Pitääkö ydinjätettä säilyttää 100 000 vuotta?

spällymälöö

Kertokaahan, arvon kreationistit, onko ydinvoimaloitten jätteitä säilytettävä satatuhatta vuotta tai kenties vielä kauemmin? Annetaan evotieteellisen järjen äänen pysyä toistaiseksi hiljaa ja sallitaan kreationistisen tositieteen kannan päästä kuuluviin ensin.

11

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mottoska

Jatetta sinun tuleman hautaamaan kuten raamattu opastaa: "Katke lutoniumi maan poveen puoliintumisajan loppuun asti tarpeellisen monex riemuvuodeks.Yksi riemuvuosi on 10 000 tavallista, ei seemilaista vuotta oleman"

1 hassupiljadimiljardi vuotta varmmuden vuoksi.

• 222222222222221212

Ei tarvitse säilöä sataa tuhatta vuotta. Jeesus tulee IHAN pian.

• Uskovainen Uskis

Näin! Ja mitä sanotaankaan Jerusalemista?

"1 Jerusalem, Herran päivä on jo lähellä! Sinä päivänä sinut ryöstetään tyhjäksi, ja saalis jaetaan muuriesi sisällä.
        2 Minä kokoan kaikki kansat taistelemaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, puolet kaupungin asukkaista viedään vieraaseen maahan. Mutta jäljelle jääneitä ei tuhota.
        3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä.
        4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
        6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.
        7 Kerran tulee aika -- milloin, sen Herra tietää -- jolloin yö on kirkas kuin päivä eikä ilta enää pimene.
        8 Silloin virtaavat Jerusalemista elämää antavat vedet. Puolet niistä juoksee itäiseen mereen, puolet läntiseen mereen kesät ja talvet, ehtymättä.
        9 Sinä päivänä Herra on oleva koko maanpiirin kuningas. Hän on oleva yksi ja ainoa Jumala ja hänen nimensä ainoa, jota avuksi huudetaan.
        10 Koko maa Jerusalemin ympärillä Gebasta etelään, Rimmoniin saakka, on muuttuva tasangoksi. Mutta Jerusalem kohoaa korkealla, ja siellä asutaan niin kuin ennen. Kaupunki tulee ulottumaan Benjamininportilta entiselle Kulmaportille asti ja Hananelintornilta kuninkaan viininpuristamolle saakka." ( Sak 14)

Ja toisessa kohtaa:

19 Jerikon miehet sanoivat Elisalle: "Niin kuin sinä, herramme, itse voit huomata, tämä kaupunki sijaitsee hyvässä paikassa, mutta vesi on huonoa, ja siksi ihmiset ja karja kärsivät hedelmättömyydestä."
        20 Elisa sanoi silloin: "Tuokaa minulle uusi vati ja pankaa siihen suolaa." Vati tuotiin hänelle.
        21 Hän meni kaupungista lähteelle, josta seudun vedet saivat alkunsa, heitti suolan lähteeseen ja sanoi: "Näin sanoo Herra: 'Minä teen terveeksi tämän veden. Enää se ei tuota kuolemaa eikä hedelmättömyyttä.'"
        22 Ja kävi niin kuin Elisa sanoi. Vesi puhdistui, ja puhtaana se on pysynyt tähän päivään asti. (2. kun 2)

Näin helppoa se on Jumalalle muokata jo sitäkin, mitä on luotu.

Mutta ihmisten sielunelämää ei voi muokata pelastuvaksi ilman, että ihminen tähän pelastavaan uskoon ja Jumalan lapseuteen siten ensin itse suostuu.

• Uskovainen Uskis kirjoitti:

Näin! Ja mitä sanotaankaan Jerusalemista?

"1 Jerusalem, Herran päivä on jo lähellä! Sinä päivänä sinut ryöstetään tyhjäksi, ja saalis jaetaan muuriesi sisällä.
        2 Minä kokoan kaikki kansat taistelemaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, puolet kaupungin asukkaista viedään vieraaseen maahan. Mutta jäljelle jääneitä ei tuhota.
        3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä.
        4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
        6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.
        7 Kerran tulee aika -- milloin, sen Herra tietää -- jolloin yö on kirkas kuin päivä eikä ilta enää pimene.
        8 Silloin virtaavat Jerusalemista elämää antavat vedet. Puolet niistä juoksee itäiseen mereen, puolet läntiseen mereen kesät ja talvet, ehtymättä.
        9 Sinä päivänä Herra on oleva koko maanpiirin kuningas. Hän on oleva yksi ja ainoa Jumala ja hänen nimensä ainoa, jota avuksi huudetaan.
        10 Koko maa Jerusalemin ympärillä Gebasta etelään, Rimmoniin saakka, on muuttuva tasangoksi. Mutta Jerusalem kohoaa korkealla, ja siellä asutaan niin kuin ennen. Kaupunki tulee ulottumaan Benjamininportilta entiselle Kulmaportille asti ja Hananelintornilta kuninkaan viininpuristamolle saakka." ( Sak 14)

Ja toisessa kohtaa:

19 Jerikon miehet sanoivat Elisalle: "Niin kuin sinä, herramme, itse voit huomata, tämä kaupunki sijaitsee hyvässä paikassa, mutta vesi on huonoa, ja siksi ihmiset ja karja kärsivät hedelmättömyydestä."
        20 Elisa sanoi silloin: "Tuokaa minulle uusi vati ja pankaa siihen suolaa." Vati tuotiin hänelle.
        21 Hän meni kaupungista lähteelle, josta seudun vedet saivat alkunsa, heitti suolan lähteeseen ja sanoi: "Näin sanoo Herra: 'Minä teen terveeksi tämän veden. Enää se ei tuota kuolemaa eikä hedelmättömyyttä.'"
        22 Ja kävi niin kuin Elisa sanoi. Vesi puhdistui, ja puhtaana se on pysynyt tähän päivään asti. (2. kun 2)

Näin helppoa se on Jumalalle muokata jo sitäkin, mitä on luotu.

Mutta ihmisten sielunelämää ei voi muokata pelastuvaksi ilman, että ihminen tähän pelastavaan uskoon ja Jumalan lapseuteen siten ensin itse suostuu.

>3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä.

Kaikkivaltias jumala, joka yhdellä sanalla pystyy luomaan tai tuhomaan kaiken, lähtee muka sotaan ihmisiä vastaan? Mitä ripulipaskaa sä meille syötät?

• Khih, mitenkäs nyt pääsikin näin käymään, ettei täällä ole yhtään kreationistia huutelemassa =)

• spällymälöö

Onko sata tuhatta niin suuri luku, ettei kreationisteilla sormet riitä laskemiseen?

• spällymälöö

Eikö kreationistinen tiede tunne ydinvoimaa?

• JC

Sen verran voinee luottaa ihmisen taitoihin, että ydinjätteet voidaan hyödyntää tai turvallisesti hävittää huomattavasti pikemmin kuin 100´000 vuoden kuluttua. Voisin arvioida, että se tapahtuu jo kuluvan vuosisadan aikana.

• spällymälöö

Kerrankin kretu on viisaampi kuin viherpiiperöt.

• JC:n todellisuudentajuisin puheenvuoro.

• Tuo viherpiiperöiden pelottelumantra "ydinjätettä pitää säilyttää satatuhatta vuotta" on suomalaisen energiakeskustelun suurimpia virheitä. Sen hokeminen on tuhlannut paljon aikaa ja rahaa. Anteeksi nyt jos olen vakavissani, mutta jotenkin on sellainen tunne, että jos ydinvoima kelpaa Ranskalle sen luulisi kelpaavan meillekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      26
      2558
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      143
      1931
    3. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      66
      1837
    4. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      35
      1463
    5. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      56
      1406
    6. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      77
      1259
    7. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      60
      1236
    8. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      117
      1184
    9. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      59
      1122
    10. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      1117
    Aihe