Oli aika järkyttävä näky shellillä viime sunnuntaina; likaisia astioita oli joka paikka väärällänsä, ja sitten ihan jokainen pöytä ja tiskikärry. Ei ollut kovin miellyttävä kokemus.
Palvelu oli kuitenkin erittäin hyvää.
Pointti tässä asiassa on kuitenkin se, että eikös kyseinen shelli ole ollut aika kauan samalla paikalla, niin luulis esimiesten yms tietävän milloin on sesonki aika ja milloin niitä työntekijöitä tarvitaan. Kuitenkin...ällöttävän epäsiisti kokemus.
En toki syytä shellin työntekijöitä, vaan työntekijöiden puutetta.
t. itsekkin asiakaspalvelija
Shell
35
3372
Vastaukset
- annakaisahhh
Anteeksi, olen ihan päivistä sekaisin, tarkoitan viime perjantai päivää :)
- dolor auriga
Ihan näin maallikkona voisi ajatella, että jokaiseen "sesonkiin" on mahdoton varautua.
Ymmärtääkseni linja-autokuskit ilmoittavat usein etukäteen ryhmän poikkeavan vaikka lounaalla Shellillä, mutta useimmat eivät ilmoita. Varsinkin, jos poiketaan vain kahvilla ja muilla tarpeilla. Useampi bussi saattaa tupsahtaa ihan puskista ja varsinkin jos matkaajat ovat keskenkasvuisia teinejä on jälki sen mukaista. Suuret massatapahtumat ovat nekin oma juttunsa. Vaikkapa Provinssirock, jolloin on kaiken näköistä hämyä liikkeellä. - ^^
http://www.helmisimpukka.fi/palaute/
"Missä onnistuimme hyvin? Missä on vielä parantamisen varaa? Anna meille palautetta tällä lomakkeella. Luemme tarkasti kaikki palautteet ja otamme neuvoista vaarin. Huomaathan, että tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia. Laittamalla vierailun ajankohtaan myös kellonajan autatte meitä
kehittämään toimintaamme entistäkin täsmällisemmin. " - ällöt asiakkaat
Eikös shellilläkin ole kärryt johon astiat kuuluisi palauttaa ihan asiakkaan toimesta?
- Laita itte ruakas
Vain typerimmät palauttelevat astioitaan kärryihin. Kyllä Helmisimpukankin hinnoissa on laskettu omana työnä pöytien siivous. Yhtä hyvin voisit sitten luututa lattiatkin ja jynssätä vessan potut..
Sehän on sama kuin olisit Helmisimpukassa töissä. Oikeasti olet Parkanonkin Shellillä viemässä ainakin kahden nuoren (tai miksei vanhemmankin) naisen työpaikan typerällä touhullasi.
Kehotan kokeilemaan ulkomailla omaehtoista astioitten kantoa. Siellä henkilökunta alkaa huutamaan, jos näkee pariskunnan kanniskelevan lautasiaan lenkkareissaan ja vyölaukuissaan. Pärnun kylpylässä näin tapahtui, ja henkilökunta koki tapahtuman loukkauksena ammattiaan kohtaan. Suomessahan ravintolahenkilökunta kuuluu paremminkin paaria-luokkaan, vaikka tekevät muualla maailmassa arvostettua palvelutyötä. Ihmisen ruokkiminen on arvokas työ.
Ja vielä " - johon astiat kuuluisi palauttaa ihan asiakkaan toimesta?" Että oikein kuuluisi! Voiko ihminen olla vielä enemmän sekaisin??? Ehkä voi, mutta sellainen sitten jo syötetään. - Zak79
Laita itte ruakas kirjoitti:
Vain typerimmät palauttelevat astioitaan kärryihin. Kyllä Helmisimpukankin hinnoissa on laskettu omana työnä pöytien siivous. Yhtä hyvin voisit sitten luututa lattiatkin ja jynssätä vessan potut..
Sehän on sama kuin olisit Helmisimpukassa töissä. Oikeasti olet Parkanonkin Shellillä viemässä ainakin kahden nuoren (tai miksei vanhemmankin) naisen työpaikan typerällä touhullasi.
Kehotan kokeilemaan ulkomailla omaehtoista astioitten kantoa. Siellä henkilökunta alkaa huutamaan, jos näkee pariskunnan kanniskelevan lautasiaan lenkkareissaan ja vyölaukuissaan. Pärnun kylpylässä näin tapahtui, ja henkilökunta koki tapahtuman loukkauksena ammattiaan kohtaan. Suomessahan ravintolahenkilökunta kuuluu paremminkin paaria-luokkaan, vaikka tekevät muualla maailmassa arvostettua palvelutyötä. Ihmisen ruokkiminen on arvokas työ.
Ja vielä " - johon astiat kuuluisi palauttaa ihan asiakkaan toimesta?" Että oikein kuuluisi! Voiko ihminen olla vielä enemmän sekaisin??? Ehkä voi, mutta sellainen sitten jo syötetään.@ Laita itte ruakas: En voisi olla enempää samaa mieltä. Hyvin sanottu ja totta joka sana!
- ällöt asiakkaat
Laita itte ruakas kirjoitti:
Ja vielä " - johon astiat kuuluisi palauttaa ihan asiakkaan toimesta?" Että oikein kuuluisi! Voiko ihminen olla vielä enemmän sekaisin??? Ehkä voi, mutta sellainen sitten jo syötetään.Sattuuko sua johonkin? Toivotavasti purkaus helpotti. Mutta niin se vaan menee, että kärryt ovat sitä varten, että niihin itse viedään astiat. Toimintamalli on sama monessa muussa paikassa. Henkilökunta on ilmeisesti mitoitettu minimiksi ja siksi astiat lojuvat pöydissä, kun kukaan ei kerkiä keräämään ja asiakkaat on niin hianoja, että eivät VIITSI viedä omiaan pois. Shellillä en ole Parkanossa poikennut vuosiin, että sieltä en kenenkään töitä vie sen paremmin kuin muuallakaan. Kunhan kommentoin ketjua. Vai onko sekin hermoillesi käyvää.
Ja ainahan voit mennä Pärnuun missä asiat ovat niin paljon paremmin. - Zak79
ällöt asiakkaat kirjoitti:
Sattuuko sua johonkin? Toivotavasti purkaus helpotti. Mutta niin se vaan menee, että kärryt ovat sitä varten, että niihin itse viedään astiat. Toimintamalli on sama monessa muussa paikassa. Henkilökunta on ilmeisesti mitoitettu minimiksi ja siksi astiat lojuvat pöydissä, kun kukaan ei kerkiä keräämään ja asiakkaat on niin hianoja, että eivät VIITSI viedä omiaan pois. Shellillä en ole Parkanossa poikennut vuosiin, että sieltä en kenenkään töitä vie sen paremmin kuin muuallakaan. Kunhan kommentoin ketjua. Vai onko sekin hermoillesi käyvää.
Ja ainahan voit mennä Pärnuun missä asiat ovat niin paljon paremmin.Öööö..en jätä astioita pöytään siksi, että olen niin hieno, vaan siksi, että kaikki maksaa Suomessa niin paljon, että en ala näillä hinnoilla itse kantamaan. Tarjoilija on ravintolassa TARJOILEMASSA. Vain Suomessa on näin junttia sakkia, että itse suostuvat palvelijan homman tekemään.
Ja jos liikkeessä on liian vähän työläisiä, niin se on sitten työnantajan ongelma. - ällöt asiakkaat
Zak79 kirjoitti:
Öööö..en jätä astioita pöytään siksi, että olen niin hieno, vaan siksi, että kaikki maksaa Suomessa niin paljon, että en ala näillä hinnoilla itse kantamaan. Tarjoilija on ravintolassa TARJOILEMASSA. Vain Suomessa on näin junttia sakkia, että itse suostuvat palvelijan homman tekemään.
