Eli tuosta otsikosta se taisi jo käydä ilmi.. Eli mistäpäin suomea kannattaisi alkaa etsiä sakemanin pentuja..?
mistä saisi HYVIÄ saksanpaimenkoiran pentuja?..
32
4883
Vastaukset
- Muumi-Mamma
Elikä sinne voipi soittaa, tai käy katsomassa astutuslistat: www.spl.fi
- Riva
Mitä tarkoitat HYVIÄ saksanpaimenkoiran pentuja.??
Uskon että jokainen vastuuntuntoinen kasvattaja haluaa ainoastaan hyviä pentuja josta kasvaa kunnon koirakansalaisia,vain ja ainoastaan vastuuntuntoisen omistajan opissa ja koulutuksessa. - Kim
Hyviä saksanpaimenkoiranpentuja ei tule ainakaan enempää tusinatuottajilta, ja terveyskin on sitä sun tätä. Ne ei tiedä, eivätkä usein välitäkkään muusta kuin rahastamisesta. Heidän mielestä koirat ovat turhan pitkäikäisiä ja useinpa ne joutuvatkin monttuun ennen aikojaan. Ja kasvattaja toivoo, että tulet kenties ostamaan uuden pennun häneltä. Luvattua takuuta et taatusti saa ja kalliin pennun menetettyäsi kasvattaja voi sanoa, että ensi kerralla paremmalla onnella. Olen kasvattanut saksanpaimenkoiria muutaman pentueen ja harrastanut ko. rotua aktiivisesti. Tiedän mistä puhun ja juuri tuohon asetalmaan olen tosi kypsynyt. Missään muussa niin kieroa ja häikäilemätöntä peliä ei käydä. Karvaasti muistan, kun menetin haimavikaan pennun, joka oli minulle tosi rakas, enkä ollut sitä vielä kokonaan maksanutkaan, kun kasvattaja tuli vaatimaan juuri haudatun pennun loppuhintaa. Siinä oli kunnioitusta kerrakseen. Kyllä kasvattajan menttaliteetti ja terveen saksanpaimenkoiran kasvatus pitäisi kulkea käsikädessä. Onneksi sellaisiakin vielä löytyy rotua kasvattavien piiristä.
- kikka
..kuin sinä olisit ainoa joka on kasvattanut pentunsa kaikkien taiteen sääntöjen ja normien mukaan,ja muilla olisi pelkkää sakkaa.
Olet siis varma ettei sinun kasvattamasi pentueet sairastu muita kasvattajia kiusaaviin,joskus suurenakin yllätyksenä tuleviin tauteihin ja sinä pari pentuetta kasvattaneena tiedät ja osaat asiat erityisen mallikkaasti.Eikä kallis hinta ole tae sairaasta koirasta,eikä halvempi ikuisesta nuoruudesta ja terveydestä. - Kim
kikka kirjoitti:
..kuin sinä olisit ainoa joka on kasvattanut pentunsa kaikkien taiteen sääntöjen ja normien mukaan,ja muilla olisi pelkkää sakkaa.
Olet siis varma ettei sinun kasvattamasi pentueet sairastu muita kasvattajia kiusaaviin,joskus suurenakin yllätyksenä tuleviin tauteihin ja sinä pari pentuetta kasvattaneena tiedät ja osaat asiat erityisen mallikkaasti.Eikä kallis hinta ole tae sairaasta koirasta,eikä halvempi ikuisesta nuoruudesta ja terveydestä.Ei muutamalla pentueella viisaammiksi tulla, sen tiedät itsekin! Mutta seuraamalla tusinatuottajia, viisastuu siinäkin. On oma asiasi jos et rodun keskuudessa hallitsevaa peliä tunnista. Varovaisuus on valttia sekin! jokainen maksaa oppirahansa ja katsoo mihion käyttää sen!
- Ulla
Minulle on käynyt melkein samoin. Halusin urospennun, ostin sen, kasvattaja kehui rauhalliseksi. Kyllä koira oli toosii rauhallinen, se ei telminyt, se ei hypännyt matalankaan esteen yli, se ei lenkillä yrittänytkään vetää jne eli fyysisesti siinä oli vikaa. Se nukkui paljon ja herättyään käveli kuin puujaloilla. Rokotusten aikaan pyysin eläinlääkäriä tarkistamaan sen lonkat, ei silloin vielä löytynyt.. Näiden lisäksi koira oli jatkuvati kuralla vaikka kuinka yritin kasvattajan ohjeita noudattaa, kunnes hokasin, sillähän on keliakia. no ruokajutut korjaantui, koira kasvoi ja eräänä iltana kiipesi sohvalle tyttäreni houkuttelemana: etujalat sohvalla, toinen takajalka..ja tuskainen parku. Oli lonkka pois sijoiltaan. Eläinlääkari kuvasi ja totesi ettei sillä ollut ollenkaan lonkkamaljaa johon reisiluunpään kuuluisi mennä ja toinenkin lonkka oli miltei yhtä kelvoton. Ei siinä mitään muuta voitu kuin antaa helpotus tosi kivalle koiralle. Soitin kasvattajalle ja hän antoi meille mahdollisuuden uuteen pentuun samasta pentueesta, tyttökoira oli liikaa avioeroperheessä. Veimme koiran heti lonkkakuvauksiin ja eläinlääkärimme ymmärsi sen oikein hyvin, ehkäpä han ja muutamat muutkin ovat selkäni takana päivitelleet toimiani, mutta olinhan jo oppinut edellisen ruokintatavat ja sen kivan luonteen niin uskalsin. Enkä ole katunut tyttö on nyt 8-vuotias, uusia allergisia oireita välillä ilmaantuu, mutta kuka meistä olisi täydellinen? Pentuja en tietenkään ole teettänyt, en halua näiden vaivojen lisääntyvän, muutenkin allergiaa sakemanneissa on liiankin kanssa. Jos joku muu tappelee samojen ongelmien kanssa ja on huomannut mikä ruoka esim. sopii niin olisin kiitollinen vastauksesta.
- nartun omistaja..
Ulla kirjoitti:
Minulle on käynyt melkein samoin. Halusin urospennun, ostin sen, kasvattaja kehui rauhalliseksi. Kyllä koira oli toosii rauhallinen, se ei telminyt, se ei hypännyt matalankaan esteen yli, se ei lenkillä yrittänytkään vetää jne eli fyysisesti siinä oli vikaa. Se nukkui paljon ja herättyään käveli kuin puujaloilla. Rokotusten aikaan pyysin eläinlääkäriä tarkistamaan sen lonkat, ei silloin vielä löytynyt.. Näiden lisäksi koira oli jatkuvati kuralla vaikka kuinka yritin kasvattajan ohjeita noudattaa, kunnes hokasin, sillähän on keliakia. no ruokajutut korjaantui, koira kasvoi ja eräänä iltana kiipesi sohvalle tyttäreni houkuttelemana: etujalat sohvalla, toinen takajalka..ja tuskainen parku. Oli lonkka pois sijoiltaan. Eläinlääkari kuvasi ja totesi ettei sillä ollut ollenkaan lonkkamaljaa johon reisiluunpään kuuluisi mennä ja toinenkin lonkka oli miltei yhtä kelvoton. Ei siinä mitään muuta voitu kuin antaa helpotus tosi kivalle koiralle. Soitin kasvattajalle ja hän antoi meille mahdollisuuden uuteen pentuun samasta pentueesta, tyttökoira oli liikaa avioeroperheessä. Veimme koiran heti lonkkakuvauksiin ja eläinlääkärimme ymmärsi sen oikein hyvin, ehkäpä han ja muutamat muutkin ovat selkäni takana päivitelleet toimiani, mutta olinhan jo oppinut edellisen ruokintatavat ja sen kivan luonteen niin uskalsin. Enkä ole katunut tyttö on nyt 8-vuotias, uusia allergisia oireita välillä ilmaantuu, mutta kuka meistä olisi täydellinen? Pentuja en tietenkään ole teettänyt, en halua näiden vaivojen lisääntyvän, muutenkin allergiaa sakemanneissa on liiankin kanssa. Jos joku muu tappelee samojen ongelmien kanssa ja on huomannut mikä ruoka esim. sopii niin olisin kiitollinen vastauksesta.
Raaka sianliha,kalkkiseos,jossa merilevää ei sisällä lisäaineita...hapantuotteita kuten juusto,piimä näillä korvatulehdusten takia aloitin tiukan dieetin ja tällä hetkellä koira hyväkuntoinen ja karva upea.Nauta ja riisi saattavat hyvinkin allergisoida kuten muutkin viljat,liha koiralle tärkeintä...ei kaupan "muroja".kokeilemalla tietää parhaiten oman koiran kohdalla joten kannatta minimoida syömiset(ainakin 2kk) ja aloittaa sitten ruoka-aine kerralla kokeilemaan niin ehkä allergisoiva ruoka-aine löytyy.
- minä vaan
Kim kirjoitti:
Ei muutamalla pentueella viisaammiksi tulla, sen tiedät itsekin! Mutta seuraamalla tusinatuottajia, viisastuu siinäkin. On oma asiasi jos et rodun keskuudessa hallitsevaa peliä tunnista. Varovaisuus on valttia sekin! jokainen maksaa oppirahansa ja katsoo mihion käyttää sen!
mihin tarkoitukseen olet ottamassa koiraa, mitä teen sillä ynnä muuta.
Sen jälkeen voit ruveta katsomaan sopivaa kasvattajaa, mutta ota kuitenkin selvää niistä, niitäkin on moneen junaan.
Rotujärjestö ja kennelliitto voi tällaisissa tapauksissa auttaa sut.
Onnea koiran hankinnassa. - aatami000
nartun omistaja.. kirjoitti:
Raaka sianliha,kalkkiseos,jossa merilevää ei sisällä lisäaineita...hapantuotteita kuten juusto,piimä näillä korvatulehdusten takia aloitin tiukan dieetin ja tällä hetkellä koira hyväkuntoinen ja karva upea.Nauta ja riisi saattavat hyvinkin allergisoida kuten muutkin viljat,liha koiralle tärkeintä...ei kaupan "muroja".kokeilemalla tietää parhaiten oman koiran kohdalla joten kannatta minimoida syömiset(ainakin 2kk) ja aloittaa sitten ruoka-aine kerralla kokeilemaan niin ehkä allergisoiva ruoka-aine löytyy.
onko nauta viljaa,herää!!
- mokko
Sä kirjotit monikossa. Ootko ottamassa enemmänkin pentuja kun vaan yhden?
- mapsu
Anteeksi, tuli tahtomatta sellainen 101 dalmatiankoiraa olo... Mutta tsemppiä hyvien pentujen etsintään(?).
- Riva
pitäisi oikeastaan kysyä mistä löytyy HYVÄ kasvattaja, jolta kannattaa ostaa pentu.
Suomi on pullollaan kaikenmaailman kasvattajia,siinä onkin työtä että löytää kunnon kasvattajan. - hyvä kysymys
Siinäpä hyvä kysymys...tänä päivänä kun se "paperikoira"kun ei ole tae siitä että koira on "hyvä" ja terve.Itse otin paperittoman koiran,mutta puhdas kuitenkin,molemmat vanhemmat olivat samassa perheessä joten näimme sen että pentu on puhdasrotuinen.Mitään vaivoja ei myöskään ollut näillä vanhemmilla.Koira on ollut tähän asti upea luonteeltaan omalle väelle,mutta tarvittaessa suojeluvietti ja vahtivietti vahva vieraita kohtaan...tyytyväisiä ollaan oltu.Noita allergioita näyttää olevan paljon tämän koirarodun piirissä oisko rotu herkempi "valmisruuille"...mielestäni syytä ainakin kiinnittää mitä koiralle syöttää,eihän susikaan "grillaa"lihojaan joten barffaukseen kannattaa paneutua.Ainakin yhdet pennut aion teettää nartullamme jo sen takia,että haluan itselleni jälkeläisen tästä mahtavan luonteisesta koirasta.Onnea koiranpennun etsintään..rotu on mitä uskollisin ja haasteita riittää tämän rodun kanssa.
- Miltsi
Meidän saksmannilla oli kovaa yskää ja oksentelua ja mietittiin että mikä avuksi. Lääkäri määräsi mahdollisimman paljon raaka ruokaa. Perusteluksi tähän sanoi, että koirat ovat olleet joskus petoeläimiä ja vaikka ne on jalostettu kotieläimiksi niin se raaka ruoan tarve ei ole siltikään lähtenyt mihinkään. Lääkäri ehdotti raakaa jauhelihaa ja keitettyä maksaa. Koira voi nyt todella hyvin ja oireet hävinneet.
- saumaaja
Ostin itse saksanpaimenkoiran Tallinnasta.Sain sen Helsinkiin tuotuna,lonkat kuvattuna,sirutettuna.rokotettuna ja papereiden kanssa,passeineen kaikkineen. Olen omistanut useamman sakun ja olen tosiaan tyytyväinen Tallinnan tuliaiseen, Ostin pennun kennelistä,ja hinta luokka oli Suomeen verrattuna kohdallaan,kun katsoo koiran ansioitunutta sukutaulua .koirani on kohta vuosi neljä kuukautta ja mistään ongelmista ei tietoakaan.
- vieras1
Eikä tunnettu ja pidetty kasvattaja ole takuu siitä et olis puhtaat jauhot pussissa... viitaten viimeisimmän Koiramme-lehden kurinpitolautakunnan sivuihin..
- jaanasirp123
meilläkin 3 paperitonta sakua ja terveitä ovat kuin pukit konsanaan ja mahti sukukin molemmilla!
allergioista sun muusta ei ole tietoakaan josta olen hyvin kiitollinen.
käyttölinjaa kaikki kolme ja kaksi on kuvattuja ja luustoltaankin terveitä!vielä on tuon 8kk:sen vesselin kuvaukset jossain kohtaa.
yhdet pennut aijon vielä teettää näillä omilla koirillani joidenka jälkeen leikkautan nartun.
sanokoon kuka tahansa mitä niin mielestäni ovat sakuja vaikka eivät paperinpalasta omistakkaan ja ravaa näyttelykehissä.- __jk--
Ja sit mä heräsin........
- Odotus palkitaan
Itse hankin pentuni yksittäiseltä kasvattajalta. Minulla oli uros tiedosta josta halusin pennun koska olen seurannut ko. koiraa pitkään ja tiedän erinomaiseksi koiraksi. Koira on Anton, jota hehkutettu tälläkin sivustolla. Seurasin koska pentuja tulisi ja tulihan niitä ja emänä vielä huippusukuinen saksalainen narttu eli kaikki meni todella hienosti. Tässä pentueen sukutaulu: http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FI13278/12&R=166
Uskon että yksittäisiä pentueita tekeviä kasvattajia kiinnostaa / pystyy panostamaan paljon enemmän pentueen hoitoon ja hyvinvointiin kuin suuret massakasvattajat. Toki eroja löytyy myös pienten kasvattajien joukosta eli pitää olla tarkkana ja tietää mitä haluaa.- mali rules!!!!!!!!!!
Sielläkin taustalla on noita muutamia kammotus Frankengold ja muutamii muita nlylinjasia, mitä en missään nimessä haluais koiralleni taustaan.
- ???
mali rules!!!!!!!!!! kirjoitti:
Sielläkin taustalla on noita muutamia kammotus Frankengold ja muutamii muita nlylinjasia, mitä en missään nimessä haluais koiralleni taustaan.
mikä siinä Frankengoldissa on vikana? mitä missään nimessä et haluaisi taustalle ja mikä olisi hyvä olla taustalla? minä kun olen etsimässä hyvää yhdistelmää enkä tiedä kovin paljon linjoista. nlylinjaista kuitenkin ajattelin kotiin.
- liian varhaistavielä
"Odotus palkitaan", vielä ei kannata hehkuttaa, katsotaan sitten kun olet koirasi kuvauttanut kauttaaltaan :).
- ennen sai hyviä
On hankala saada hyviä,sanan varsinaisessa merkityksessä..
Aina on tämän päivän sakuissa ,jollain osa-alueella ongelmia..valitettavasti. - 14
Ihan kiva yhdistelmä, tuo linkissä oleva:) ja jos koira on kuvattaessa vielä kyynäreistä terve, niin vielä parempi. Harrastuskoirana taipuu varmaan moneen, eikä ulkonäkökään ole paha:)
- memmu
Kennel Barwaxanista saa kivoja koiria, soitappa sinne.
- oikeesti!
Minusta Jopan kasvattaja on oikein hyvä. meillä on 5v saksanpaimenkoira joka on suoraselkäinen ei mitään allergioita ollukkaan ei ole sairastellut lonkat ovat A/A. Se ei kyl oo kauhean hyvin pärjänny näyttelyissä tullu kaks EH:ta mutta kukapa siitä välittää kun on terve ja täys järkinen saksanpaimenkoira. Siltä kannattaa ostaa mutta se on kyl vähän hankalaa kun hän on lopettanu kasvattamisen....
- sakemannia ostamassa
Mistä tallinasta ostit koirasi ja mikä kenneli?
Itsekkin etsin hyvää koiraa ja jotakuinkin tervettä. - aatami000
etelä-pohjanmaalta,siellä on paljon kasvattajia,yli ja alahärmässäki useita
- helge åkersson
^juu ja siellä on tämän palstan mittapuun mukaan hyviä kasvattajia, hihhih
- puupäät
Täältä et pentua löydä. Soita muutamaan paikkaan ja käy katsomassa ja sitten vielä muutamassa ja jatka sitä kunnes löydät parhaan. Tule sitten kirjoittamaan vuoden päästä tänne miten huonon pennun sait ja miten paska kasvattaja. Niinhän ne muutkin tekevät.
- 1xyzoäö
hyviä spk:n pentuja löytyy hyviltä kasvattajilta!
- Kieroa peliä
Pahimmasta päästä kasvattajia ostavat Venäjältä ja Saksastakin koe ja näyttelytuloksia, eli papereihin ei aina kannata luottaa jos ei ole tarkempia tietoja ulkomaannäyttelystä, Tuomareiden nimiä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101615
- 1051175
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1381061- 49959
Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni50844Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v240838- 127833
Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?70735Pridekulkue kiellettävä?
Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla178709Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu55689