toista kertaa yritän lähettää tän viestin... toiv ei katoa!
Onko tietoa/kokemuksia siitä ovatko tehdyt kirjalliset ostotarjoukset julkisia vai eivät. Kiinteistön välittäjän suusta olen kuullut, että ovat julkisia (samalla kun kertoi tehdyn tarjouksen suuruuden) ja toisen firman välittäjältä, että eivät kerro tehtyjä tarjouksia kuin myyjälle. Mitenkähän on? Voiko mistään tietää, ettei välittäjä vedätä kanssaostajilla ja tarjouksilla, joita ei ehkä olekaan? Tätä en haluaisi oppia kantapään kautta!
ovatko ostotarjoukset julkista tietoa?
5
1061
Vastaukset
- mile
Olemme ostamassa kiinteistöä ja meille ei välittäjä kertonut aiemmin jätettyjen tarjousten suuruutta. Luulin että tämä on yleinen käytäntö, ehkä ei olekaan...
- keltis
Tsekkasin asian lakipuhelimesta, ei tarvitse kertoa. "Se on kaupankäyntiä." Välittäjäkään ei saa vedättää, mutta sitä ei voi tarkistaa. Ostajana on siis hieman sokkona liikenteessä. Käsiraha rauhoittaa tilannetta oman tarjouksen käsittelyyn, sen aikana kohteesta ei voida ottaa vastaan muita tarjouksia t markkinoida sitä. itse aion ottaa käsirahan peliin, jos kohde on todella potentiaalinen.
- Tepa
meillä kävi yhdessä kohteessa, että välittäjä alkoi pitää huutokauppaa näytöllä vaikka olimme valmiit maksamaan täyden rahan. Jäi vähän paha maku. Eräs äijä nosti 1.000 eurolla ja välittäjä teki paperit. Ulkona mietittyämme olisimme olleet valmiit maksamaan saman tai enempi. Kyllä vitutti!
Kyselin asiaa myös "asiantuntijoilta", jotka sanoivat sen olevan moraalisesti arveluttavaa.
Paras tapa on kuulema, jos on useampi halukas ostamaan samaan rahaan asunnon suoraan ensiesittelystä, niin tarjoukset suljetussa kuoressa välittäjän toimistoon määräpäivään mennessä ehtoineen ja kimpassa avataan sitten kuoret. Paras tarjous maksuehdot voittaa.- Rahapuu
Kato, pakko saada nimi heti paperiin. Mitäs jos olisi sanonut teille molemmille että OK, tuokaa tarjous kirjekuoressa 2 tunnin päästä tai huomenaamulla. Silloin olisitte saaneet miettimisaikaa lisää, olisitte voineet huonolla säkällä tulla siihen tulokseen että ei se olekaan hyvä asunto. Olis voinu jäädä myymättä koko roska. Jos ostaja on niin heti lihoiksi vaan. Tuntuu olevan ajan henki, en puh pelkästään asuntokaupasta, en todellakaan.
- keltis
Tuntuvat käytännöt vaihtelevan... Juuri tähän huutokauppatilanteeseen vetosi välittäjä, jonka edustama liike ei kertonut muiden tarjouksia ostajille, vain myyjälle. Taitaa olla todellä tärkeää hahmottaa jo etukäteen, mitä asunnosta on valmis maksamaan. Jostain luin, ettei hyvän kämpän kohdalla kannata riskeerata pikkusumman takia ettei asuntoa saakaan. Nyt korjeiden hintojen aikaan ei haluaisi olla kuitenkaan aivan välittäjien ja myyjien vietävissä. Pari kk olen päivystänyt potentiaalisia kohteita, sinä aikana yksi asunto on myyty niin ettei näyttöä ehditty järjestää ja moni on roikkunut listoilla koko ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789