Toksoplasma gondii

mittaus.

Tuosta madosta ollut juttua, että aiheuttaa skitsofreniaa. Kissoista voi mm. tarttua. Ei tarvi syödä kuin mikroskooppisen verran kissan ulostetta ja se tarttuu. Ihmiset eivät edes tiedä syöneensä sitä.

Mitenkä sen sitten saa pois? No, suolistosta esim Axilurilla. Mutta ongelma onkin siinä, että skitsofreniassa mato on mennyt aivoihin. Sinne ei Axilur yllä, kun ei imeydy suolistosta. Luin, että tuota toksoosia voi saada heisimadoista, koukkumadoista ja jostakin kolmannesta, saattoi olla sukkulamadon lajiketta. Heisimatoon tepsii kuusenkerkkä, koukkumatoihin Frankinsens öljy (eteerinen öljy luontaiskaupoista) ja sukkulamatoihin mustakuusiöljy, voi myös kuusenkerkkä tepsiä.

Resonanssihoitaja mittaa elimistön, mitä matoja on ja määrää hoidot niihin.

7

1333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkis_

Sinulla voi hyvinkin olla skitsofrenia mutta se ei johdu madoista.
      Yritän hieman oikaista virheellisiä väittämiäsi:
      1. Toksoplasma ei ole mato vaan malarian sukuinen alkueläin.
      2. Se ei elä ihmisen suolistossa vaan pääosa koteloituu ihmisen lihaksiin jotta ihmisen syövä peto saisi tartunnan. Sellaisia petoja ei tietenkään oikein nykymaailmassa ole.
      3. Tartunnan voi saada joko kissan ulosteesta, vauvana kohdussa tai raa'asta lihasta.
      4. Toksoplasma menee aina myös aivoihin ja myös jää sinne elelemään hiljaiseloa vaikuttaen aivoihin mm. dopamiinijärjestelmän kautta.

• ap.

No, minulla ei ole todettu skitsofreniaa milloinkaan. Suvussa tosin on ollut jollakulla, ja sikäli aiheeseen jollain tavalla olen perehtynyt. Nykylääketiede ei esim näe, että ihmisissä Suomessa voisi olla edes matoja, joten ei ryhdy tutkimaankaan. Madot ovat muissa maissa kuten Afrikassa, ei Suomessa! Tämä on lääkäreiden kanta nykyään meillä Suomessa. Ja yleensä asia kuin asia - ei koske Suomea!

Lisäksi mato voi aivoissa aiheuttaa masennusta, ei välttämättä skitsofreniaa. Aivokasvainta ja muuta! Kaikille ei tule justiinsa se skitsofrenia, mutta joillekin tulee. Olen lukenut myös amerikkalaisen fysiologian tohtori Hulda Clarkin kirjan loisista, jossa valotetaan myös aika hyvin aihetta. Hulda Clarkin näkemyksiä: http://www.kolumbus.fi/lootuskirja/hoitokaikkiin.htm
        Kirjan saa kirjastosta, ettei tarvi ostaa edes.

• lääkis_

"Lisäksi mato voi aivoissa aiheuttaa masennusta, ei välttämättä skitsofreniaa. Aivokasvainta ja muuta! Kaikille ei tule justiinsa se skitsofrenia, mutta joillekin tulee. "

Olet oikeassa mutta edelleenkään toksoplasma ei ole mato.
      Toksoplasma voi aiheuttaa masennusta, skitsofreniaa, kaksisuuntaista mielialahäiriötä.
      Ehkä sekoitat toksoplasman toksokaraan, joka on mato, ja jonka voi myös saada kissalta.
      Sian heisimato aivoissa voi aiheuttaa aivokasvaimen, epilepsiaa ym. ja koko joukon erilaisia neurologisia oireita.
      Aivomatoja ei helposti saa Suomessa, sen sijaan Afrikkaan, Aasiaan ja Etelä-Amerikkaan matkaavat voivat sellaisen saada esimerkiksi syötyään paikallista ruokaa. Joten suomalaisella voi sellainen olla tuontitavarana.

Hulda Clarkin sivua vilkaisin nopeasti ja olen sitä mieltä että sisältö ei ole tieteellisesti perusteltavissa. En tajua miten hänellä voi olla tutkinto biologiassa.

• toxoplasma gondii

Minua kiinnostaa nämä toxoplasma puheet koska itse sairastin kohdussa sen ja minulle jäänyt silmänpohjiin toxoplasman aiheuttamat arvet jotka silmälääkäri totesi.

14-vuotiaana puhkesi kakkostyypin kaksisuuntainen ja diagnoosin ja lääkkeet sain vasta 26-vuotiaana. Lääkkeiden ansiosta sain elämäni takaisin. SSRI-lääke aamuisin, Ketipinoria iltaisin. Olen tähän erittäin tyytyväinen vaikka monista asioista joutuukin luopumaan. Suvussa ei ole ko. sairautta joten siksi juuri kiinnostaa toxoplasman vaikutus.

Välillä tulee vastaan noita tutkimuksia joissa toxoplasma yhdistetään masennukseen. Toivottavasti tulevaisuudessa tutkitaan lisää.

• LabraDDDSGGM

Mars laboratorioon kaikki, jotka epäilevät sairastavansa toksoplasmoosia. Mehiläisen laboratorioon niin kuin moniin yksityisiin laboratorioihin voi mennä ilman lääkärin lähetettä. Et saa Kelakorvausta. Pyydä Toksoplasmoosi- vasta-aineet, pyydä IgM sekä IgG. Kysy milloin vastaus on valmis. Soita vastauksesi sitten laboratoriosta. Näin yksinkertaista se on.

• LabraDDDSGGM

Tutkimuksen numero on 3907
        S-ToxoAb

• dfadas

Olen itse perehtynyt sen verran skitsofrenian "etiologiaan", että sen voi aiheuttaa oikeastaan mikä tahansa. Toksoplasma on hyvin usealla suomalaisella, ja se esiintyy joidenkin tutkimusten mukaan vähän useammin skitsofreenikoilla. Näyttö on kuitenkin ristiriitaista ja on tutkimuksia, joiden mukaa skitsofreniadiagnoosin saaneilla ei esiinny enempää toksoplasmaa kuin ns. terveilläkään.:
      http://blogs.discovermagazine.com/neuroskeptic/files/2016/02/journal.pone_.0148435.t002.png

Se ei aiheuta keskimäärin mitään merkittäviä muutoksia ihmisten käytöksessä ja olisihan se hassua, koska noin puolella maailman väestöstä on tartunta. Jos sellaisia vaikutuksia on, niin ne eivät takuulla ole ensisijainen syy mihinkään psykoosiin suurimmalla osalla ihmisistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2514
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1396
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      98
      1337
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      985
    Aihe