Plataniaksen ja Kreikan turvallisuus

Yksin matkaileva

Olen kuullut viime aikoina Plataniaksen ja Hanian ympäristön kylissä tapahtuneista varkauksista ja ryöstöistä. Nimenomaan, että yöllä on tehty ryöstöjä hotelleissa huoneisiin, kun asukkaat nukkuvat. Onko monelle tätä palstaa seuranneille käynyt niin? Ja onko tietyt hotellit ryöstelyn kohteina? Merkkaako hotellin "tähditys" mitään ja kuinka moiseen voisi varautua?

26

4477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertomuksia

      Olen kuullut muttei omia kokemuksia. Kreetalle ei aiota mennä, siellä on muutakin ikävää eli varokaa laskuissa huijausta sekä kaupoissa että ravintoloissa.

    • marge03

      Vasta käytiin Kreetalla Plataniaksessa, ei huijattu kaupoissa, ravintoloissa siis ei missään!! Kuittia tyrkytettiin joka paikassa. Eikä kuultu mistään ryöstöistäkään. Tietysti kannattaa ottaa hotellihuoneesta tallelokero, missä säilyttää matkakassaa. Matkatoimistokin suosittelee sen ottamista!

      • vakuutettuja

        Kuka kuulee ja uskoo mitäkin. Meillä ei kreetalla mitään vastaavia kokemuksia. Kaupoissa saa sentilleen rahasta takaisin. Tottakai JOKAPAIKASSA on katsottava että saa oikeen takaisin, virheitäkin sattuu. Tallelokeroon arvoesineet, passit yms.


    • PikkuRaha

      Pistäkää yöksi terassin tai parvekkeen ovi lukkoon. Eteen tuoli. Samoin pääovelle. Rannalla ei kannata kantaa mukana kuin pikkurahaa. Useimmilla hotelleilla on yövartijat käytössä.

      • Yksin matkaileva

        Mutta tuskin tuolit oven edessä rosvoja pidättelee. Lukkoon tietenkin laitan terassin ja parvekkeen ovet. Toivottavasti yövartijat löytyy hotellista ja monta, on iso hotelli. :)


      • Vara on viisautta...
        Yksin matkaileva kirjoitti:

        Mutta tuskin tuolit oven edessä rosvoja pidättelee. Lukkoon tietenkin laitan terassin ja parvekkeen ovet. Toivottavasti yövartijat löytyy hotellista ja monta, on iso hotelli. :)

        Tuo tuoli varmaan herättää kolinallaan, jos joku ulkopuolinen pyrkii sisään.

        Itse olin Plataniaksen alueella kesäkuussa, enkä sinä aikana kuullut mistään murroista. Tietenkin aina tulee itse varautua tallelokeroin eikä liikkua koko omaisuus mukanaan.

        Turvallista matkaa alueelle!


      • neuvoa...
        Yksin matkaileva kirjoitti:

        Mutta tuskin tuolit oven edessä rosvoja pidättelee. Lukkoon tietenkin laitan terassin ja parvekkeen ovet. Toivottavasti yövartijat löytyy hotellista ja monta, on iso hotelli. :)

        Ei pidättele, varkaat ovat ammattilaisia, mutta tuolit kyllä herättää asukkaat varmaan kolinallaan.


      • Yksin matkaileva
        neuvoa... kirjoitti:

        Ei pidättele, varkaat ovat ammattilaisia, mutta tuolit kyllä herättää asukkaat varmaan kolinallaan.

        Ehkä herättääkin, mutta mitähän sitten tapahtuu, jos heräisin ja ryöstäjät huomaisivat minut hereillä...:(. Täytyy lopettaa jännityselokuvien katseleminen ja naapureiden matkakertomusten kuunteleminen muuten en saa nukuttua ennen matkaa enkä lomallakaan.

        Millä ihmeen kaasulla ryöstäjät tainnuttaa huoneessa nukkujat? Miksei kaasu sitten tainnuta ryöstäjiä?


    • pioneerikomppania
    • löpötin

      "Olen kuullut viime aikoina Plataniaksen ja Hanian ympäristön kylissä tapahtuneista varkauksista ja ryöstöistä"
      "Olen kuullut"

      Aina ihmeellisiä kuulopuheita ja muita... Olisi kiva tietää mistä näitä kuulopuheita oikein imetään korviin. Olen minäkin kuullut vaikka mitä.

      • Yksin matkaileva

        "Kuulopuheita" imetään korviin, kun keskustellaan ihmisten kanssa...;). Minulla ainakin on tapana keskusteluissa KUUNNELLA myös toista osapuolta ja hänen sanomisiaan ja kokemuksiaan (omaan napaan tuijottelijoilla ei ole tätä taitoa..;).

        Se, että kuuntelen, keskustelen ja luen sanomalehtiä EI tarkoita sitä, että en osaisi suhtautua tietoon kriittisesti eli en todellakaan niele enkä ime kaikkea mitä minulle sanotaan tai mitä luen. Siksipä täältäkin kyselin muiden mielipiteitä, joka ei tarkoita taaskaan sitä, että uskon täysin tai edes puoliksi kaikki mitä Suomi24:ssa sanotaan!

        Asialliset viestit ja kirjoitustyylit kyllä tunnistaa. ;)

        Mukavaa päivän jatkoa!


      • tosi on

        Kyl se on iha totta, että alkukesäl 2012 Hanian rannikol huumattii ja ryöstettii hotellis ihmisii. On omakohtaine kokemus, nähtii järkyttynei ihmisii, ei mikää kuulopuhe. Yöl ryöstettii ja kaik vietii. Ei kannata vähätel.


    • Varkaita..... .

      Enemmän saa varoa jos menee Helsingin keskustaan kävelemään.

      • Yksin matkaileva

        No joo, pelätä saa missä vaan,jos siksen alkaa, ihan vaikka Hattulan bussipysäkillä...;) Nyt ei ollutkaan kyse pelosta tai pelkäämisestä...=)


    • kreetalainen1

      Kreikka on siksi suosittu koska siellä ei tarvi pelätä rosvoja, noi jutut että "olen kuullut" ovat täyttä soopaa. Itse olen käynyt vuodesta 1978 kreikassa eikä ikinä ole mitään tarvinnut pelätä. Varsinkin kreikan saaret ovat erittäinkin turvallisia.
      Olen ensimmäisen kerran käynyt kreetalla 1999 ja sen jälkeen ólen käynyt 2 kertaa vuodessa siellä. En ole edes kuullut että joku olisi kertonut että hänet tai joku olisi ryöstetty siellä.
      Jos joku ympäri kännissä hukkaa rahansa ja tavaransa tee vielä kreikkalaisista rosvoja, mikähän se siinä on että alkoholin suurkuluttajat ovat niitä joilta rosvotaan? Parhaat väittävät että heidät huumattiin..

      • thj1

        Kävimme viime syksynä Kreetalla. Samassa hotellissa majoittuneiden suomalaisten vuokra-autoon murtauduttiin ja sieltä vietiin kaikki omaisuus. Suomalaiset olivat pysähtyneet tien laitaan ottamaan kuvia kirkosta. Jättivät kaiken omaisuuden (rahat, puhelimet ym) lukittuun autoon ja olivat koko ajan parinkymmenen metrin päässä autosta. Autoon oli murtauduttu nopeasti ja ammattimaisin ottein. Opas oli myöhemmin kertonut että Kreetalla on paljon mm Bulgariasta tulleita ammattirosvoja. Hyvä olla varuillaan ja tietää riskit, mutta ei lomaa kannata pelkäämällä pilata.


    • SamassaSeurassa

      Plataniaksessa tultiin sisään parvekkeen oven kautta ja hyvin hiljaa. Hotellia en nyt viitsi sanoa, mutta maantasalla olevista parvekkeista tietenkin tämä on ainakin helpompaa.
      Huonoksi onneksi perheen äiti oli syöttämässä hämärässä vauvaa, joten ehti nähdä varkaan.Matkaan lähti kuitenkin ruokapöydältä kamera ja jokunen summa rahaa. Niin kiire oli, että varkaan kengät jäivät parveekkeelle. ne hän oli tullessa siististi ottanut pois. Ovessa ei ollut mitään murron jälkiä.
      Että kyllä turvallisessa Kreikassakin sattuu.Vaikka kreikkalaiset eivät itse varkaita olisikaan, on sinne näitä ammattivarkaita saapunut muista maista. Meille ei ole koskaan sattunut mitään ikävää, mutta aivan huolettomaksi en silti sielläkään uskaltaisi heittäytyä!

    • eikandepelätä

      meiltä ei taas oo koskaan viety yhtään mitään rannalla tai huoneestakaan, vaikka ollut maantasolla huone, päivä rannalla ja illalla muutama tunti pois huoneesta. Kaipa sitä kuitenkin sattuu sielläkin joskus, viedäänhän Suomestaki joskus talosta, vaikka isäntäväki nukkumassa.

    • justputsattu

      Juurikin näin kävi. Haniassa. Meidän hotellihuoneeseen tultiin yöllä kun nukuttiin. Ekan kerroksen huone. Parvekkeen kautta sisään. Ihan kaikki vietiin. Meidän tavarat oli nätisti valmiiksi repuissa, niin rosvo pääsi jopa helpolla. Pikkasen ottaa päähän.

      • Calamaria

        Mikä hotelli kyseessä?


    • Röyvätynisä

      Hotellien pitäs laittaa parvekkeen oviin turvalukot!

    • taruavaitotta

      Oletteko te nyt ihan tosissanne? Mitä ihmettä ne rosvot jollain repullisella epäsopivan kokoisilla vaatteilla tekee? Sen ymmärrän, että raha ja arvotavara kelpaa, mutta eiks sen takia ole ne tallelokerot olemassa? No matkavakuutushan nuo rytkyt korvaa.

    • turvallistamatkaa

      No, tottahan toki varkaita on Kreikassakin, ja turvallisuuteen tulee kiinittää huomiota, En usko sen Plataniaksen tilanteen olevan muuta Kreetaa tai Kreikkaa huonomman, kenties joku pikkuliiga liikkeellä. Tavallisesti hotelleissa "asioivat" vorot eivät kuitenkaan ole sitä vaarallista sorttia, eli eivät tule sisään aikeena tehdä mitä vain saadakseen ryöstön onnistumaan. He etsivät käsiinsä nopeasti arvokkaalta vaikuttavat esineet ja liukenevat paikalta. Kaikki arvokas siis huoneessa tai hotellin vastaanotossa olevaan kassakaappiin silloin, kun et itse sitä pysty vahtimaan! Tässä hieman ohjeita turvallisuuden osalta kaikkien matkojen suhteen: http://matkavakuutus.info/omat-turvatoimet/

    • Allie123

      Ollaan oltu 5 kertaa Plaza di Porto hotellissa 5 tähteä ja ollaan oltu hyvin turvassa! Suosittelen!
      2-kerroskaksiot sijaitsevat ylimmässä kerroksessa eli kannattaa ottaa sellainen

    • taksii7

      Sama paikka viimmereissulla oli meillä.Varkaita oo kuin samoksella,kossilla.
      Platanias ja Agia marina on turvallista aluetta

    • Anonyymi

      Malemessa koimme juuri ryöstön yön aikana Sunny Suites hotellissa, alin kerros. Käteiset hävinneet yön aikana ja hotellin henkilökunta vähättelee eikä usko meitä, samoin Aurinkomatkoissa oltiin täysin tietämättömiä tällaisesta ilmiöstä vaikka nyt googlaamalla suomeksi ja englanniksi tapauksia löytyy epidemiaksi saakka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2742
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      241
      2668
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2366
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      201
      1857
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1328
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      22
      1266
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1132
    Aihe