadanpa me alkuasukkaat olla omissa oloissamme länsipuolella.

• jepulis6

pispalassa on jotain outoa kansanedustaja Alatalon entinen tyttöystävä,ei vaimo hirttäytyi vaatekomeroon.Unohtunut tai vaijettu uutinen.

• Kaleva Tampereen hel

Tampereella Kaleva on parasta asuinaluetta. Itse asuin siellä aikoinaan ja kaikki oli lähellä kävelymatkan päässä. Käyn nykyisinkin vielä aina vierailulla Kalevassa, kaunista ja viihtyisää. Opiskelupaikat, kulttuuri, puistot. kaupat jne lähellä.

• Kalevan asukki

Olen asunut 18 v Kalevassa enkä pois muuttaisi. Kaikki lähellä, ja erittäin isot ja viihtyisät ja hyvin hoidetut puistot myös, ei mitään ryteiköitä vaan kunnon puistot kukkaistutuksineen.

Keskusta on kävelymatkan päässä. Talot pääosin perinteellisiä tiilitaloja eli 50-luvulta tai sitä vanhempia. Asunnoissa säilyy arvo, kuten aina keskustan lähellä.

Cityihmiselle ehdoton alue. Lievää boheemisuutta havaittavissa mutta ei häiritsevissä määrin. Ei ole mikään lapsiperheiden unelma-alue välttämättä.

• Tammerlindh

Siilinkari. Rauhallista ja kaunista. Kari joskus poikkee, muttei oo häiriöks, ja siili hakee sen sit kyllä pois.
      Kalaa tulee järvestä, joo.

• Kaijakka.Rauhallista ja kaunista. Kari joskus poikkee, muttei oo häiriöks, ja Rva Peitsamo hakee sen sit kyllä pois. Kala kyllä joskus haisee.

• Tampella
        krabazuk kirjoitti:

Kaijakka.Rauhallista ja kaunista. Kari joskus poikkee, muttei oo häiriöks, ja Rva Peitsamo hakee sen sit kyllä pois. Kala kyllä joskus haisee.

Ääni Tampellalle. Uudet rakennukset, kohtuuväljästi rakennettu (vertaa esim. Ratina), lähellä keskustaa, hyvät kulkuyhteydet, palvelut sekä Näsijärven ranta.

• tampax

Aseman seutu.
      Pääsee nopsaan pois Tampereelta.

• Kommentoija69

Riippuu aivan täysin omista kriteereistä ja arvostuksista ja tietenkin siitä mihin omat työ-, harrastus- ja asiointimatkat suuntautuvat.

TTY:llä ja sitä ympäröivissä teknologiafirmoissa töissä olevat asuvat mielellään Itä-Tampereella, mikä heijastuu asuntojen hintoihin. Muu ei voi selittää sitä, että idässä ovat asuntojen neliöhinnat hieman kalliimpia kuin lännessä, jossa on tarjolla enemmän isojen järvien rannan läheisyyttä toisin kuin idässä, jossa on muutama iso pienituloisten ja maahanmuuttajien kansoittama huonomaineinen lähiö (Hervanta, Kaukajärvi). Idän omakotialueet, joista Linnainmaa ja Vehmainen ovat melko viihtyisiäkin, ovat vanhahkoja, joten uuden talon löytäminen on vaikeaa ja jos sellainen löytyy, hinta on korkea. Lännen ainoa huonomainen lähiö on Tesoma.

Mikäli lapsiperheellinen haluaa asua väljästi, niin halvempia neliöitä on samanikäisissä omakotitaloissa tarjolla esimerkiksi Myllypurossa tai Kalkussa kuin Annalassa tai Olkahisissa. Jos haluaa uuden omakotitalon kohtuuhinnalla, kannattaa muuttaa Nokialle, Ylöjärvelle tai Kangasalle (esim. Ruutanaan) riippuen päivittäisten matkojen suunnasta ja pituudesta. Ruutana varsinkin sopii muutoinkin autoilevalle lapsiperheelle, koska alue on parin kilometrin päässä ysitiestä ja alueella on paljon nuoria lapsiperheitä ja koulu, joskin paikalliset palvelut ovat suppeat.

Eläkeläinen, jolla on maksukykyä ja kiinnostusta kulttuuritarjontaa ja kahviloita yms. kohtaan, varmaankiin viihtyy esimerkiksi Ranta-Tampellassa, jossa on tarjolla runsaasti uusia ja hyväkuntoisia kerrostaloasuntoja, todella viihtyisässä ympäristössä keskustan välittömässä läheisyydessä, osa aivan unelmapaikoilla.

Mikäli raha ei ole este ja pitää kauniista maisemista, kannattanee ostaa talo Tahmelan Ansiokalliolta tai Pispalanharjun huipulta tai etelärinteestä. Kuvetta voi tietysti joutua kaivamaan miljoonankin. Ryydynlahden rannan kultahammasrannikollakin on hyviä kohteita toisinaan myynnissä. Myös Olkahisissa, Villilänsaaressa ja Ranta-Kaarilassa on hyviä asuntoja hyvillä paikoilla. Ei kannata unohtaa Hyhkyäkään.

• Ainomariia

Tampella on paras!

• kokoomussekoomus

Ranta-Tampella on todella järkyttävä iso työmaa jossa meteli on päätähuimaava ja ikkunasta näkyy työmaaparakit.

• Ehkämuutan

Parhaasta alueesta en sano mitään, mutta mitä mieltä ollaan Hallilasta? Onko rauhallista? Parempi kuin Et.-Hervanta? Asukkaat enimmäkseen opiskelijoita? lapsiperheitä?

• muutinpoiss

täysin kuollut paikka, pelottaisi liikkua siellä pimeällä kun ei ketään muuta näy

• yllylylyly

Teisko, varsinkin Terälahti

• järvensivuntapsa

Järvensivu on paras. Se on keskustan kupeessa, mutta riittävän etäällä keskustan melu- ja pölysaasteesta. Järvensivu on Kalevanharjun elärinteellä, joten sen lumet katoavat keväisin kaikkein nopeimmin ja paikka on harjun suojassa pohjoisen kylmiltä tuulilta. Asunnot ova uusia, uudehkoja tai peruskorjattuja. Ympäristö on viihtyisä ja voit olla varma, että Kalevanharju pysyy luonnonrauhassa vuosikymmeniä tai jopa -satoja, koska harjun päällä on hyvinhoidettu hautausmaa. Järvensivun naapurina on yliopisto ja naapuriksi nousee parhaillaan myös maankuulu Kansi ja Areena. Juoppoja ei Järvensivulla ole, koska alueella asuu hyvätuloisia perheitä ja yliopiston opiskelijoita. Kesällä Iidesjärvi on kaikkien järvensivulaisten helmi lukuisine lintulajeineen. Ilman rautatietä ei Järvensivun kaupunginosaakaan olisi olemassa.

• Motari2

Rohkenen olla erimieltä. Iidesmotari on ruoppaamaton lätäkkö jota on ruoppaamalla yritetty saada kuntoon jo -60 tai -70-luvulta saakka. Ei onnistunut. Kalmankankaan vedet valuvat harjulta alaspäin, niin onko se mielestäsi myyntivaltti. Lähes kaikki palvelut käytännössä harjun toisella puolella tai keskustassa. Ovatko nämä mielestäsi jotain valtteja häh? Ei siinä mitään hyviä puolia luettelitkin niitä kiistämättä, mutta halusin kertoa toistakin puolta.

• kyänäinon

Junarata menee vierestä ja tavarajunat kolistelevat öisin. Se siitä viihtyisyydestä.

• Anonyymi

Haapalinna ehdottomasti

• Anonyymi

Hämeenpuisto, ehdottomasti.

• Anonyymi

Haapalinnan alue on hyvä, keskusta tosi lähllä, ylä ja alakoulut, kaksi k kauppaa ja S market, lielahden palvelut lähellä, tuleva särkänniemen tapahtuma alue n. 2 kilometriä, busseja menee monta vuoroa ohitse, tarhat löytyy, vanhusten palvelukeskus rakenteilla, käyttövesiputki ongelmat korjattu nyt, keskustaan alle 10 minuutissa ja jopa ratikkakin tulee menemää läheltä. Tulevaisuudessa asuntojen hinnat nousee alueella kohisten, nyt jo aika nousua.

• Anonyymi

Paras ja rauhallinen asuinalue on tampereella teisko. Sillä asuu vain suomalaisia rahallisia jotka kunnioittaa naapurin rahaa asua.Siellä missä vähänkin näitä uusiosuomalaisia "tulevien eläkkeidenmaksajia" on rauha tipotiessään. Jos erehdyt niiden häiriköinnistä huomauttamaan niin saat itse asuinyhtiöltä varoituksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      79
      2786
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1666
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      73
      1441
    4. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      64
      1385
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      129
      1335
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      146
      1236
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      158
      1200
    8. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      74
      1107
    9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      76
      1098
    10. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      1089
    Aihe