15v ja raskaana

tropicalpower

Sain viime viikolla tietää raskaustestin perusteella että olen raskaana. En tiedä mikä viime kerrassani meni vikaan, sillä kun kerroin isälle asiasta, hän näytti suuttuvan siitä ja häipyi. Hän on katkaissut kaikki siteet minuun. Äidilleni kerroin eilen ja hän uhkasi heittää minut pihalle jos en tee aborttia. Minä olin vahinkovauva ja hän ei ole ikinä välittänyt minusta tuon taivaallista, ja isäni kuoli syöpään viime vuonna. Kaverini ottivat raskauden onneksi ihan hyvin, en usko kyllä että he sisäistivät sitä kunnolla.

Noniin, eli tilannetarkastus : Isä on kadoksissa, äiti vihaa lapsia ja olen vasta teini

Abortti on murha, enkä mielelläni sitä tekisi. Olen aina tykännyt lapsista ja he minusta. Sen puoleen ei ole mitään ongelmaa. Mutta en päässyt edes kesätöihin, rahaa on säästössä 300 euroa, järkkäriin OLIN säästämässä. En tiedä paljon mitään paljon lapsen hoitamisesta, olen hoitanut vaan paria siskoni lasta silloin tällöin.

VINKKEJÄ ? tarviin oikeesti apua.

7

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mievaan

      Sinuna tekisin abortin, olet aivan liian nuori saamaan lapsia. Mutta sinun täytyy kuunnella sydäntäsi.

      Onko tämä jokin trolli, kun ensin sanot, että "kun kerroin isälle asiasta, hän näytti suuttuvan siitä ja häipyi" ja sitten sanot "ja isäni kuoli syöpään viime vuonna"???

      • jkhjkhhhjhjkh

        Eiköhän se tarkoittanut lapsen isää, joka häippäs ja oma isä kuoli.


    • Kokemusta on..

      mievaan, hän tarkoitti häipyneellä isällä lapsensa isää, ei omaansa. Ja hänen oma isänsä kuoli viime vuonna.

      Sinulla on nyt iso päätös tehtävänä. Mihin päätökseen päädytkin, valinta ei tule olemaan helppo. Lapsessa on iso vastuu.
      Muista, että on kolmaskin vaihtoehto kuin abortti tai lapsen pitäminen, nimittäin adoptio.
      Tee kuitenkin niin, kuin sinusta tuntuu oikealta tehdä. Älä anna kenenkään painostaa sinua tekemään jotain, mitä et halua.

      Voimia.

    • liloeijgjjjfl

      Mulla on kokemusta koska oon ittekki raskaana ja en aio tehä aborttia taino mul on jo ihan loppu vaiheilla mutta mun poikaystävä otti sen ihan hyvästä ja lupas olla aina mun tukena

    • tropicalpower

      Juu, tarkoitin tuolla isällä lapsen isää. Miksi minun oma isäni häipyisi jonnekkin ?

      Äiti painostaa minua edelleen tuohon aborttiin, ja olen alkanut olemaan vähän sen puolella. Tässä on onneksi vielä aikaa päättää, ei kauaa kylläkään. Kiitos ihmiset vastauksistanne :) luulen että päädyn aborttiin, mutta aina mieli voi muuttua ;/

      • Aiempi kirjoittelija

        Kuten jo aiemmin sanoin, älä anna kenenkään painostaa sinua tekemään päätöstä. Jos abortti tuntuu SINUSTA oikealta vaihtoehdolta, niin sitten se on sinulle tilanteessasi oikea vaihtoehto. Älä tee aborttia äitisi tai kenenkään muun painostuksen vuoksi.
        Ajatteleppa, jos esimerkiksi et saakkaan enää abortin takia lapsia tulevaisuudessa. Kyllä sitten kaduttaa, jos olet äitisi painostuksen vuoksi abortoinut lapsesi, vaikket itse olisi halunnut. Siksi sinun pitää nyt oikeasti miettiä, tuntuuko se itsellesi oikealta vaihtoehdolta.


    • alalla-

      "Ajatteleppa, jos esimerkiksi et saakkaan enää abortin takia lapsia tulevaisuudessa." Miksi ei saisi? Keskeytys ei vaikuta seuraaviin mahdollisiin raskauksiin tahi ylipäätään raskautumiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe