Mitähän tarkoitusta varten?

Adventistit tunnetusti uskovat siihen, että Jumala on luonut kaikki maaeläimet ja vesieläimet n. 6000 vuotta sitten.
Herää vain kysymys, että mitähän esim. hai söi, kun Jumala oli sen adventistien uskomuksen mukaan luonut.
Haillahan on tunnetusti ruuansulatus ja purukalusto sellaista sorttia, että se soveltuu vain ja pelkästään raaan ja osittain mädäntyneenkin lihan syömiseen.
Merissä on valtava määrä petokaloja, mm kotoisissa vesissämme esiintyvä hauki.
Hauki esim. on oikein perso toisten kalojen lihalle.
Eläinkunnassa kannibalismi on myös hyvin yleistä esim. kaunis ja viehkeä sudenkorento pyydystää ahnaasti mm. omia lajitovereitaan ravinnoksi
Perhoset ja kärpäset ovat myös sudenkorentojen herkkua.

"Ja katso kaikki oli sangen hyvää".
Niin ainakin lihaa syövien eläinten mielestä.

59

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nii mitä?

Ja mihin nyt pyrit? Siihenkö, että kannibalismi on ihmisten keskuudessa hyväksyttävää ja luonnollista niinkuin homouskin, koska eläinkunnassa sitä esiintyy muuallakin ja ihminen on yksi eläinlaji?

• .

Luominen on vain tietämättömien kansojen tarua paremman tiedon puutteessa. Osa ihmisistä arvostaa tietämttömyyttä niin paljon, että pysyttelee mieluummin taruissa kuin todellisuudessa.

• vai miten alkoi?

Sinä vaikutat olevan niin vanha, että olet ollut silminnäkijänä mistä kaikki sai todellisuudessa alkunsa.

• vai miten se meni
        vai miten alkoi? kirjoitti:

Sinä vaikutat olevan niin vanha, että olet ollut silminnäkijänä mistä kaikki sai todellisuudessa alkunsa.

Jaa että olen nähnyt Aabrahamin vaikka en ole vielä tuhansia vuosia vanha?

• mitäh?

Kuka ihmeen Aabraham?
      Onko tämä taas niitä teidän taruolentojanne, joihin te uskotte?

• tartte leveillä

Niin, kenestäköhän Aabrahamista lie kysymys? Ei ollut sukunimeä esillä ja sehän on yhtä tavallinen miehen nimi kuin suomalainen Pekka. Minä olen nähnyt Muhamedin, vaikka en vielä ole edes viittä kymmentä. Jesuksenkin olen tavannut, puhui espanjan kieltä.

• pyh!

Ennen syntiinlankeemusta ei ollut petoja eikä kannibalisteja.

• Haussulle Pyh!:ille

Mistäs näin päättelet?
        ""Ennen syntiinlankeemusta ei ollut petoja eikä kannibalisteja.""

Ei sellaisesta mitään mainita missään.
        Pistelet "Pyh!" tänne palstalle ihan omiasi, kuten tavallista.

Mitäs hai sinun hallusinaatioiden mukaan sitten söi sinun mainitsemaasi syntiinlankeemusta ennen?
        Luuletko, että söi esim. levää?
        Kuules "Pyh!". Mihinkäs esim. se hai tarvitsi sitten niitä hampaitaan, kun ne eivät oikein sovellu kasvisten järsimiseen, vai tekikö sinun jumalasi pienen tepposen vain hauskuuttaakseen itseään ja haita?
        Heh! Heh!
        Krokotiilikin söi ilmeisesti vain heinää?
        Heh! Heh!
        Et taida itsekkään uskoa moisiin? Kunhan vänkäät vänkäämisen ilosta.

• et silviisii
        Haussulle Pyh!:ille kirjoitti:

Mistäs näin päättelet?
        ""Ennen syntiinlankeemusta ei ollut petoja eikä kannibalisteja.""

Ei sellaisesta mitään mainita missään.
        Pistelet "Pyh!" tänne palstalle ihan omiasi, kuten tavallista.

Mitäs hai sinun hallusinaatioiden mukaan sitten söi sinun mainitsemaasi syntiinlankeemusta ennen?
        Luuletko, että söi esim. levää?
        Kuules "Pyh!". Mihinkäs esim. se hai tarvitsi sitten niitä hampaitaan, kun ne eivät oikein sovellu kasvisten järsimiseen, vai tekikö sinun jumalasi pienen tepposen vain hauskuuttaakseen itseään ja haita?
        Heh! Heh!
        Krokotiilikin söi ilmeisesti vain heinää?
        Heh! Heh!
        Et taida itsekkään uskoa moisiin? Kunhan vänkäät vänkäämisen ilosta.

Haista en tiedä, mutta Leijona söi ruohoa, ja hedelmiä kuin lehmä"

• Jesse Apollinius

Eräässä tarinassa olivat menneet ja muuttaneet miehen nimeä.
      Apolliniuksesta tehtiin toisessa tarinassa Jeesus niminen henkilö.
      Tarina ja taru on muuten identtinen.

- eli noin 2000 vuotta sitten
      - ennen syntymäänsä enkeli ilmoitti hänen äidilleen, että tuleva lapsi on jumallinen
      - lapsi ihmetytti aikuisia uskonnollisilla tiedoillaan
      - aikuisena hän lähti kotoaan saarnatakseen ihmisille
      - hän saarnasi hengellisen elämän puolesta materiaalista maailmaa vastaan
      - hänen opetuslapsensa olivat varmoja siitä, että tämä mies ei ole tavallinen kuolevainen
      - hän suoritti ihmetekoja mm. parantamalla sairaita, manaamalla demoneja sekä herättämällä kuolleista
      - hän sai valtaapitävät varpailleen, jotka toimittavatkin hänet roomalaisten tuomittavaksi
      - kuolemansa jälkeen tämän henkilön opetuslapset väittivät nähneensä hänet elossa ja nousseen taivaaseen
      - hänen kannattajansa kirjoittivat hänestä kirjoja, jotka ovat säilyneet meidän päiviimme asti

Tällä periaatteella niitä tarinan henkilöitä luodaan. Nimeä vain muutetaan ja kas kummaa, taas on uusi ihmemies luotu maailmaan.

• pyh!

Pötypuhetta.

• Täytyy tällä kertaa yhtyä siihen kaiken selittävään vastaukseen minkä pyh! toi esiin.

"Pötypuhetta".

• .

"Tällä periaatteella niitä tarinan henkilöitä luodaan. Nimeä vain muutetaan ja kas kummaa, taas on uusi ihmemies luotu maailmaan. "

Jepulis jee. Olet muuten aivan oikeassa ja niitä oli muitakin. Henkilön elämänä legendoiminen on vanhaa persialaista tapaa.
        Raamattukin kertoo asiasta.

Apt. 8

9 Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa jokin suuri;
        10 ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'".

12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
        13 Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa; ja nähdessään ihmeitä ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmästyi.

18 Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa
        19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".
        20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.

"Pietarin teoissa kerrotaan, että Simon "sai pronssikäärmeen liikkumaan, kivipatsaat nauramaan ja itsensä kohoamaan ilmaan", kun taas Simon Pietari "paransi sairaan sanan avulla ja sai sokean näkemään"."

"Simon Maguksen kuolemasta on kaksi eri versiota. Pietarin teoissa kerrotaan Simon Maguksen kuolleen Rooman Forum Romanumilla järjestetyssä magianäytöksessä. Simonin esitellessä keisari Nerolle levitointitaitojaan, olivat paikalla olleet apostolit Paavali ja Pietari ja heidän kannattajansa rukoilleet Jumalaa lopettamaan lentonäytöksen. Simon Magus oli pudonnut saman tien maahan, ja kuollut saamiinsa vammoihin myöhemmin.

Hippolytuksen mukaan hän palasi Roomasta kotikaupunkiinsa Gittaan, ja pyysi kannattajiaan hautaamaan hänet elävältä väitettyään, että hän nousisi kolmantena päivänä kuolleista. Ylösnousemusta ei kuitenkaan tapahtunut, vaan Simon Magus kuoli hautaansa."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Simon_Magus

Tuota miestä voi pitää Jeesuksen "kilpailijana".

• Jesse Tyanalainen
      • Jessen "raamattu" tuo Wikipedia .. minä tiedän muutaman jotka kirjoittelevat klaikenlaisia teorioita Wikipediaan .. mutta henkilö joka vertaa Jeesusta Apolliniukseen vakavissaan - ei voi olla paljon perillä Raamatusta...

Jes. 53
        Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan? Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli?

Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.

Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa. Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

----
        Alex

• .
        alex.kasi kirjoitti:

Jessen "raamattu" tuo Wikipedia .. minä tiedän muutaman jotka kirjoittelevat klaikenlaisia teorioita Wikipediaan .. mutta henkilö joka vertaa Jeesusta Apolliniukseen vakavissaan - ei voi olla paljon perillä Raamatusta...

Jes. 53
        Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan? Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli?

Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.

Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa. Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

----
        Alex

Sinulla oli peräti vähän kommentoivaa varsinaiseen asiaan.

• hammas hampaasta!

Pojjaat!
      Nyt oli kyse purukalustoista.

Miksiköhän Jumala loi esim. haille sellaisen purukaluston, että se soveltui vain lihan ja toisten kalojen syöntiin ja repimiseen?
      Kukaan ei vielä vastannut tähän.

Eikö jumalanne oiken hallinnut luomistöitään?
      Teidän tarukirjassanne Raamatussa se parrakas ukko katui sitäkin, että oli ylipäätään luonut mitään. Mahtoi olla äijän käppänä ihan sekaisin?

• George II

Mikä ihmeen parrakas ukko? Onko sulla henkselit puristamassa hartioilla (?) niin ettei veri kierrä aivoihin?

• No 1514 ..

2. Piet. 2:12 ..
        Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne.
        Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat, saavat vääryyksistään väärintekijän palkan.

• hammas hampaasta! kirjoitti: «Teidän tarukirjassanne Raamatussa se parrakas ukko katui sitäkin, että oli ylipäätään luonut mitään.»

Sitä parrakkuutta ei taida löytyä Raamatusta. Mutta muuten tuo katumisjuttu kylläkin löytyy. Siitä on tehty hieno vauhdikas laulukin. Se alkaa näin:

"The Lord looked down from his window in the sky;
        said: I created man but I don't remember why.
        Nothing but fighting since creation day!
        I'll send a little water and wash them all away!"

http://www.youtube.com/watch?v=vyzI323zFrs

• Niin - tässä olen minäkin eri hieman linjalla Adventtikirkon opetuksen kanssa - en siinä, että kaiken takana ei olisi Luoja ja jumalan viisaus - vaan noiden aikojen suhteen.

Raamatun historia kuitenkin "alkaa" noin 6000 vuotta sitten - kun Jumala asetti luomansa ihmisen istuttamaansa paratiisiin ja tämä päätti päättää omasta elämästään itse - teko joka on osoittaitunut kohtalokkaaksi monille monille miljoonille ..

Minulle Raamattu on Jumalan Sana - "kirjasto" -joka on annettu yhteen tarkoitukseen ja se ei kertakaikkiaan ole eikä ole edes tarkoitettu olemaan mikään luonnontieteellinen kirja ja siksi ei sitä kannata sinä edes mielestäni pitää.. mutta se on minun mielipiteeni asiasta.. adventisteilla on omansa - en ole kuitenkaan varma että kaikilla on sama ajatus tästä kuin kiurkon opetuksessa sanotaan.

Kun Raamattu puhuu päivistä, ne voi yhtä hyvin tulkita kuinka pitkiksi vain - Galaxin pyörähdys mustan aukkoinsa ympärillä tai ihan mitenkä vain - minulle luomiskertomus on kertomus siitä viisaudestä mikä kaikkialla on ja elävästä Jumalasta - elämämme Luojasta.

Kirjoitin kerran siitä, että avaruus (kosmos - tai miksi sitä tyhjää tilaa missä kaikki oleva on sitten kutsutaankin) joka tapauksessa tarkoitan sitä tyhjää tilaa jossa kaikki oleva on - on tosiasiassa ilman loppua ja alkua .. Mikä johtaa ajatuksen siihen, että se on AINA ollut olemassa - siis IKUINEN - sillä ei siis ole alkua eikä loppua tilavuudessa tai ajassa .. ja vielä vähemmän keskipistettä :) ..

Avaruus (kosmos - tai miksi sitä tyhjää tilaa missä kaikki oleva on sitten kutsutaankin) ei siis ole koskaan tullut olemaan .. vain sellainen pikku juttu ;b) --

Kuitenkin on todistettavasti niin, että tässä avaruudessa on se uskomattoman suuri viisaus jota me kutsumme Jumalaksi tai Jumalauudeksi ja josta sanotaan, että se on hamasta IKUISUUDESTA..

Tänään yrittävät tiedemiehet ottaa selville kuinka kaikki on tehty .. mikä luonnollisesti on mahdollista - koska kaikki on ymmärrettävää ja viisaasti tehty muutoin se ei olisi ymmärrettävää. Kaikkiha voidaan todistaa matematiikalla - jos osataan..

Mutta oikeudenmukaisuutta ja rakkautta ei voida - ne ovat TODELLISEN viisauden merkkejä..

Olen huomannut että muutamat ajattelevat, että jos ihminen oppii jotain niin se todistaa että Luojaa ei ole - minulle se on vahva todistus juuri päinvastaisesta.. Että Luoja On.. Jumala On se mikä Jumala On..

Se on ihmisen "tietämättömyys ja vallan himo" joka on päästänyt nämä kaikki sairaat uskonnot valloilleen ympäri maailmaa - jopa kristinuskoon on sekoitettu aimo annos n.s. pakanuutta - auringonpalvonnasta ja kreikkalaisista jumal-tarustosta lähtien. Katolisuus on - ihan rehellisesti sanoen - epäraamatullinen, monen eri uskonnon sekamelska.

Sen pahin silmien sulkija on usko ihmisen kuolemattomaan sieluun - usko kuolemattomuuteen silloinkin kun siihen ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia.

Minä en edes ihmettelisi jos ihminen kerran pystyisi vaikka luomaan jonkinlaista n.s. elämää - mutta siihen tarvitaan viisautta, pelkkä sattuma ei riitä - mutta yhdestä asiasta olen 100% varma, että iankaikkista elämää ei ihminen koskaan pysty luomaan ilman Jumalaa - MIKSI olen niin varma? - Koska iankaikkiseen elämään tarvitaan todellista täydellistä oikeudenmukaisuutta, rakkautta ja viisautta - ja ne ovat Jumalan viisauden ominaisuuksia. Siis on selvää että pahuudessa ei ole iankaikkistra elämää - ilman Jumalaa ei ole iankaikkista elämää..

Ihminen joka haluaa ja etsii elämään oikeudenmukaisuutta ja rakkautta - etsii tosiasiassa Jumalaa .. Siitä Jeesuskin puhui..

"etsikää >ensin

• 6ssa päivässä

Raamatussa on sukuluettelot ja iät kirjattu tarkkaan ylös..ja ihmisten nimet ja kuolinikä.

Jumala kun on sellainen että kansa ei Häntä käsitä. Hän loi kaiken 6 ssa vuorokaudessa.. a 24 tuntia!---- , luominen ei ole ammattilaiselle ollenkaan vaikeaa.. Jeesus osoitti sen herättämällä Lasaruksen ja muita kuolleista... ei siihen mennyt vuosituhansia!

Hän käveli vedenpäällä... onko mukamas dinosauruksen luominen sen vaikeampaa??

Te epäilette kun oma järki kysyy, miten kummassa Jeesus kaiken teki? Aadam ei osaa kertoa kun ei ollut näkemässä.. eläimet olivat, mutta eivätpä osaa kertoa!!

terv B

• 6ssa päivässä kirjoitti:

Raamatussa on sukuluettelot ja iät kirjattu tarkkaan ylös..ja ihmisten nimet ja kuolinikä.

Jumala kun on sellainen että kansa ei Häntä käsitä. Hän loi kaiken 6 ssa vuorokaudessa.. a 24 tuntia!---- , luominen ei ole ammattilaiselle ollenkaan vaikeaa.. Jeesus osoitti sen herättämällä Lasaruksen ja muita kuolleista... ei siihen mennyt vuosituhansia!

Hän käveli vedenpäällä... onko mukamas dinosauruksen luominen sen vaikeampaa??

Te epäilette kun oma järki kysyy, miten kummassa Jeesus kaiken teki? Aadam ei osaa kertoa kun ei ollut näkemässä.. eläimet olivat, mutta eivätpä osaa kertoa!!

terv B

Niin juu .. B. :)
        Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että otat nuo luomis päivät kirjaimellisena 24 t. vuorokausina. Itse en kuitenkaan saa sitä sopimaan kaikkeen mitä näen ympärilläni .. joten siinä olen (niinkuin jo totesin) erilinjalla Adventtikirkon käsityksen kanssa. Minulle se ei kuitenkaan ole mikään kovin tärkeä asia..

alex

• 219 000 000

Yksi päivä on tuhat vuotta eli 365*1000*6000=219 000 000

• Ja tapahtui niin
        alex.kasi kirjoitti:

Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että otat nuo luomis päivät kirjaimellisena 24 t. vuorokausina. Itse en kuitenkaan saa sitä sopimaan kaikkeen mitä näen ympärilläni .. joten siinä olen (niinkuin jo totesin) erilinjalla Adventtikirkon käsityksen kanssa. Minulle se ei kuitenkaan ole mikään kovin tärkeä asia..

alex

Niinpä Alex.. sillä nyt ei ole mitään merkitystä.. milloin Jumala ne eläimet loi!
        Eihän hän niitä niin väsännyt.. että valaan tekoon meni yksinään viikko jne...Herra teki maan tomusta ihmisen.. miten nopeasti, se jää tietämättä!

Mutta Jeesuksen ristiinnaulitsemisen yhteydessä nousi monta mädäntynyttä pyhien ruumista ylös...ja he ilmestyivät monille.. ilmeisesti luominen, tekeminen tapahtui silmänräpäyksessä.. Kukapa muu kuin Jumala on salan suunnitellut.. kaipa on nopeampiakin tapoja luoda ja suunnitella eläimiä kuin salaman nopeus... ei ihminen ole asettanut valonkaan nopeutta...hän on vain löytänyt sen.

Monella menee päiväkausia epäjumalankuvaakin värkätessä.. joten ihminen ei käsitä ammattilaisen töitä...benedi

• annu42*****
        alex.kasi kirjoitti:

alex

Minä taas uskon Jumalaan kirjaimellisena Luojana. Hän loi tämän maailman 6:ssa 24 tuntia sisältävässä päivässä. Siihen tuo lyhyt aikajakso sopii mielestäni hyvin. Tosin me emme voi tietää päivää emmekä hetkeä, jotka Jumala omalla viisaudellaan on päättänyt. Kaikki jää lopulta uskomme varaan.

Lisätietoa olen saanut sivulta http://ww.luominen.fi

• annu42*****
        annu42***** kirjoitti:

Minä taas uskon Jumalaan kirjaimellisena Luojana. Hän loi tämän maailman 6:ssa 24 tuntia sisältävässä päivässä. Siihen tuo lyhyt aikajakso sopii mielestäni hyvin. Tosin me emme voi tietää päivää emmekä hetkeä, jotka Jumala omalla viisaudellaan on päättänyt. Kaikki jää lopulta uskomme varaan.

Lisätietoa olen saanut sivulta http://ww.luominen.fi

Ja pieleen meni osoite:

http://www.luominen.fi

• elämä riittää

Tiedemiehet ja lääketiede ovat toista mieltä Alexin kanssa.

"""""mutta yhdestä asiasta olen 100% varma, että iankaikkista elämää ei ihminen koskaan pysty luomaan ilman Jumalaa..."""""

Lääketieteen valtavan huimat edistysaskeleet geeniteknologian rintamalla povaavat senkin ajan tulevaisuudessa koittavan, joilloin ihminen voisi elää ikuisestikin, määrättömän ajan.
      Ihmisen vanheneminen voidaan kokonaan pysäyttää ja soluista voidaan tehdä uusia elimiä vioittuneiden tilallle.

Toista sitten on, että haluaako ihminen itse elää ikuisesti.
      Ei siihen ketään voida pakottaa.
      Ikuisen elämän ihannointi kun ei ole muotia nykyään.

Raamatun kirjoitusten aikaan ihmiset unelmoivat ja kirjoittelivat ikuisesta elämästä, koska se oli siihen aikaan niin utopistinen jo ajatuksenakin.
      Mitähän siihenkin aikaan olisi ajateltu, jos joku olisi suihkuhävittäjällä laskeutunut sen aikaiseen kulttuuriin? Lentäjää ja konetta olisi varmuudella pidetty jonain Jumalallisena ilmestymisenä. Niin ne ajat muuttuvat.

• ##Lääketieteen valtavan huimat edistysaskeleet geeniteknologian rintamalla povaavat senkin ajan tulevaisuudessa koittavan, joilloin ihminen voisi elää ikuisestikin, määrättömän ajan.##

Niinkö ? :) Tavallaan mukavaa että alat uskomaan iankaikkisen elämän mahdollisuuteen..

Mutta -vaikka ihminen voisikin tieteen nimissä tehdä elämästä pitkänkin niin jää yksi asia jota ei kukaan pysty kieltämään - jos ajattelee asiaa rehellisesti - nimittäin se, että ihminen rikkoutuu jos hänessä ei ole "harmoniaa elämän kanssa" ja kaikkea rikkinäisyyttä seuraa aina enemmin tai myöhemmin kuolema.

Tämä on tieteelisesti todettu asia - ja olisi mukava tietää kuka se "tiede"mies on joka ei sitä "tiedä" - tänään on yhä selvemmin tajuttu että sillä miten ihminen ihminen voi henkisesti on suuri vaikutus hänen ikäänsä.

"Elämän harmonian" voi saada vain jos elämä on harmoniassa - ja se tarkoittaa että se eletään totuudessa - oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa..
        Kaikki tunteet jotka ovat seurauksia väärästä elämän tavasta - (synnistä sanoo Raamattu) epärehellisyydesta, vihoittelusta ja sen sellaisesta - rikkovat elämää ja tuhoavat sen aina lopulta. Synnin palkka on kuolema..

Monet yrittävät esimerkiksi peitota elämänsä rauhattomuutta huumeilla - sanotaan että otetaan paukut ja "rentoudutaan" .. mutta se ei auta pidemmän päälle.. päin vastoin ..

alex

• maailmaa muuttuu

Evoluutio on ihmeellinen ja kiehtova asia.
      Harmi vain, että jotkut änkyrät kieltävät koko evoluution ja sanovat sen olevan vain jonkun mielikuvitussarvipään keksimää.
      Evoluutio on kuitenkin kiistaton tosiasia.

Muinaiset egyptiläiset uskoivat aikanaan, että ihmisen sydän oli tärkein elin.
      Nyt kuitenkin tiedämme, että aivot ovat ihmisen tärkein osa, tämä siitäkin syystä, että aivonsiirtoja ei vielä tehdä, mutta sydänsiirrot ovat jokapäiväistä toimintaa.

Egyptiläiset imivät vainajan aivot ulos nenän kautta, enen ruumiin palsamointia ja aivot kipattiin roskiin, koska niille ei aikanaan annettu mitään arvoa.

Evoluution myötä ihmisten tietoisuus ja äly ovat lisääntyneet. Toista on kuitenkin eräiden amerikasta lähtöisin olevien uususkontojen jäsenten laita. Heidän ei anneta ajatella omilla aivoillaan, vaan heidän ajatusmaailma luodaan USA:ssa valmiiksi.
      Heidän tapauksessa on tapahtunut tiedostamisen ja älyllisen ajattelun kohdalla dramaattinen taantuma ja tylsistyminen.

• silmänluonti

Luominen on kiistaton tosiasia! Jeesus sanoi: " Ennenkuin Abram syntyi olen minä ollut"!!

Ja jo sekin oli kiistananlainen asia, eikä mennyt kun minuutteja! terv. B

• .

"Heidän ei anneta ajatella omilla aivoillaan,"

Ehkä heidän aivonsa voisi poistaa tarpeettomana jo ennen balsamointia.

• .
        silmänluonti kirjoitti:

Luominen on kiistaton tosiasia! Jeesus sanoi: " Ennenkuin Abram syntyi olen minä ollut"!!

Ja jo sekin oli kiistananlainen asia, eikä mennyt kun minuutteja! terv. B

"Luominen on kiistaton tosiasia! Jeesus sanoi: " Ennenkuin Abram syntyi olen minä ollut"!!"

Itse asiassa tuon kohdan kääntäminen on kiistanalaista.

• #Muinaiset egyptiläiset uskoivat aikanaan, että ihmisen sydän oli tärkein elin.#

Njaa-a en ole ihan samaa mieltä kanssasi siitä, että sydän olisi aina ollut tärkeämpi kuin aivot. Sen sijaan on sydämmellä ollut tärkeä osa esimerkiksi siten että kuolema on voitu todeta helposti kun sydän on pysähtynyt.
      Toinen asia on tunteiden osoittaminen, esimerkiksi sydämmestä puhumalla - mutta että Egyptiläiset olisivat pitäneet sydäntä elimenä tärkeämpänä kuin aivoja .. tuskin ..

alex

• egyptoligiaa

Egyptiläiset tosiaan pitivät sydäntä ihmiskehon tärkeimpänä osana.
      Sen vuoksi sydän laitettiin erityisesti sitä varten valmistettuun kiviseen astiaan, jotta hengillä olisi ns. oma asumus tuonpuoleisessa.
      Egyptiläinen lääketiede oli myös hyvin taikauskoista, joten kuolleen kehon valmisteluun tuonpuoleista varten sekä palsamoimiseen kului usein viikkoja.
      Egyptiläiset uskoivat, että ruumiin muumioiminen auttoi sielua, joka palaisi asumaan säilöttyyn ruumiiseen.

• Tuo kyllä on totta että balsamointi oli tavallista ja että sydän kuvasi tunteita siinä riititssä.. (ja kuvaa yhä - esimerkiksi sanotaan "sydämelliset onnittelut" ja lähetetään kortti missä on sydämmen kuvaa.. :)
        Mutta kun puhutaan sydämmen tärkeydestä elimenä en usko että se löi laudalta aivot. Esimerkiksi faaraoiden kalloihihin porattiin usein jo siihen reikä jos epäiltiin että heillä oli aivoverenvuoto tai esimerkiksi kasvi päässä.. mutta totta sekin että lääketiede oli taikauskoista.. kun eivät tienneet oikeastaan mistään mitään - kaikki oli etupäässä vain teoriaa..

alex

• .
        alex.kasi kirjoitti:

Tuo kyllä on totta että balsamointi oli tavallista ja että sydän kuvasi tunteita siinä riititssä.. (ja kuvaa yhä - esimerkiksi sanotaan "sydämelliset onnittelut" ja lähetetään kortti missä on sydämmen kuvaa.. :)
        Mutta kun puhutaan sydämmen tärkeydestä elimenä en usko että se löi laudalta aivot. Esimerkiksi faaraoiden kalloihihin porattiin usein jo siihen reikä jos epäiltiin että heillä oli aivoverenvuoto tai esimerkiksi kasvi päässä.. mutta totta sekin että lääketiede oli taikauskoista.. kun eivät tienneet oikeastaan mistään mitään - kaikki oli etupäässä vain teoriaa..

alex

Miksi et ota koskaan asioista selvää vaan tyydyt luulemaan omien kuvitelmiesi olevan totta?

"Aivoja ei aina ole pidetty ihmiselle erityisen tärkeinä.
        Egyptissä vainajan maksa, mahalaukku,
        suolet, ja keuhkot säilöttiin ruumiin balsamoinnin
        yhteydessä ”Horuksen poikien” vartioimiiin
        kanoopeihin. Aivoista ei välitetty ja sydän oli
        liian kallisarvoinen ruumiista irroitettavaksi; tarvittiinhan
        sitä vielä matkalla tuonpuoleiseen"

http://www.tieteessatapahtuu.fi/0306/hari0306.pdf

"Trepanaatio eli kallonporaus on kirurginen toimenpide, jossa pääkalloon porataan tai raaputetaan reikä. Trepanaatiota on harjoitettu vuosituhansia, mutta muinaisina aikoina Egyptissä, inkojen keskuudessa (400 eaa. lähtien) ynnä muualla sen tarkoitus oli päästää ulos päässä olevia ”pahoja henkiä”, joten se ei ollut lääketiedettä vaan magiaa. Esimerkiksi migreenin ja epilepsian uskottiin olevan päässä olevien pahojen henkien aiheuttamia."

"Egyptissä parantumattomasti ja vaikeasti sairaat vietiin kallonporaajalle heidän kuolemansa nopeuttamiseksi. Kyseessä oli siis eräänlainen eutanasian esiaste."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Trepanaatio

• . kirjoitti:

Miksi et ota koskaan asioista selvää vaan tyydyt luulemaan omien kuvitelmiesi olevan totta?

"Aivoja ei aina ole pidetty ihmiselle erityisen tärkeinä.
        Egyptissä vainajan maksa, mahalaukku,
        suolet, ja keuhkot säilöttiin ruumiin balsamoinnin
        yhteydessä ”Horuksen poikien” vartioimiiin
        kanoopeihin. Aivoista ei välitetty ja sydän oli
        liian kallisarvoinen ruumiista irroitettavaksi; tarvittiinhan
        sitä vielä matkalla tuonpuoleiseen"

http://www.tieteessatapahtuu.fi/0306/hari0306.pdf

"Trepanaatio eli kallonporaus on kirurginen toimenpide, jossa pääkalloon porataan tai raaputetaan reikä. Trepanaatiota on harjoitettu vuosituhansia, mutta muinaisina aikoina Egyptissä, inkojen keskuudessa (400 eaa. lähtien) ynnä muualla sen tarkoitus oli päästää ulos päässä olevia ”pahoja henkiä”, joten se ei ollut lääketiedettä vaan magiaa. Esimerkiksi migreenin ja epilepsian uskottiin olevan päässä olevien pahojen henkien aiheuttamia."

"Egyptissä parantumattomasti ja vaikeasti sairaat vietiin kallonporaajalle heidän kuolemansa nopeuttamiseksi. Kyseessä oli siis eräänlainen eutanasian esiaste."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Trepanaatio

... mutta totta sekin että lääketiede oli taikauskoista.. kun eivät tienneet oikeastaan mistään mitään - kaikki oli etupäässä vain teoriaa..

alex

• valoa asioihin

Koiratkin syö ajoittain heinää. Karkea heinä poistaa tehokkaasti karvat koiran masusta. Karvat kun menevät ressukan suuhun ja mahaan, kun se pesee itseään.
      Mm. leijona tekee samoin. Syö välillä ruohoa kuin lehmä.

Raamatun tarustossakin kerrotaan heinää syövästä leijonasta.
      Sen ajan ihmiset eivät tosin ymmärtäneet laijonan käyttäytymistä.

• George II

Ai niin, siis mitä? Juutalaiset myös tietävät elämän alkaneen noin 6100 vuotta sitten. Siksi he ovat fiksuimpia ja vihatuimpia ihmisiä maailmassa. Suomainen ajanlasku alkanee siitä, kun Darwin eksyi jonnekin saarelle ja alkoi kertomaan satujaan :)

• Totuuden Pasuuna

Juutalaisen kansakunnan esi-isät ovat voineet mahdollisesti saada alkunsa n. 6000 vuotta sitten jossain lähi-idän alueella, mutta elämää maapallollamme on ollut jo satoja miljoonia vuosia.
      Siitä löytyy kiistattomat todisteet mm. luonnosta.

Darwin teki havaintoja luonnossa ja päätyi lähelle oikeaa päätelmää.
      Evoluutiota on turha kiistää, koska sitäkin tapahtuu paraikaa, tälläkin hetkellä.
      Vain jotkut änkyrälahkolaiset ummistavat silmänsä ja sulkevat korvansa tosiasioilta ja turvautuvat taruihin ja tarinoihin, joissa ei ole päätä eikä häntää.

• odotellaan

Odotellaan milloin Totuuden Pasuuna puuttuu simpansiksi evoluution seurauksena.

• George II
        odotellaan kirjoitti:

Odotellaan milloin Totuuden Pasuuna puuttuu simpansiksi evoluution seurauksena.

Niin. Evoluutioteoriassa asiat ovat suuripiirteisiä (noin miljoona, ehkä, mahdollisesti ovat toistuvia sanoja) kun taas luomisessa asiat tapahtuivat yksityiskohtaisesti ja tarkasti. Simpanssiksi muuttuminen voi olla totta ainoastaan ajatusten tasolla. :)

• George II

Änkyrädarwinistit eivät vain voi selittää uskottavasti miten kaikki sai alkunsa. jostain alkulimasta tuli sitten ihminen!? Blaa-blaa, voi mitä lapsellisuutta. Ennen limaa räjähti jotain vaan ei tiedä mikä räjähti, milloin ja miksi. :DD

• alkulimasta tullut

###Odotellaan milloin Totuuden Pasuuna puuttuu simpansiksi evoluution seurauksena.###

Mitähän mahdoit ko. tekstillä tarkoittaa? Ei ihan auennut.
      Puuttuu simpansiksi????

Jos tarkoitit muuttumista, niin evoluutio harvemmin toimii niin, että ihmisestä tulisi simpanssi tai simpansista alkulima. Ihmisestä voi ajansaatossa hyvin tulla "robotti" keinoälyineen ja perempine "komponeitteineen".
      Ihminen ei ole vielä saavuttanut olemusta, joka olisi lähelläkään täydellisyyttä.

Teidän Raamatun taruston mukaan jumalatkin katuivat ihmisluomusta.
      Eivät olleet hekään tyytyväisiä lopputulokseen, vaikka jonkun mielestä se epätäydellinenkin oli sangen hyvää ja menetteli.

Monet pitivät lankapuhelintakin aikanaan sangen hyvänä, tosin nyt tiedämme, että ei se ollut lähellekkään hyvää. Kännykkä on paljon parempi.
      Tai hehkulappu oli mullistava valaistuksen lähde. Nyt tiedämme, että se on energiasyöppö, jos sitä verrataan esim. ledivalaistukseen.
      jne.

Näin se tiede ja evolutio kehittyy ja muovaa meitäkin kohti parempaa ja toimivampaa.

Ja jos perimmäisiin kysymyksiin mennään, niin jokainen ihmisyksilö on todellakin kehittynyt alkulimasta, miehen spermasta. Tämäkin todistaa omalta osaltaan evoluution paikkaansapitävyyttä.

• George II

Ihan mielenkiintoinen teoria, että ihminen kehittyy robotin kautta ledilampuksi aikojen saatossa. Mielenkiintoinen on myös satusi miehen spermasta. Kertoiko Darwin-setä sen sinulle?

• Mathador

¤---Ihan mielenkiintoinen teoria, että ihminen kehittyy robotin kautta ledilampuksi aikojen saatossa.---¤

Sanottiinko nimimerkillä "alku limasta" kirjottavan tekstissä niin?
      Taisi olla sinun omia hallusinaatioita? Ihan mielenkiintoinen teoria.

¤---Mielenkiintoinen on myös satusi miehen spermasta. Kertoiko Darwin-setä sen sinulle?---¤

Paljon todenperäisempi kuitenkin kuin sinun "George II" hallusinaatiot voivat koskaan olla.
      "George II" nimimerkillä kirjoittavan viesteissä kun ei ole vielä tähän saakka ollut päätä eikä häntää. Pelkkää lapsellista jokeltelua vain.

• George II

Minä puhun teille lapsenkielellä. Ei sullakaan paljon sanottavaa ole.

• kummaa porukkaa

--"Minä puhun teille lapsenkielellä."--

Keneltäs lapselta sellaisen pihistit? Taidatkin olla oikein lapsilta kieliä anasteleva pikku namusetä. Liukas luikku?
      Kielimieskö oikein?

• mikä ettei?

Uskovaiset väittävät puhuvansa kielillä. Olisko tämä selitys näihin toisten kielillä puhuviin?

• mitä varten?

Mihin siis esim. hai tai krokotiili tarvitsi raateluhampaitaan?

• ihan varma

Uskovaisten loitollapitämiseen.

• täysin varma

Jotkut uskovat syövät mm. krokotiilin lihaa ja haineväkeittoa.

• syyvvään poes.

Sitähän on tarjolla lihatiskillä joka päivä. Kyllä haineväkeitto makkaran kanssa on maittava kristitylle, mutta krokon liha, en oo kumpaakaan maistanut.. olisiko hyvvee.

• ilman munia

Pääskysenpesäkeitto on myös hyvää, ilman munia siis, kuten Ellen White tahtoi.

• nutturapäiset naiset

Oliko EGW kenties aikansa äärifeministi, kun ei tahtonut munaa?
      On jäänyt sellainen mielikuva Ellen Whitesta, että hän olisi ollut vain kulissiavioliitossa Jamesin kanssa. Nutturapäiset naiset ovat yleensä ahdasmielisiä ja kireäksi kammattu nutturä estää useissa tapauksissa aivotoimintaakin tehokkaasti, kun veri ei tahdo oikein päästä ohimolohkoon kiertämään.

• nutturat päähän

Liian kireälle vedetty nuttura saattaa aiheuttaa päänsärkyä.
        Verenkierron vähentymistä päänsäryn yhteydessä ei kuitenkaan ole pystytty osoittamaan.

Hyvä jos nuttura suojaa tietyn tyyppisiltä miehiltä. Joten laitetaampa nutturat päähän ja tässä vinkkejä:
        http://vivi-thkh.blogspot.fi/2011/03/kalanruotoletti.html

• palliton vaeltaja

Intiassa miehetkin tekee nutturoita ja ei ainoastaan yläpäähän.
      Hyvä ehkäisykonsti on vetää "mela" solmuun tai pussukat irti.
      Tätä toimenpidettä ei saa sekoittaa kastijakoon, sillä kun on ihan oma nimikin;
      kastraatio.

• sisällä ja perillä

Adventisteille kaikille on suoritettu kastraatio pääkallon sisällä. Ilman aivojen kastrointia et voi olla adventtikirkon jäsen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3305
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3117
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2498
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2356
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1923
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1425
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82