Srpski film

asdfghj2222

Serbian film oli aika järkyttävä kokemus. En suosittele Serbian filmiä kenellekään kauhun ystävälle. Se on näkemys nykymaailman tilasta. Tämän elokuvan kohdalla voisi jo alkaa puhua elokuvasensuurista ja siitä voiko elokuvassa todella näyttää kaiken. Serbian filissä todella mennään jo liian pitkälle. Itse vastustan elokuvasensuuria mutta Serbian filmin kohdalla olen sensuurin kannalla. Tätäkö ihmiset haluavat sitten katsoa? Äärimmäistä ja silmitöntä väkivaltaa (ei kohdistu pelkästään Serbian filmiin) ja Serbian filmin loppupuoli pisti todella sanattomaksi. Elokuvassa on kaikki kuvottavat elementit, nekrofiliaa, pedofiliaa, raiskaamista, ultraväkivaltaista tappamista, snuff-elokuvien tekemistä. Serbian film ei ollut viihdyttävä jollainen fiktiivinen elokuva pitäisi olla, vaan kuvottava katsomiskokemus joka pisti taas pohtimaan ihmismielen järkyttävyyttä.
Elokuvan nähtyään jokainen voi huokaista helpotuksesta että kyseessä oli vain elokuva, mutta oliko sittenkään.

4

1206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun on kyllä tähän kommentoitava sen verran että itse pidän Serbian filmiä oikeastaan aika mielettömänä tekeleenä.

      Leffahan on oikeastaan äärettömän taidokkaasti tehty.
      Tunnelma on saatu pysymään aika synkeänä alku sekunneista lähtien, näyttelijät ovat vakuuttavia rooleissaan, erikoistehosteet huorien päitten silpomisesta vauvan tökkimiseen asti onnistuneita.

      Ja nykysin että löytyy edes elokuva joka puhuttelee ja kuohuttaa ihmisiä noinkin rankalla kädellä!se on miusta hatun noston paikka!
      mielestäsi elokuva pitäisi sensuroida?
      mutta tiedostat kuitenkin että kyseessä on vain elokuva,filmi,fiktio.

      entäs sitten nämä oikeassa elämässä tapahtuvat pappien pikkulasten raiskaamiset ja kouluampumiset?nekö eivät ole niin pahoja kun niitä ei tarvitse katsoa eikä niitä ole kukaan kuvannut?

      nykymaailma on julma,eikä Srdjan Spasojevic ole kaunistellut sitä vertaiskuvallisesti yhtään.
      mie veikkaan että sielä on venäjällä ja serbiassa meininki tuommosta,sieltähän se inspiraatio on tullutkin.

      aika rankalla kädellä tätä leffaa haukutaan ainoastaan kohtausten takia.
      toivoisin kuitenkin että ihmiset osaisivat katsoa sen elokuvana eikä minään telotusnauhotuksena.

    • Srpski film

      nonjonna: Olet ilmeisemmin lukenut elitistin arvostelun, hiemoa! Ja kuinka useasti olet käynyt Venäjällä tai Serbiassa? Kyseenalaistan mielenterveytesi. Nähtyäni Serbian filmin, olen aloittajan kanssa samaa mieltä: kaikkea ei tulisi näyttää viihteenä (eikös Serbian film ole tarkoitettu viihteeksi?) Jos tämä leffa oli sinun mielestäsi hyvää viihdettä... otan osaa.

    • en itseasiassa ole lukenut elitistin arvosteluja, osaksi johtunee varmaan siitä että arvostelen ihan itse katsomani elokuvat :)
      Ei ole tullut käytyä venäjällä eikä serbiassa mutta ohjaajan haastatteluja lukeneena pystyy kyllä saamaan jonkin asteisen käsityksen siitä mimmosta touhu kyseisissä maissa voi olla karuimmillaan :)
      Sinä voit kyseenalaistaa mielenterveyteni enkä rupea sen tilaa sinulle selventämään, itse koen olevani täysin tervejärkinen tervejärkisessä ammatissa.

      En kutsuisi elokuvaa hyväksi viihteeksi, jos yhtään luit aikaisempaa kommenttiani niin kiinnitin huomiota toteutukseen, tunnelman luomiseen ja näyttelijöihin, jos serbian filmi olisi mielenvikaisten tekemä ja näyttelemä niin julkaistaisiinkohan sitä nyt ihan oikeasti?

      Itseäni ärsyttää ihmisissä tuommonen raa`asti sanottuna "tekopyhyys" kauhea bolemiikki jostain rujommasta elokuvasta (samanlaisia elokuvia tulee esimerkiksi japanista solkenaan)
      Miksi ylipäätänsä edes katsoitte sen?
      Ilmeisesti kiinnosti kuitenkin että kuinka rujo se oli?
      En usko että olisi jäänyt epäselväksi semmonen asia että elokuva on rankemman puoleinen kauhupätkä.

    • Anonyymi

      Umetnošt!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe