Jos tyttärenne kertoisi olevansa raskaana..

kuhan vaan kiinnosta

..tai jos pojastanne olisi tulossa isä, mitä tekisitte/ajattelisitte ?

16

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs äiti'

      "nyt meni nuoren ihmisen elämä pilalle liian aikaisin"..
      ja abortista kyllä keskusteltaisiin ja vastaisuuden varalle ehkäisystä.

      ei tuollaisesta uutisesta voi tulla iloiseksi kun alaikäinen kertoo tulevansa vanhemmaksi..

      ja nousisi esille myös sellainen "pikkuseikka" että minä en teiniperhettä ala elättämään kattoni alla, joten hankkikoon pikkuperhe oman(vuokra) asunnon ENNEN lapsen syntymää. voivat alkaa siinä omassa asunnonssaan harjoittelemaan laskujen maksua, vastuunottoa ja asioista huolehtimista täysin itsenäisesti..

      kuulostaa ehkä tylyltä, mutta niin ne aikuiset vanhemmatkin tekee. huolehtivat perheen taloudesta, laskuista, vuokrasta jne.
      turha odottaa että minä alkaisin pikkuperheen tarpeita maksamaan. niin makaa kuin petaa.

    • 16+6

      aika karua tekstiä.. sääliksi käy sun lapsias

      • eräs äiti*

        periaatteenani on sellainen asia, että omien tekojen seuraamuksesta kannetaan myös se vastuu. tuntuu että nykyään lapsia kasvatetaan pumpulissa eikä laiteta vastuuseen yhtään mistään. ja seuraukset tällaisesta "pumpulikasvatuksesta" näkee katukuvassa;
        -nuoret ja lapset huutelevat mitä sattuu ihmisille
        - vanhempia ei kunnioiteta
        - nuoret käyttävät yhä enempi alkoholia ja muita huumausaineita
        - yleisesti ottaen huono käytös

        itse olen syntynyt köyhään perheeseen ja kyllä muistan sen kun äiti sanoi että aina ei saa mitä haluaa, ja sellainen kasvattaa luonnetta, samaten se että pitää oppia jakamaan ja kunnioittaa vanhempiaan ja kodin sääntöjä.
        äidistäni tuli neljän lapsen yksinhuoltaja isäni kuoltua ja voin sanoa että silloin ei ollut helppoa kun kaikessa piti säästää, mutta silti perheessämme oli keskinäistä kunnioitusta ja rakkautta.
        nykyään lapset ymmärtävät että rakkautta on se että vanhemmat ostavat kaiken mitä lapsi sormellaan osoittaa, ja jos ei osteta niin lapsi haistattelee ja vanhemmat eivät edes viitsi pistää lastaan kuriin..asenteena evvk.

        kyllä se on jo mielestäni huolestuttavaa, että aletaan perustamaan perhettä yläasteikäisenä...jotain on siinä vaiheessa mennyt kasvatuksessa pilalle, ja tuskin kukaan vanhempi nauttii/on ylpeä ala-ikäisen lapsensa raskaudesta.


    • 1+1+3

      Olisin varmasti hirveän onnellinen tulevasta lapsesta, koska tyttäreni on jo 23-vuotias ja hänellä on AMK-koulutus, työpaikka ja fiksun oloinen mies.

      Onneksi tämä on fiktiota, koska toivon, että tyttäreni ostaa oman ensiasunnon, ennenkuin aloittaa perheen perustamisen. Tällä hetkellä hän asuu yhä opiskelijakolmiossa vuokralla. Tosin asunto on kyllä tilava ja kaupungin keskustassa.

      Tuollaisella kaavalla on oma elämä soljunut, ja olen sen lapsien kasvatuksen kannalta erittäin hyväksi ja turvalliseksi todennut.

      • .

        23 vuotias ei ole enää teini-ikäinen, vähän OT, mutta palstan nimi on......


      • 1+1+3
        . kirjoitti:

        23 vuotias ei ole enää teini-ikäinen, vähän OT, mutta palstan nimi on......

        Mitäs väliä palstalla on , kun avaaja kysyy:

        Jos tyttärenne kertoisi olevansa raskaana ..tai jos pojastanne olisi tulossa isä, mitä tekisitte/ajattelisitte ? :D

        Oletko aina yhtä tosikko?


      • Miksi?

        Mikähän oletusarvo on, että lapsen elämä on onnellisempaa ku on OMA asunto? Me ollaan asuttu vuokralla aina ja voin hyvin olla kotona sen 3 vuotta lapsen kanssa, kun taas muutama ystäväni, joilla on omat asunnot, joutuvat pistämään lapset hoitoon jo 1v ikäisenä.. Kun pitää molempien saada suurta palkkaa, jotta saa lainan maksettua..

        Meillä riittää hyvin miehen palkka mun tuet :) Ollaan tyytyväisiä, sillä meillä on varaa kaikkeen mitä halutaan ja vähän jää ylimääräistäkin.. Jos olisi oma asunto, niin pakko ois vaan lapsen mennä tarhaan.. Ja joo, oli OT minunkin viesti, sillä en ole enää teini vaan olin jo yli 20 kun sain lapsen..


    • jyjyjy

      Nuorin tyttäreni on 15 vuotias, ja jos hän joku päivä pamauttaisi tuollaisen uutisen pihalle, niin kestäisi varmaan pari päivää että sisäistää sen. Tukisin häntä, mutta maksumieheksi en alkaisi. Tottakai alkuun auttaisin, mutta enintään kuukauden päästä pitää jo pärjätä omillaan omassa kämpässä. Onneksi tyttäreni on aina ollut itsenäinen tyttö ja ottanut vastuun teoistaan.

    • kukin tyylillään

      Riippuu iästä..15 vai 17,millaiseen elämäntilanteeseen muuten tuo raskaus tulisi. Päätöksen tekee kuitenkin loppupeleissä nuori itse mutta oma mielipide olisi varmaan se että tukisin mitä ikinä päättäisikään,abortti vai lapsen pitäminen.

      Kyllä ostaisin mielelläni kaikenlaista tulevalle pikkuiselle mutta itse saisivat leipänsä pöytään hankkia ja lapsensa kasvattaa.

      Toivon että lapseni pitää ehkäisystä huolta eikä tuollaista tilannetta tule!

    • Miesope

      Useat teiniäidit näyttävät olevan itsekin teiniäitien lapsia. Tämä onkin nykypäivän suuri ongelma: monenlaiset ongelmat "periytyvät".

      Useimmiten teiniäitiyteen ajaudutaan ongelmien kautta. Tasapainoinen ja hyvinvoiva nuori alaikäinen tyttö ei haaveile vanhemmuudesta alaikäisenä vaan käsittää ajatuksen hölmöyden. Eri juttu ovat tapaukset, jotka ovat jo omissa kodeissaan tottuneet siihen, että yhteiskunta maksaa viulut.

      Jos oma tyttäreni tulisi alaikäisenä raskaaksi, olisin järkuttynyt. Vakava itsetutkiskelu olisi aiheellista.

    • Ensimmäinen ajatus varmaan olisi, että voi jumalauta.

    • 1+1+3

      Jos 18-v tyttäreni kertoisi olevansa raskaana, ajattelisin, että olen todella epäonnistunut vanhempana.

    • elämä on arvoitus

      Kerron nyt sen lapsen silmistä asiaa, olen siis 18 vuotias ja raskaana. Kerroin asiasta suoraan äidilleni. En hetkeäkään miettinyt aborttia, minusta se ei ole oikein ( minun oma mielipiteeni, ja asia ei todellakaan ollut suunniteltu, minulla pettivät pillerit (eivät nekään kaikille sovi). Äitini sanoi että olisi halunnut asian tapahtuvan myöhemmin, mutta jos minä olen onnellinen niin hän on. Mutta minun tulee kasvattaa lapsi yksin, enkä voi sysätä lasta vanhemmille jos en enää jaksakkaan, ja itse olen aivan samaa mieltä.
      Ja tähän vielä ilmoitan, meillä ei koskaan olla asuttu kelan tai muilla tuilla.

    • järetöntä

      "Useimmiten teiniäitiyteen ajaudutaan ongelmien kautta. Tasapainoinen ja hyvinvoiva nuori alaikäinen tyttö ei haaveile vanhemmuudesta alaikäisenä vaan käsittää ajatuksen hölmöyden. Eri juttu ovat tapaukset, jotka ovat jo omissa kodeissaan tottuneet siihen, että yhteiskunta maksaa viulut."

      Ja höpsistä! Monilla teinitytöillä on vauvakuumetta jossakin vaiheessa, vaikka perhe olisi kuinka tasapainoinen ja tyttö hyvinvoiva. Jotkut tajuavat mahdottomuuden, jotkut eivät. Mutta tuskin kukaan tahallaan hankkiutuu paksuksi teininä. Ja monesti ihmiset haaveilevat juuri siitä, mitä eivät voi saada, joten ajatuksesi siitä että vauvasta haaveileminen olisi epätasapainoista ja henkisen pahoinvoinnin merkki, on ihan järjetön.

      • Miesope

        Haaveilu on eri asia kuin toteuttaminen. Enemmistö ihmisistä käsittänee eron. Kai sinäkin?

        Tyypillistä on se, että ongelmat ovat nykyisin alkaneet periytyä. Teiniäitiys ON yksi niistä.


      • järetöntä
        Miesope kirjoitti:

        Haaveilu on eri asia kuin toteuttaminen. Enemmistö ihmisistä käsittänee eron. Kai sinäkin?

        Tyypillistä on se, että ongelmat ovat nykyisin alkaneet periytyä. Teiniäitiys ON yksi niistä.

        Miksi sitten puhut haaveilusta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5165
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3247
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe