Milloin Aurinko sammuu?

Johanan

Muutama kuukausi sitten Koulu-TV:ssa tuli ohjelma auringosta. Siinä tuli esille myös auringon ikä, viisi miljardia vuotta. Samoin jäljellä olevaksi eliniäksi mainittiin viisi miljardia vuotta.

Jos nyt kuitenkin lasketaan, mikä nykyisellä "kulumisvauhdilla" olisi auringon koko ollut viisi miljardia vuotta sitten, niin nähdään, että suurin osa planeetoista olisi silloin ollut auringon sisällä!

Mutta Raamattu, jonka ilmoitukseen itse uskon, sanoo auringon iäksi n. 6000 vuotta. Ja sammuminen tapahtuu tuhatvuotisen valtakunnan päättyessä.

Koska nyt jo elämme seurakuntakauden loppuhetkiä, jonka loppuvaiheissa Jeesus palaa takaisin, ja jolloin tuhatvuotinen valtakunta perustetaan, niin auringolla on näinollen tuosta tapahtumasta lähtien vielä ikää ainakin tuo tuhannen vuotta.

11

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+31

      Tieteellisen maailmankuvan mukaan Aurinko saattaa sammua ihan milloin tahansa.

      Raamattu antaa varmuuden että Aurinko ei kuihdu vielä yli 1003 vuoteen.

      • * * * * *

        »Tieteellisen maailmankuvan mukaan Aurinko saattaa sammua ihan milloin tahansa.»

        Paskapuhetta. Miten se nyt yhtäkkiä yllättäin voisi sammua?
        Tuollainen "saattaa-sammua-milloin-tahansa" on jotain uskishuuhaata.


    • tieteenharrastaja

      Aurinko ei oikeastaan sammu eikä sen ikä lopu sen aineen loppuun kulumiseen. Kun Auringon kokoisen tähden yhdinosan vety vähenee (muuttuu heliumiksi) tiettyyn rajaan, tähti ensin laajenee valtavan kokoiseksi ja monimutkaisten tapahtumien jälkeen lakkaa tuottamasta fuusioenergiaa. Tämän vaiheen ajankohta on noin 5 miljardin vuoden päässä. Siihen saakka Auringon säteilymäärä hitaasti kasvaa, mikä tekee maapallon asumiskelvottomaksi 0,5 - 1 miljardin vuoden kuluessa, ellei ihminen ehdi ilmastonmuutoksella edelle.

      Lopputapahtumiensa jälkeen Aurinko jäähtyy hyvin hitaasti, mutta ei sammu kynttilän tavoin yhdessä vilauksessa.

      Raamattupohjaisen ennusteesi ovat uskomuksia, joita Jumalan ilmoitus luomakunnassa ei tue.

      • Aukino

        Aurinko ei kykene paistamaan mitään miljoonia tai miljardeja vuosia, jos protonit ja neutronit eivät hajoa rakenteestaan....


    • Aukino

      Aurinko ei kykenee suorittamaan YHTÄ emissiojaksoa KELTAISELLA valolla kuin 34000 vuotta.... Asian voi laskea, ja yhtä vety-helium-fuusiota vastaan noin miljoonalle muulle vedylle emissiointia, mm. pinnassa...: Auringolla on vain vähän absotbtiota vielä ollut, koska se ei paljoa saa valoa muilta auringoilta - ehkä.
      Jos "puhtaita" vetyjä on alle miljoonakertaa vähemmän kuin heliumiksi emissioituvia vetyjä, se tulee pimentämään aurinogn ehkä 1/3-osaan valostaan... Ilmestyskirja on ennustanut tämän tapahtuman.... Se tapahtunee noin 12000 vuotta luomisen jälkeen? JOS tämä on jo toinen luomisviikko(niinkuin Mooseksen riemuvuosien kirjan mukaan on) tapahtuma saattaa olla lähellä....

    • Kreationisti tiede - paskoo luonnontieteiden päälle silkasta huvista.

    • Ensi keskiviikkona kello 16.22 Vanuatun aikaa.

    • Noin varmaankin jos Aurinko olis sytytetty tulitikulla...

    • "Jos nyt kuitenkin lasketaan, mikä nykyisellä "kulumisvauhdilla" olisi auringon koko ollut viisi miljardia vuotta sitten, niin nähdään, että suurin osa planeetoista olisi silloin ollut auringon sisällä!"

      Höpöhöpö. Äläkä laske nykyisellä kulumisvauhdilla, koska se ei ole vakio.

      • tieteenharrastaja

        Ei hän ole edes laskenut millään kulumisvauhdilla, vaan ravistanut koko väitteen hihastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe