JOS HUONETTA EI RAKENNA JUMALA jne..

auttavainen, silloin ollaan siinä tilassa missä 70 palsta tällä hetkellä on.

Kaikkina vaikeina aikoina on kansamme yhdistänyt usko ja luottamus Jumalan mukana oloon!

Jos luottamuksen siihen turvaan on hyljännyt, en ihmettele enää täällä
vallitsevaa sekamelskaa ja kyräilyä toinen toisiinsa.

Silloin kun mieli on ahdistunut, pelokas ja huolestunutkin, mitä syömme, millä vaatetamme itsemme...lapset lastenlapset,..jne.

eikö silloin olisi omassa iltarukouksessa hyvä kertoa ne huolet ja antaa mahdollisuuden eheyttävään rauhaan.

Kristus joka ei ajatellut aineellista hyvinvointia tärkeämpänä elämässä, on sanonut näin:

- Minun rauhani minä jätän teille

Siihen rauhaan ja turvaan oppii luottamaan rukouksen myötä.

Ilo pulppuaa elämän lähteestä silloin vaikeuksienkin keskellä, ja antaa todelliset mittasuhteet asioiden tärkeydelle!

64

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krapula saa Texinkin

rukoilemaan ensin pelkäämään että kohta kuolee
      ja sitten vielä kovemmin pelkäämään ettei kuolekaan!

• tex

Ehän tuossa mitään järkeä ole, vielä vähemmän sydäntä :D

• DDDD rukoilu

jatkuu yhä
      kohtuus olisi edes hyvä muistaa DD moikka!

• Otamme osaa

tältä käsin! :D moikka

• Miksi meidän pitää rukoilla jos Jumala on olemassa se pitäisi meistä huolta, miksi käydään uskontojen välisiä sotia, historia on täynnä uskonsotoa.
        Kuinka tuo kaunis laulu Maan korvessa kulkevi lapsosen tie, hänt ihana enkeli kotihin vie. ei pidä,yhtään paikkaansa Papit ja Piispat käyttävä lapsia hyväkseen, niitä kuolee miljoonia nälkään ja sairauksiin.

Kaikella ystävyydellä kysyn Late Vaan

• LateVaan kirjoitti:

Miksi meidän pitää rukoilla jos Jumala on olemassa se pitäisi meistä huolta, miksi käydään uskontojen välisiä sotia, historia on täynnä uskonsotoa.
        Kuinka tuo kaunis laulu Maan korvessa kulkevi lapsosen tie, hänt ihana enkeli kotihin vie. ei pidä,yhtään paikkaansa Papit ja Piispat käyttävä lapsia hyväkseen, niitä kuolee miljoonia nälkään ja sairauksiin.

Kaikella ystävyydellä kysyn Late Vaan

Hoh, minusta se on itsestään selvää,..ei ole niin yksinkertaista Jumalan pitävän automaattisesti huolta meistä!!!
        Voi hyvä ihme kuinka on noin mahdoton ymmärtää, että on todella olemassa suurempia voimia kuin ihminen ja maailma melskeineen. Sitähän pitää etsiä,..monesti hädässään, kyllä Luoja vastaa rehellisesti häntä etsivälle.

Etköhän nyt Late ole kuullut leipäpapeistaki, eivät kaikki ole h e n g e n m i e h i ä, vain ihmisiä,-- kuka mitäkin siinä ihmisten luomassa hierarkiassa.
        Luulis nyt tuon tajuavan jokainen ajatteleva:D

Katsos kyllä Jumalan valtakunta on meissä sisäisesti sydämissämme:D

• Hyvä,-- silloin voikin alkaa näyttää valoisammalta, jos pyrkisimme kaikki puhdistamaan ilmapiiriä ! Moikkaa,..
      kun vain tuo ilman häpyä ja rehtiyttä omaavakin tajuaisi jo:D

• No mutta hyvä jyssäys sentään, viimeksi minä ajattelin että Jumala otetaan tälle palstalle, mutta niin vaan kävi että saamme ottaa kantaa niinkin vakavasta asiasta kuin minkä aloittaja on laatinut.

On uskomaton toisten ajatuksien kulku, kun aina pitää vastata hyväänkin aloitukseen mitä ilkeimmin, kuten tässäki aloituksessa näemme.

Jos ihmisellä on hyvä olla, se ei anna noin ikäviä vastauksia, muuten kuin jos joku hyökkää sanoillaan herjaamaan, niin silloin ymmärrän, että antaa takasin.

Katsoin että moitteen sana on paikallaan. ja toivottavasti ilkeilyt loppuu, ja annetaan asiallisia vastauksia.

Tämä palsta on mennyt huonompaan suuntaan, kohta ei viitsi aukaista mitään ketjua, kun ilkimyket on asialla.

• Hänhän kirjoitti il-

lalla juomisistaan ja syömisistään, selvähän se, että krapula seuraa. Sellaisellehan usein on hekoteltu muuallakin.
        Ei millään pahalla.

• Hänhän kirjoitti il- kirjoitti:

lalla juomisistaan ja syömisistään, selvähän se, että krapula seuraa. Sellaisellehan usein on hekoteltu muuallakin.
        Ei millään pahalla.

Kuulehan nyt sinä saastainen tyyppi, en ole sanaakaan kirjoittanut syömisistäni tai juomisistani illalla? Miksi tuollaista nyt keksit ?

Taidatpa nyt olla ahtaalla sieluparka!

• ?????

Josko sentään jätettäisiin Jumalan nimi turhaan sanomatta?

• Niin, sitä minäkin.

Jos itse juo itsensä huonoon kuntoon, niin parempi että itse hoitaakin asiansa.

• hirnunta vaihtunut

rukoiluun, eikö ole mitään häpyä tuolla. On jo käytetty uhkailut ja nuoleskelut mutta olet karvasi paljastanut. Jos nyt siirtyisit sättimiss linjaan, sopii suuhusi paremmin.

• *Kukkahame*

Ei tässä pysy enää mukana , mitä sitä suremaan silti.
      Kyllä hiukan taisi alottaja suurennella johonkin suuntaan, tässä on kärvistelty kuukausia hirveiden tekstien iskiessä naamalle monesti päivän mittaan.

Eräskin tapaus juuri nikittömälle vastatessa napakasti, otti joku itseensä aivan suotta, vaan enpä alkanut korjailemaan ja jatkamaan, siitä sain texinkin tiukan huomion, aivan tuhaan!

Nyt on tullut apua muutamien kertoessa asiallisesti tästä tilanteesta, eilen luin oikein valaisevan ja lohduttavan kirjoituksen, nimimerkkiä en muista tarkkaan, mutta auttoi minua suuresti,,,Suur Kiitos siitä.

Yrityksiä vieläkin tuohon halventavaan suuntaan tehdään ja toiseltakin taholta josta taas hyvä kirjoittaja on kantaa ottaessaan auttanut minua.
      Siitäkin Kiitos.

Mutta enpä olisi voinut kuvitella Jumalan ottamiista näille sivuille?

• saapa.nähdä

Hyvin kirjoitit.

Olen tulokas. Muutaman kerran tänne olen kirjoittanut. Lähes joka kerta olen saanut letkautuksen, että olen joku palstan ikiaikuinen kiusaaja??
        Ihmettelen, mikä lienee letkauttajan mielenmaailma??
        Ei mahda olla kaikki inkkarit kajakissaan.

Myöskin ihmettelen jatkuvaa pahaa kieltä, joka näkyy suuntautuvan tietyille.
        Ihmettelen, miksi moista tapahtuu.
        Onko kina joidenkin ainut ajankulu?

Kyllä minä ainakin pitäisin Jumalan ja jumaluuden kaukana tästä palstasta.

• Sen takia se onkin välttämätöntä! Tuolla jo yrittää kumota valehtelulla ja panettelulla koko asian! Samapa se minulle, hassua, hakekoon nyt loppuikänsä eilistä iltaa.
        Mutta se on epäolennaista, näihän ne pahat voimat toimivat tälläkin palstalla, valitettavasti, kun se on päästänyt pesiytymään mieleensä.

Nyt on minullakin muuta puuhaa välillä, tein vain sen mikä tuntui oikealta,-- en pystynyt muuhun - pakko jota en voinut enkä saanut väistää halveksimatta pelkuruuttani!

Mieleni on hyvä ja valoisa, samaa toivon muillekin, heippa taas

• hyvin kirjoitit
        saapa.nähdä kirjoitti:

Hyvin kirjoitit.

Olen tulokas. Muutaman kerran tänne olen kirjoittanut. Lähes joka kerta olen saanut letkautuksen, että olen joku palstan ikiaikuinen kiusaaja??
        Ihmettelen, mikä lienee letkauttajan mielenmaailma??
        Ei mahda olla kaikki inkkarit kajakissaan.

Myöskin ihmettelen jatkuvaa pahaa kieltä, joka näkyy suuntautuvan tietyille.
        Ihmettelen, miksi moista tapahtuu.
        Onko kina joidenkin ainut ajankulu?

Kyllä minä ainakin pitäisin Jumalan ja jumaluuden kaukana tästä palstasta.

sanoo kukkahame itselleen.Mistä sinun typerän vuodatuksen perään aina joku uusi tulokas riittäisi. Kas kun ei kukaan tuttu nikki kehu.
        Kina on todellakin joidenkin ajankulu, kukkahameen ja muutaman muun.

• hyvin kirjoitit kirjoitti:

sanoo kukkahame itselleen.Mistä sinun typerän vuodatuksen perään aina joku uusi tulokas riittäisi. Kas kun ei kukaan tuttu nikki kehu.
        Kina on todellakin joidenkin ajankulu, kukkahameen ja muutaman muun.

Edelliselle kirjoittajalle Hyvin kirjoitit"

Kuuleppas olis viisasta ettet lietso riitaa.

• susmorsian ek.

Nythän on niin, että ette ainakaan voi kieltää, ettenkö hyvinkin pitkään ollut vastaamatta kaikkeen itselleni irvisimisiin tai sitten muutin leikkimielisiksi vastaukseni. Johan tässä niitäkin on kuuden ja puolen vuoden varrella riittänyt.

Nyt en niinkään omalta kantiltani suivaantunut , minua ne eivät kovin hetkauta, vaan suoraan sanoen kukkahameen puolesta, jutut
      alkoivat olla tosi törkeitä. Eihän sellaista voi, saa suvaita. Joten onhan ihan inhimillistä, että jossain vaiheessa pinna palaa....jos ihmisellä yleensä on tunteita olemassa. Lupasinhan tuolla ruvata antamaan samalla mitalla takaisin, ei mitkään lässyttelyt auta. Ei niitä enää huumoriksi muuttaa.

Mutta tex, kaikella kunnioituksella, Itseäsi voivat toki rukoukset auttaa, mutta enpä usko Jumalan tulevan setvimään näitä sotkuja tänne. Luulisi olevan hällä tärkeempiäkin tekemisiä yllin kyllin.
      Ne rukousasiat hoidamme kukin omalla tavallamme
      Ennen muistimme, että olemme vain nikkejä. Mutta koska on edetty törkeyksiin, on tehtävä jotain. Minähän tässä kohta tunnun olevan pahin rähinöitsijä, rehellinen mielipiteeni kyllä aina, mutta sellaistakaan ei kai suvaittaisi.

Eikä se ilo noin vain pulppuile rukoilemalla elämän vaikeuksissa. Elämä on kohdellut sinua hellin käsin, et varmasti elämän todellisista kamaluuksista tiedäkään. Vaikka minäkin olen näyttänyt iloista naamaa palstalla, voi totuus olla toisenlainen.

No nyt olen saanut itse ihan kylläkseni ilkeistä vastauksistani ilkeisiin älyttömyyksiin, joten sivuutan ne tästä lähtien taas. Turhan huono olo tulee itselle, jos vastaa ilkeyteen ilkeydellä, ja silloin ottaa osakseen palasen ilkeilijän ongelmista.

Kyllä aion edelleen omaa huumorianikin käyttää, sehän on osa minua. Jos joku ei ymmärrä, ei sitten ymmärrä. Niin se on.

• Voi sus, menemättä yksityiskohtiin sanon vain, olen kyynelin joutunut kylvämään enemmänkin, ehkä siksi myös saanut todella riemuitenkin niittää. Nytkin jäätyäni yksin elämään, olen iloinnut täällä olosta ja ihmisistä, vaikka sekin sitten ärsyttää joitakin. Ei kaikkea voi ymmärtää.

Olinkin sopeutunut hyvään tapaasi sus, sivuuttaa nuo kaikkeen hampaansa iskevät, ja sitten aloit sinäkin tappelemaan, eikä se tasoa nosta sekään, vaan uusia loukkaantumisia se lisää.

Opittavahan se on minunkin kaihtamaan sellaista, joka vahingoittaa sisintäni.

Aina olen luottanut kaiken järjestyvän sittenkin parhain päin,-- nytkin palstalla, tosin en tiedä, mutta en nyt kanna huolta enää, tein vain minkä voin.

• *Kukkahame*

Kiitos ymmärtämisestä Sus, niin se on että ei kaikkea ja pitkällä juoksulla kyllä vitsiksi väännetä, taas välillä kyllä.

Tuo kiusanhenki kuten olette huomanneet kirjoittaa varmaankin itse noita kehuja joskus ja taas alkaa sättiminen, kyllä häneltä sujuu itsenvä mollaaminen joka taas käännetään minun kirjoittamiseksi, ei näistä paholaisen teosta kyllä pirukaan ota selvää.

Siksipä kun tulee aito myötä eläminen ja sen saa lukea sivulta voi unohtaa kaiken.

Olen kyllä huomannut nuo sinuunkin kohdistuneet, ja samaa jankutusta aamusta iltaan samoin sanoin.

Nuo aivot olisivat varmaankin tutkijoille mielenkiintoiset!
      Eletään toivossa!

• Hauskasti

Jumala jne.

• "auttavainen"

myös hauska

• Ei kai tänne nyt mitään Herran huonetta ruveta rakentamaan, Kahvipirtti riittää.

Minun ensi kokemukseni, vaikkakin vain kuulemukseni, oli kun häthätää lukutaistoisena kuulin tästä Pyhästä ja Vanhurskaasta Jumalasta, joka polttaa syntisiä lapsiaan ikuisessa tulessa, "jossa on oleva itku ja hammasten kiristys".

Samassa yheydessä voitiin laulaa: "Ystävä sä lapsien katso minuun pienehen."

Onhan tämä maailma monelle kuin esihelvetti ilman tulta, joka tapauksessa vaikeuksia täynnä.

Vanhemmiten olen yrittänyt päätyä hiukan äsyseämpään Jumalaan, joka tyytyisi vaikkapa koivuvitsaan tai vastaavaan.

Uskontojen sijasta haluaisin valita uskon, sellaisen kaikille yhteisen. Uskontojahan on lukemattomia ja Jumalia myös. Niitä sanotaan olevan niin paljon, että osa on monien ihmisten tavoin työttömänäkin.

Tiedä häntä miksi Pirun Kampraatiksi minua nyt kutsutaan kun ikäänkuin sen käsipuolessa kuljeskelen.

Kyllä se Jumala, johon minäkin haluan uskoa, ymmärtää leikkiä ja huumoriakin, enemmän kuin yksikään meistä.

• Ainahan...

...huumorin kukka on kaunein kukka!

Isä Camillo on italialainen satiirinen kirjasarja, jonka on kirjoittanut Giovanni Guareschi.
        Kirjoissa kuvataan Po-joen laaksossa olevaa pientä kylää ja sen pappia, - ja ilo on lukea sitä, - satiiriahan se osittain on.

Huumoria Luoja rakastaa kuten mekin!

• Ainahan... kirjoitti:

...huumorin kukka on kaunein kukka!

Isä Camillo on italialainen satiirinen kirjasarja, jonka on kirjoittanut Giovanni Guareschi.
        Kirjoissa kuvataan Po-joen laaksossa olevaa pientä kylää ja sen pappia, - ja ilo on lukea sitä, - satiiriahan se osittain on.

Huumoria Luoja rakastaa kuten mekin!

Minkä vuoksi tälle palstalle ei saisi jumalaa tuoda?
        En ainakaan minä näe siinä mitään loukkaavaa. Jos joku uskoo, niin hän uskoo ja sillä siisti.
        Itse uskon siihen, että uskovalla saattaa olla helpompi läheisen ihmisen kuollessa, kun lohtuna on toivo jälleennäkemisestä.

Isä Camillo on suosikkipappini numero ehdoton ykkönen.

• huolestunut olen

miten jotkut voivat tämän palstaelämän noin tosissaan ottaa, että ihan Jumala apuun pyydetään.
      Kyllä näillä palstariippuvaisilla on huolestumiseen aihettakin, mutta nykyaikaisen lääketieteen kautta apu löytyy.
      Järkyttävää luettavaa, tänne jää ikuinen jälki aikamme ilmiöstä, kun tosi ja virtuaali eivät pysy erillään.

• susmorsian ek.

Tiedät sen itse, että puhut pötyä, mutta yrität jotain psykologista kikkaa, syyllistystä siitä, että yleensä viitsimme, uskallamme tänne kirjoittaa.
      Mitähän väliä olisi, vaikkapa olisikin "riippuvainen", tullut tavaksi, aikaisemmin koettu kivaksi virkistyshetkeksi. Me sentään olemme aika tavalla eläväisiä, kun viitsimme, sinnikkäästi jaksamme tälläkin tavalla osallistua. Kyllä tässä ainakin minä olen aika tavalla kasvanut ihmisenä oppiessani toisten mielipiteistä, enkä niin vaatimaton ole että itseäni myöskään väheksyisin. Oman panokseni olen antanut minäkin.
      Kumma kyllä, en tunne itseäni yhtään epäonnistuneeksi, kateelliseksi, katkeroituneeksi, köyhäksi jne.

Kirjotellaanpa vaan edelleen ja jätetään nuo "kauhuefektejä" yrittävät oman onnensa nojaan, itsekseen ynisemään, ei heitä näemmä täällä voi auttaa. Puhallamme heidät näkymättömiin.

Erittäin kaunista, kivan viileähköä aamua, tuulikin käy....mikäs tässä on ollessa.

• susm.

P.S.
      Paljonhan olisikin vielä sanottavaa, mutta mehän olemmekin ainutlaatuinen sukupolvi, toista tällaista ei tietenkään tule. Uskonpa, että tulevaisuudessa joskus huomataan tämäkin asia, ehkä tutkielmia tehdään. Mutta alammekin olla jo viimeisiä jäänteitä, joten tutkielmien teko pitäisi aloittaa mieluummin ennenkuin häviämme kuin tuhka tuuleen.
      Ainut, mitä minäkin , tai me, ennätimme tehdä. oli mieheni isoäidin laulujen ja juttujen nauhoittaminen kasetille.

• U t e l i a s

Jo on taas Kurdi morsiamella puhe ripuli. Miten altaa tänne tulla aamutuiman. On tainnut vaihteeksi mennä toisen naisensa tykö. Kovin vaitonainen on tämä morsio.Ettei vaan Kurdi olisi potkaissut morsianta perseelle ja laittanut morsiotaan mieron tielle.

• *Kukkahame*

Totta turiset sus, ainutkertaisia varmasti olemme.
      Muistissa ovat ajat, jolloin kaupasta sai perustarvikkeet kupongeilla, sokeria korviketta, sittemmin kahvia, ja elintarvikkeet muutkin oli kupongeilla.
      Olen säilyttänyt äidin tallettamat kupongit ja rajanylitysluvan, on niissäkin jotain sellaiste joita ei tarvinne enää, toivon niin.
      Mitään ei saanut valmiina, teuraskarjasta parkittiin nahat, kankaat kudoittiin omakasvattamista pellavista, verhot, pyyhkeet ja ainakin riihivaatteet.
      Tarina on pitkä ja mielenkiintoinen....
      Lastenlapseni haluavat kuulla lapsuudestani ja nuorin vesseli heistä kysyi n 10 v sitten millainen tietokone minulla silloin oli??
      Silloin pyydettiin Korkeimman siunausta melkein päivittäin, äidilläni oli tapana kiittä useita kertoja päivässä, aina oli kiitokseen aihetta.

• joihan on

kyllä kymmen vuotiaat yleensä paremmin tajuaa, on kai koulussakin jotain opetettu.
        Enemmän tuo muukin riihi ja pellava juttu on 1800 luvun meininkiä.

• 3546

Hyvä mantrahan se, ja anto hyvät fibat kestää!

• 3546

korjaus

ei fibat vaan fiilikset! nykykielellä.

• 1mega

Mitähän tarkoitat, on niin nuukasti sanoja lauseessakin?

• Ramoona*

Olen saanut elää ja vertailla neljän sukupolven elämää, isäni olisi täyttänyt viime talvena 100 vuotta, äiti 90 vuotta. Heidän sukupolvensa kasvatti lapset kristillisiin tapoihin, koulu tuki tätä kotien kasvatusta. Kotona luettiin joka ilta iltarukous yhdessä, pyhäkoulua käytiin, juhlapyhissä näkyi uskonnollinen perinne. Koulupäivä alettiin aamuhartaushetkellä, ruokarukous ja virret olivat normaaliosa koulupäivää. En muista siinä mitään ahdistavaa ja osan siirsin perintönä omille lapsilleni, he ovat taas saaneet kasvattaa näkemyksensä mukaan omat lapsensa. Täällä mummolassa vieraillessaan lapset pyytävät iltalaulua, usein Lina Sandellin sanoituksia, kuten "Ken on lapsi Herran armaan, turvatumpi hän on varmaan kuin on tähti taivahalla, lintu emon siiven alla." Musiikki muutenkin tuntuu olevan rauhoittava ja neutraalimpi tapa ilmentää uskoa kuin saarnat ja väittelyt.

Jumalan hyvyys ja rakkaus vastakohtana maailman pahuus on ainainen ristiriita. Olkoon vaikka sinisilmäisyyttä, mutta ymmärrän Texin ajatuksia meitä ohjaavasta Jumalan rakkaudesta . Jos on lapsesta asti tottunut huokaamaan Jumalan puoleen kaikissa asioissa, voihan palstalla koetun pahan olon siihen samaan huolireppuun paketoida.
      Mieleen tulee eräs Irja Askolan monista fiksuista ja raikkaista lausahduksista :Jos en aina jaksa uskoa Jumalaan, Jumala uskoo kuitenkin minuun. Tarvitaan tällaisia hengellisiä johtajia, jotka elävät tätä päivää nykymaailman haasteisiin ja ristiriitoihin yhdessä ihmisten kanssa vastauksia ja ratkaisuja etsien, ei ylhäältäpäin tuputtaen. En ole hänessä havainnut myöskään karsinointia uskoviin ja ei-uskoviin, kirkon jäseniin ja ulkopuolella kirkon oleviin. Ei ole onneksi olemassa täydellisiä ihmisiä, ei edes täydellisiä hyviksiä eikä täydellisiä pahiksia.

• cxzbvc

Ramoonalle
        Onhan netissä uskoville omia palstoja. Tänne ei kannata tulla vaahtoamaan.

• joutavoinen

Venlastiinalle, siitä isä Camillosta. Kun paavin kansliassa oli erheyksessä nimitetty isä Camillo piispaksi. Hän pukeutui purppuraan piispan asuun la lähti hakemaan valtakirjaa.

Ystävänsä kanssa ajotauolla ollessaan he tyhjensivät viinipullon Jumalan kunniaksi, siinä sitten huomasivat, että myös Pojan kunniaksi on juotava pullo viiniä. Kohta he huomasivat, että myös Pyhähenki on kunnioituksen arvoinen jos kuka, niin myös hänelle tyhjennettiin viinipullo. Ajomatkaa jatkettiin sitten vähän myöhemmin.

• Sinuakin nauratti

tuo Isä Camillon inhimilliyys ja heikkous, kuten minuakin,
        se auttoi myös irti ahdistuksesta, jota rippikoulu oli aiheuttanut verenjuomisineen ja ruumiin syömisineen.

Kaikkea ihmiset keksivätkin alistaakseen toisia ja lisätäkseen omaa valtaansa!

Tuollainen oppi oli rotsalaisilla valloittajilla mukanaa näiden piispa Henrikkien pedofiiliviittojen liepeissä,
        ja se oli PAKKO uskoa, ettei päätä pudotettaisi!

Suomalaiset olivat rauhaa rakastavia, ahkeria, Luojaansa uskovia ihmisiä ennen ruotsalaisten yllättävää hyökkäystä vuonna 1155. Surasi 654 vuoden orjuus ja alamaisuus, sotiin pakottaminen, raskas verotus.

Suomalaiset ovat nyt vapaita ja itsenäisiä.
        Mutta sukupolvien taakka kevenee hitaasti.

• *

Minun katsantokantani mukaan tällaisen hupapalstan kera on Jumalan pilkkaa puhua hänestä.

Tämähän on ihan vain vapaaehtoista osallistumista.
      Jos kovin kovalta paikalta panee, tarviiko tänne vapaaehtoisesti nokk'aansa panna?

• huono valinta

Jos palstalle kirjoittaa ja kirjoituksia seuraa, tulee silloin tahtomattaan myös vilkaistua asiattomiinkin viesteihin. Muuten olen samaa mieltä Jumalan kytkemisestä palstalaisten riehoihin, Varsingin kun jo edeltäkäsin tietää ettei muuan kukkamekko malta olla sotkematta ketjua henkilökohtaisella kaunallaan.
        Nolottaa aivan avaajan puolesta, jolta syntyy toki muutakin...

• jaahas.

Kaikista asioista voi keskustella asiallisesti ja epä. Kyllä Jumala nämä palstan puheet kestää, hyttysen ininää hänen mittapuullaan. Mutta miten kestää itseään ihminen joka piinaa toisia tahallaan. Yksinhän ei mikää riita synny se on selvä.onneks ei tarvii täällä olla jos ei seura mielytä, ei tämä mikään työpaikka ole.Ja niistäkin pääsee pois.
      Tietysti tuntuu kornilta kun aloittaja sotkee Jumalan tähän palstan tilaan. Kyllä on kaikenlaisia kaikissa, eipä tuo texinkään texti aina niin jumalista ole, osaa hänkin pirullinen olla.

• tuttuko taas

Jumalaa viimeksi pyytäisin näitä sotkuja selvittämään.
        Jokainen voi pyytää itsellensä voimaa ja rohkeutta kohdata elämän vastamäet tyynesti ja anteeksiantaen sellaisenkin joka tuntuu loukkaavalta ja vaikealta kestää.

Täällä on sitäkin osaa kansastamme joka on kokenut sodan jälkeisen ajan puutteineen, moni varmasti karjalan jättäneiden vanhempien lapsi jolle lapsuuskin antoi haavoja.
        Monia muita ryhmiä joita nyt on turha jaotella vuohiin ja lampaisiin, koska kokemuksen kasvattamaa kansaa me ihan kaikki olemme.

Henkistä vahvuutta ei kaikilla ole saman mittakaavan mukaan mitattavaa määrää, koska herkkyyskin on yksilöllistä. Toinen kestää kymmenen iskus, toinen lannistuu siitä ensimmäisestä.

Ihmetyttää täällä tämä muutamien naisten kimppuun käyminen, suoranainen halveksunta ja sanojen toisto, ihan jopa kaivellaan jos olis edes vahingossa tullut jotain väärin sanoneeksi. Sitten tartutaan kuin takiainen joka on revittävä takista piikki kerrallaan, eikä kaikkea saa pois millään.
        Pitää sanoa kuin eräs koomikko..." Aatteleppa nyt itekki, aatteleppa kohalles..."
        Tuskin niin kovanahkaista on syntynytkään, etteikö joskun kiukkua kiehuisi ja siihen toki on jokaisella oikeus ellei sillä kiukunpuskallaan loukkaa muita.
        Täällä se näyttää olevan vakio, mitä pahemmin loukkaa sen tyytyväisemmin loukkaaja kihertää omahyväisyydessään.

En väitä etteikö olisi syytäkin arvostella, mutta arvostelun pitää kohdistua tekstiin, ei ihmiseen.
        Keskustelut ovat täällä useimmiten sananpätkien heittoja, suoranaista ivaa tai henkilöön ja hänen sanomisiinsa viittaavaa toistoa ihan jankuttamiseen asti.

En ala arvostelemaan, sanonpahan vain, ellei heittyä kiveä heitetä takaisin loppuvat vastapuolen heittokelpoiset kivet melko varmasti.

Palstalta tuntuu puuttuvan valvonta. Olihan sellaistakin joskus, mutta tuntuu kuin sekin olisi ollut yhtä tyhjän kanssa kun selaa historiaa viimeisiltä vuosilta.
        Kovalla kädellä pitäisi pilkkakirveen iskuja poistaa, muutoin ei palstan tila parane.
        Ei auta rukoukset riitojen selvittelyyn, mutta nyrkkejäkään ei kannata turhaan käyttää, niilläkin voi iskeä väärään vastustajaan.

Kun toista ei voi muuttaa, on paras muuttaa omaa käytöstänsä.
        Peilistä se näkyy onko nyt hyvä vai huono päivä, sinne kannattaa välillä vilkaista.

Turhaan taas arvelette palstan nimimerkiksi, enpä ole yksikään luulemasi/luulemanne.

• (¤ ¤ )
        tuttuko taas kirjoitti:

Jumalaa viimeksi pyytäisin näitä sotkuja selvittämään.
        Jokainen voi pyytää itsellensä voimaa ja rohkeutta kohdata elämän vastamäet tyynesti ja anteeksiantaen sellaisenkin joka tuntuu loukkaavalta ja vaikealta kestää.

Täällä on sitäkin osaa kansastamme joka on kokenut sodan jälkeisen ajan puutteineen, moni varmasti karjalan jättäneiden vanhempien lapsi jolle lapsuuskin antoi haavoja.
        Monia muita ryhmiä joita nyt on turha jaotella vuohiin ja lampaisiin, koska kokemuksen kasvattamaa kansaa me ihan kaikki olemme.

Henkistä vahvuutta ei kaikilla ole saman mittakaavan mukaan mitattavaa määrää, koska herkkyyskin on yksilöllistä. Toinen kestää kymmenen iskus, toinen lannistuu siitä ensimmäisestä.

Ihmetyttää täällä tämä muutamien naisten kimppuun käyminen, suoranainen halveksunta ja sanojen toisto, ihan jopa kaivellaan jos olis edes vahingossa tullut jotain väärin sanoneeksi. Sitten tartutaan kuin takiainen joka on revittävä takista piikki kerrallaan, eikä kaikkea saa pois millään.
        Pitää sanoa kuin eräs koomikko..." Aatteleppa nyt itekki, aatteleppa kohalles..."
        Tuskin niin kovanahkaista on syntynytkään, etteikö joskun kiukkua kiehuisi ja siihen toki on jokaisella oikeus ellei sillä kiukunpuskallaan loukkaa muita.
        Täällä se näyttää olevan vakio, mitä pahemmin loukkaa sen tyytyväisemmin loukkaaja kihertää omahyväisyydessään.

En väitä etteikö olisi syytäkin arvostella, mutta arvostelun pitää kohdistua tekstiin, ei ihmiseen.
        Keskustelut ovat täällä useimmiten sananpätkien heittoja, suoranaista ivaa tai henkilöön ja hänen sanomisiinsa viittaavaa toistoa ihan jankuttamiseen asti.

En ala arvostelemaan, sanonpahan vain, ellei heittyä kiveä heitetä takaisin loppuvat vastapuolen heittokelpoiset kivet melko varmasti.

Palstalta tuntuu puuttuvan valvonta. Olihan sellaistakin joskus, mutta tuntuu kuin sekin olisi ollut yhtä tyhjän kanssa kun selaa historiaa viimeisiltä vuosilta.
        Kovalla kädellä pitäisi pilkkakirveen iskuja poistaa, muutoin ei palstan tila parane.
        Ei auta rukoukset riitojen selvittelyyn, mutta nyrkkejäkään ei kannata turhaan käyttää, niilläkin voi iskeä väärään vastustajaan.

Kun toista ei voi muuttaa, on paras muuttaa omaa käytöstänsä.
        Peilistä se näkyy onko nyt hyvä vai huono päivä, sinne kannattaa välillä vilkaista.

Turhaan taas arvelette palstan nimimerkiksi, enpä ole yksikään luulemasi/luulemanne.

Hyviä neuvoja, Mitensitten pitäisi suhtautua esimerkiksi alla olevaan kirjoitukseen, Miten siinä arvostelet asiaa. Josko olet samaa vaiko eri mieltä. Tämmöinen saatanallinen viesti ilmestyi kesken tätä viestiketjua, Palstalla on valvonta joka toimii. Poistoja on tehty viimeisen vuorokauden aikanakin useita. Tätä viestiä ei poisteta,sillä siitä puuttuu osoite.siinä haukutaan useampaa henkilöä....

*Kukkahame*
        15.7.2012 09:34
        0
        Sulje
        johan on marjat...

Olet yksi tympeimmistä ja etenkin tyhmemminstä ihmisistä kenen tekstejä ilmestyy kuin lehmäntatteja pusikkoon
        Onhan sinulla tietysti kannattajansa mutta älä enää laske minua niihin, minua ihnottaa tuo jatkuva huohotus niskaani.

Muistin virkistämiseksi jos joltain on unohtunut jotain,
        hajupoika, Pilmari, Presidentti-sekoitus, Ajomies-X, Pehr Gynt, KaidePuu...jne

• tuttukotaas
        (¤ ¤ ) kirjoitti:

Hyviä neuvoja, Mitensitten pitäisi suhtautua esimerkiksi alla olevaan kirjoitukseen, Miten siinä arvostelet asiaa. Josko olet samaa vaiko eri mieltä. Tämmöinen saatanallinen viesti ilmestyi kesken tätä viestiketjua, Palstalla on valvonta joka toimii. Poistoja on tehty viimeisen vuorokauden aikanakin useita. Tätä viestiä ei poisteta,sillä siitä puuttuu osoite.siinä haukutaan useampaa henkilöä....

*Kukkahame*
        15.7.2012 09:34
        0
        Sulje
        johan on marjat...

Olet yksi tympeimmistä ja etenkin tyhmemminstä ihmisistä kenen tekstejä ilmestyy kuin lehmäntatteja pusikkoon
        Onhan sinulla tietysti kannattajansa mutta älä enää laske minua niihin, minua ihnottaa tuo jatkuva huohotus niskaani.

Muistin virkistämiseksi jos joltain on unohtunut jotain,
        hajupoika, Pilmari, Presidentti-sekoitus, Ajomies-X, Pehr Gynt, KaidePuu...jne

Katsoppa ( merkit) sitä yläpuolellasi olevaa tekstiä.

Sinä juuri todistat kuinka toisten sanoihin viitataan, niitä kopioidaan ja jauhetaan...
        Juuri tuo on yksi merkki siitä, että Sinä juuri voisit katsoa peiliin.
        Ihan turhaan niitä muiden tekstejä on kopioida ja siirtää paikasta toiseen, kyllä ne siellä omalla paikallaan, alkuperäisen kirjoittajan viesteinä tulee luettua, mutta kaikilla ei ole tarvetta niihin puuttua, eikä niitä kopsata tai suoranaisesti ilkeillä ja vihjailla kuten Sinä tässä taas teet.
        Kun kysyt, vastaan, jätä viittaamatta toisten teksteihin kopioimalla niitä.
        Älä jauha samaa asiaa!
        Anna muille sananvapaus ja se sallitaan silloin Sinullekin.

Aiheetta enempää, ellet taas kopioi ja kysy menetelmää.

• (¤ ¤)
        tuttukotaas kirjoitti:

Katsoppa ( merkit) sitä yläpuolellasi olevaa tekstiä.

Sinä juuri todistat kuinka toisten sanoihin viitataan, niitä kopioidaan ja jauhetaan...
        Juuri tuo on yksi merkki siitä, että Sinä juuri voisit katsoa peiliin.
        Ihan turhaan niitä muiden tekstejä on kopioida ja siirtää paikasta toiseen, kyllä ne siellä omalla paikallaan, alkuperäisen kirjoittajan viesteinä tulee luettua, mutta kaikilla ei ole tarvetta niihin puuttua, eikä niitä kopsata tai suoranaisesti ilkeillä ja vihjailla kuten Sinä tässä taas teet.
        Kun kysyt, vastaan, jätä viittaamatta toisten teksteihin kopioimalla niitä.
        Älä jauha samaa asiaa!
        Anna muille sananvapaus ja se sallitaan silloin Sinullekin.

Aiheetta enempää, ellet taas kopioi ja kysy menetelmää.

Tuo teksti on siirretty tästä Jumala ketjusta. Pitäisikkö se asian omaisten sivuuttaa olan kohautuksella se ,että joku julkisesti haukkuu tunnetut kirjoitajat tympeäksi ja tyhmemmäksi.

Tässä kotaa kopio oli vataus esitettyy toiveeseen.
        Kyllä iva tekstin kirjoittaja pitäisi pistää huilaamaan ja rauhoittumaan. Ei tummoinen palstalaisten solvaaminen ole sopivaa. Vieläpä tässä uskovien ketjussa jossa Jumalan huoneesta oli tarkoitus keskustella..

• 30
        (¤ ¤) kirjoitti:

Tuo teksti on siirretty tästä Jumala ketjusta. Pitäisikkö se asian omaisten sivuuttaa olan kohautuksella se ,että joku julkisesti haukkuu tunnetut kirjoitajat tympeäksi ja tyhmemmäksi.

Tässä kotaa kopio oli vataus esitettyy toiveeseen.
        Kyllä iva tekstin kirjoittaja pitäisi pistää huilaamaan ja rauhoittumaan. Ei tummoinen palstalaisten solvaaminen ole sopivaa. Vieläpä tässä uskovien ketjussa jossa Jumalan huoneesta oli tarkoitus keskustella..

just juu, tästä ketjusta..... aivan kuin se ei olisi riittänyt siinä omalla paikallaan, Sinun oli pakko se kopioida ja toistaa, että määränpääsi, eli kukkiksen lausumaaa voisit yhä uudelleen arvostella.
        Sitten huomioitavaa, kaikki nuo nimimerkit kuuluvat samalle miehelle, kerronko hänen oikean nimensäkin, tiedän sen, koska hän on sen itse kertonut.

Kysyppäs moniko muistaa kuinka tuo moninikki ilmoitti oikein palstoillakin oman nimensä ja osoitteensa, kai pienessä "pöllyssä". uskoisin.

Lopeta jo kukkiksen halveksiminen, enemmän Sinä tässä tuhoat kuin korjaat.

• 75+
        30 kirjoitti:

just juu, tästä ketjusta..... aivan kuin se ei olisi riittänyt siinä omalla paikallaan, Sinun oli pakko se kopioida ja toistaa, että määränpääsi, eli kukkiksen lausumaaa voisit yhä uudelleen arvostella.
        Sitten huomioitavaa, kaikki nuo nimimerkit kuuluvat samalle miehelle, kerronko hänen oikean nimensäkin, tiedän sen, koska hän on sen itse kertonut.

Kysyppäs moniko muistaa kuinka tuo moninikki ilmoitti oikein palstoillakin oman nimensä ja osoitteensa, kai pienessä "pöllyssä". uskoisin.

Lopeta jo kukkiksen halveksiminen, enemmän Sinä tässä tuhoat kuin korjaat.

Mitä halveksittavaa on kukkahameesta kirjoitettu tähän ketjuun ? Osoita missä tässä ketjussa on kirjoitettu halveksien kukkahametta. Ei missään, älä käännä asiaa päälaelleen.Tämä kukkahameen ilkeily on kyllä saatettu ylläpidonkin tietoon.
        Solvaava kirjoitus. Jumalaakin pilkkaava kirjoitus tähänkin ketjuun on lähtenyt Kukkahameelta. Ei muilta.
        Ota asiasta selvää hauku vasta sitten....

• kerro, kerro,
        75+ kirjoitti:

Mitä halveksittavaa on kukkahameesta kirjoitettu tähän ketjuun ? Osoita missä tässä ketjussa on kirjoitettu halveksien kukkahametta. Ei missään, älä käännä asiaa päälaelleen.Tämä kukkahameen ilkeily on kyllä saatettu ylläpidonkin tietoon.
        Solvaava kirjoitus. Jumalaakin pilkkaava kirjoitus tähänkin ketjuun on lähtenyt Kukkahameelta. Ei muilta.
        Ota asiasta selvää hauku vasta sitten....

30

Tuosta nimestä jonka sanoit tietäväsi. Neuvoisin ,että kerrot sen niin päästään asiassa eteenpäin. Et ehkä ole aivan perillä miksi kirjoittajilla on rekatut nicit. Miksi henkilö tiedot ovat ainosastaan ylläpidon tiedossa.

• o|o

Avauksessa on sanottu näin:

Jos huonetta ei rakenna Jumala jne. auttavainen...

• klapitimpuri

Johnei huonetta tai muutamanlaista mökkihököötystä itte rakenna, niin vuokrakämppähän sitä talveksi joutuu, jos rahaa on.

• "Jumala, auttajamme"

...on niin iskostunut minuun, että tuo jotenkin pomppaa..:D

• *Kukkahame*

Sitä peiliä on tarjottu tarjoamisestakin tarjottu, miten voi itseään muutta kun on jo vuosia samaa jauhanut?

Voimme kaikki vilkaista peiliin annetaan aika niin mikä ettei, mitkään vertaukset tuskin on avuksi.

• Suosittelen peilin

vietäväksi ulos aurinkoisena päivänä, ja sitten oikean kuvan katselua rauhallisesti ja rehellisesti.

Ei siis kuvaa kylpyhuoneen peilistä, se ei nim. kerro totuutta.

Tällaisena ihmiset sinut näkevät.

• niin makaa

kuin petaa, se pitää paikkansa täällä palstallakin.

• sitä saa

mitä tilaa, pidä nyt hyvänäs vaan !!!

• Lähimmät ovat

ihmisen peili: heidän silmissään näet itsesi sellaisena kuin olet.
      Miten muistankaan kuvani mieheni silmissä näkyneen, - siis ihan konkreettisestikin, nyt jo lastenlastenkn suurissa, kirkkaissa silmissä.

Harmi, että sateisuus on viivästyttänyt matkaani. Kesämökille kutsu olisi aina hauskempi aurinkoisella säällä. Tämä kesä on nyt yllättänyt. - Mutta kyllä tämä tästä!

:)

• satumaisen hienoo

oi kuinka hienoo.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3135
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1265
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1145
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      981
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      70
      969
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      917
    7. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      171
      899
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      891
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      860
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      794
    Aihe