Käväisin kesäloman kunniaksi kysäisemässä mimmoista hintaa saisi entisestä autosta vaihdossa uuteen. Ensimmäinen kauppa tarjosi hyvitystä nelisen tonnia, toinen semmoisen kuusi, varmaan arvaatte kumpaan menisin vaihdolle jos menisin, en taida kuitenkaan mennä kumpaankaan kun näyttävät pelaavan noin varman päälle, nettiautossa kun pyydetään kuitenkin pari tonttua enemmän tuota vanhaa vastaavista ja tuon omani tiedän että on hyvässä kunnossa ja parempikyytinen kuin useimmat uusista .
Taidan edelleenkin ajella entisellä ja odottelen rauhassa nuo hankintatuet, jos ei tukea tule ei vaihdu autokaan:
:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288483444784.html
Autokauppojen surkeat vaihtotarjoukset
59
2825
Vastaukset
- åpnjmonå
Joo,siinä taas joku joka ei ymmärrä et kyllä nettiautossa pyytää saa mut maksaako kukaan?
- BMW 320dA LCI
Itse vaihdoin edelliset 3 autoa melko tiheellä tahdilla,hinta luokka pyöri 30-25ke seuduilla.Silloin totesin saman,liikkeet pelaa saakelin varman päälle,niitä ei kiinnnosta aidosti jollei asiakas ostakkaan heiltä.Itselläni oli hinta ero tarjouksilla ja nettiauto pyynneillä 2-4 ke vähemmän.Lopulta päädyin myymään itse autoni nettiautossa jossa tein voittoa liikeeseen nähden 4.5ke.
Joten,suosittelen itse myymään autosi.Tällöin voit saada ainakin melkein sen mitä olet ajattellut.
Itse ainakin myyn ensi kerralla myös jos liikkeiden kanssa menee homma vaikeaksi.
Toisekseen,liikkeet arvostaa enemmän puhdasta rahaa kuin vaihdokki raha.
- Kgjgjgjgkgkgkgkgk
Noh mistä tuotteesta muka saa hyvän hyvityksen? Ihan sama, että vaihdatko digikameran, telkkarin, paahtokoneen, pesukoneen tai henkilöauton uuteen, niin ei sulle kukaan vanhasta pahemmin hyvitä. Wanha on aina vanha. Ihmettelenkin porukkaa jotka ostavat uutta krääsää (ml. autot) ennen kuin vanha menee käyttökelvottomaksi. Toki jos digikamera hajoaa, niin nykysin tulee usein halvemmaksi ostaa uusi. Autossa yleensä tulee halvemmaksi korjata kuitenkin vielä. Porukka haluaa vain näyttää muille, että menee hyvin kun on kaikkea uutta krääsää. Samalla joutuu stressaamaan työn puolesta kun elinkustannukset paisuneet materian ja maineen takia ylisuuriksi.
Itse olin samanlainen, mutta nykysin annan enemman arvoa vapaa-ajalle ja stressittömyydelle. - unelmoi ja unta näe
Myy hyvä lapsi itse ja ota tähtitieteellinen hinta, ei tarvi täällä itkeä ja oletkin jo eurosateessa kylpien uuden Mersedeksen onnellinen omistaja kun olet saanut vanhastasi pyytämäsi hinnan , nopeasti ja helposti, vai mitä talousnero/mestarimyyjä?
- #vaihtaja#
En oikein jaksa alkaa veivaamaan niiden ostajakandidaattien kanssa ja jokaiselle erikseen selittää tehtyjä remontteja ym. Juuri helppouden vuoksi kävin liikkeissä kysäisemässä josko tulisi asiallista tarjousta, vähän siinä voisn jopa ottaa takkiinkin asioiden sujuvuuden vuoksi mutta jos tarjous on 2 - 4 te alle sen mitä pyydellään vastaavista miksi myisin hyvän auton pois? Kovillehan se teillä myyjillä ottaa jos asiakas ei ole valmis antamaan teille helppoa voittoa molemmista päistä, siis vaihdokin myynnistä 2-4te ja sitten vielä sen uuden myyntikatetta toistakymmentä prosenttia hinnasta kun kummassakaan ei juuri hiki tule myydessä. No siinähän ihmettelette miksei kauppa käy ja kansa ajaa vanhoilla mutta laittakaa toki lisää marmoritiskejä, kyllä sillä kauppa vauhdittuu.
- Joopa joo
#vaihtaja# kirjoitti:
En oikein jaksa alkaa veivaamaan niiden ostajakandidaattien kanssa ja jokaiselle erikseen selittää tehtyjä remontteja ym. Juuri helppouden vuoksi kävin liikkeissä kysäisemässä josko tulisi asiallista tarjousta, vähän siinä voisn jopa ottaa takkiinkin asioiden sujuvuuden vuoksi mutta jos tarjous on 2 - 4 te alle sen mitä pyydellään vastaavista miksi myisin hyvän auton pois? Kovillehan se teillä myyjillä ottaa jos asiakas ei ole valmis antamaan teille helppoa voittoa molemmista päistä, siis vaihdokin myynnistä 2-4te ja sitten vielä sen uuden myyntikatetta toistakymmentä prosenttia hinnasta kun kummassakaan ei juuri hiki tule myydessä. No siinähän ihmettelette miksei kauppa käy ja kansa ajaa vanhoilla mutta laittakaa toki lisää marmoritiskejä, kyllä sillä kauppa vauhdittuu.
On sitten aivan turha ihmetellä mitä jostakin myymättömistä autoista pyydetään, tai minkälaisia katteita myyjä tekee... Itse myönnät ettei sinusta ole myymään sitä omaa romuasi, kun pitäisi ostajille selitellä, mutta samalla väität että liikkeessä myyjä tekee helpot tilit ja myynti sujuu helposti!?!? Tee niinkuin sulle jo sanottiin, että yritä myydä autosi itse ja kato kylvetkö rahassa ja mieti onko se helppoa vai ei.
- Joopa joo
Joopa joo kirjoitti:
On sitten aivan turha ihmetellä mitä jostakin myymättömistä autoista pyydetään, tai minkälaisia katteita myyjä tekee... Itse myönnät ettei sinusta ole myymään sitä omaa romuasi, kun pitäisi ostajille selitellä, mutta samalla väität että liikkeessä myyjä tekee helpot tilit ja myynti sujuu helposti!?!? Tee niinkuin sulle jo sanottiin, että yritä myydä autosi itse ja kato kylvetkö rahassa ja mieti onko se helppoa vai ei.
Lisäys vielä tuohon sun kommentiisi, että kauppias tekee voittoa "molemmista päistä"... No tuota "tili tehdään" kaikessa kaupankäynnissä ostovaiheessa, eli tavara pitää tulla sisään oikeassa rahassa... Ja kyllä kauppiaan tarkoitus on tehdä jokaisella autolla voittoa, eikä joka toisella autolla....Vai miten oikein meinasit?
- #vaihtaja#
Joopa joo kirjoitti:
Lisäys vielä tuohon sun kommentiisi, että kauppias tekee voittoa "molemmista päistä"... No tuota "tili tehdään" kaikessa kaupankäynnissä ostovaiheessa, eli tavara pitää tulla sisään oikeassa rahassa... Ja kyllä kauppiaan tarkoitus on tehdä jokaisella autolla voittoa, eikä joka toisella autolla....Vai miten oikein meinasit?
Sitä vaan meinasin että tuommoisessa kaupassa autokauppa saa ilman riskiä voittoa yhteensä n.7000e aika helpolla, uudesta täyttää jotain papereita ja käytetystä antaa avaimet koeajajalle ja tekee paperit niin ehkä noiden myyntiin realistista työaikaa menisi n.10h max, vaikka menisi vaikeaksi vaihdokin myynti, mitä en usko, on se silti aika hyvä tili sen lisäksi että tuon uuden myynnin myötä saisi vielä sidottua huoltoihin ym. josta tulee vielä lisätiliä.
Seuraavaksi mussutat että jos joutuu korjaamaan vaihdokkia tms. no ei kovin paljoa joutuisi enkä joudu minäkään kun pidän tuon entisen katsos kun ei minulla mitään pakkoa ole vaihtaa, olisinpahan vaan vaihtanut jos olisi tullut semmoinen tarjous jossa kumpikin hyötyy vähän. - juu ja jooooo
#vaihtaja# kirjoitti:
En oikein jaksa alkaa veivaamaan niiden ostajakandidaattien kanssa ja jokaiselle erikseen selittää tehtyjä remontteja ym. Juuri helppouden vuoksi kävin liikkeissä kysäisemässä josko tulisi asiallista tarjousta, vähän siinä voisn jopa ottaa takkiinkin asioiden sujuvuuden vuoksi mutta jos tarjous on 2 - 4 te alle sen mitä pyydellään vastaavista miksi myisin hyvän auton pois? Kovillehan se teillä myyjillä ottaa jos asiakas ei ole valmis antamaan teille helppoa voittoa molemmista päistä, siis vaihdokin myynnistä 2-4te ja sitten vielä sen uuden myyntikatetta toistakymmentä prosenttia hinnasta kun kummassakaan ei juuri hiki tule myydessä. No siinähän ihmettelette miksei kauppa käy ja kansa ajaa vanhoilla mutta laittakaa toki lisää marmoritiskejä, kyllä sillä kauppa vauhdittuu.
"Kovillehan se teillä myyjillä ottaa jos asiakas ei ole valmis antamaan teille helppoa voittoa molemmista päistä, siis vaihdokin myynnistä 2-4te ja sitten vielä sen uuden myyntikatetta toistakymmentä prosenttia hinnasta kun kummassakaan ei juuri hiki tule myydessä. No siinähän ihmettelette miksei kauppa käy ja kansa ajaa vanhoilla mutta laittakaa toki lisää marmoritiskejä, kyllä sillä kauppa vauhdittuu."
-Sinullahan se koville ottaa kun ei kukaan unelmiasi hinnoista maksa.
- Kukaan ei käyntisi jälkeen mieti höpinöitäsi koskaan sekunttiakaan, koska vastaavia unelmoijia on tupa täynnä aamusta iltaan, muista se.
- Itsehän märehdit asiaa ja sehän sinua vaivaa kun et ymmärrä tehdä kauppaa sillä mikä on realistista, mitä joku pyytää ja saa on aina senhetkinen tilanne, älä hyvä mies niitä vertaa tai ihmettele.
- Tee kauppa reippaasti ja niele tappiosi, et tule koskaan saamaan mistään parempaa hintaa ja autosi arvo ja kysyntä vähenee päivä päivältä....
Ota paljon rahaa mukaan ja tee oikea kauppa livenä. - Myy itse
#vaihtaja# kirjoitti:
Sitä vaan meinasin että tuommoisessa kaupassa autokauppa saa ilman riskiä voittoa yhteensä n.7000e aika helpolla, uudesta täyttää jotain papereita ja käytetystä antaa avaimet koeajajalle ja tekee paperit niin ehkä noiden myyntiin realistista työaikaa menisi n.10h max, vaikka menisi vaikeaksi vaihdokin myynti, mitä en usko, on se silti aika hyvä tili sen lisäksi että tuon uuden myynnin myötä saisi vielä sidottua huoltoihin ym. josta tulee vielä lisätiliä.
Seuraavaksi mussutat että jos joutuu korjaamaan vaihdokkia tms. no ei kovin paljoa joutuisi enkä joudu minäkään kun pidän tuon entisen katsos kun ei minulla mitään pakkoa ole vaihtaa, olisinpahan vaan vaihtanut jos olisi tullut semmoinen tarjous jossa kumpikin hyötyy vähän.Jos uskot että vanhasta saisit vaikka 2 te enemmän kuin liikkeen hyvitys, niin eikö esittämälläsi työmäärä-arviolla (10h) kannata silloin myydä auto ehdottomasti itse, pääseehän tuossa vähintään kohtuulliselle tuntipalkalle (200 e/h)? Tuon jälkeen uutta autoakin on paljon helpompi kilpailuttaa kun on suoralla kaupalla ostamassa.
Jos vanha auto on oikeasti hyvässä kunnossa, asiallinen yksityinen ostaja kyllä sen huomaa. Liikkeelle on aika yhdentekevää selittää tehdyistä remonteista yms. koska vaihtotilanteessa jos vanhalta omistajalta kysyy niin ikinähän niissä vaihdokeissa ei ole mitään vikaa... Vaikka auto olisikin oikeasti hienossa kunnossa, niin joitain vikoja jotka menee ainakin osittain liikkeen piikkiin (esim. antureiden rikkoutumiset tms.), on täysin mahdoton ennustaa etukäteen. - asssfgtg
#vaihtaja# kirjoitti:
Sitä vaan meinasin että tuommoisessa kaupassa autokauppa saa ilman riskiä voittoa yhteensä n.7000e aika helpolla, uudesta täyttää jotain papereita ja käytetystä antaa avaimet koeajajalle ja tekee paperit niin ehkä noiden myyntiin realistista työaikaa menisi n.10h max, vaikka menisi vaikeaksi vaihdokin myynti, mitä en usko, on se silti aika hyvä tili sen lisäksi että tuon uuden myynnin myötä saisi vielä sidottua huoltoihin ym. josta tulee vielä lisätiliä.
Seuraavaksi mussutat että jos joutuu korjaamaan vaihdokkia tms. no ei kovin paljoa joutuisi enkä joudu minäkään kun pidän tuon entisen katsos kun ei minulla mitään pakkoa ole vaihtaa, olisinpahan vaan vaihtanut jos olisi tullut semmoinen tarjous jossa kumpikin hyötyy vähän.Oletko harkinnut myyntipäällikön hommia autoliikkeessä?
Tommoselle #vaihtaja"- gurulle maksettaisiin varmasti huippuliksaa, jos hommat menee noin helposti.
- Just...
Miksi tuijotat tarjottua hintaa vanhasta autostasi? Sillähän ei sinänsä ole mitään merkitystä vaihdettaessa uuteen autoon.
Katso sitä hintaa, mitä joudut antamaan rahaa. Sehän se tärkeintä on.
"omani tiedän että on hyvässä kunnossa ja parempikyytinen kuin useimmat uusista . "
Just niin. Kaikki tarjottavat vaihdokithan on omasta mielestä virheettömiä loistoyksilöitä, joita harvoin on tarjolla.
Ostaja on vain useimmiten täysin toista mieltä.- gye5yugr5
"Kaikki tarjottavat vaihdokithan on omasta mielestä virheettömiä loistoyksilöitä, joita harvoin on tarjolla."
Tähän itsekin kiinnitin huomiota. On se kumma aina. Sama juttu esim. käytettyjen kitaravahvistimien kanssa. Aina on alle 10h soitettu ja sekin makuuhuonevolyymilla. Ja aina oma soitin hakkaa toisen valmistajan pykälää ylemmän hintaluokan soittimen.
- ostaja+myyjä =kauppa
Luonnollisesti autokaupan on ostettava sisään halvemmalla kuin mitä se myy ulos. Jos tarjous on huono tarkoittaa se että "ei se ole hullu joka pyytää", koska eivät he sano että "vie autosi muualle"
Jos kalliiksi hinnoiteltu auto jää myymättä putoaa sen arvo tyypillisesti vuosimallin myötä.
Aina voit laittaa itse tuon hintaisesta autosta nettiautoon ilmoituksen 7000 tuhannella (merkki ja vuosimalli?) ja myydä suoraan. Sen jälkeen käteistukun kanssa autokauppaan tai yksityiselle.
Tai sitten odotat yhden vuoden lisää, ei arvo putoa enää samaa vauhtia kuin uusissa.
Jos autokaupan kate kiusaa niin mites kiinteistövälityksessä? Siellä 5000-10 000 euroa näyttäisi olevan tyypillinen vaivanpalkka toisen asunnon myymisestä.- #vaihtaja#
Eipä tuo kummemmin kiusaa, johan olen tuolla aiemmin monesti todennut että minulle on aivan ok ajaa vielä tuolla vanhalla, kunhan vain kävin kysäisemässä millaista rahaa saisi vaihdossa, pelimies kauppias olisi antanut sellaisen tarjouksen että olisi sitten syntynyt kaupat samantien ilman sen kummempaa jauhamista. Tässä ketjussa on huvittavaa kuinka tosissaan nuo jobbarit tuntuvat ottavan asian, tuolla yksi toteaa:
"Kukaan ei käyntisi jälkeen mieti höpinöitäsi koskaan sekunttiakaan, koska vastaavia unelmoijia on tupa täynnä aamusta iltaan, muista se."
juuri noiden höpinöiden välttämiseksi ajelen varmaankin vielä vanhalla, välirahaa varmaan saisi vähän hinattua alemmas käymällä useasti höpisemässä mutta eipä nappaa ruveta tinkimään, ehkä autokauppias sitä odottaa mutta itse tekisin mieluummin nopsaan kaupat.
Sama kaveri toteaa:
"Ota paljon rahaa mukaan ja tee oikea kauppa livenä"
Joo, enpä roudaa setelinippua matkassa mutta tunnin sisään sovitusta kaupasta käteiset taikka pankkisekit kyllä olisi järjestyneet. - yhteinen näkemys
#vaihtaja# kirjoitti:
Eipä tuo kummemmin kiusaa, johan olen tuolla aiemmin monesti todennut että minulle on aivan ok ajaa vielä tuolla vanhalla, kunhan vain kävin kysäisemässä millaista rahaa saisi vaihdossa, pelimies kauppias olisi antanut sellaisen tarjouksen että olisi sitten syntynyt kaupat samantien ilman sen kummempaa jauhamista. Tässä ketjussa on huvittavaa kuinka tosissaan nuo jobbarit tuntuvat ottavan asian, tuolla yksi toteaa:
"Kukaan ei käyntisi jälkeen mieti höpinöitäsi koskaan sekunttiakaan, koska vastaavia unelmoijia on tupa täynnä aamusta iltaan, muista se."
juuri noiden höpinöiden välttämiseksi ajelen varmaankin vielä vanhalla, välirahaa varmaan saisi vähän hinattua alemmas käymällä useasti höpisemässä mutta eipä nappaa ruveta tinkimään, ehkä autokauppias sitä odottaa mutta itse tekisin mieluummin nopsaan kaupat.
Sama kaveri toteaa:
"Ota paljon rahaa mukaan ja tee oikea kauppa livenä"
Joo, enpä roudaa setelinippua matkassa mutta tunnin sisään sovitusta kaupasta käteiset taikka pankkisekit kyllä olisi järjestyneet.Pohjimmiltaan sekä myyjällä että ostajalla on oma näkemys "oikeasta" hinnasta, ja jos näkemykset jäävät liian kauas toisistaan niin kauppaa vaan ei synny.
Ihan mielenkiinnosta, minkätasoinen tarjous olisi pitänyt olla jotta olisit kaupat tehnyt? - #vaihtaja#
yhteinen näkemys kirjoitti:
Pohjimmiltaan sekä myyjällä että ostajalla on oma näkemys "oikeasta" hinnasta, ja jos näkemykset jäävät liian kauas toisistaan niin kauppaa vaan ei synny.
Ihan mielenkiinnosta, minkätasoinen tarjous olisi pitänyt olla jotta olisit kaupat tehnyt?No ei siinä olisi tarvinnut sen toisen liikkeen laittaa kuin tonni lisää niin varmaan olisi riittänyt, ehkä viisikinsataa jos olisi ollut nopsaan saatavilla se uusi malli. Siinä liikeessä jossa neljää tarjottiin vastaavasti olisi saanut olla 2500-3000e enemmän se hyvitys niin olis oltu hyvin lähellä kauppoja mutta kun kaula jäi noin suureksi niin eipä siinä viitsi ruveta edes esittämään mitä voisi väliraha olla.
- Mies paikallaan
#vaihtaja# kirjoitti:
No ei siinä olisi tarvinnut sen toisen liikkeen laittaa kuin tonni lisää niin varmaan olisi riittänyt, ehkä viisikinsataa jos olisi ollut nopsaan saatavilla se uusi malli. Siinä liikeessä jossa neljää tarjottiin vastaavasti olisi saanut olla 2500-3000e enemmän se hyvitys niin olis oltu hyvin lähellä kauppoja mutta kun kaula jäi noin suureksi niin eipä siinä viitsi ruveta edes esittämään mitä voisi väliraha olla.
Mutta mutta, siellä missä olisi se 500-1000 nousu riittänyt kaupan aikaan saamiseksi, niin tosiostaja olisi myös vastatarjouksen esittänyt, eikös vaan? Autokauppa on aina kaupan hieromista ostajan ja myyjän välillä, myyjä pyytää ja ostaja tarjoaa ja tinkii, lopuksi todetaan millä se kauppa sitten tehdään.
- Pelimies_
#vaihtaja# kirjoitti:
Eipä tuo kummemmin kiusaa, johan olen tuolla aiemmin monesti todennut että minulle on aivan ok ajaa vielä tuolla vanhalla, kunhan vain kävin kysäisemässä millaista rahaa saisi vaihdossa, pelimies kauppias olisi antanut sellaisen tarjouksen että olisi sitten syntynyt kaupat samantien ilman sen kummempaa jauhamista. Tässä ketjussa on huvittavaa kuinka tosissaan nuo jobbarit tuntuvat ottavan asian, tuolla yksi toteaa:
"Kukaan ei käyntisi jälkeen mieti höpinöitäsi koskaan sekunttiakaan, koska vastaavia unelmoijia on tupa täynnä aamusta iltaan, muista se."
juuri noiden höpinöiden välttämiseksi ajelen varmaankin vielä vanhalla, välirahaa varmaan saisi vähän hinattua alemmas käymällä useasti höpisemässä mutta eipä nappaa ruveta tinkimään, ehkä autokauppias sitä odottaa mutta itse tekisin mieluummin nopsaan kaupat.
Sama kaveri toteaa:
"Ota paljon rahaa mukaan ja tee oikea kauppa livenä"
Joo, enpä roudaa setelinippua matkassa mutta tunnin sisään sovitusta kaupasta käteiset taikka pankkisekit kyllä olisi järjestyneet.Pelimiehen tarjous ja arkitodellisuus on sitä, että ostaja kuvittelee aivan epärealistisia hintoja omastansa ja myyjä(pelimies) kertoo ostajalle sen hinnan mikä on realistinen hänen kannaltaan.
- 5t6r7y89u0
Ihmiset ei vieläkään tajua että autokauppiaatkin tekevät bisnestä, eivät hyväntekeväisyyttä. Se on ihan sama jos jossain nettiautossa pyydät 7 tonnia jostain, saat näinä aikoina ehkä max. 5 tonttua siitä. Tai jää sulle koko romu.
- Väliraha ratkaisee
Tervetuloa business maailmaan.
- RIP3
Eli mielestäsi autolle on oikea pyynti 8000eur? Puretaanpa tämä auki, sillä 6000eur vaihtohyvitys on silloin hyvä.
- Pyyntihinta 8000eur EI OLE myyntihinta. Autoliikkeellä on oltava autossa tinkivaraa käteisasiakkaalle n. 1000eur.
- Liikkeelle tulee autosta kuluja, kuten auton myyntimeikkaus sekä auton kunnon tarkistus. Lisäksi voi tulla joitakin akuutteja remontteja, joita et ole itse tiedostanut mutta liike havaitsee. Kustannus satasia.
- Liikkeelle jää autostasi sen myytyään virhevastuu, eli jos autosta hajoaa jotakin niin liike osallistuu kustannuksiin. Kustannus 0-tuhansia euroja, riskit ovat suuret.
Tämähän tarkoittaa sitä, että liike ei tuolla tarjouksella saa sinun autostasi oikeastaan mitään, joten voitoksi jää ainoastaan sinun ostamastasi autosta saatu tuotto. Uudesta autosta jos puhutaan, niin siinä ei pahemmin katetta ole myyjälle eikä sen kautta pelivaraakaan jos haluaa itsekin saada kaupasta jotain.
Yleensä tuollainen 8000eur pyyntinen autokin pitäisi liikkeen saada sisään n. 4000-5000eur hintaan, joten olet saanut hyvän tarjouksen.- käteisalennus
Eihän autoliikkeet periaatteessa tee enää muuta kuin käteiskauppaa. Yksikään autoliike ei myy autoja nykyisin itse osamaksulla, vaan raha tulee aina rahoitusyhtiöstä, jonka kanssa ostaja tekee sopimuksen, ei autoliikkeen kanssa.
- diileri(huum)
Kerro mikä auto että voidaan arvioida oikea arvo käteisellä.
Eikö sinun olisi sitten helppo myydä auto 7 tonnilla ja tinkaista liikkeestä ostaessa 10-15% -> ts. säästää se 4 tonnia näissäkin kaupoissa. - E.E Kosti
No näin se on aina ollut, melkein ihan sama mitä tarjoat
vaihdossa niin autoliike antaa aika heikon hinnan siitä.
Esimerkiksi mun edellinen auto, nettiautossa sen hintapyynnit
liikkui 4500 - 6000 paikkeilla ja mun auto oli selkeesti vähiten ajettuja.
Autoliikkeen parastarjous oli 2000 euroa katsastetusta ja siististä autosta.
Yksityiseltä sain tinkimisien jälkeen 3700 euroa. Voi kai kuvitella että
kukaan vaihtoautokauppias ei olisi maksanut varmaan 3000 euroa enempää.
Eli vähän tässä säästi rahaa joka tapauksessa.
No, seuraava auto oli jo kiikarissa, yksityiseltä pari vuotta vanha ja
tehdastakuuta vielä vuoden verran jäljellä ja 10 900 lopullinen
kauppahinta millä kaupat tehtiin. Vastaava autoliikkeessä olisi
maksanut varmaan 14 000e ja pyynnit alkoi 14 900 - 16 000.
Tällä 11 000 eurolla taasen olisi saanut 4 vuotiaan auton ja joilla
oli järjestään ajeltu jo 70tkm>. Toiseksi tämä 2 vuotta vanha
oli myös faceliftattu ja uudempi varastelutaso mikä oli selkeesti parempi.
Itse en voi kuin suositella että kokeilkaa edes autonvaihtorumpaa
myymällä se oma-auto yksityiselle ja edelleen ostaa myös
yksityiseltä seuraava auto. JOS joku pyytää samaa hintaa
autoliikkeen kanssa niin voihan sitä kysyä että on myyjä tietoinen
pyyntihintansa kovuudesta kun voittoa tekevä autoliike pyytää samaa hintaa
kuin sinä että menen sinne kyllä jos et halua hintaa laskea normaalille tasolle. - t5gtethe5h
Pari juttua.
Autoliike ei ole hyväntekeväisyyttä, tottakai he aloittavat sillä hinnalla mikä on heidän kannaltaan edullisin. Eräänlainen tavoitehinta, joka sitten neuvottelun kautta tippuu.
"Kunhan kysäisin". Autoliikkeen kannalta joko olet tekemässä kauppaa tai et ole. Ovensuussa notkuminen ei paperilla jää mihinkään lukuihin.
Nyt on heikot ajat, eikä ja ostajat ovat hintatietoisia. Lisäksi ne "tavallista parempi" -jutut on kuultu jo. - 37900
Taas joku reppana luulee että tonnin ritsasta saa kymppitonnin, hahaaaa.
(selvennys nimimerkistä, tarkoittaa hyvityshintaa vm-09 autosta joka maksoi uutena 52000€) - jelluåelli
Auoliike ei ole hyväntekeväisyyttä, tottakai he kusettavat niin paljon kuin pystyvät. Osa liikkeiden myyjistä jopa kirjoittelee palstoille että hinnoissa ei ole tinkivaraa vaikka jokaisen käytetyn hinnassa on 30% liikaa..
- vbwsqtr
Jos antaa paremmat kyydit kuin uusi niin missään nimessä ei kannata vaihtaa. Vai onko siinä järkeä että vaihtaa huonompaan? Tuttu osti 300000 ajetun auton, pikkuremonttia sinne tänne, lisäksi yksi vähän arvokkaampi, oli heti vaatimassa liikkeestä että pitää korjata samaan hintaan. Kuluttajasuoja-asiamies tosin oli sitä mieltä että autolla aika paljon ajettu. Itseäni huvitti koko episodi. Rupea autokauppiaaksi, rupea rikkaaksi, helppoa eikö totta.
- Entinen siakas
Autokaupoilla on vedätystä menossa. Käytettyjen hyvityshintoja ollaan venytetty alaspäin jo usemapien vuosien ajan ja yllätys yllätys VIS Arviomies-ohjelman tuella. VIS arviomies -ohjelman perimmäinen tarkoitus on ostokartelli. Ohjelman käyttöoikeuksia ostavat vain isommat merkkiliikkeet ja VIS kerää hintatietonsa ohjelman käyttäjiltä. Kuluttajavirasto ei näe asiassa kartellia.
Käytännön esimerkkinä VIS'in arpoma sisäänostohinta 6-vuotiaasta, yhdellä olleesta uutena 24 teuron suosittua merkkiä ja mallia olevasta autosta on tasoa 6000 e kera selitysten "ei VOI maksaa enempää". Sisäänostohintaa sama kuuden tonnin auto on päivän puunauksen jälkeen vaihturirivistön helmi pyynnillä 11900. Ostaja tinkii pyynnöstä 900-1900. Liikkeelle jäi vaihturista 4000-5000. Liikkeen kulut autosta on puolen tunnin paperityöt, huolellinen pesu, vahaus ja koeaju. Ehkä jarrupalojen vaihto uusiin. Liikkeen työlle voi laskea hintaa vaikka tonnin tai kaksi, mutta asentajalle maksetaan 14 e/h, jarrupalat saa 25 eurolla.
Seitsemisen vuotta takaperin väliraha kaksivuotiaan auton vaihdossa uuteen samanlaiseen riitti kolmisen tontsaa. Nykyään tarvitaan lähemmäs kymppitonni. Yksittäisen kuluttajan vastatoimena ryöstöhinnoittelulle olen jättänyt yhden autonvaihdon väliin ja taidan jättää toisenkin. Työstä voin maksaa, mutta autoliikkeiden pönäköitä merkonomeja elätä. Kuolkoot sukupuuttoon. Olkoonkin että paine hinnoitteluun tulee liikkeen johtotasolta. Ohikulkiessa käyn katsomassa merkonomipönötystä autoliikkeen ikkunan takaa.- #vaihtaja#
Juuri näin itsekin olettaisin tapahtuneen ihan tässä viimevuosina, ennen välirahat olivat kohtuullisia kun myyjäliike näki etuna sen että saadaan asiakas sisälle merkkiin ja sitäkautta sidotuksi pidemmäksi aikaa mutta nykyään se ei enää riitä, pitäisi saada hyvä tili vanhan myynnistä, uuden myynnistä, tulevista huolloista ym. mitähän muuta kaikkea vielä.
Tuo VIS menee varmaankin juuri noin, vaihdokin arvoa määritettäessä vedetään alakanttiin mutta myyntirivistön helmeä ei tietenkään voi myydä kuin yläkanttihintaan, no sehän on ihan normaalia ja ymmärrettävää jos vain pysytään kohtuudessa mutta vähn liian suurta voittoa hakevat olemattomille töilleen.
Saman vastatoimen tekee tämäkin kuluttaja, ehkä sitten kun vähäpäästöisistä aletaan maksaa valtion toimesta avustuksia saatan vaihtaa suomesta enkä ehkä sittenkään jos/kun autokauppias yrittää vetää sen avustussumman verran välistä. Kun kerran vaihdokkini on suunnilleen arvoton ja jos autontarve oikein yllättää ainahan voin touhuta sellaisen tuolta maailmalta, veroineenkin tulee suora ostohinta halvemmaksi kuin pelkkä väliraha täällä ja jos jonkin osuuskunnan tms. kautta hoitaa homman ilmeisesti vielä edullisempaa, pitänee selvittää asiaa jos/kun tulee ajankohtaiseksi. - aa-tuonti-aa
#vaihtaja# kirjoitti:
Juuri näin itsekin olettaisin tapahtuneen ihan tässä viimevuosina, ennen välirahat olivat kohtuullisia kun myyjäliike näki etuna sen että saadaan asiakas sisälle merkkiin ja sitäkautta sidotuksi pidemmäksi aikaa mutta nykyään se ei enää riitä, pitäisi saada hyvä tili vanhan myynnistä, uuden myynnistä, tulevista huolloista ym. mitähän muuta kaikkea vielä.
Tuo VIS menee varmaankin juuri noin, vaihdokin arvoa määritettäessä vedetään alakanttiin mutta myyntirivistön helmeä ei tietenkään voi myydä kuin yläkanttihintaan, no sehän on ihan normaalia ja ymmärrettävää jos vain pysytään kohtuudessa mutta vähn liian suurta voittoa hakevat olemattomille töilleen.
Saman vastatoimen tekee tämäkin kuluttaja, ehkä sitten kun vähäpäästöisistä aletaan maksaa valtion toimesta avustuksia saatan vaihtaa suomesta enkä ehkä sittenkään jos/kun autokauppias yrittää vetää sen avustussumman verran välistä. Kun kerran vaihdokkini on suunnilleen arvoton ja jos autontarve oikein yllättää ainahan voin touhuta sellaisen tuolta maailmalta, veroineenkin tulee suora ostohinta halvemmaksi kuin pelkkä väliraha täällä ja jos jonkin osuuskunnan tms. kautta hoitaa homman ilmeisesti vielä edullisempaa, pitänee selvittää asiaa jos/kun tulee ajankohtaiseksi."...ainahan voin touhuta sellaisen tuolta maailmalta, veroineenkin tulee suora ostohinta halvemmaksi kuin pelkkä väliraha täällä..."
Nonnih ja just.
Voin nyt ihan alkajaisiksi kertoa, että UUDEN AUTON itse tuominen ei missään olosuhteissa tule halvemmaksi, kuin sellaisen hankkiminen viralliselta maahantuojalta.
Kaltaisellesi itkupillille tosin suorastaan suosittelen, että hanki ihmeessä se auto sieltä "maailmalta" ihan itse hakien, niin tiedät maksaneesi autosta "sopivasti" kaikkine härvellyksineen ja paperisotineen... ihmettelen vain, että tällaiseen rumbaan olet valmis, mutta et viitsi "sen vaivalloisuuden vuoksi" itse omaa autoasi ilmoitella ja itse myydä??
Kyllä se nyt vaan taitaa olla niin, että olet normaali autoilija, jolla haavekuva hinta-arvo omasta helmestään.
Piste. - #vaihtaja#
#vaihtaja# kirjoitti:
Juuri näin itsekin olettaisin tapahtuneen ihan tässä viimevuosina, ennen välirahat olivat kohtuullisia kun myyjäliike näki etuna sen että saadaan asiakas sisälle merkkiin ja sitäkautta sidotuksi pidemmäksi aikaa mutta nykyään se ei enää riitä, pitäisi saada hyvä tili vanhan myynnistä, uuden myynnistä, tulevista huolloista ym. mitähän muuta kaikkea vielä.
Tuo VIS menee varmaankin juuri noin, vaihdokin arvoa määritettäessä vedetään alakanttiin mutta myyntirivistön helmeä ei tietenkään voi myydä kuin yläkanttihintaan, no sehän on ihan normaalia ja ymmärrettävää jos vain pysytään kohtuudessa mutta vähn liian suurta voittoa hakevat olemattomille töilleen.
Saman vastatoimen tekee tämäkin kuluttaja, ehkä sitten kun vähäpäästöisistä aletaan maksaa valtion toimesta avustuksia saatan vaihtaa suomesta enkä ehkä sittenkään jos/kun autokauppias yrittää vetää sen avustussumman verran välistä. Kun kerran vaihdokkini on suunnilleen arvoton ja jos autontarve oikein yllättää ainahan voin touhuta sellaisen tuolta maailmalta, veroineenkin tulee suora ostohinta halvemmaksi kuin pelkkä väliraha täällä ja jos jonkin osuuskunnan tms. kautta hoitaa homman ilmeisesti vielä edullisempaa, pitänee selvittää asiaa jos/kun tulee ajankohtaiseksi.Ihan mielenkiinnosta vilkaisin auto24.ee:stä mitä maksaisi esim. yksi uudehko automalli joka vois tulla kysymykseen virossa, perushinta näytti olevan parikymmentätuhatta, samalla kottoselle näyttää suomen maahantuoja ilmoittavan autoverottomaksi svh:ksi 2800e enemmän ja autoverolliseksi hinnaksi karvan yli 9000e enemmän. Tuossa vähän ihmetyttää tuo veroton hinta kun kuitenkin EU:ssa ollaan niin miten siinäkin voi olla melkein kolme tonnia eroa? Kertokaapas kauppiaat mistä se ero tulee, turha mussuttaa mistään suomen erityisolosuhteista tai vaikeasti asennettavista varusteista kun niistäkin asiakas erikseen joutuu maksamaan.
- Liiketoimintaako
Sanoit että :
"Seitsemisen vuotta takaperin väliraha kaksivuotiaan auton vaihdossa uuteen samanlaiseen riitti kolmisen tontsaa. Nykyään tarvitaan lähemmäs kymppitonni. Yksittäisen kuluttajan vastatoimena ryöstöhinnoittelulle olen jättänyt yhden autonvaihdon väliin ja taidan jättää toisenkin. Työstä voin maksaa, mutta autoliikkeiden pönäköitä merkonomeja elätä. Kuolkoot sukupuuttoon. Olkoonkin että paine hinnoitteluun tulee liikkeen johtotasolta. Ohikulkiessa käyn katsomassa merkonomipönötystä autoliikkeen ikkunan takaa."
No jos tuollaisessa 24 t€ autossa on 10% bruttokate myyjän käytössä, josta hän polttaa osan tuohon sun kaksi vuotta vanhan vaihtoauton hyvitykseen ja väliraha on tuo sun väittämä kolme tonnia, niin missä kohtaa sinä näet siinä bisneksen? Minä näen siinä vain hyväntekeväisyyttä kauppiaan taholta. - Liiketoimintaa
#vaihtaja# kirjoitti:
Juuri näin itsekin olettaisin tapahtuneen ihan tässä viimevuosina, ennen välirahat olivat kohtuullisia kun myyjäliike näki etuna sen että saadaan asiakas sisälle merkkiin ja sitäkautta sidotuksi pidemmäksi aikaa mutta nykyään se ei enää riitä, pitäisi saada hyvä tili vanhan myynnistä, uuden myynnistä, tulevista huolloista ym. mitähän muuta kaikkea vielä.
Tuo VIS menee varmaankin juuri noin, vaihdokin arvoa määritettäessä vedetään alakanttiin mutta myyntirivistön helmeä ei tietenkään voi myydä kuin yläkanttihintaan, no sehän on ihan normaalia ja ymmärrettävää jos vain pysytään kohtuudessa mutta vähn liian suurta voittoa hakevat olemattomille töilleen.
Saman vastatoimen tekee tämäkin kuluttaja, ehkä sitten kun vähäpäästöisistä aletaan maksaa valtion toimesta avustuksia saatan vaihtaa suomesta enkä ehkä sittenkään jos/kun autokauppias yrittää vetää sen avustussumman verran välistä. Kun kerran vaihdokkini on suunnilleen arvoton ja jos autontarve oikein yllättää ainahan voin touhuta sellaisen tuolta maailmalta, veroineenkin tulee suora ostohinta halvemmaksi kuin pelkkä väliraha täällä ja jos jonkin osuuskunnan tms. kautta hoitaa homman ilmeisesti vielä edullisempaa, pitänee selvittää asiaa jos/kun tulee ajankohtaiseksi.#vaihtaja# sanoit:
"Juuri näin itsekin olettaisin tapahtuneen ihan tässä viimevuosina, ennen välirahat olivat kohtuullisia kun myyjäliike näki etuna sen että saadaan asiakas sisälle merkkiin ja sitäkautta sidotuksi pidemmäksi aikaa mutta nykyään se ei enää riitä, pitäisi saada hyvä tili vanhan myynnistä, uuden myynnistä, tulevista huolloista ym. mitähän muuta kaikkea vielä."
Komentistasi paistaa läpi selvästi, ettei liike saisi tehdä katetta ja asiakas pitäisi ikään kuin sitouttaa asiakkaaksi tuottamalla palvelut tappiolla tai omakustannehintaan. No kysymys kuuluukin miten luulet liikkeen pärjäävän ja kehittyvän tai kykenevän tekemään investointeja joita se tarvitsisi? Jos sinun työnantajasi noudattaisi tuota sinun mainitsemaa toimintamallia omassaan liiketoiminnassa, niin sinä olisit äkkiä työtön!!! - #vaihtaja#
Liiketoimintaa kirjoitti:
#vaihtaja# sanoit:
"Juuri näin itsekin olettaisin tapahtuneen ihan tässä viimevuosina, ennen välirahat olivat kohtuullisia kun myyjäliike näki etuna sen että saadaan asiakas sisälle merkkiin ja sitäkautta sidotuksi pidemmäksi aikaa mutta nykyään se ei enää riitä, pitäisi saada hyvä tili vanhan myynnistä, uuden myynnistä, tulevista huolloista ym. mitähän muuta kaikkea vielä."
Komentistasi paistaa läpi selvästi, ettei liike saisi tehdä katetta ja asiakas pitäisi ikään kuin sitouttaa asiakkaaksi tuottamalla palvelut tappiolla tai omakustannehintaan. No kysymys kuuluukin miten luulet liikkeen pärjäävän ja kehittyvän tai kykenevän tekemään investointeja joita se tarvitsisi? Jos sinun työnantajasi noudattaisi tuota sinun mainitsemaa toimintamallia omassaan liiketoiminnassa, niin sinä olisit äkkiä työtön!!!Vastaapas "liiketoimintaa" alan ammattilaisena tuohon kysymykseeni kuinka voi olla virossa ilmoitettu ilmeisesti veroton hinta ihan tavan kinnerissä melkein kolme tonnia vähemmän kuin suomalaisen maahantuojan ilmoittama veroton hinta? Joku kusettaa tai jotakin kusetetaan koska onhan siellä lasipalatseja vironkin puolella, ihan vastaavasti kuluja kuten täälläkin, sisäänostohinnat tuskin voi olla alhaisemmat pienessä maassa jne. Toki saa katetta olla mutta taitaa olla niin että te suomalaiset liikkeenpitäjät olette vain turhan ahneita ja se työttömyys taitaa ennemmin teihin iskeä, niinhän minullekin kävisi jos työpanokseni ylihinnoiteltaisiin liian räikeästi.
- Liiketoimintaa
#vaihtaja# kirjoitti:
Vastaapas "liiketoimintaa" alan ammattilaisena tuohon kysymykseeni kuinka voi olla virossa ilmoitettu ilmeisesti veroton hinta ihan tavan kinnerissä melkein kolme tonnia vähemmän kuin suomalaisen maahantuojan ilmoittama veroton hinta? Joku kusettaa tai jotakin kusetetaan koska onhan siellä lasipalatseja vironkin puolella, ihan vastaavasti kuluja kuten täälläkin, sisäänostohinnat tuskin voi olla alhaisemmat pienessä maassa jne. Toki saa katetta olla mutta taitaa olla niin että te suomalaiset liikkeenpitäjät olette vain turhan ahneita ja se työttömyys taitaa ennemmin teihin iskeä, niinhän minullekin kävisi jos työpanokseni ylihinnoiteltaisiin liian räikeästi.
En ole autokaupan ammattilainen, vaikka jotain autokaupan kuvioista tiedänkin, mutta totean vaan että yleisesti eu:n alueella myydään samoja tavaroita eri hinnoilla ja eri syistä. Ootko muuten ajatellu miksi nykyään virolaisia rakennusmiehiä on niin paljon suomessa töissä? Tuskin sen takia ettei täällä osaajiakin olisi...
- Entinen siakas
Liiketoimintaako kirjoitti:
Sanoit että :
"Seitsemisen vuotta takaperin väliraha kaksivuotiaan auton vaihdossa uuteen samanlaiseen riitti kolmisen tontsaa. Nykyään tarvitaan lähemmäs kymppitonni. Yksittäisen kuluttajan vastatoimena ryöstöhinnoittelulle olen jättänyt yhden autonvaihdon väliin ja taidan jättää toisenkin. Työstä voin maksaa, mutta autoliikkeiden pönäköitä merkonomeja elätä. Kuolkoot sukupuuttoon. Olkoonkin että paine hinnoitteluun tulee liikkeen johtotasolta. Ohikulkiessa käyn katsomassa merkonomipönötystä autoliikkeen ikkunan takaa."
No jos tuollaisessa 24 t€ autossa on 10% bruttokate myyjän käytössä, josta hän polttaa osan tuohon sun kaksi vuotta vanhan vaihtoauton hyvitykseen ja väliraha on tuo sun väittämä kolme tonnia, niin missä kohtaa sinä näet siinä bisneksen? Minä näen siinä vain hyväntekeväisyyttä kauppiaan taholta.Jaa että missä se kate luuraa. Liikkeen menot:
- 28000 uuden sisäänostohinta
- 6000 vaihturin hyvitys
- 500 vaihturin fiksaus
- 750 lisävarusteet toiset renkaat lohkolämmitin
- 430 myyjän palkkiot (kk-palkan osuus 100, vaihturin myynti 300, lisävarusteista 30)
- 200 liiketilan vuokran jyvitys
Liikkeen tulot:
30.000 uudesta auton myynti
9990 vaihturin myynti
600 toimituskulu
60 toimituskulu
500 lisävarusteihen kate
Lisäksi liike ja myyjä saavat satunnaisia alennuksia ja myötäjäisiä maahantuojilta. Tyyliin tonnin lisäale erästä autoja. Sellainen myyjä jota ei käytetä ulkomailla autoesittelyssä joka vuosi on huono myyjä. Myyjille ja liikkeille tarjotaan piiskarahaa lisäkatetteen muodossa tyyliin jos myyt xx merkkiä ja mallia 5 autoa puolessa, tienaa satanen enemmän kustakin. Liikkeelta kului uuden ja vaihturin myymiseen työaikaa 2 pv. Vaihturi seisoi liikkeessä 30 pv, jona aikana akku ladattiin kerran. Jokainen autoliikkeen työntekijä on itsekannattava, ts maksaa liikkeelle hankkimistaan tuloista oman palkkansa sotut kikut ja mukut. Yli viiden tonnin tili 2 pv työllä ja 30 pv auton seisottamisella.
Autokauppa se vaan ei kannata, kuten retroköyhäilijä Laakkonenkin tilitti omassa lehdessänsä miljoonien veneen hankittuaan. Kyllä on kurjaa. - Voi voi
Entinen siakas kirjoitti:
Jaa että missä se kate luuraa. Liikkeen menot:
- 28000 uuden sisäänostohinta
- 6000 vaihturin hyvitys
- 500 vaihturin fiksaus
- 750 lisävarusteet toiset renkaat lohkolämmitin
- 430 myyjän palkkiot (kk-palkan osuus 100, vaihturin myynti 300, lisävarusteista 30)
- 200 liiketilan vuokran jyvitys
Liikkeen tulot:
30.000 uudesta auton myynti
9990 vaihturin myynti
600 toimituskulu
60 toimituskulu
500 lisävarusteihen kate
Lisäksi liike ja myyjä saavat satunnaisia alennuksia ja myötäjäisiä maahantuojilta. Tyyliin tonnin lisäale erästä autoja. Sellainen myyjä jota ei käytetä ulkomailla autoesittelyssä joka vuosi on huono myyjä. Myyjille ja liikkeille tarjotaan piiskarahaa lisäkatetteen muodossa tyyliin jos myyt xx merkkiä ja mallia 5 autoa puolessa, tienaa satanen enemmän kustakin. Liikkeelta kului uuden ja vaihturin myymiseen työaikaa 2 pv. Vaihturi seisoi liikkeessä 30 pv, jona aikana akku ladattiin kerran. Jokainen autoliikkeen työntekijä on itsekannattava, ts maksaa liikkeelle hankkimistaan tuloista oman palkkansa sotut kikut ja mukut. Yli viiden tonnin tili 2 pv työllä ja 30 pv auton seisottamisella.
Autokauppa se vaan ei kannata, kuten retroköyhäilijä Laakkonenkin tilitti omassa lehdessänsä miljoonien veneen hankittuaan. Kyllä on kurjaa.Keksit sitten heti eri luvut, kun tuolla aiemmin sanoit että kaksi vuotias auto vaihtui ennen uuteen kolmella tonnilla....;) Muutenkin mehtämöllit elää verottomassa ja korottomassa maailmassa, missä kaikki käy kuin tanssi. Silti vaan itse ihmettelen miten jotkut yritykset voi tehdä tappiotakin ja joutuvat potkia sen takia työntekijöitä pois...;)
- Elävästä elämästä
Entinen siakas kirjoitti:
Jaa että missä se kate luuraa. Liikkeen menot:
- 28000 uuden sisäänostohinta
- 6000 vaihturin hyvitys
- 500 vaihturin fiksaus
- 750 lisävarusteet toiset renkaat lohkolämmitin
- 430 myyjän palkkiot (kk-palkan osuus 100, vaihturin myynti 300, lisävarusteista 30)
- 200 liiketilan vuokran jyvitys
Liikkeen tulot:
30.000 uudesta auton myynti
9990 vaihturin myynti
600 toimituskulu
60 toimituskulu
500 lisävarusteihen kate
Lisäksi liike ja myyjä saavat satunnaisia alennuksia ja myötäjäisiä maahantuojilta. Tyyliin tonnin lisäale erästä autoja. Sellainen myyjä jota ei käytetä ulkomailla autoesittelyssä joka vuosi on huono myyjä. Myyjille ja liikkeille tarjotaan piiskarahaa lisäkatetteen muodossa tyyliin jos myyt xx merkkiä ja mallia 5 autoa puolessa, tienaa satanen enemmän kustakin. Liikkeelta kului uuden ja vaihturin myymiseen työaikaa 2 pv. Vaihturi seisoi liikkeessä 30 pv, jona aikana akku ladattiin kerran. Jokainen autoliikkeen työntekijä on itsekannattava, ts maksaa liikkeelle hankkimistaan tuloista oman palkkansa sotut kikut ja mukut. Yli viiden tonnin tili 2 pv työllä ja 30 pv auton seisottamisella.
Autokauppa se vaan ei kannata, kuten retroköyhäilijä Laakkonenkin tilitti omassa lehdessänsä miljoonien veneen hankittuaan. Kyllä on kurjaa.Lukuja:
http://yritys.taloussanomat.fi/y/autotalo-laakkonen-oy/joensuu/1110116-5/ - Entinen siakas
Elävästä elämästä kirjoitti:
Lukuja:
http://yritys.taloussanomat.fi/y/autotalo-laakkonen-oy/joensuu/1110116-5/Onneksi itsellä ei ole yhtä tiukkaa.
- ex-volvoilija
Entinen siakas kirjoitti:
Jaa että missä se kate luuraa. Liikkeen menot:
- 28000 uuden sisäänostohinta
- 6000 vaihturin hyvitys
- 500 vaihturin fiksaus
- 750 lisävarusteet toiset renkaat lohkolämmitin
- 430 myyjän palkkiot (kk-palkan osuus 100, vaihturin myynti 300, lisävarusteista 30)
- 200 liiketilan vuokran jyvitys
Liikkeen tulot:
30.000 uudesta auton myynti
9990 vaihturin myynti
600 toimituskulu
60 toimituskulu
500 lisävarusteihen kate
Lisäksi liike ja myyjä saavat satunnaisia alennuksia ja myötäjäisiä maahantuojilta. Tyyliin tonnin lisäale erästä autoja. Sellainen myyjä jota ei käytetä ulkomailla autoesittelyssä joka vuosi on huono myyjä. Myyjille ja liikkeille tarjotaan piiskarahaa lisäkatetteen muodossa tyyliin jos myyt xx merkkiä ja mallia 5 autoa puolessa, tienaa satanen enemmän kustakin. Liikkeelta kului uuden ja vaihturin myymiseen työaikaa 2 pv. Vaihturi seisoi liikkeessä 30 pv, jona aikana akku ladattiin kerran. Jokainen autoliikkeen työntekijä on itsekannattava, ts maksaa liikkeelle hankkimistaan tuloista oman palkkansa sotut kikut ja mukut. Yli viiden tonnin tili 2 pv työllä ja 30 pv auton seisottamisella.
Autokauppa se vaan ei kannata, kuten retroköyhäilijä Laakkonenkin tilitti omassa lehdessänsä miljoonien veneen hankittuaan. Kyllä on kurjaa.Kun katsoo noita lasihalleja marmoriseinineen parhailla liikepaikoilla ja pönäköitä autokauppiasmerkonomeja ylimielisissä asenteissaan ja merkkitakeissaan voi köyhäkansalainen ihmetelläkkin kaupan kannattamattomuutta, ei taida kannattaa vaihtaa n.10.000 nettiauton pyyntihintaista kulkuvälinettään uudenpaan kun siitä tarjotaan vain 5000e ja jälleenmyyntiarvo on keskimäärin parhaasta päästä ja ehkä viikon seisookin siellä haittana fiksatakaan ei tarvi kun kallista.
- Peli-Pekka
Elävästä elämästä kirjoitti:
Lukuja:
http://yritys.taloussanomat.fi/y/autotalo-laakkonen-oy/joensuu/1110116-5/Piilottavat rahojansa laillisin keinoin, mihin heillä yrittäjinä on täysi oikeus. On muodikasta kun kaikilla on tulospalkkaus. Se vaan että ei tarvi maksaa bonareita tuloksesta kun tulos on kiikun kaakun. Taitaa muuten olla maailman kahdeksas ihme että kannattaa hankkia omistukseensa puolen suomen autokaupat vaikka automyynnin kannattavuus on nollassa...tai sitten tulos ei kerro koko totuutta.
- entinen myyjä
itse entisenä automyyjänä en ole samaa mieltä, että VIS ohjelmalla saataisiin jotain kartellia aikaiseksi. Ok, kyllähän ohjelma antaa sen auton sisään osto hinnan ja yleisesti aika naurettavan sellaisen mutta kyllä niitä joutuu autoliikkeet itse korjailemaan aika useasti, että kaupat asiakkaan kanssa saadaan tehtyä. Itse näen paljon suurempana ongelmana sen, että varsinkin isot merkkiliikkeet ovat ohjeistaneet myyjänsä luottamaan kyseiseen ohjelmaan niin kuin pässi sarviinsa. Mielestäni VIS ohjelma on hyvä apuväline autojen hinnoittelussa mutta kyllä se vaihdokki pitäisi loppujen lopuksi myyjän hinnoitella eikä antaa ohjelman arpoa sitä. Yleisesti ottaen automyyjät tähän pystyisi mutta autoliikkeiden hinnoittelupolitiikka on niin jäykkä, että itsehinnoitteluun ei anneta mahdollisuutta.
- vaihtaja#
"Ensimmäinen kauppa tarjosi hyvitystä nelisen tonnia, toinen semmoisen kuusi, varmaan arvaatte kumpaan menisin vaihdolle jos menisin"
Molemmissa liikkeissä oli myytävänä suurin piirtein saman verran ajettu Chevrolet Aveo 2009. Ensimmäinen kauppa pyysi Aveosta 6997 € ja toinen 10980 €.
Ensimmäisessä kaupassa minun olisi siis pitänyt maksaa välirahaa noin 3000 € ja toisessa 5000 €. Tottakai ostan sieltä missä tarjoavat enemmän minun autostani. Onhan kuusi tuhatta euroa paljon enemmän kuin neljä tonnia.- Eihän vain ole käy-
nyt niin että tämänkään 2 päivän aikana kukaan ei oikeasti ole a) ostanut mitään b) myynyt mitään c) vaihtanut mitään autoa ?. Halpa läppäri ja nettitikku ei paljoa maksa mutta niillä pääsee jo möyhäämään tänne nettipalstoille " autokaupoista". Autokaupat on täynnään uusia ja etenkin käytettyjä autoja ja niitä myydään sieltä liikkeestä rahaa vastaan eikä se ole automyyjän vika jos renkaanpotkijan viimeiset rahat on käytetty siihen läppäriin ja nettitikkuun.
- väliraha ratkaisee
Itse teen näin. Selvitän mitä omaa vaihdokkia vastaavista autoista pyydetään. Jos pyyntihinnat on vaikka 14.000€ niin oletan että liike laskee maksavansa siitä 12.000€.
Sitten katsotaan mitä uusi auto maksaa ja oletetaan että se on 25.000€. Olettaisin että auto lähtee likkeestä hintaa 24.000€ ja kaupan päälle tulee lohkolämmitin ja talvirenkaat (yht n.1000€)
Eli jos väliraha on 12.000€, niin kauppa on ok. Se on sitten ihan myyjän asia mitä piirtää vaihtohyvitykseksi tai alennukseksi tai lisävarusteiden hinnaksi, niillä ei ole väliä, väliraha tartkaisee. Yleensä suurin osa vaihtotarjouksista jää tuosta noin parin tonnin päähän. Mutta kaupat tehdään sitten loppulta suunnilleen tuohon arvioimaani hintaan.
Joskus vaihtohyvitys on paperilla ollu jopa kolme tonnia enemmän kuin myöhempi hintapyynti liikkeessä. - ammatinvalintakysymy
Kauppias elää katteella. Euroilla, ei prosenteilla. Myy 100 autoa vuodessa ja on tienattava 1000 euroa per auto = 100.000 euroa. Esimerkiksi vain (ei 100 autolla vielä elä, jos kate on tonni per auto, tää on vain esimerkki)
Sinä myyt oman autosi vaikkapa 10.000 eurolla (perävalotakuulla), kauppias tarjoaisi siitä nettona noin 8.500 euroa. Myyntikunnostukseen kauppias laittaa 500 ja katteeksi tonnin= 10.000 euroa. Kauppiaalle jää vielä vastuu myymästään autosta. Ja lapsille pitää ssda uusi läppäri, mistäs se raha muuten...
Sinä menet sinne tehtaalle ajelemaan trukkia ja tienaamaan uudet 5.000 että saat kolmen vuoden päästä taas vaihtaa (myydä vanhan ja ostaa uuden) autoa. Autokauppias ostaa ja myy sinä aikana 300 autoa, mutta sehän elää sillä.
Myyjä voi olla merkonomi, ostaja tyhmä insinööri, joka ei osaa edes omaa autoansa imuroida, saatikka vahaa pistää pintaan. Ja suomi24:ssä riittää juttua... On se kumma, että kaikki kauppiaat ovat heti huijareita, jos työkseen ostaa ja myy.- Entinen siakas
Myyjä elää katteella ja niin pitää ollakin, mutta koko tämän keskustelun pointti on siinä että myyjät pyytävät kohtuuttomia katteita. Vaihturin kera uuteen vaihtaessa myyjät pyytävät hintoja, joista liikkeelle jää katetta lähemmäs viisi tonnia. Neljän-viiden tonnin vastineeksi trukkikuski työskentelee yli kuukauden. Automyyjä havittelee samaa rahaa puolen tunnin puheilla per ostajakanditaatti. Jokainen ostajakanditaatti voi arvioida tahollaan onko myyjän kate kohtuullisella tasolla ja kannattaako kaupat tehdä. Vai tappaisiko merkonomeja nälkään ja vitutukseen ja jatkaisi ajamista vanhalla kunnes uusia saa enemmän kohtuullisella välirahalla. Autokaupassa asiakas on kuningas aina. Ostajan markkinat vallitsee aina.
Merkonomeilla kieli laulaa kun aletaan puhumaan liikkeen kuluista ja myyntikuluista, mutta omakohtaisesti ajattelen että asiakkaana ei ole mitään syytä jättää uuden kaupasta myyjätaholle 4000-5000 e katteita. Näin se markkinatalous toimii. Nykyisessä markkinatilanteessa kauppaa ei synny. Kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa. Näitä asioita sivuttiin kopiksen tunneilla. Asiakkaan mielestä välirahapyynti liian korkealla ja heikkotuloisen myyntimerkonomin mielestä asiakkaat köyhäilevät. Autokauppiaat odottavat ja seuraavat autoverotuksen tilanteen kehittymistä, irtisanovat ja lomauttavat myyntimerkonoomeja. Oletko sinä myyjä, yltänyt myyntitavoitteeseesi? Vai onko alanvaihto (taas) suunnitteilla? Eläkettähän sinulle ei kerry. - myy itse
Entinen siakas kirjoitti:
Myyjä elää katteella ja niin pitää ollakin, mutta koko tämän keskustelun pointti on siinä että myyjät pyytävät kohtuuttomia katteita. Vaihturin kera uuteen vaihtaessa myyjät pyytävät hintoja, joista liikkeelle jää katetta lähemmäs viisi tonnia. Neljän-viiden tonnin vastineeksi trukkikuski työskentelee yli kuukauden. Automyyjä havittelee samaa rahaa puolen tunnin puheilla per ostajakanditaatti. Jokainen ostajakanditaatti voi arvioida tahollaan onko myyjän kate kohtuullisella tasolla ja kannattaako kaupat tehdä. Vai tappaisiko merkonomeja nälkään ja vitutukseen ja jatkaisi ajamista vanhalla kunnes uusia saa enemmän kohtuullisella välirahalla. Autokaupassa asiakas on kuningas aina. Ostajan markkinat vallitsee aina.
Merkonomeilla kieli laulaa kun aletaan puhumaan liikkeen kuluista ja myyntikuluista, mutta omakohtaisesti ajattelen että asiakkaana ei ole mitään syytä jättää uuden kaupasta myyjätaholle 4000-5000 e katteita. Näin se markkinatalous toimii. Nykyisessä markkinatilanteessa kauppaa ei synny. Kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa. Näitä asioita sivuttiin kopiksen tunneilla. Asiakkaan mielestä välirahapyynti liian korkealla ja heikkotuloisen myyntimerkonomin mielestä asiakkaat köyhäilevät. Autokauppiaat odottavat ja seuraavat autoverotuksen tilanteen kehittymistä, irtisanovat ja lomauttavat myyntimerkonoomeja. Oletko sinä myyjä, yltänyt myyntitavoitteeseesi? Vai onko alanvaihto (taas) suunnitteilla? Eläkettähän sinulle ei kerry.Ottamatta kantaa siihen mikä sitten onkaan "kohtuullinen" kate liikkeelle, ei autonvaihdon pitäisi jäädä kiiinni myyjän välirahapyynnöistä. AINA on mahdollista myydä vanha auto itse, käypään markkinahintaan, ja sen jälkeen suoralla kaupalla tapahtuva uuden auton osto on helppo kilpailuttaa vaikka 10 liikkeen kesken. Itse olen tehnyt näin ja kun olen tarkkaan miettinyt ja speksannut uuden auton mallin ja varusteet, on kauppa ollut myös myyjälle helppo ja nopea, jolla ainakin omassa tapauksessani on ollut positiivinen vaikutus tarjottuihin alennusprosentteihin.
- Siinäpä ihmettelet
Entinen siakas kirjoitti:
Myyjä elää katteella ja niin pitää ollakin, mutta koko tämän keskustelun pointti on siinä että myyjät pyytävät kohtuuttomia katteita. Vaihturin kera uuteen vaihtaessa myyjät pyytävät hintoja, joista liikkeelle jää katetta lähemmäs viisi tonnia. Neljän-viiden tonnin vastineeksi trukkikuski työskentelee yli kuukauden. Automyyjä havittelee samaa rahaa puolen tunnin puheilla per ostajakanditaatti. Jokainen ostajakanditaatti voi arvioida tahollaan onko myyjän kate kohtuullisella tasolla ja kannattaako kaupat tehdä. Vai tappaisiko merkonomeja nälkään ja vitutukseen ja jatkaisi ajamista vanhalla kunnes uusia saa enemmän kohtuullisella välirahalla. Autokaupassa asiakas on kuningas aina. Ostajan markkinat vallitsee aina.
Merkonomeilla kieli laulaa kun aletaan puhumaan liikkeen kuluista ja myyntikuluista, mutta omakohtaisesti ajattelen että asiakkaana ei ole mitään syytä jättää uuden kaupasta myyjätaholle 4000-5000 e katteita. Näin se markkinatalous toimii. Nykyisessä markkinatilanteessa kauppaa ei synny. Kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa. Näitä asioita sivuttiin kopiksen tunneilla. Asiakkaan mielestä välirahapyynti liian korkealla ja heikkotuloisen myyntimerkonomin mielestä asiakkaat köyhäilevät. Autokauppiaat odottavat ja seuraavat autoverotuksen tilanteen kehittymistä, irtisanovat ja lomauttavat myyntimerkonoomeja. Oletko sinä myyjä, yltänyt myyntitavoitteeseesi? Vai onko alanvaihto (taas) suunnitteilla? Eläkettähän sinulle ei kerry.On kahdenlaisia asiakkaita ne jotka ostavat silloin kun he kokevat sen olevan tarpeellista ja sitten niitä jotka keskittyvät pohtimaan ja kadehtimaan kauppiaan mahdollisesti saamaa myyntikatetta. Unohdat myös sen tosiasian, että toteuneita katteita ei voi laskea kuin jälkikäteen, eikä etukäteen arvailemalla.
Totuus kuitenkin on että markkinat elävät tilanteen mukaan, joskus saa kaupat edullisemmin toisinaan taas joutuu maksaan enemmän, näin se vaan menee. Työmiehen on aina ollut vaikea käsittää liike-elämän kiemuroita ja lainalaisuuksia ja nämä samat asiat on aina työmiehelle aiheuttanut suurta kateutta ja katkeruutta. Nämä työmiehet jotka ovat sitten lähteneet yrittäjän uralle, heillä on silmät auenneet äkkiä ja narinat loppuneet siihen nopeasti, kun ovat huomanneet ettei se bisneksen teko olekkaan niin helppoa ja oikeasti yrittäjällä on paljon erilaisia maksuvelvotteita ja veroja joka suuntaan, ennen kuin sitä tulosta voisi syntyä.
Työmiehelle en tarjoa kuin kahta vaihtoehto, ensimmiäinen on tuo yrittäjäksi alkaminen ja toinen on oman työkykynsä ja ammatillisen osaamisen ylläpitäminen, niin että niitä töitä olisi myös huonoinakin aikoina. - Entinen siakas
myy itse kirjoitti:
Ottamatta kantaa siihen mikä sitten onkaan "kohtuullinen" kate liikkeelle, ei autonvaihdon pitäisi jäädä kiiinni myyjän välirahapyynnöistä. AINA on mahdollista myydä vanha auto itse, käypään markkinahintaan, ja sen jälkeen suoralla kaupalla tapahtuva uuden auton osto on helppo kilpailuttaa vaikka 10 liikkeen kesken. Itse olen tehnyt näin ja kun olen tarkkaan miettinyt ja speksannut uuden auton mallin ja varusteet, on kauppa ollut myös myyjälle helppo ja nopea, jolla ainakin omassa tapauksessani on ollut positiivinen vaikutus tarjottuihin alennusprosentteihin.
No sepä se. Aina on mahdollista myydä itse. Kunhan valtiovalta vielä vapauttaisi autokaupan kuluttajille siten että lopullisen veron määrä olisi tiedettävissä ennakkoon jos hakee uuden autonsa ulkomailta. Paras olisi lopettaa auton hankintaverotus ja siirtää hankintaa vastaava verorasitus auton käytön verotukseksi.
Myyjien kilpailuttaminen ei muuta sitä tosiasiaa että uusien hinnat ovat kartellissa. Suomessa auto kuin auto maksaa verottomana enemmän kuin kuin muualla euroopassa. Ai niin kun suomiautossa on suomi-varusteet ja kun suomi on niin pieni maa ja niin kaukana. Suomessa autokauppiaat määrittävät uuden hankintaveron. - osta itse
Entinen siakas kirjoitti:
No sepä se. Aina on mahdollista myydä itse. Kunhan valtiovalta vielä vapauttaisi autokaupan kuluttajille siten että lopullisen veron määrä olisi tiedettävissä ennakkoon jos hakee uuden autonsa ulkomailta. Paras olisi lopettaa auton hankintaverotus ja siirtää hankintaa vastaava verorasitus auton käytön verotukseksi.
Myyjien kilpailuttaminen ei muuta sitä tosiasiaa että uusien hinnat ovat kartellissa. Suomessa auto kuin auto maksaa verottomana enemmän kuin kuin muualla euroopassa. Ai niin kun suomiautossa on suomi-varusteet ja kun suomi on niin pieni maa ja niin kaukana. Suomessa autokauppiaat määrittävät uuden hankintaveron."Suomessa auto kuin auto maksaa verottomana enemmän kuin kuin muualla euroopassa."
Ok, ainakin oman autoni autoveroton ovh. on esim. Saksassa noin 4000 euroa enemmän kuin Suomessa, mutta en tietystikään ole tutkinut kaikkia merkkejä/maita.
Toisaalta jos uuden saa muualta Euroopasta (kulut huomioiden) halvemmalla, niin ei kai mikään estä uuden auton ostoa ulkomailta?
- niinköhän
Ne on kuulemma ostajan markkinat autokaupoissa, kirjoitti toinen iltapäivälehdistä muutama päivä takaperin.
- ja-ja-ja---
...ja 7-päivää lehdessä oli huhu myös;
On Matti kuulemma pieksänyt Kaijaa koivunoksalla.
Juttuja riittää, uskoo ken tahtoo.
- kauppiaat plussaa
Työmies on palkkansa ansainnut eli kauppiaalle 3-4 tonnia kympin sisäänostetusta autosta kiitos! Ei tässä hyväntekeväisyyttä tehdä.
- SE ON IHAN SAMA
mitä autot maksaa ja mitä niistä saa käytettynä kun tuollaisilla tyhjätaskuilla rahat riittää korkeintaan halpaan läppäriin ja nettitikkuun.
- viniswvåäsw
Hyvitys esimerkkejä.VW touran 1.6 conceptline vm06(rek jo 10.10.05,mut valmistenumero kertoo 06vm)muuten karvalakkimalli,mutta vakkari,automaatti-ilm ja 7 paikkainen.Ajettu 120tkm ja n20tkm välein merkkihuollettu(se LL systeemi,jossa auto kertoo huollon ajankohdan eli tässä n 1.5v ja 20tkm).Hyvityshinnat uuteen sharaniin luokkaa 8000e-12000e(tuon ekan antoi laakkosen liike ja vikan pienempi vw myyjä)Tuollaisen pyyntihinta nettiauton mukaan n12400- x kun 7 paikkaisia järkevästi ajettuja aika vähän myynnissä.ps tuo 1.6 EI fsi kone on oikeasti vag koneeks ihme.ei vikoja,ei öljyn syöntiä.toki 102hv vähän laiska/polkiessa janoinen(keskikulutus n 8L)
- entinen asiakas
Kaikista paskimman tarjouksen omasta NISSANISTA olen saanut AUTOKESKUS ESPOOSTA. Vaihdoin KARKKILASSA ja sain 3500 omasta enemmän? Aikaa tosin meni parisen tuntia enemmän ajamiseen ja noin 15 litraa bensaa enemmän.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854