Mitä tarkoittaa orgaanisen syyn aiheuttama psykoosi? Luin tota käypähoito.fi suositusta ja siellä sanotaan että esim. näkö- ja hajuharhojen esiintyminen voi viitata tähän orgaanisen syyn aiheuttamaan psykoosiin.
Itse olin 19 vuotiaana ekan kerran sairaalassa ja siellä mää säikähdin sitä erikoista hajua mikä oli osastolla. Sit 3 vuotta myöhemmin kotona säikähdin samaa hajua ja siitä alkoi toinen psykoosi. Tapahtuivat vieläpä eri kaupungeissa asuessani. Ja näköharhoja mulla oli toisen psykoosin aikana ja lievänä myös kolmannen eli viimeisimmän.
Mikä juttu tää orgaaninen psykoosi homma on kun oon miettinyt että kun en ole näistä oireista lääkäreille maininnut niin oisko mun diagnoosi mennyt pahasti metsään ja näin.... ?
Orgaanisen syyn aiheuttama psykoosi
5
2318
Vastaukset
- lääkis_
Joku aivoissa oleva fyysinen ongelma voisi tuollaisen laukaista. Yhtäkkiä mieleen tulee vaikka aivoissa oleva loiseliö.
- carambola87a
Tavallinen erotusdiagnostiikka lähtee siitä että psykoosi johtuu
1. ruumiillisesta häiriöstä (elimellinen, usein aivo-oireyhtymiin liittyvä syy)
2. kemiallisesta aineesta (päihteet, lääkkeet)
3. ei-elimellisestä tai ei kemiallisesta aineesta
Orgaaninen on hieman hämäävä termi mutta se tarkoittaa ruumiillista/elimellistä syytä. - Kake27
Carambola87a on sitten pedofiili.. tiedän tämän henkilön
- Anonyymi
Mitä tarkoittaa orgaanisen syyn aiheuttama
- Anonyymi
Orgaanisilla eli elimellisistä syistä johtuvilla psykooseilla tarkoitetaan psykooseja, joiden syyksi voidaan selvästi osoittaa aivosairaus, aivovamma tai muu aivojen toimintahäiriöön johtava tekijä. Esimerkiksi aivokasvain saattaa aiheuttaa psykoosioireita. Tämä on yleisesti ottaen suhteellisen harvinaista, mutta ikääntyneillä yleisempää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575489- 934337
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752584Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s721111Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301038- 61853
- 28823
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46816Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52779