Oisitte miettineet enneku ostitte!

N. Amunen

Te jotka ostitte aikoinaan Daewoon, niin oisitte miettineet tarkemmin kuka on Daewoon omistaja. Ei olisi pitänyt olla liian vaikeaa, kun Daewootahan sanottiin GM Daewooksi. Eli omistajahan on General motors elikkä tämä GM. Kun merkki vaihtuu Chevorletiksi, niin koetappahan nyt siitä vähän huumoria sitten repiä. Itselläni oli 2000-luvun alussa eräs tietty uusi auto muutaman vuoden. Merkkiä en nyt kerro, mutta tässä luki jokaisen osan taustapuolella GM. Tämä auto ei siis tosiaankaan ollut mikään kestävä. Paljon meni osia vaihtoon ja jokaisen osan taustapuolella luki GM. Sen koommin en ole sitten autoihin kajonnut, jonka osissa lukee GM.

7

2241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki tietää sen

      . se on semmoinen rimpula....

    • -ah-

      Miten tämä merkin vaihtuminen haittaa Daewoon omistajia? Kaikki palvelut säilyvät ennallaan (huolto jne.). Samoja Koreassa valmistettuja autoja tullaan edelleen myymään kaupoissa, keulassa vain eri merkki. Käytännössä mikään ei oikeastaan muutu. Merkin vaihtuminen ei siis mitenkään haittaa minun elämääni.

      Pääasia että kaara toimii hyvin. Itsellä varsin tuore Nubira ja ei mitään valittamista. Enkä edes valinnut Daewoota hinnan perusteella (niin kuin monet luulevat) vaan ominaisuuksien vuoksi. Samalla hinnalla olisi saanut monia muitakin hyviä autoja mutta eivät mielestäni olleet yhtä hyviä. Kokeilemassa käytiin mm. Focusta, Almeraa, Corollaa, Civiciä ja 307:kaa. Nubira miellytti kuitenkin eniten. Hinnaltaan kaikki olivat suunnilleen yhtä kalliita (tai halpoja).

      • Mara

        Just noin, joo. Mulla on nyt kuukauden ikäinen 1,8 Lacetti automaatilla ja peli on toiminut oikein hyvin.


      • Oho!
        Mara kirjoitti:

        Just noin, joo. Mulla on nyt kuukauden ikäinen 1,8 Lacetti automaatilla ja peli on toiminut oikein hyvin.

        Kertooko tuo auton laadusta jotain, kun mainostetaan sen toimivan vielä kuukauden (!) käytön jälkeenkin. Muutenkin silloin tällöin pistää silmään kun autonsa (merkillä ei juurikaan väliä) uutena hankkineet ovat tyytyväisiä jos parinkymmenentuhannen ajokilometrin jälkeen ei "mitään suurempaa" remppaa ole tarvinnut tehdä. Luulisi jollain 20-30
        000 ecun sijoituksella saavan kuitenkin 3-4 vuodeksi huolettomia ajokilometrejä. Vai?


      • Daewoon
        Oho! kirjoitti:

        Kertooko tuo auton laadusta jotain, kun mainostetaan sen toimivan vielä kuukauden (!) käytön jälkeenkin. Muutenkin silloin tällöin pistää silmään kun autonsa (merkillä ei juurikaan väliä) uutena hankkineet ovat tyytyväisiä jos parinkymmenentuhannen ajokilometrin jälkeen ei "mitään suurempaa" remppaa ole tarvinnut tehdä. Luulisi jollain 20-30
        000 ecun sijoituksella saavan kuitenkin 3-4 vuodeksi huolettomia ajokilometrejä. Vai?

        Aika paljon tälläkin sivustolla (=muiden automerkkien sivut) on kommentoitu sitä että uusilla autoilla ja -merkeillä on ilmennyt kaikenlaisia ongelmia jo ostohetkestä asti, jotka on korjattu takuutyönä.

        Yleensä sellaiset takuuviat ilmenevät juuri tuon 20-30.000 km kuluessa. Joten jos joku täällä kertoo että ongelmia ei ole ollut niin se kai yksinkertaisesti tarkoittaa että työ muuta aikaa ei ole hukkantunut auton huollon ja korjauksien odottelemiseen yms, vaan auto on vastannut odotuksia.

        Koska Daewoo on Suomessa vielä uusi ja suhteellisen tuntematon (ei tosin kauaa) merkki niin minua ainakin kiinnostavat muiden Daewoon ostajien kommentit liittyen kokemuksiin ja mahdollisiin ongelmiin.

        Itse ostin Lacetti 1,6:n kesäkuun puolivälissä ja oli kuulemma ensimmäisiä Suomessa asiakkaalle toimitettuja. Olen nyt ajanut sillä hieman yli 3.000 km eikä ongelmia ole ollut, mutta jos niitä ilmenee niin kerron niistä täällä.


    • Daewoot

      elikkäs tulevat Chevyt kasataan Koreassa, eikä esim. Jenkeissä, joten ne ovat taatusti kestävämpiä kuin GM:n aiemmat tuotteet. Eikä se laatu siitä kärsi, jos keulan merkki vaihtuu. Vai luuletko, että Toyota jättää tielle, jos taakse länttästään mallimerkintä vaikkapa Samarasta?

      • hyvä ja

        aivan oikea vertaus.Niin sitä pitää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe