Citalopram - en osaa enää itkeä

Aloitin Citalopram Orion -lääkityksen kolme viikkoa sitten. Ensimmäisten kahden viikon aikana koin todella rajuja ahdistuskohtauksia ja oloni oli huonompi kuin koskaan. Nyt vaikuttaa siltä, että lääke alkaa vaikuttaa ja ahdistusoireet ovat vähentyneet. Toisaalta tuntuu, että en ole enää oikein oma itseni: tuntuu, kuin olisin lähes koko ajan jotenkin puutuneessa olotilassa. Kaikkein pahinta on, että herkkyyteni on kadonnut: en pysty enää itkemään, vaikka kuinka haluaisin purkaa pahaa oloani pois kyynelten avulla.

Koen tällä hetkellä kovaa surua eräästä asiasta. Asian käsittely olisi helpompaa, jos pystyisin itkemään. Suruahan masennuslääkkeet eivät mihinkään vie, enkä halaisikaan sen yhtäkkiä lähtevän minnekään: haluan käsitellä asiaa rauhassa, yksikseni, omalla ajallani. On kuitenkin ollut järkyttävää huomata, että vaikka sisällä jyllää vahvoja tunteita, niin ne eivät purkaudu ulos. Tuntuu jopa siltä, että mielummin elän masentuneisuudessa ja ahdistuksen tunteissa ja pystyn itkemään, kuin että en tunne yhtikäs mitään.

Onko muilla kokemuksia siitä, että kyky itkeä on kadonnut Citalopramin tai muun masennuslääkkeen takia? Onko tilanteeseen tullut muutosta ajan myötä, siis onko herkkyys palautunut kun olet syönyt lääkettä tietyn ajan? Ja vielä kysymys, joka askarruttaa eniten: oletko pystynyt taas itkemään kuten ennen, kun olet lopettanut lääkityksen? Miten nopeasti tilanne palautui entiselleen ja olit taas oma itsesi? Kiitos vastauksista!
094
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


1346 kirjoitti:

Aloitin Citalopram Orion -lääkityksen kolme viikkoa sitten. Ensimmäisten kahden viikon aikana koin todella rajuja ahdistuskohtauksia ja oloni oli huonompi kuin koskaan. Nyt vaikuttaa siltä, että lääke alkaa vaikuttaa ja ahdistusoireet ovat vähentyneet. Toisaalta tuntuu, että en ole enää oikein oma itseni: tuntuu, kuin olisin lähes koko ajan jotenkin puutuneessa olotilassa. Kaikkein pahinta on, että herkkyyteni on kadonnut: en pysty enää itkemään, vaikka kuinka haluaisin purkaa pahaa oloani pois kyynelten avulla.

Koen tällä hetkellä kovaa surua eräästä asiasta. Asian käsittely olisi helpompaa, jos pystyisin itkemään. Suruahan masennuslääkkeet eivät mihinkään vie, enkä halaisikaan sen yhtäkkiä lähtevän minnekään: haluan käsitellä asiaa rauhassa, yksikseni, omalla ajallani. On kuitenkin ollut järkyttävää huomata, että vaikka sisällä jyllää vahvoja tunteita, niin ne eivät purkaudu ulos. Tuntuu jopa siltä, että mielummin elän masentuneisuudessa ja ahdistuksen tunteissa ja pystyn itkemään, kuin että en tunne yhtikäs mitään.

Onko muilla kokemuksia siitä, että kyky itkeä on kadonnut Citalopramin tai muun masennuslääkkeen takia? Onko tilanteeseen tullut muutosta ajan myötä, siis onko herkkyys palautunut kun olet syönyt lääkettä tietyn ajan? Ja vielä kysymys, joka askarruttaa eniten: oletko pystynyt taas itkemään kuten ennen, kun olet lopettanut lääkityksen? Miten nopeasti tilanne palautui entiselleen ja olit taas oma itsesi? Kiitos vastauksista!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu