Minulle JUMALUUS on sama asia kuin TÄYDELLISYYS kaikessa.
Sillä täydellisyydellä on seurauksensa.. aivan samoin kuin kaikella muullakin ..
Mitä on JUMALUUS - mielestäsi?
8
64
Vastaukset
## Mitä on JUMALUUS - mielestäsi? ## (áLex8)
Olen kiinnostunut jumalisesti vaeltamaan elikkä hurskaasti, mutta JUMALUUDESTA minulla ei ole omaa mielipidettä valitettavasti kysyjälle kerrottavaksi. Tosin häntä kiinnosaisikin vain tyrmätä vastaajien esitykset, paitsi sirkka-iitan, mikäli tämä vastaisi.
MUTTA MINÄ voin vain Raamattua siteerata kysyttäessä mitä mieltä jumaluudesta (=Jumalasta) ja Raamattuun täysin toki yhdynkin. Ihmisen kannalta onneksi jumaluuden ydin aj ydinsanoma on tässä :
JESAJA 9.
4 (9:3)
Sillä heidän kuormansa ikeen, heidän olkainsa vitsan ja heidän käskijänsä sauvan sinä särjet niinkuin Midianin päivänä;
5 (9:4)
ja kaikki taistelun pauhussa tallatut sotakengät ja verellä tahratut vaipat poltetaan ja tulella kulutetaan.
6 (9:5)
Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
7 (9:6)
Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.
1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
anttialexin mielipide JUMALUUDESTA:
"Minulle JUMALUUS on sama asia kuin TÄYDELLISYYS kaikessa."
Ihan totta, voidaan Jumalan täydellisyys ja kaikkivoipaisuus noinkin teologisoida.
Selitysosa siinä tapauksessa kuuluu tähän tapaan:
Jumalan täydellisyys vaikkapa Jumalan ominaisuuksista puheenollen toteutuu siinä, että "suurin niistä on rakkaus". Täydellisen oikeudenmukaisuuden vuoksi Jumala otti Kristuksessa kantaakseen rangaistuksen, jotta KAIKKI saisivat nauttia Jumalan ehdottomasta rakkaudesta ja ne, jotka Kristukseen toivonsa panevat, saisivat iankaikkisuudessakin nauttia Jumalan läsnäolosta.
Jumalan täydellisyydestä puuttui jotain ennen Golgatan tapahtumia, mutta nyt kun Jumala on ostanut kaikki ihmiset takaisin, eikä kukaan voi sanoa, että Jumala ei halunnut auttaa tai ei voinut auttaa - koska Kristuksessa hän antoi kaikkensa käyttöömme - nyt jumaluus on täydellinen - Jumalan siemen, ihminen, on todellakin JUMALAN LAPSI, uskovaisuuden kautta.
Sillä eihän jumaluus silloin vielä voinut olla täydellinen, kun ikäänkuin perilliset olivat kadoksissa ikäänkuin. VAltakunta ei ollut vielä täydellinen. Nyt on.
Piste iin päälle on, mitä tulee täydelliseen jumaluuteen, ne hetket, jolloin alkaa toteutua rauhan valtakunta, josta Raamattu paljon puhuu. Tämä:
JESAJA 11.
6 Silloin susi kulkee karitsan kanssa ja pantteri laskeutuu levolle vohlan viereen, vasikka ja leijonanpentu syövät yhdessä ja pikkupoika on niiden paimenena. [Job 5:22,23; Hes. 34:25,28; Hoos. 2:20]
7 Lehmä ja emokarhu käyvät yhdessä laitumella, yhdessä laskeutuvat levolle niiden vasikat ja pennut, ja leijona syö heinää kuin härkä.
8 Ja imeväinen leikkii kyyn kolon äärellä, vastikään vieroitettu lapsi kurottaa kättään kohti myrkkykäärmeen luolaa.
9 Kukaan ei tee pahaa, ei tuota turmiota minun pyhällä vuorellani, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta niin kuin meri on vettä tulvillaan.
antti
"Jumala On" "Täydellinen Elämä" ja siksi "Iankaikkinen Elämä" .
Koska täydellistä on vain se, mikä on täydellistä - ei voi olla kahta täydellisyyttä eikä siis kahta täydellistä Jumaluutta - "Jumala On YKSI"
"Jumala on Luoja" .
"Jumala on hamasta ikuisuudesta" .
"Jumala On rakkaudellinen"
"Jumala on Armollinen"
"Jumala on oikeudenmukainen kaikessa"
(Todelliseen oikeudenmukaisuuteen sisältyy aina myös rakkaus) ..
Vain Jumalassa (Jumalan täydellisyydessä) on iankaikkinen elämä mahdollista,
Raamattu kertoo sen .
------
1. Kor. 13:10
Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.- .....V ... ..
Näinhän se on, siksi se on tuhkaksi polttava tuli, se tuli puhdistaa aina täydelliseksi, Jumalan valtakunnan.
Kuinka minä voin kohdata tämän "täydellisyyden", on vain yksi sana Jeesus.
Siinä on suoja, puhtaaksi polttavan tulen hävittämiseltä, koska Jeesus muuttaa minun tahtoelämäni kohdalla minut kelvolliseksi ja saan olla Hänessä täydellinen.
Se on Jumalan työ, alusta loppuun asti.
Eli olen Valtakunnan sisällä, mutta vielä matkalla, lupauksen matkalla, että kun tahdon, niin Hän vie Pyhän Hengen voimalla minut perille.
Ja ylösnousemuksessa saan pukeutua lopulliseen muotooni, jossa kaikki vajavuuteni on pois, armosta.
Täällä vajaamittainen matkalainen, vanhurskautettuna Kristuksessa.
nm. eräs Veli, se partasuu ...... V ... ..- ...V .. , Uusi Adam
ts. armosta tapahtuu kaikki. Siinä lepää ylösnousemukseni toivo, sekä voima Hänessä.
- veliselleni
...V .. , Uusi Adam kirjoitti:
ts. armosta tapahtuu kaikki. Siinä lepää ylösnousemukseni toivo, sekä voima Hänessä.
Ja oikein teet, kun panet toivosi Häneen ja omaan kaipaukseesi tehdä sitä mikä hyvää on ..
Aloittaja kirjoitti :
## Minulle JUMALUUS on sama asia kuin TÄYDELLISYYS kaikessa.
Sillä täydellisyydellä on seurauksensa.. aivan samoin kuin kaikella muullakin ##
Mutta alex, jos Sinulle jumaluus=täydellisyys seurauksineen jja kuten sanot, kaiken muun kanssa on samoin - silloinhan sulle jumaluus on kaikkea eli mitä vain ja kaikki pääsevät taivaaseenkin, eikä ole mitään hellvettiä tai gehennaa.
Jokainen uskoo jotain ja voidaan erottaa teistiset uskonnot / a-teistiset (ateismia). Jso jumala on vain jokin ominaisuus tai aate eikä persoona, on kyseessä aateistinen uskonto, ainakin minä jaan sillä tavalla uskonnot.
JOS jumala ei ole persoona vaan hyve nimeltä täydellisyys ( ja perkele on vain pahe, täydellinen pahuus, ei persoona? ), niin silloin olet ateistisen uskonnon kannattaja. Mutta minä uskon, ymmärärän ja tiedän, että Jumala on Persoona.
Ja - tämä on vain henk.koht. pohdintaa - jumaluus / jumalisuus säröili silloin, kun kolmannes enkeleistä kapinoi Taivaassa. Golgatan työ 2000 vuotta sitten käynnisti täydellistymisen, kun Valtakunnan perilliset on täydellistetty Kristuksessa. Eikös jumaluus ole täydellisyys vasta kun Jumalan valtakunta on tullut täydelliseksi, rakkauden vaikutuksesta se?
1.Joh.3:1. Joh. 3:1
Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä
kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma
tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
EGW uskoo jumaluuden olevan täydellistä vasta kun liitytään Kristukseen ja siten tulemem täydellisiksi jumaluuden edustajiksi. Niin käsittäisin tämän . . .
" Tässä elämässä meidän on päästävä eroon synnsitä uskomalla Kristuksen sovitukseen. Kallis Vapahtajamme pyytää meitä liittymään häneen, yhdsitämään heikkoutemme hänen voimaansa, arvottomuutemme hänen ansioihinsa. Meidän on yhteistyössä taivaan kanssa mukautettava luonteemme jumalalliseen esikuvaan. " (Suuri Taistelu, s. 393.)
anttiVALITETTAVASTI - rehellisesti valitan ja sydämmestäni - et sinä Antti ymmärrä Raamatun sanomasta paljoakaan, etkä halua edes ymmärtää ja se johtuu itsepäisyydestäsi ja halustasi olla oikeassa .. vaikka et ole.
Antti - miksi väännät muiden kirjoituksia toiseksi ? etkö ymmärrä että se valehtelemista? tai oletko todella noin sokea?
Jumala on "täydellinen elämä" ja sillä on seurauksensa aivan niin kuin kaikellella muullakin on seurauksensa.
Esimerkiksi (jotta ymmärtäisit) : Jumala on iankaikkinen elämä oman täydellisyytensä seurauksena - ihminen on kuoleva elämä oman epätäydellisyytensä seurauksena.
Ihmisessä itsessään ei ole iankaikkista elämää - sellaisen uskottelu ei tee siitä totta -
jos ei täydellinen Jumala ihmistä pelasta pois hänen vajavaisuudestaan siihen täydellisyyteen missä elämä on... silloin ihminen kuolee - lakkaa olemasta.. aivan samalla tavalla kuin joku eläin ..
Jumalassa ei ole valhetta, ei epäoikeudenmukaisuutta ... joka rakastaa valhetta enemmän kuin totuutta, ei koskaan voi päästä siihen valheettomuuteen jossa iankaikkinen elämä on. Etkö todella ymmärrä sitä? Ei ole kysymys mistään sanaleikistä vaan todellisuudesta..
Etsikää niin te löydätte, sanoi Vapahtajamme --
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?631271Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11900Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75825Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.87702- 53644
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt37589Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46574Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot121536Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36534Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43523