Verijäljelle opettaminen

verijäljelle siis

Kokeilin viime viikolla 1v koirani kanssa ekaa kertaa verijälkeä ja koira reagoi aika voimakkaasti veren hajuun. Aluksi koira haisteli kiinostuneena verijäljen alkupäätä, mutta säikähti sitten voimakkaasti kun olin merkannut alkupään vessapaperirullan palasella puuhun ja se sattui juuri haisteluhetkellä heilahtamaan tuulessa..Tämän jälkeen sain kauan aikaa yrittää innostaa koiraa tulemaan ja haistelemaan jälkeä uudestaan. Koira tarvitsi verijäljen vainuamiseen vahvasti tukea ja mietin jäiköhän sillä nyt tuosta aivan paska kokemus kun kuitenkin vaadin sen tulemaan jäljen loppuunasti "palkinnolle" asti, jotta se saisi edes vähän positiivista kokemusta koko jutusta. Ensi viikolla suunnitelmissa olisi uuden yrityksen paikka ja mietin et kuinka minun tulisi toimia, jotta toiminta sujuisi paremmin? En ainakaan laita vessapaperipalaa puuhun kiinni, jottei se sentään aiheuttaisi lisähämminkiä tilanteeseen! =)

5

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liikuttunut keijo

Saat silmäni kyyneliin.

• fdjaiskl<z

Kannattaa nimenomaan laittaa se vessapaperi, että s koira tottuu myös siihen, muuten se tästälähtien pelkää joka ikistä vessapaperia puussa.

• canis.familiaris

Siedätä koiraa merkkeihin. Tee määräala ja laita paperi merkkejä sinne tänne, ja ole/leiki koiran kanssa siinä...Yksittäinen tai yksittäiset merkit ei tämän jälkeen vaikuta koiraan...

• No kokeilisin tehdä ensin merkkien totutuksia erikseen(mainittu siedätys) ja aluksi pieniä,onnistuneita pätkiä jälkeä,jossa lopussa oikein hyvä palkka siis erikseen(eli hyvä motivointi jälkeen).
      Ihan siksi,että jos koira jo alussa reagoi vahvasti,niin saisi sen ensin rennommaksi.Jos lättää ronskisti vaan yhteen,niin voi muistikuva ekakerrasta olla liian vahva koko soppineen ja mennä homma pipariksi.

En tiedä,mitä tarkoitit "vahvasti tukea",mutta jos ihan normista kannustuksesta kyse,niin ei se mitään.Mutta jos selkeää painostusta,niin voi sopassa vähän mieleen jäädäkkin,negatiivisena.

ps.Ei sitä alkupäätäkään niin voimakkaasti tarvi merkata :D Voi hillitymminkin.Fiksu koira voi oppia merkkiäkin bongaamaan ;)
      Jos ei muista mistä jälki lähtee,niin kirjoittaa kohdan itselleen ylös.

• canis.familiaris

Paperi määrääkin voi hieman miettiä. Meillä on riittänyt pala hyvinkin. Sen sijoitus on kai se pointti...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4184
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      96
      3607
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3329
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2860
    5. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2329
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2318
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2052
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1646
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1517
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1506
    Aihe