Yksinkertaiset motoriset nykimisoireet
§ silmien räpyttely, pyörittely ja siristely
§ nenän rypistely
§ suun alueen liikkeet (suun availu, kielen liikuttelu, mutristelu, hampaiden kirskuttaminen)
§ irvistely
§ nyökkäily ja pään heiluttelu
§ otsan rypistely
§ hiusten sipaisu
§ lihasten, esim. olkapäiden jännittäminen
§ ala- ja yläraajojen nykimiset
Yksinkertaiset äänelliset nykimisoireet
§ jatkuva rykiminen
§ niistäminen
§ röhkiminen, ähkiminen
§ tuhahtelu, pärskähtely
§ yskiminen
§ naksuttelut
§ huutaminen, kiljahtelu, ulvominen
§ sihistely
§ piippailu
Monimuotoiset motoriset nykimisoireet
§ ilmeily
§ hyppely, kyykkiminen
§ asioiden nuoleminen ja haistelu
§ käsien taputtelu
§ syljeskely
§ esineiden heittely
§ suukottelu
§ repiminen
§ pään seinään lyöminen
§ siivoaminen, järjestely
§ pakonomainen tarve koskea asioita
§ varpailla kävely
§ kopropraksia
§ ekopraksia
Monimuotoiset äänelliset nykimisoireet
§ puhuminen liian kovaa tai liian korkealla äänellä
§ eläinten äänien matkiminen
§ koprolalia
§ ekolalia
§ palilalia
§ erilaisten ilmauksien ja fraasien toistelu ja hokeminen (esim. oi oi, voi voi ym.)
§ hyräily
§ änkyttäminen
§ epäsovelias nauraminen
§ ítsekseen puhuminen
§ viheltely
Ajattelin vaan kysyä, kun täällä näitä elämän ja yhteiskunnan ongelmatapauksia asustaa.
Onko muilla ?
15
687
Vastaukset
- jossakinkaakana
On.
- ..
hmm no en mä nyt ihan näin tarkottanu että kertosit jotain.
- ..
pystyt kyllä :>
- mÄntti...
Minulla on. Monimuotoinen motorinen nykimisoire; pakonomainen tarve koskea asioita.
Esimerkiksi: suurimman osan elämästäni minulla on aina ollut jotakin vaatteita päälläni, jotka siis täten ovat kosketuksissa ihooni.
Ja koskapa en ainakaan vielä ole oppinut levitoimaan, jalkani koskettavat maata tai lattiaa lähes koko ajan. - ON TOKI
Joo, on jotakin noista. :)
Entä sitten?- samavaiva/ominaisuus
mul on aika monta.
- Anonyymi
samavaiva/ominaisuus kirjoitti:
mul on aika monta.
Mulla on kaksi: nikkaava oikea slmä ja heijastava vasen ns. Kiilusilmä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on kaksi: nikkaava oikea slmä ja heijastava vasen ns. Kiilusilmä
Minulta onnaa parraiten röhkiminen!
Minua on manösteettu sikana, ehkä sieltä juontuu.
- Anonyymi
Silmien nykiminen
- AnonyymiUUSI
Olen lisäksi Lin ihailija ja kommunisti. Niks!
- AnonyymiUUSI
Olet ilmeisesti se lemotus- ja muiden haju-aloitusten kirjoittelija, jota myös lapset kiinnostaa väärässä mielessä.
- AnonyymiUUSI
Sepäs sattui sopivasti.
- AnonyymiUUSI
Ylläpitäjillä noitten lisäks pakonomainen tarve poistaa aloitukset ja kommentit, jotka ei niitä itseensä koske/miellytä tai jotka osuu niitten omaan nilkkaan tai paljastaa niitten todelliset motiivit "toimia" kyseisessä tehtävässä.
PS. Tää kommentti tallennettu videolle, eikä taatusti tarvi kertoo miks ;) - AnonyymiUUSI
Just eilen viheltelin.
- AnonyymiUUSI
Nepsyn päiväohjelma.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1059423
- 494591
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021976Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421901- 241620
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131381Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,381297Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54917Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31902Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30893