Varokaa vastaantulijat, kaahaaja tiellä

Niinkuin joskus nuorena Kainuun perähikiällä peräti seittemän vuotta pakkoasuessamme hemmetin ukon ammatin takia, otin joskus yöllä auton ja läksin ajamaan tuhatta ja sataa maantielle purkamaan itteeni, sama tunne oli tänä yönä herätessäni.

Piti ihan avata "oma" kaista, jotta saa ajaa lujaa, yöllä onneksi vähän muita liikkeellä, jos lainkaan...nimittäin siellä Kajaanissa silloin. Voi tätä ihmisen pääparkaa, herkkä on välillä, mutta onneks tähän liittyy kiukutus, tietää kuitenkin omalla kohdallaan vielä veren suonissa virtaavan. Oli niin levotonta tämän yön nukkumiset, liekö tuo antibioottilääkitys tähän keuhkokuumeeseen niin vahva.
Nykysin jätän mahd. sivuvaikutukset lukematta, ärsyyntyy vaan, jos niitä funtsimaan alkaa.

Eniten otti ns. aivoon, tällainen tuuleton, seisova, hautova, mädännyttävä keskikesän kosteus, jota tihkuu joka nurkasta. Miten jotkut voivatkin ihannoida keskikesää. Ja tuota hemmetin keltaista pallukkaa taivaalla, joka alati vaan itsetyytyväisenä hymyilee, ei se kaikille tee hyvää. Myrskyä oon oottanut, jotta sais sähkövirrat pois ittestään.

No, nyt taitaa vähän helpottua, kovimmillaan oon ajanut kuitenkin vaan sentään 160 - 170., oli sellainen iso Dodge Coronet alla silloin.
Tänään aamupäivällä se neljännen uuden nuoren lääkärin tapaminen ja loput tulokset näytteistä. Jospa vihdoinkin joku ottaisi todesta vuosikautiset epäilyni kilpirauhasen vajaatoiminnasta, sehän on niin herkkä elin, että ainakin minulla oireiluni sopivat juuri siihen. Mutta leipääntyneet lääkärit huitaisevat vaan sellaiselle, määräävät mitä mieleen juolahtaa. Onneks oon ollut itte varmempi omista diagnooseistani, etten ole ihan älyttömiä reseptejä ottanutkaan.

No huhhuh, kova oli vauhti eikä törmäyksiä sattunut tällä yöllisellä autiolla tiellä. Tais adrenaali taas auttaa. Ei sattunut yhtään karvahattusilmillevetäneitä melkein näkökyvyttömiäkään tielle, hurskaan unta vielä kuorsaavat, joten vauhti tekikin hyvää.

12

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä kellä oli vasta viittä vaille 4 . Ja ihmettelin että miksei uni maita . hiivin hiljaa , ettei Jerrycottoni herää tähän ---koneelle , aattelin ettei täällä vielä ketään ,mutta sinä hurjapää täällä jo kaikessa vauhtihulluudessa ohitit minut. Onneks ei tullut pahempia peltikovaurioita ,

Ei vaan --mulla olis remontti syämäkaluston kanssa ,vasta ens kuussa on aika ,mutta olen ajatellu ja aatellu että mitä tässäiäaaä kannattaa satsata . Ei oikein kalliita viittis sinne hautaankaan laittaa.
      Sais nauttia kunnolla ruakaapureskelemalla ainakin tän loppuelämän

Se on sitten pirullista , kun tiätää , että aika loppuu ja virtaa piisais ,

Mutta koitetaan ajaa hiljaa

.Huomenta sus .

• Vauhtisokeutta nähtävissä
      Olin yhtenä päivänä peräkärrin kanssa hakemassa rakennustarvikkeita ja eräs tuttavani tuli juttelemaan ja ihmetteli,kun liikuin peräkärrin kanssa.
      Kaiketi se ei hänen mielestään sopinut naiselliseen autoiluun.Sanoin,että on minulla lupakirja vielä voimassa ja autohan sitä vetää,eihän siihen miehistä voimaa tarvita.
      Kauppiaskin kysyi,kun olin saanut kaikki tarvittavan materiaaalin kärryyni,että pärjäätkö nyt?
      Sanoin,en ole ensimmäistä kertaa liikenteessä tämän kärryn kanssa,kiitos pärjään kyllä.
      Meitä vanhenevia naisia pidetään kaiketi omituisina,kun vielä selviydymme liikenteen haasteista.
      Meidän oletetaan istuvan kiikustuolissa virsikirjaa ja raamattua lukien.
      Olemmekin valveutuneita aikaamme seuraavia mummeleita ja se jos mikä on monelle ihmetyksen paikka.
      Ei miehelläni enää ole ajolupaa,joten pakko se muijan on toimia ja olla liikenteessä mukana

• Ja teräsmummelit vielä erikseen. Sattuipa, tapahtuipa seuraavankaltainen tapaus vielä markkavaluutan ollessa käypää kamaa.
        No oli jälleen saapunut kaivattu suvi. Linnut laulelivat ja luonto haisi, kuten alan ihmiset tän ilmaisisi. Piti alkaa näyttää voikukille ja nurmen tupsuille, ettei saisi liikaa kasvaa.

Iänaikainen Brigss Bratton halusi tänä mainittuna kesänä olla rokulissa. Aika röyhkeeä siltä kun sentään olin heimopäällikkömme suosituksesta huoltanut sitä kuin piispaa pappilassa, vaihtanut öljyt, puhutellut sitä 'jenkkirassina' ja kaikkee...

Vaan ei käynnistynyt vehje, ei malmi kolissut...kiroilu ja älämölö täytti kulmantienoot.

- Mitäpä resuat naapurkulta kuului vierestä, eikö se millään startta? Sitten naapurin iäkäs rouva sanoi; tuo käynnistysvipu pitää olla alhaalla.

Siis aikahan haalistaa häpeän. En ole tätä kenellekään kertonut... ja terveisiä vaan sinne poutapilven päälle, ja kiitos siitä naapuriavusta.

• Onneksi ei miehesi ilmeisesti reagoi harmistumisella mikä ei sekään ole epätavallista, vaimon ottaessa joissakin asioissa ohjat käteensä.

Minusta avioliitto parhaimillaan onkin molempien vuoroin osaamisensa mukaan toimittava, fiksujen ymmärtäen sen alunperin! Vanhat sitkeät ennakkouulot tietty saattavat istua lujassa, riippuen jo kasvuympäristöstäkin.

Sill'viisi Ritu, ja hommat hoituu:D

• Ramoona*

Mätäkuu on alkamassa, se oli ennen merkitty kalenteriimmekin 23.7. - 23.8. Silloin uskottiin haavojen tulehtuvan herkemmin kosteassa hautovassa lämmössä se varmaan on pitänytkin paikkansa. Tähtikuvioiden perusteella sitä on jo Mesopotamiassa sanottu koirakuuksi, ja monenlaista ikävää ilmiötä on sen piikkiin mennyt - vieläkin puhutaan mätäkuun jutuista.Toivon Susmorsiamelle paranemista, keuhkokuumeen kanssa ei ole leikkimistä nuoremmallakaan iällä. Pidä puolesi lääkärillä että pääset kokeisiin , mielestäni nykyisin netistä tietoa vaivoihinsa etsineet otetaan ihan vakavasti vastaanotoilla, diagnoosin tekoa se voi helpottaakin.

Olen ollut aina varovainen ja nynnykin autokuski, kortinkin ajoin vasta kolmikymppisenä , ja kesti kauan ennen kuin uskalsin edes traktoria ohittaa. Kun otti päähän joku asia, läksin juoksemaan, nykyisin reipas kävely auttaa. Työssä kävin lähinnä paikallisjunalla ja nautin niistä hetkistä valmistautuen töihini ja taas kotimatkalla palautuen jopa niin rennosti, että muutaman kerran nukuin ohi oman asemani. Nyt eläkkeellä on mukava kuskailla lapsenlapsia harrastuksiinsa ja jutella siinä aina yhden kanssa kerrallaan keskittyen juuri hänen asioihinsa. Toisesta ketjusta luin Rituliinin vaunun korjausta ja maalausurakkaa, eipä siinä miehen hoidon lisäksi kiikkustuolissa ehdi istuskelemaan muuta kuin kuvauksen ajan. Siinähän pirteänä nökötät keinussa profiilikuvassasi. Minulla on riippumatto kahden puun välissä, tunnen olevani ainakin silloin riippumaton oleilija.

Uusi kuu on nyt kahden päivän ikäinen, seuraava täysikuu on 2, elokuuta. Minulla on pimennyskaihdin makkarissa, enkä muutenkaan ole kovin herkkä säiden vaikutuksille. Nautin lämmöstä, nautin myös tuulesta ja jopa myrskystä, pehmeästä kesäsateesta ja raikkaasta pakkasilmasta. Olen ulkoilmaihmisiä, ehkä nämä säät tuntuvatkin enemmän hankalilta sisätiloissa.

Sanotaan, että yläkuu kasvattaa, alakuu hävittää. Yläkuulla eli kasvavalla kuulla istutus onnistuu, alakuulla eli vähenevällä kuulla kannattaa vaikka hävittää vesakoita. Kanttarellit ovat nousseet ja näyttääkin lupaavalta sato. Mustikat ovat jo osittain kypsiä, ja ensimmäinen pullataikinaan leivottu piirakka tulikin kiinteää, varmaan on vielä paljon pektiiniä mustikoissa, ja varmistin asian hillosokerilla.

Hyvää naistenviikkoa ! Ainakin etelärannikolle on aurinkoa luvassa, sadetta vain kuuroittain.

• Pientä fikasausta vielä vaunussa,mutta on tämä niin ihana.Olen aikamoinen mummeli,vaikka itse sen sanonkin.Kiitos luojalleni,että olen saanut sisukkaan luonteen ja terveyttä.
        Tänään liimasin maton toiseenpäähän ja kannoin vain osan kalusteita,koska halusin tehdä tästä mökkimäisen en matkamaista, nojatuolin sain juuri ja juuri mahtumaan ovesta.
        Saimme taas osamme naistenviikon sateista,tämä länsi-savo ei ole luojan suosiossa,koska joka päivä tulee vettä.Venelaituri meinas karata eilen,kun vesi noussut sateiden ansiosta.
        Minusta on ihanaa,kun tulee syksy ja hämärtyvät illat voi alkaa taas puikkojen kanssa heilumaan ja kynttilöitä polttamaan.Voi jopa laiskotella ja lukea,eikä tunne tekevänsä mitään väärää,kun vetää lonkkaa,siis on jouten.

• No niin, kiitos toivotuksista! Kyllä minulta jo kuume on hävinnyt ja se äärettömän uupumisen olo. Kerrankin on otettu nyt kaikki mahdolliset näytteet, monta tulehdusnäytettäkin. Niitten tulokset saan tänään, ja mukava on mennä nuoren innokkan lääkärin juttuslle. Hän jopa katsoo suoraan silmiinkin keskustellessaan eikä nyhjötä melkein selin näpräten tietokonettaan !!!
      Olenhan toki puoleni pitänyt ns. omalääkärin kanssa, kysynyt kerran jopa, että minne on hävinnyt se osallistuva lääkäri, johon vuosia sitten tutustuin. Sen takia vaihdoin jopa entisen tylyn häneen. Sanoin myös, meillä hyvät välit kyllä, että kerro huolesi minulle. Ihan totta !!!

Nyt tässä valmistaudun kohta lähtemään, mukavasti alkoikin jo tuulla, aamuyöstä oli se seisahtunut aika.
      Hyvää mieltä ja hengitysilmaa toivotellen!

• *Kukkahame*

Bensa haisee jo torvet soi, hiekkalentää kaaressa rapisten lopulta pusikkoon!
      On sitä vauhtia silloin kun tarvitaan, harvoin enää mutta taidot tallella.
      Olipa mukava avata aamuinen ketju ja tulla vielä mukaan vauhdin hurmaan, viileään aamuun, no kumit jäähtyy matkan jälkeen.
      Vauhtia ja vaarallisia tilanteita, sitä se on auton kanssa ja joskus ilman sitä, vilkas voimakkaasti tunteva tekee joskus päätöksiä hetkessä ja elää sen mukaan, perästä päin ajatellen niitäkin oman pään tuloksia voin vain kiittää hyvä se on totella edes itseään.

Aloittaja kertoi epäilevänsä väärää lääkitystä, paljon mahdollista jos on tehty väärä diaknoosi, hankalaa on huonokuntoisena valvoa yönsä, pahemmaksi se vaan menee ja painajaiset seuraa.
      Kilpirauhanen/set on pieni osa ihmistä mutta tuiki tärkeä.
      Kerronkin oman kokemuksen tuossa toisessa lohkosta oli tulehdus ja oksennuksesta hikoiluun kaikki oireen päivittäin eikä yöt olleet yhtään parempia
      Kun sitten ½vuoden jälkeen testi tehtiin olikin matka suoraan HYKSiin sen niminen se silloin oli.

Ajatus katkesi kun jutustelin skypessä, mutta kaikki varmaan tuli jo kerrottua.

• jarrumies

Dryn dryn dryn,,, onko muistettu yhtään jarruttaa?

• huono yhdistelmä

vanha horisko ja nopea auto.

• iäkäs ei horisko

Vanha horisko onko hän äitisi ehkä mummosi?Kuinka nimittelet ikäihmisiä,häpeä.

• susmorsian ek.

Mukavalta tuntuu nyt olo, taivaanrantakin jo vihertävän sinisenä kuullottaa. Illalla yritin pitkittää valvomista, mutta ei auttanut, nukahin varmaan kaheksan kieppeillä.
      Joten ei ihme, että ihan virkeänä tässä.
      On se niin, että välillä kuuluukin pikkusen potea, jotta osaa antaa arvoa taas levolliselle ololle. Ja ymmärrystä tulee niitä kohtaan, joilla jokapäiväisiä kipuja.Monesta asiasta saa olla kiitollinen, itse juuri siitä, etten esimerkiksi koskaan päänsärystä joutunut kärsimään.

Oli mukava lääkäripoika eilen ja tais olla peräti sudeettisavolainen, niin mukavasti savvoo viänteli. Mitä se muuten tuo sudeetti tarkoittais, oisko jotain tosi aitoa murretta, Pieksämäen seutu ehkä sitä selvimmin aitoa.
      No, senverran koholla olivat ne kilpirauhasarvot, että kokeillaan nyt vihdoin sitä, hyvin lievää lääkitystä, olis mukava päästä noista kummallisista tuntemuksista.

Kiva rituliini, kun sinäkin niin voimissasi siellä, no, välillä mennään ylös, välillä alas kuin maailmanpyörässä. Eipä ole yksitoikkoista!
      Samoin minulle syksy parasta aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      511
      1908
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      379
      1586
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1378
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1377
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      113
      982
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      51
      939
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      936
    8. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      773
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      771
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      764
    Aihe