Antakaas vinkkejä!
Martinlaaksonalueella halvin jakopään vaihtohinta?
Tietty vesipumppu ja moniurahihnan vaihto nesteineen.
Toyota avensis D4D vm.2004
Nimim.vaimo sielläpäin töissä!!!
TOYOTA AVENSIS 04 D4D JAKOHIHNANVAIHTO
13
2204
Vastaukset
- heititpä leijan
vinkki: soita alueen korjaamot läpi.
Tuskin täältä löytyy ketään joka on päivittänyt viimeaikoina kaikkien alueen hintoja. - sitroen.
Mites nuo kaikki muutkin särkyi just samaan aikaan kun jakohihnan vaihdon aika tuli? Ja mikä sen pakkasnesteen pilasi?
Minulla on kateelisten paljon parjaaama pieni ranskalainen auto, 23 v vanha ja ajettu vähän vajaa 0,5 miljoonaa km ja siinä vielä alkuperäinen, tehtaalla asennettu vesipumppu. Jakohihna uusittu 60 000 km:n välein (13,50 € Motonetissä; työ itseltä) ja kiristinrulla kaksi tai kolme kertaa, kun alkoi ääntämään. Moniurahihnaa ei ole vaan kiilahihna, joka on uusittu noin 2 kertaa. Pakkasnesteet uusittu letkurikon korjauksen yhetydessä arviolta 15 vuotta sitten.
Miten se Tojo niin huono on, että jo noin uudessa autossa menee vesipumppukin ja miten se pakkasneste on päässyt pilaantumaan?- ttthongisto
Mitään ei ole rikki vaan normi huolto ettei mene hajalle edessäpäin!,!viimeksi
On vaihd.vesipumppu 105tkm ,nyt tulee tauluun 210 tkm.pitäähän ne nesteetkin joskus vaihtaa kuin
myös kiristinrullat ymym...täytyyhän autosta pitää huolta kun kilometrejä tulee 45 tkm vuodessa.
Eikä edes joka pienempikään korjaamo tee tämmöistä huoltoa kun menee aikaa ja ei ole tarpeeksi ammattitaitoo!!
Muuten loistava pirssi.. - ulkona kuin lumiukko
Mitähän shitikka mies sekoilee, nuohan on määräaikaishuoltoja. Olet kuullu moisista??
Ei kannattasi puhua noista veteraaniautoista 2000 lukulaisten yhteydessä.
Eikö vedä jäähdytysnestettä jäähän, ei 15v. vanha neste ole kovinkaan hyvässä hapassa ja lisäksi noin vanha neste aiheuttaa syöpymistä jne. - ttthongisto
ulkona kuin lumiukko kirjoitti:
Mitähän shitikka mies sekoilee, nuohan on määräaikaishuoltoja. Olet kuullu moisista??
Ei kannattasi puhua noista veteraaniautoista 2000 lukulaisten yhteydessä.
Eikö vedä jäähdytysnestettä jäähän, ei 15v. vanha neste ole kovinkaan hyvässä hapassa ja lisäksi noin vanha neste aiheuttaa syöpymistä jne.No niin tulihan sieltä vähän puolustus puhettakin mulle eikä ainaista piruilua,kiitos !?
Onhan mulla kone millä voin korjaamoja kysellä mutta ei jaksa kaikkia kilpailuttaa!,eikä soitella.
Ajattelin vaan saada vinkkejä ketä sielä päin asuu!itse kun asumme 90 km päässä martinlaaksosta,
Mutta vaimo käy sielä työssä niin huolto siinä samalla työpäivän aikana!! - sitroen.
ttthongisto kirjoitti:
Mitään ei ole rikki vaan normi huolto ettei mene hajalle edessäpäin!,!viimeksi
On vaihd.vesipumppu 105tkm ,nyt tulee tauluun 210 tkm.pitäähän ne nesteetkin joskus vaihtaa kuin
myös kiristinrullat ymym...täytyyhän autosta pitää huolta kun kilometrejä tulee 45 tkm vuodessa.
Eikä edes joka pienempikään korjaamo tee tämmöistä huoltoa kun menee aikaa ja ei ole tarpeeksi ammattitaitoo!!
Muuten loistava pirssi..Ei helkkari soikoon ole mikään normihuolto vaan pelkkää tyhmien kusetusta!
Miten minun autossani on vesipumppu kestänyt jo yli 450 000 km ja yli 23 v kun sinulla "pitää" jo nyt uusia "varalta"? Minkä varalta ja miksi juuri vesipumppu ja pakkasneste? Vaihda hyvä mies se tojosi autoon ettei aina tarvii "varalta" vaihdella ehjiä osia turhan takia. Saattaa tulla halvemmaksikin niin?
Jos vesipumppu menee, niin se alkaa vuotamaan ja sen ehtii vaihtaa sitten kun vuotaa. Minulla ei ole vielä alkanut vuotamaan. Kuinkahan paljon turhia vesipumppuja minunkin autooni olisi jo vaihdettu ja kuinka monta työtuntia turhaan maksettu, jos olisin ollut yhtä hölmö?
Jos pakkasnestettä häviää, kannattaa lisätä 50 % nestettä niin ei pakkaskestävyys muutu. Ja ei sen nesteen ominaisuudet muutu käytön aikana miksikään, joten pelkkää tyhmien kusetusta on tuokin nesteitten turha vaihto!
Ihmismielihän muuten on metka värkki. Kun joku kusettaa sinua oikein törkeästi ja minä kerron sen nätisti sinulle, niin sinä suutut julmetusti. Et sille kusettajalle vaan minulle!
Näin se aina menee. Seuraapa vain!
Ja autojen parissa olen touhunnut jo reilusti yli 50 vuotta. Koulujen välissä nuorempana muutaman vuoden oikein leipäni sillä tavalla ansaiten. - ttthongisto
sitroen. kirjoitti:
Ei helkkari soikoon ole mikään normihuolto vaan pelkkää tyhmien kusetusta!
Miten minun autossani on vesipumppu kestänyt jo yli 450 000 km ja yli 23 v kun sinulla "pitää" jo nyt uusia "varalta"? Minkä varalta ja miksi juuri vesipumppu ja pakkasneste? Vaihda hyvä mies se tojosi autoon ettei aina tarvii "varalta" vaihdella ehjiä osia turhan takia. Saattaa tulla halvemmaksikin niin?
Jos vesipumppu menee, niin se alkaa vuotamaan ja sen ehtii vaihtaa sitten kun vuotaa. Minulla ei ole vielä alkanut vuotamaan. Kuinkahan paljon turhia vesipumppuja minunkin autooni olisi jo vaihdettu ja kuinka monta työtuntia turhaan maksettu, jos olisin ollut yhtä hölmö?
Jos pakkasnestettä häviää, kannattaa lisätä 50 % nestettä niin ei pakkaskestävyys muutu. Ja ei sen nesteen ominaisuudet muutu käytön aikana miksikään, joten pelkkää tyhmien kusetusta on tuokin nesteitten turha vaihto!
Ihmismielihän muuten on metka värkki. Kun joku kusettaa sinua oikein törkeästi ja minä kerron sen nätisti sinulle, niin sinä suutut julmetusti. Et sille kusettajalle vaan minulle!
Näin se aina menee. Seuraapa vain!
Ja autojen parissa olen touhunnut jo reilusti yli 50 vuotta. Koulujen välissä nuorempana muutaman vuoden oikein leipäni sillä tavalla ansaiten.Just,ajattelin kuitenkin pitää huolta avensiksesta koska vaihdan sen varmaan kun siinä on sit
N.2 vuoden päästä reilu 300 tkm mittarissa ja täysi huoltokirja.saan sen sitten toiseen autoonhyvityksenä rahojen " menetyksen".
En ajatellut ajaa loppuun enkä muuten ees paljoo sillä aja vaan vaimo tahkoo moottoritietä joka päivä!eri asia olis jos ajettais vuosi tolkulla eteenpäin.
Kyllä se vesipumppu varmaan kestää pitempäänkin en epäile mut eipä tuo niin iso kustannus ole.d4d koneeseen ei ihan joka poika noita osia vaihda!
Ja toyotilla kyllä ajelee alkuperäis koneellakin tiedän!työkaveri ajaa vm.85 dxllä aj.n.560 tkm kerran kytkin ja monet muut kuluvat osat ympäriltä mutta sama motti edelleen....joten lopeta toi jauhaminen noista 80- luvun patongeista..
- iha oikeesti
Vieläkö tuon ikäsiä tojotia on liikenteessä????
Eikös nuo ole jo paalitavaraa???- ttthongisto
Kyllä tämä vielä ajossa tulee oleen aika pitkään.
Naapuristakin löytyy vm.77 corolla jokapäiväisestä ajosta aj korilla n.700 tkm ja kone vaihdettu 1.2 n.450 tkm kohdalla.
Mutsilla on -98 rolla 1.6 ja 300 tkm eikä mitään sanomista...ranskalaisista vielä: serkullani 405 pökö ,aivan paska koko ajan laittoo,
Mikään ei pelaa,sähköt,ei oikein mikään ,leimalle aina menee pirusti rahaa!,
- Merkkiliikkessä töis
Ihan viisas päätös vaihtaa samalla vesipumppu kun jakohihna d4d moottorissa, pumppu ei välttämättä vuoda, ja voi jopa kestää seuraavaankin vaihtoon, d4d moottorissa vesipumpun vaihdon yhteydessä pitää irroittaa korkeapaine pumpun kiinnitys mutterit sekä hammaspyörä, kun pumpun akseli menee pumpunkuoren läpi, ja nyt kun pumpun vaihtaa samalla on se paljon edullisempaa kuin vaihtaa se hihnanvaihdon välillä kun jakohihna pitää irrottaa pumpunvaihtoa varten kun jakohihna pyörittää pumppua.
ja satun tietämään kun nöitä töikseni vaihtelen. - tiedonhaluinen
pitääkö vaihtaa vesipumppu samalla kuin jakopään hihna toyota avensis -04 D4D
- tojoota D4D
pitää vaihtaa
- mazon00
voi näitä kommentteja ... heh..ihan huvittaa lukia.. mutta ei jaksa vastailla ku on tullu korijailtua näitä romuja 31 vuotta yksityis yrittäjänä.. eipä oo ennää tunteita mitään auto merkkiä kohtaan... joku on nätin värine, jollaki on hyvä ajjaa jne....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541431- 741395
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101175Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461097Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht32916Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231904vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20817Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804