4.ErVk

Vap.eht. titari

Olin vapaaehtoisenav.1974 neljännessä erillisessä viestikomppaniassa aluksi Hämeenlinnassa josta komppania muutti Keuruulle v.1975, 5.ErVk:n yhteyteen. Palveluksemme jälkeen näistä yhdistettiin Viestirykmentti jossa puhelinmiehiä oli valtaosa.
Historian valossa näyttäisi siltä ettei monikaan enää tunne 4.ErVk:a, ainakin Wikipediassa se tuntuu olevan "haamukomppania". Meitä vanhoja radiojermuja on kuitenkin vielä olemassa, onko kenelläkään meistä enää tietoa?
Keski-ikämme on kait siinä 58v.

26

4449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UudJP 1 JK
    • shawdo

      Neljäs eristetty vitutuskomppania Hämeenlinnassa.

    • Titityyytyyy

      Aijaa....

    • Ile-68

      No on, itse olin ikäluokkaa -68.

      • IPu.......n

        Tervehdys! Ollaan varmaankin tuttuja!
        Olin 4.ErvKssa 68/69 radiomies/ sattumakorppi


    • henrik ijäs72

      unohtaisin parikaapelit ja omat armeijak'nnykät.

    • henrik ijös72

      nollakelin sukset toimii tai ei toimi

      • henrik ijäs72

        vihollinen katkaisee kaapelin niin ei toimi
        13.90e


    • Ahne

      Astuin palvelukseen Keuruulle helmikuussa 1976, ensin 5ErVk:n puolelle ja parin päivän päästä 4ErVk:n peltioven toiselle puolelle. 4. ja 5. Vk yhdistettiin Keski-Suomen Viestipataljoonaksi toukokuussa 1976, Suoritin II luokan sähköttäjän paperin keväällä ja sitten I lk syksyllä. Vapauduin palveluksesta tammikuussa 1977. Nythän Keuruulta ovat lähteneet pioneeritkin, viesti lähti Riiihimäelle jo ajat sitten.

      • Anonyymi

        Sama saapumiserä, sama komppania. I lk titari ja erikoiskoulutus as 418:lle. Se oli se ison gazin alustalla oleva peltikoppi, jossa oli sisällä radiot, teleksit sun muut härpäkkeet 😃


    • Ihaa

      Ob'la'dii ob'la'daa...

      Keuruun kuninkaallein viides viestikomppania, saapumiserä II/1971. Ja nyt pistetään kuniinkaalliset kassut nurin... :-(

      • Anonyymi

        Ob'la'dii, taidettiin olla samaan aikaan Vitosessa, II/71 kuulostaa ihan tutulta ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ob'la'dii, taidettiin olla samaan aikaan Vitosessa, II/71 kuulostaa ihan tutulta ;-)

        Saapumiserän pomona oli ltn Korkala. Jämpti mutta myös reilu mies.


    • Arzioka

      Moikka olin 4Er Vk:ssa 2/ joskus 70 luvun alussa . Radiojoukkueessa tulin nk: titariksi. Eli 11 kk palvelusaika.

      • Anonyymi

        Kaikki ervk ssa palveli 11 kk


    • Titari.Kanssa

      Jännä juttu mutta itselle 2.ErVk:n, Huvikummun ja 3.ErVk:n III/76 alkaen käyneenä tuo 4. ja 5. ErVk oli ihan uusi asia.

    • Minkkijärvisiä

      Olin tuolla "veltto nelosessa" niin sitä kutsuttiin, helmikuusta 1973 tammikuuhun 1974 ja alik siviiliin

      • Anonyymi

        Oltiin varmaan samassa tuvassa kun kotiuduttiin. Melko oli silloin kapteenina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oltiin varmaan samassa tuvassa kun kotiuduttiin. Melko oli silloin kapteenina.

        Olitko 2 kerroksessa. Minä olin 3 Hokkasen kaverina


    • Anonyymi

      Eihän 4. ErVk todellakaan mihinkään unohdu! nimim. 1968-69 Suomenkasarmilla Turuntiellä.

    • Anonyymi

      Linnan kasarmissa on nyt museo militaria. Sen oven vieressä on metallitaulu, jossa sanotaan, että 2.Ervk ja 4.Ervk olivat kyseisessä rakennuksessa. Minun tietääkseni ne olivat todellisuudessa Suomen kasarmissa. Kun 2.Ervk poistettiin v. 1961, sen tilalle tuli 4.Ervk.

    • Anonyymi

      Olin 4. Ervk:ssa 1973-74. Siellä oli yliluutnantti Juutilainen, joka lienee ollut erittäin kuuluisaa sotilassukua. Erästä toista Juutilaista kutsuttiin Marokon kauhuksi, joka taisi olla neljän sodan veteraani.

      • Anonyymi

        Eikös tämä yliluti kuollut autokolarissa 1973


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tämä yliluti kuollut autokolarissa 1973

        Taisi olla yliluutnantti Timo Ylitalo, eli Tyyneyrjö


      • Anonyymi

        Joka aamu jouduttiin ilmoittautumaan juutilaiselle päivän askareita suunniteltiin.


    • Anonyymi

      Olin samaan aikaan itsekin titarina ko komppaniassa. Siirryimme Keuruulla reserviin 9.5.1975

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe