tai hänet leimataan hulluksi.
Eräs henkilö jäi työttömäksi pitkän, lomattoman työrupeaman jälkeen ja hän päätti pitää vähän "omaa lomaa" eli ei välittömästi töiden loputtua ilmoittautunutkaan työttömäksi työnhakijaksi TE-toimistoon.
Tästä työkkärin virkailija ilmeisesti teki johtopäätöksen, että henkilö on ollut mielisairas ja kirjasi henkilön tietoihin mt-diagnoosin.
Toinen virkailija poisti tämän merkinnän, kun asiakas hämmästyneenä alkoi kyselemään tautinsa perään. Ap. kirjailija ei ollut tavoitettavissa.
Tuskin kaikki työttömät älyävät käydä netissä katsomassa, mitä "tietoja" heistä on sinne merkattu.
Jollekin työkkärin virkailijalle on näköjään ylivoimainen ajatus, että joku voi haluta lomailla ilman heidän peräänkyttäämisiään, joten pitihän siitä keksiä joku raflaava tarina?
Ihminen ei saa pitää omaa lomaa
52
108
Vastaukset
- ommoolommoo
Voihan sitä olla ilmoittautumattakin sillä seurauksella, että ei nosta myöskään korvauksia tuolta ajalta.
- ap.
Nimenomaan. Eihän mitään korvauksia saakaan ennen, kuin on ilmoittautunut, mutta suuri on synti, jos ei ilmoittaudu HETI, vaan pitää lomaa.
Ei ollut tarkoituskaan nostella rahoja feikkityöttömänä vaan todellakin _pitää lomaa_. Sekään ei rangaistuksetta työkkärille käy, kuten nyt selvisi. - ommoolommoo
ap. kirjoitti:
Nimenomaan. Eihän mitään korvauksia saakaan ennen, kuin on ilmoittautunut, mutta suuri on synti, jos ei ilmoittaudu HETI, vaan pitää lomaa.
Ei ollut tarkoituskaan nostella rahoja feikkityöttömänä vaan todellakin _pitää lomaa_. Sekään ei rangaistuksetta työkkärille käy, kuten nyt selvisi.Anteeksi, en tiennyt, kun en eläissäni ole työkkärissä tarvinnut asioida.
- ?????
Työtön lomailee?
Korni ajatus.
Hieman outo on kommenttisi pääajatus, mielestäni.
Kuka muu, kuin lääkäri, voi diagnosoida?- L - L
Mitäs kornia työttömän lomailussa on?
Eikö se ole lomailua kun ei ilmoittaudu työttömäksi hakijaksi?
Jos on jo työkkärin listoilla niin ilmoittaa sinne aikavälin jolloin ei ole työmarkkinoiden käytettävissä.
Tässä vaihtoehdossa ilmoittaa kassaan saman.
Minulle oli lomailua sekin kun menin 3kk:si Espanjaan työnhakijaksi.
Eivät ahdistelleet eivätkä kyselleet. - ? ?
L - L kirjoitti:
Mitäs kornia työttömän lomailussa on?
Eikö se ole lomailua kun ei ilmoittaudu työttömäksi hakijaksi?
Jos on jo työkkärin listoilla niin ilmoittaa sinne aikavälin jolloin ei ole työmarkkinoiden käytettävissä.
Tässä vaihtoehdossa ilmoittaa kassaan saman.
Minulle oli lomailua sekin kun menin 3kk:si Espanjaan työnhakijaksi.
Eivät ahdistelleet eivätkä kyselleet.Moni tarvitsee palkkansa.
Harva lomailee ilmaiseksi, jos niin tarkoitat. - L - L
? ? kirjoitti:
Moni tarvitsee palkkansa.
Harva lomailee ilmaiseksi, jos niin tarkoitat.Olenko puhunut ilmaisesta lomailusta?
- oletko tietoinen?
Tästä aloituksesta näkee, kuinka kieroutuneesti ajattelevia tyyppejä yhteisunta on kasvattanut.
Työvoimatoimiston tehtävä on työllistää ihmisiä, että saisivat maksettua elantonsa työllään.- asas..
Niin ja mitä mahdoit tarkoittaa? Aloittajan kertoma työtön ei ollut tehnyt mitään väärin.
- pumprnikkeln
Mihinkäs se hänen lomansa sitten katosi, ottiko hän sen rahana? Karenssi tulee jos ei ilmoittaudu ajoissa. Taisi olla provo tämä tekstisi.
- asas..
Muutamien päivien karenssi tulee (5-7 arkipäivää?) ilmottautui milloin tahansa, ainakin ennenvanhaan.
- ap.
Mistään karenssista ei ole ollut kysymys eikä sellaista ole langetettu, mutta on se nyt kumma, jos työkkärin virkailijoille on annettu sellaiset määräykset, että ihminen on leimattava mielisairaaksi, jos ei ole virallisesti työtön eikä työssä.
Karenssia pahempi on mielestäni mielisairaan leima.
- . -- .
Aika omituinen ajatus, että kukaan muu, kuin valantehnyt lääkäri ihmisten terveyttä voi arvioida.
Naurattaa ajatus, että joku muu antaisi (mielen)terveydentilasta lausuntoja, jotka joku muu ottaisi tosissaan.
Saahan täällä tarinoida - L - L
Mahdotonta! "Henkilö ei ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi"!?
Mistä työkkäri osasi kiinnittää huomiota ko. henkilöön?
Joku mättää!- sss...
LL. ja mättää pahasti. Ei mitään loogista koko aloituksessa. Täyttä keksittyä puppua.
- seleväpää...
Sulla näyttää mättäävän lukutaito ja sen ymmärrys.
- L - L
seleväpää... kirjoitti:
Sulla näyttää mättäävän lukutaito ja sen ymmärrys.
Rautalankaa! Ei ilmoittautunut työkkäriin! Miten siellä kukaan tiesi ko. henkilön työttömyydestä?
Tietämättä ei pysty leimaamaan miksikään!
Selviskö seleväpäälle? - ap.
Kirjoitin, että "ei välittömästi töiden loputtua ilmoittautunutkaan työttömäksi työnhakijaksi TE-toimistoon", vaan teki sen vasta oltuaan useamman viikon omalla lomalla.
Tuossa oli lisäksi tilanne, jossa ta oli alustavasti lupaillut töiden jatkuvan jonkin ajan kuluttua, mutta häneltä jäi urakka saamatta. - Lukuohje
Kun henkilö sitten aikanaan kirjautui työttömäksi työnhakijaksi, häneltä kysyttiin koska hän on joutumassa tai joutunut työttömäksi, siinä yhteydessä tuo selvisi. Ja silloin tuo virkailija teki oman johtopäätöksensä koska työttömäksi joutumisen ja ilmoittautumisen välissä oli hänen mielestään selittämätöntä aikaa.
- selväpää....
L - L kirjoitti:
Rautalankaa! Ei ilmoittautunut työkkäriin! Miten siellä kukaan tiesi ko. henkilön työttömyydestä?
Tietämättä ei pysty leimaamaan miksikään!
Selviskö seleväpäälle?"eli ei välittömästi töiden loputtua ilmoittautunutkaan työttömäksi työnhakijaksi TE-toimistoon."
Mitä tämä lause tarkoittaa. Aivan niin, eli ilmoittautui myöhemmin, jolloin virkailija oli tehnyt "diagnoosinsa.
Selvisikö sinulle???? - selväpää...
Lukuohje kirjoitti:
Kun henkilö sitten aikanaan kirjautui työttömäksi työnhakijaksi, häneltä kysyttiin koska hän on joutumassa tai joutunut työttömäksi, siinä yhteydessä tuo selvisi. Ja silloin tuo virkailija teki oman johtopäätöksensä koska työttömäksi joutumisen ja ilmoittautumisen välissä oli hänen mielestään selittämätöntä aikaa.
Aivan, mutta yhelle pitää vääntää rautalangasta kun ei tajua.
- tellme.
selväpää.... kirjoitti:
"eli ei välittömästi töiden loputtua ilmoittautunutkaan työttömäksi työnhakijaksi TE-toimistoon."
Mitä tämä lause tarkoittaa. Aivan niin, eli ilmoittautui myöhemmin, jolloin virkailija oli tehnyt "diagnoosinsa.
Selvisikö sinulle????Saiko tuo dignosoija kuinka pian kenkää?
- ap.
Lukuohje kirjoitti:
Juuri niin eli Suomessa ei saa tuhlata omalla palkkatyöllään ansaitsemiaan rahoja ja pitää omaa lomaa.
Tuo lomahan meni niin, että henkilö ei halunnut olla töissä vaan lomalla, mutta sekään ei sitten työkkärin virkailijalle sopinut.
Esim. viime kesänä ei pitänyt lomaa lainkaan, koska töitä oli paljon. selväpää... kirjoitti:
Aivan, mutta yhelle pitää vääntää rautalangasta kun ei tajua.
Nooo, punttikuurin sijasta voisi ottaa joskus aivojumppaakin.
- ?
ap. kirjoitti:
Juuri niin eli Suomessa ei saa tuhlata omalla palkkatyöllään ansaitsemiaan rahoja ja pitää omaa lomaa.
Tuo lomahan meni niin, että henkilö ei halunnut olla töissä vaan lomalla, mutta sekään ei sitten työkkärin virkailijalle sopinut.
Esim. viime kesänä ei pitänyt lomaa lainkaan, koska töitä oli paljon.Entäs talvena?
- ap.
? kirjoitti:
Entäs talvena?
Lue tuosta alempaa.
- väärin meni
yohuuhkaja kirjoitti:
Minä luulin sinua sivistyneeksi.
- Jesssss
väärin meni kirjoitti:
Minä luulin sinua sivistyneeksi.
Osu ja uppos.
- ap.
tellme. kirjoitti:
Saiko tuo dignosoija kuinka pian kenkää?
Jos itselleni olisi tuo temppu tehty, niin olisin valittanut joka taholle. Nyt ei ole valitusta viety eteenpäin enkä kyllä tiedä, onko työkkärissä tällainen systeemi lainmukaisesti käytössä, että ihmisen elämä pitää aikatauluttaa jälkikäteen, vaikka sitten sillä mielisairaus -merkinnällä.
- L - L
Lukuohje kirjoitti:
Lisää rautalankaa kaivataan.
Mielikuvitellen, että aloituksen mukainen tilanne olisi olemassa niin mistä se työkkärin työntekijä tietäisi, kiinnostuisi tai välittäisi ilmoittautumista edeltävästä ajasta?
Välittämistäkään on mahdoton kuvitella!
Minulla sattuu olemaan useampaan otteeseen henkilökohtaista kokemusta muutaman paikkakunnan työkkärin toiminnasta.
Joutuvatkohan nekin hullun kirjoihin jotka eivät muista ajoissa uusia työnhakuaan?
Tai ne jotka keskeyttävät työnhaun Karibian risteilyn Ai-lisäviikon vuoksi?
Enpähän usko! - bessie*
yohuuhkaja kirjoitti:
Miksipä sitä erikseen ja vasiten pitäisi ottaa, yohuuhkaja?
Ensinnäkin niitä voi, ja pakosta harrastaakin, saman aikaisesti ja toisekseen, kaikenlainen liikunta pitää myös aivot vireänä.
Onhan se tietysti oman edun vastaista elellä ilman toimeentuloa, eikä kai kovin yleistä. Mutta voisi kuvitella että jos tässä lotossa voittaisi ja jättäisi työt, olisi jo aika lailla yksi ja sama viitsisikö sitä työkkäriin ilmoittautua...
- ap.
Ihminen tarvitsee joskus lomaa ja tuossa oli esim. työnantaja vaihtunut välissä niin, ettei ehtinyt pitää ollenkaan lomaa kahteen vuoteen. Itse asiassa, kun edellinen lomautti, niin sai heti uuden työn.
ap. kirjoitti:
Ihminen tarvitsee joskus lomaa ja tuossa oli esim. työnantaja vaihtunut välissä niin, ettei ehtinyt pitää ollenkaan lomaa kahteen vuoteen. Itse asiassa, kun edellinen lomautti, niin sai heti uuden työn.
Näinhän se usein pätkätöissä kyllä käy. Sanotaan irti ja lomat maksetaan rahana käteen, ja jos onni käy, saa heti uuden työn. Sitä voi sattua pitkäänkin.
- ovelaa.
yohuuhkaja kirjoitti:
Näinhän se usein pätkätöissä kyllä käy. Sanotaan irti ja lomat maksetaan rahana käteen, ja jos onni käy, saa heti uuden työn. Sitä voi sattua pitkäänkin.
Hitsi ja tienaa kahdesta paikasta, siis lyö rahoiksi.
ovelaa. kirjoitti:
Paitsi että niillä pätkätöillä joita työkkäristä jaetaan ei lyödä rahoiksi. Monihan joutuu tekemään kahta työtä saadakseen kokoon yhden elannon.
Suurjohtajat miljoonien optioineen ja erorahoineen ovat sitten sitä pätkätöiden eliittiä, rahaa tulee töppäsi tai ei.- ovelaa.
yohuuhkaja kirjoitti:
Paitsi että niillä pätkätöillä joita työkkäristä jaetaan ei lyödä rahoiksi. Monihan joutuu tekemään kahta työtä saadakseen kokoon yhden elannon.
Suurjohtajat miljoonien optioineen ja erorahoineen ovat sitten sitä pätkätöiden eliittiä, rahaa tulee töppäsi tai ei.No joo, se oli vitsi. Sen verran tiedä heidän tuloistaan, siis työllistämistuella palkattujen, ettei ne kummoisia ole, kun olen 30 vuotta palkannut heitä töihin ja työkkäri on ollut yksi yhteistyökumppani.
En muuten usko tuota aloituksessa olevaa juttua siitä diagnoosista, ihan höpönpöpöä. ovelaa. kirjoitti:
No joo, se oli vitsi. Sen verran tiedä heidän tuloistaan, siis työllistämistuella palkattujen, ettei ne kummoisia ole, kun olen 30 vuotta palkannut heitä töihin ja työkkäri on ollut yksi yhteistyökumppani.
En muuten usko tuota aloituksessa olevaa juttua siitä diagnoosista, ihan höpönpöpöä."ovelaa."
Aloitus on lasten provo.
Kummallista että aikuiset sortuvat vastaamaan tänlaiseen.
H.hunksz kirjoitti:
"ovelaa."
Aloitus on lasten provo.
Kummallista että aikuiset sortuvat vastaamaan tänlaiseen.
H.Olisithan siekin voinut poimia siitä asiaa ja keskustella siitä, eikä tuota mitä nytkin tässä toistelet...
yohuuhkaja kirjoitti:
Olisithan siekin voinut poimia siitä asiaa ja keskustella siitä, eikä tuota mitä nytkin tässä toistelet...
"yo-huuhkaja"
Miksipä en, mutta kun en asiaa löytänyt.
Ainakaan ikäisilleni.
H.- L - L
ap. kirjoitti:
Tuttu tilanne. Vaimoni hermostui työputkeeni ja ilmoitti minulle sen loppuvan.
Eivät auttaneet lasten kanssa lomailut eivätkä tyttöjen matkat.
Siis vaimoni tarvitsi lomaani. - L - L
ovelaa. kirjoitti:
Työsopparin purun jälkeinen vuosi parasta aikaa.
Perusteettomasta työsopparin purusta sain kipurahoja pikälle eteen päin ja kahden viikon kotona olon jälkeen kutsu p-amerikkalaisten laskentajärjestelmän rakentamiseen.
Vaikka kompensatiokillingit olivat tulevan vuoden palkkaa niin maksuajankohdasta johtuen vero meni purkuvuodelta jolta siltäkin sain täyden palkan ilman työvelvollisuutta etukäteen sovitut bonukset.
Verottaja riemuitsi!
- lukekaa raamattua
" joka toista sanoo hulluksi ON ITSE HULLU "
tämä on raamatussa sanottu ja se on tosi,
ei ihminen ole hullu jos tarvitsee lomaa,
on typeriä ihmisiä jotka ongelmien ilmestyessä elämään leimataan hulluksi,
ihminen joka hakee ongelmiin apua on harvinaisen älykäs, ei ihminen yksin kaikista ongelmista voi selvitä,- .
Mitä terveydentilan määrittäjiä työvoimaviranomaiset ovat?
Eivät yhtään mitään.
- kilpailu on kovaa
ihminen tarvitsee aina toisia ihmisiä, yksin on paha olla, toisilta ihmisiltä saa lämpöä ymmärrystä,
joskus negatiivitä palautetta mutta siitä pitää ottaa vaan opikseen,
ei ihminen hullu ole jos tavitsee lomaa,
nyky yhteiskunnata usein puuttu empatia sympatia, mikä on suuri vahinko ihmiskunnan kannalta katsottuna, - ap.
Nyt, kun kävi ilmoittautumassa työkkäriin ja alkoi etsimään aktiivisesti töitä, niin heti sai kutsun pariin työhaastatteluun ja nyt on jo työpaikka.
Työkkäristä ei siis ollut muuta kuin vahinkoa, joten olisi kannattanut jättää väliin koko laitos.
Sitä en tiedä, jäikö mielisairaus-merkintä pysyvästi työkkärin tiedostoihin. Asiakkaan näkyviltä ne kyllä poistettiin, kun asiakas ymmärsi vaatia.
Kas, kun eivät työnantajille laittaneet tuollaista infoa. Hullut.- ,.--.,
Minä en yhtään ymmärrä, miksi jostakin moisia lausuntoja annettaisiin työvoimatoimistossa?
Lääkärihän on sitä varten keksitty.
Tuntuu uskomattomalta.
Jotenkin kyllä ihmetyttää minuakin moinen.
Eihän missään laissa sanota että jos et ole töissä on pakko olla työvoimatoimiston kirjoilla.
Jos rahaa piisaa niin mikäs se on oleskellessa.
Mukavampi etsiä niitä töitä itsekseen.
Ei mulle työkkäri koskaan mitään työtä tarjonnut silloinkaan kun tein pätkätöitä.
Ja kun tällä ilmottauduin työvoimatoimistoon niin virkailija katsoi mun historian ja antoi seuraavan ajan sanoen samalla.
"Näen että olet itse hakenut työsi tähänkin asti joten tämä aika on luultavasti ihan turha.
Tämän paikan missä nyt olen seisemättä vuotta löysin myös itse.- vaikeeta on
tulisilla kirjoitti:
Siis täällä ilmoittauduin tyvoimatoimistoon........
Siis työvoimatoimistoon, eikö niin.
vaikeeta on kirjoitti:
Siis työvoimatoimistoon, eikö niin.
Emmää vielä mutta kuka tietää tässä maailmassa kuinka kauan on näin.
Jos mentävä on niin sitten menen.
- yks pummi
Runsas 4 vuotta olen ollut työkkärin listoilla ja täyttä potaskaa sieltä kerrotaan.
Onneksi osaan itse lukea, mitä armas valtiovalta on laissaan määrännyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2932519Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä472481- 1221686
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461360- 1181350
Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301215PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1421183- 741059
- 661027
- 701000