Sain viime viikolla tietää raskaustestin perusteella että olen raskaana. En tiedä mikä viime kerrassani meni vikaan, sillä kun kerroin isälle asiasta, hän näytti suuttuvan siitä ja häipyi. Hän on katkaissut kaikki siteet minuun. Äidilleni kerroin eilen ja hän uhkasi heittää minut pihalle jos en tee aborttia. Minä olin vahinkovauva ja hän ei ole ikinä välittänyt minusta tuon taivaallista, ja isäni kuoli syöpään viime vuonna. Kaverini ottivat raskauden onneksi ihan hyvin, en usko kyllä että he sisäistivät sitä kunnolla.
Noniin, eli tilannetarkastus : Isä on kadoksissa, äiti vihaa lapsia ja olen vasta teini
Abortti on murha, enkä mielelläni sitä tekisi. Olen aina tykännyt lapsista ja he minusta. Sen puoleen ei ole mitään ongelmaa. Mutta en päässyt edes kesätöihin, rahaa on säästössä 300 euroa, järkkäriin OLIN säästämässä. En tiedä paljon mitään paljon lapsen hoitamisesta, olen hoitanut vaan paria siskoni lasta silloin tällöin.
VINKKEJÄ ? tarviin oikeesti apua.
15v ja raskaana
7
225
Vastaukset
- mievaan
Sinuna tekisin abortin, olet aivan liian nuori saamaan lapsia. Mutta sinun täytyy kuunnella sydäntäsi.
Onko tämä jokin trolli, kun ensin sanot, että "kun kerroin isälle asiasta, hän näytti suuttuvan siitä ja häipyi" ja sitten sanot "ja isäni kuoli syöpään viime vuonna"???- jkhjkhhhjhjkh
Eiköhän se tarkoittanut lapsen isää, joka häippäs ja oma isä kuoli.
- Kokemusta on..
mievaan, hän tarkoitti häipyneellä isällä lapsensa isää, ei omaansa. Ja hänen oma isänsä kuoli viime vuonna.
Sinulla on nyt iso päätös tehtävänä. Mihin päätökseen päädytkin, valinta ei tule olemaan helppo. Lapsessa on iso vastuu.
Muista, että on kolmaskin vaihtoehto kuin abortti tai lapsen pitäminen, nimittäin adoptio.
Tee kuitenkin niin, kuin sinusta tuntuu oikealta tehdä. Älä anna kenenkään painostaa sinua tekemään jotain, mitä et halua.
Voimia. - liloeijgjjjfl
Mulla on kokemusta koska oon ittekki raskaana ja en aio tehä aborttia taino mul on jo ihan loppu vaiheilla mutta mun poikaystävä otti sen ihan hyvästä ja lupas olla aina mun tukena
- tropicalpower
Juu, tarkoitin tuolla isällä lapsen isää. Miksi minun oma isäni häipyisi jonnekkin ?
Äiti painostaa minua edelleen tuohon aborttiin, ja olen alkanut olemaan vähän sen puolella. Tässä on onneksi vielä aikaa päättää, ei kauaa kylläkään. Kiitos ihmiset vastauksistanne :) luulen että päädyn aborttiin, mutta aina mieli voi muuttua ;/- Aiempi kirjoittelija
Kuten jo aiemmin sanoin, älä anna kenenkään painostaa sinua tekemään päätöstä. Jos abortti tuntuu SINUSTA oikealta vaihtoehdolta, niin sitten se on sinulle tilanteessasi oikea vaihtoehto. Älä tee aborttia äitisi tai kenenkään muun painostuksen vuoksi.
Ajatteleppa, jos esimerkiksi et saakkaan enää abortin takia lapsia tulevaisuudessa. Kyllä sitten kaduttaa, jos olet äitisi painostuksen vuoksi abortoinut lapsesi, vaikket itse olisi halunnut. Siksi sinun pitää nyt oikeasti miettiä, tuntuuko se itsellesi oikealta vaihtoehdolta.
- alalla-
"Ajatteleppa, jos esimerkiksi et saakkaan enää abortin takia lapsia tulevaisuudessa." Miksi ei saisi? Keskeytys ei vaikuta seuraaviin mahdollisiin raskauksiin tahi ylipäätään raskautumiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150