Ja jos liikkeessä on liian vähän työläisiä, niin se on sitten työnantajan ongelma.Shell ei ole ravintola, kuten ravintolalla yleisesti tarkoitetaan. Mutta senhän sinä jo tiesitkin, koska Shellistä oli ketjussa kyse eikä ravintoloista yleensä, kunhan viisastelet.
Viitsitkö muuten kantaa tarjottimeen pöytään tiskiltä? - Zak79
Shell ei ole ravintola, kuten ravintolalla yleisesti tarkoitetaan. Mutta senhän sinä jo tiesitkin, koska Shellistä oli ketjussa kyse eikä ravintoloista yleensä, kunhan viisastelet.
Viitsitkö muuten kantaa tarjottimeen pöytään tiskiltä?En mielelläni, mutta pakko kai se on kantaa.
- Kjyrpäotta
Zak79 kirjoitti:
@ Laita itte ruakas: En voisi olla enempää samaa mieltä. Hyvin sanottu ja totta joka sana!
Zak79: No ilmankos aspat eivät sinua tervehdi. Nyt jo ymmärrän!! Ja tällähän viittaan tuohon aloittamaansa keskusteluun asiakaspalvelusta.
- Kiitokonna
Sattuuko sua johonkin? Toivotavasti purkaus helpotti. Mutta niin se vaan menee, että kärryt ovat sitä varten, että niihin itse viedään astiat. Toimintamalli on sama monessa muussa paikassa. Henkilökunta on ilmeisesti mitoitettu minimiksi ja siksi astiat lojuvat pöydissä, kun kukaan ei kerkiä keräämään ja asiakkaat on niin hianoja, että eivät VIITSI viedä omiaan pois. Shellillä en ole Parkanossa poikennut vuosiin, että sieltä en kenenkään töitä vie sen paremmin kuin muuallakaan. Kunhan kommentoin ketjua. Vai onko sekin hermoillesi käyvää.
Ja ainahan voit mennä Pärnuun missä asiat ovat niin paljon paremmin.Tämä on tosiaan älytöntä touhua, että asiakkaat siivoavat itse pöytiä. Minä en todellakaan siihen ryhdy.
Sen minä ymmärrän, että esimerkiksi työmaaruokaloissa, joissa lounas lisukkeineen ja jälkiruokineen maksaa 5,50-7.50 €uroa, ruokailijat kantavat astiat keräilyhyllyyn. Jos kuitenkin kuppi huonoa kahvia ja kelmussa eltaantunut kuppanen sämpylä maksaa tuon saman, täytyy siihen rahaan hitto vieköön saada jo palveluakin.
- kahvilla kävijä
Kyllä näillä asemilla on se sitten Shell tai ABC on aika huono asikaspalvelu
aina joutuu kahvin kannssa odottamaan ku ei ole kuin yksi kesätyöntekijä kassalla pitäisi hoitaa kahta kassaa ei tule mitään parkanon Shellillä on kyllä tänä kesän osa kesätyöntekijöistä niin tumpeloita että ei osaa laskea takaisin tulevia rahoja
vaikka kone näyttää mitä pitää antaa takaisin. - huoh...
No menkää itse kaikki valittajat sinne kokeilemaan onnistuuko tiskien kerääminen pöydistä ja kassalla seisominen samaan aikaan minimi työntekijä määrällä.Ehkä sitten ymmärrätte.Taikka juokaa ne kahvinne kotona.
- Mitä huokailet?
En minä ainakaan ole henkilökunnasta valittanut. Sehän on selvä, etteivät he joka paikkaan ratkea. Kysymys olikin näiden Shellien, ABC-ketjun, ym. ruokala-kahvioiden henkilöstöpolitiikasta. Minimi määrällä työntekijöitä yritetään hoitaa hommat ja asiakkaiden varaan on laskettu pöytien siivoominen, kas kun ei tiskaaminen.
- Joka päivä syömässä.
Shellillä hyvä ruoka ja palvelu. Painukaa ammattirutisijat muualle.
- luetun ymmärtäminen?
luepa ap.n kirjoitus tarkemmin, tässä ketjussa oli kyse shellin yleissiisteydestä, ei palvelusta. ap mainitsi erikseen saaneensa hyvää palvelua.
- Phyiii
Me poikkesin Parkanon Shellillä joskus yöllä ja sillon sain ainakin niin huonoa palvelua että en koskaan. Tyttöset meinaa että kun on yövuorossa niin ei tarvitsisi mitään tehdä. Tosi nyrpeää henkilökuntaa.
- pysy pois
Ompa hyvä ettet tule toista kertaa, sua ei viitsisi katsella, eikä ainakaan palvella.
- Anna palutetta
Aloittaja, käy antamassa palautetta nettisivuilla.
- Ruokailija
Eräässä Keski-Suomen ravintolassa henkilökunta toivoi, ettei tarjotinta vietäisi keräilyhyllyyn, koska se vähentäisi heidän työtään, josta taas seuraisi henkilökunnan vähentäminen.
- Farah Asyikin
Minäkin olen sitä mieltä, että on perin typerää itse kuljetella ruokailuastioitaan pitkin ravintolaa. Yhtä typerää on syödä alan ammattilaisten leivän suusta. Kaiken lisäksi hinnat ovat kovin suolaisia, Helmisimpukat lienevät halvimmasta päästä, eli kyllä se pöytien siivous on leivottu hintoihin sisään.
Eri asia on, jos ravintola palauttaa hinnasta pöydän siivoojalle sanotaan vaikka 20 senttiä, silloin pelataan tasa-arvoista peliä. No, ei sittenkään, peruutan ehdotukseni. Kyllä se ahne kapitalisti lisäisi hintoihin senkin kakskytsenttisen!
Jokainen joka on nähnyt maailmaa vähän laajemmin kuin Kihniön tai Karvian, pitää tätä suomalaisten kuppiloiden menetelmää melkoisen outona. Ja tätä sitten nykyään kutsutaan palveluyhteiskunnaksi. Kattia kans, itsepalveluyhteiskuntahan tämä taitaa olla. - bxcfgcdfg
Farah Asyikin kirjoitti:
Minäkin olen sitä mieltä, että on perin typerää itse kuljetella ruokailuastioitaan pitkin ravintolaa. Yhtä typerää on syödä alan ammattilaisten leivän suusta. Kaiken lisäksi hinnat ovat kovin suolaisia, Helmisimpukat lienevät halvimmasta päästä, eli kyllä se pöytien siivous on leivottu hintoihin sisään.
Eri asia on, jos ravintola palauttaa hinnasta pöydän siivoojalle sanotaan vaikka 20 senttiä, silloin pelataan tasa-arvoista peliä. No, ei sittenkään, peruutan ehdotukseni. Kyllä se ahne kapitalisti lisäisi hintoihin senkin kakskytsenttisen!
Jokainen joka on nähnyt maailmaa vähän laajemmin kuin Kihniön tai Karvian, pitää tätä suomalaisten kuppiloiden menetelmää melkoisen outona. Ja tätä sitten nykyään kutsutaan palveluyhteiskunnaksi. Kattia kans, itsepalveluyhteiskuntahan tämä taitaa olla.Voi kun huoltamoille saataisiin vielä joku joka pyyhkisi takapuolet. Ei tarttis kun olla vaan.
- Tule, niistän nenäs
bxcfgcdfg kirjoitti:
Voi kun huoltamoille saataisiin vielä joku joka pyyhkisi takapuolet. Ei tarttis kun olla vaan.
Kyllä huoltamoille saadaan perseenpyyhkimispalvelu, jos vaan löytyy maksajia. Sinakin, joka luulit olevasi kovasti huumorihenkilö, varmaan tarvitsisit tällaista palvelua, mutta kun elät muutenkin täysin sossun toimeentulotuella, et enää kaiken muun lisäksi saa rahaa perseesi ruokkoamiseen. Joten suosittelen sinulle perseen pesua kunnan asuntosi bidee-suihkulla, mikäli et vielä osaa paperia käyttää, ja se puinen perskapulakin jäi isähuonon käyttöön sinne kotoräyskään soiden keskelle naveton taakse hirren rakoon.
"Ei tarttis kun olla vaan." - fgvdfgdf
Tule, niistän nenäs kirjoitti:
Kyllä huoltamoille saadaan perseenpyyhkimispalvelu, jos vaan löytyy maksajia. Sinakin, joka luulit olevasi kovasti huumorihenkilö, varmaan tarvitsisit tällaista palvelua, mutta kun elät muutenkin täysin sossun toimeentulotuella, et enää kaiken muun lisäksi saa rahaa perseesi ruokkoamiseen. Joten suosittelen sinulle perseen pesua kunnan asuntosi bidee-suihkulla, mikäli et vielä osaa paperia käyttää, ja se puinen perskapulakin jäi isähuonon käyttöön sinne kotoräyskään soiden keskelle naveton taakse hirren rakoon.
"Ei tarttis kun olla vaan."Mutta sinä se vasta fiksu olet, kun pelkän kirjoituksen perusteella kykenet sanomaan mitä kukin täällä on. Osaatko kertoa jonkn kirjoittajan palkan? Vai olemmeko kaikki toimeentulotuella eläviä?
- plogsdahl
Shellillä on ihan hyvä ruoka RIIPPUEN mitä syö.
Esim. lounaspöydästä saa mahan kipeäksi jos menee syömään klo 14 jälkeen. Sama juttu salaattipöydän kanssa, tosin ne eivät ole mihinkään kellonaikaan kovin tuoreita, enkä ihmettele kun valmiiksi pilkottuna pussista ne sinne altaaseen lyövät.
Annosruoka on ihan hyvää, siinä ei voi pahemmin edes mokata kun nekin on puolivalmiita, et ei pahemmin tarvii muuta tehdä kuin lämmittää :) - m-ossi
Ihanko menee maha kipeeks,voi voi,lapsen maha ei kestä merivettä,juo lämmintä maitoa vaan
- hoo moilanen
MIstä sä puhut?
- taivaltaja5
17.9 Shellin wc:t kamalassa kunnossa. Paperit loppu jne.
Matkalaiselle ikävä ylläri.- öö
Asiasta palautetta heidän kotisivuillaan.
- jälkiviisas*
Mutta sinähän olit fiksu asiakas ja ilmoitit heti henkilökunnalle asiasta. Etkö ilmoittanutkin....
- bloodsuccer
Ei kannata iloittaa vaan alkaa karttamaan tuollaisia paikkoja ja toivoo että kyseinen paikka loppuisi kokonaan
- Shellillä hyvää kahv
Käyn aika usein Parkanon shellillä ja palvelu on ollut aina hyvää. Jos joskus ruuhkahuipuissa astioita on, niin ymmärrän sen hyvin. Kolmostien varrrella on aika vähän sellaisia paikkoja tässä läheisyydessä, jotka voivat ottaa vaikka 2-3 bussilastillista yhtäaikaa kahville ja hehän eivät ilmoittele etukäteen. Toinen varteenotettava paikka tässä lähistöllä on Teitupa Ikaalisissa, ruoka hyvää ja palvlu hyvää.
- shinken
Shellillä voi jälkiruoaksi nauttia vaikka vaikka hyvistä kinkuista
- Ei enään
Kyllä siellä hyvää voi olla mutta paskasta ainaskin on niin tuolit, pöydät, lattiat kuvessat. Että silleen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324561Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152548Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532278- 321767
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321591Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661284
- 821241
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?421161