Kun nainen pettää puolisoaan, hänet nimitetään monesti huo*aksi tms. Kun mies pettää puolisoaan, suhtaudutaan häneen "niinhän miehet ovat aina tehneet" -mentaliteetilla. Hyvänen aika, nyt eletään vuotta 2012, ei kivikautta. Ja sitä paitsi, jos miehet ovat aina tehneet tyhmyyksiä, niin onko se jokin syy, että siitä tulee hyväksyttyä?!
Moniko aviomies tai kakkosena oleva mies jäisi vuosikausiksi "odottamaan", että nainen tekee päätöksen? Ei varmastikaan kovin moni. Toki myös rinnakkaissuhteeseen ryhtynyt nainen eroaa melko usein, kun taas rinnakkaissuhteeseen ryhtynyt mies huomattavasti harvemmin.
Monesti ihmetellään kilpaa, miksi vaimo jaksaa ja viitsii katsoa vielä pettävää miestään, tai miksi kakkonen viitsi jatkaa suhdetta vaikka mies ei eroa? Mahtaa olla hyvä mies! Vaimo näkee miehessä hyvän isän, pitkäaikaisen kumppanin, ehkä jopa hyvän keskustelukumppanin, jos hyvin käy seksikin pelaa. Kakkonen taas tuntee löytäneensä vihdoin vastaparinsa, seksi on taivaallista ja tämän miehen kanssa pystyy todellakin keskustelemaan! Usein kakkonen kokee, että rakkaus tähän mieheen on jotain, mitä ei tule vastaan enää koskaan. Ehkä näin onkin, mene ja tiedä. Mutta niin täydellinen kuin tämä mies ehkä onkin, hänessä on molempiin suuntiin yksi mutta: Hän pettää, loukkaa ja valehtelee, sekä vaimolle että kakkoselle!
Vaimo saattaa ajatella, että antaa pettää, onhan tuo pettänyt ennenkin, eikä silti ole lähtenyt. Pidän sen, hyvä mies kun kuitenkin on noin kokonaisuutena. Helpompi olla tässä kuin lähteä etsimään uutta. Pärjäisinkö edes yksin? Miten lasten kävisi? Mitä sukukin ajattelisi, että päästän noin hyvän miehen menemään? Kakkonen taas näkee miehen elämänsä suurena rakkautena, jonka vuoksi on ehkä erottu omasta miehestä. Että kyllä se kohta eroaa vaimostaan. Eihän se muuten olisi lähtenyt suhteeseen kanssani, jos kotona olisi kaikki hyvin. Se nyt on vain ajan kysymys...
Hyvä mies - vaikka pettää? Vaikka loukkaa? Vaikka valehtelee? Vaikka hänessä eii ole miestä tekemään päätöstä? Hän ehkä kulkee kakkosen kanssa julkisestikin yhdessä jäädäkseen kiinni, toivoen, että joku käräytttäisi vaimolle, ja vaimo ottaisi eron, ettei hänen tarvitsisi. Tai että kakkonen väsyisi odottamaan, ja mies pääsisi pälkähästä. Kunhan kakkonen ei sitten vain kärääyttäisi suutuspäissään vaimolle!
Vaimo ja kakkonen ovat todennäköisesti kumpikin älykkäitä, hyvännäköisiä naisia, hyviä äitejä ja ihan hyvässä työssäkin. He ovat "tervepäisiä" ja omaavat hyvän arvostelukyvyn. Miten tällainen mies on saanut sumennettua sen kaiken? Miksi se varattu mies on kakkosesta niin täydellinen? Tai petetystä vaimosta?
Se, joka keksii tähän vastauksen, tulee vielä rikastumaan! Jos ei muuta niin henkisesti!
Mikä siinä varatussa/pettävässä miehessä viehättää?!?
13
463
Vastaukset
- arkirealisti
Ihmiset ihastuvat toisiinsa, joskus jopa rakastuvat, siviilisäädystä ja elämäntilanteesta riippumatta. Viisasta olisi tietysti olla tekemättä asialle koskaan mitään, jotkut siihen pystyvät ja ne, jotka eivät pysty, ovat sitten niitä pettäjiä ja kakkosia. Petettyjä puolisoita ymmärrän kyllä, en minäkään lähtisi kaatamaan pitkää suhdetta ja rakennettua yhteistä elämää ohimenevän ihastuksen vuoksi. Olen ollut kaikissa kolmessa roolissa, joten tarinan kaikki puolet ovat tuttuja. Ihmiset ovat erehtyväisiä.
- Valitettavasti näin
Niin, ihmiset rakastuvat toisiinsa. Tuskin pelkän ihastumisen vuoksi ovat valmiit menemään kovin pitkälle. Kyllä se vaatii rakkautta.
- ...
Valitettavasti näin kirjoitti:
Niin, ihmiset rakastuvat toisiinsa. Tuskin pelkän ihastumisen vuoksi ovat valmiit menemään kovin pitkälle. Kyllä se vaatii rakkautta.
Ihastumisesta saattaa seurata suhde.Rakastunut ihminen eroaa edellisestä.
- unet0n
Valitettavasti näin kirjoitti:
Todellakin joskus on kyse rakkaudesta. Mies olisi ollut valmis jättämään perheensä minun vuoksi, mutta sanoin, että ei parisuhdetta voi niin päättää eikä uutta näin aloittaa. Jätin miehen, jotta saisivat mahdollisuuden korjata avioliittonsa, jos jotain korjaamista kaipaavaa siinä olisi. Mies soittelee vieläkin minulle, että hänellä on kamala ikävä, ja toivoo näkevänsä minua tuolla kaduilla. Sanoi, että hänen sydämensä jättää lyönnin väliin, kun luulee minun tulevan kadulla vastaan.
Mutta tiedän, että heidän avioliittonsa pysyy kasassa, jos minä en ole siinä mukana. Jos onnettomia ovat, niin heidän itsensä se päätös on tehtävä. Minä rakastan tätä miestä, ja tulen aina rakastamaan, mutta jos hänelle on vaikea irrottautua menneestä ja hän rakastaa vaimoaan edes hieman, on minun mielestäni minun tehtävä päätös jatkaa elämääni yksin eteen päin.
- prianna
Minulla on tällä hetkellä omani "kakkosen" asemassa. Olin myös pettävä osapuoli, mutta erosin hyvin nopeasti. Tämä ukkomies, jonka kakkonen olen toimi siinä katalysaattorina, mutta hänen myötään ymmärsin, miksei avioliittoni ja parisuhteeni toiminut. Tavallaan olen ollut myös petetyn roolissa, kun ukkomies veti vuosi sitten maton jalkojen alta. Nyt olemme rakentaneet suhdettamme uudelleen, uudelle tasolle, mutta nähtäväksi jää, johtaako se koskaan oikeaan parisuhteeseen, eli saako mies erottua.
Ymmärrän siis kyllä erittäin hyvin, että tällaiseen voi kasvaa kiinni, ja irti pääseminen on työn ja tuskan takana. Sitä toisaalta haluaa mutta toisaalta ei; sekä vaimona että kakkosena. - Mrs H.
Minä olen se moneen kertaan petetty vaimo, ja satun nyt vain rakastamaan miestäni edelleen 25 vuoden jälkeenkin. Miehellä on ollut alusta saakka muita naisia, baaripanoja ja pidempiaikaisia suhteita. Ensimmäisestä selviäminen oli vaikeaa, mutta seuraavista jo tietää, ettei se mies minnekään lähde. Kunhan nyt aikansa paistattelee uuden naisen ihailussa.
- totuus tässä
kyllähän sen pettämisen voi antaa anteeksi, mutta kun on uskoton, salailee ja tulee eripuraa suhteessa, jopa väkivaltaisuutta, jonka takia vaimo jättää miehen...
- en näe eroa
Olen kokenut mitä on tulla mieheni pettämäksi. Ei tuollaisella pukilla ole muuta kuin sonnin arvo.
- Jaa-a
Eikö perheellisellä ihmisellä ole sielä toisessa vaakakupissa koko perhe?: Puoliso ja lapset. Vastuu täytyy ottaa koko perheestä.
- ihan liikaa
Näitä onnettomia tarinoitahan on Suomi pullollaan; jompi kumpi puolisoista tapaa ihmisen, johon rakastuu, mutta lasten takia kituutetaan silti liitossa, kun joskus on niin luvattu ja siitähän on pakko pitää kiinni vaikka mikä olisi. Sitten, kun viimeinenkin lapsi muuttaa pois kotoa herätään ihmettelemään, että kuka on tuo ihminen, jonka viereltä aamuisin herään. Ja sitten kadutaan ja harmitellaan, miten on heitettyä vuosia elämästä aivan hukkaan...
- kylmäsota lapsi
ihan liikaa kirjoitti:
Näitä onnettomia tarinoitahan on Suomi pullollaan; jompi kumpi puolisoista tapaa ihmisen, johon rakastuu, mutta lasten takia kituutetaan silti liitossa, kun joskus on niin luvattu ja siitähän on pakko pitää kiinni vaikka mikä olisi. Sitten, kun viimeinenkin lapsi muuttaa pois kotoa herätään ihmettelemään, että kuka on tuo ihminen, jonka viereltä aamuisin herään. Ja sitten kadutaan ja harmitellaan, miten on heitettyä vuosia elämästä aivan hukkaan...
Maailman idiootein tekosyy jäädä huonoon suhteeseen ovat lapset.
Ja sanon tämän siksi, että itse olen ollut tuo lattean avioliiton lapsi.
Koko lapsuus menee pilalle jos isä ja äiti leikkivät kotia ilman aitoja tunteita.
EROTKAA mielummin jos tunteita ei ole ja ette saa suhdetta kuntoon satsaamlaa siihen,erotkaa niin lapsetkin saavat taas hengittää.
Koska minkä mallin lapset siitä saavat tulevaisuutta/omaa perhettä varten, jos koti on tunteeton ? - rakastunnu
Ja vielä se petetty puoliso rakastaa kaikesta huolimatta tätä suhdesooloilijaa, kuten ensirakkauttaan rakastaa täysin sydämin. Sekin on vain yksi syy lisää sen perheen puolesta.
- oisko vaika yksinhuo
en tiä mutta mut nyt tekis miel piparii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1023571Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3141922Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2471727- 971592
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4151548Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21470Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4291443Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat431200MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar431077Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun3581030