Ihmetyttää ja suututtaa kovasti monien nykyihmisten se asenne, että jos tykkää juoda yksin eikä seurassa niin on juoppo. Onko se puolustelua omalle jatkuvalle seurassajuopottelulle vai mitä?
Juon max. 2 kertaa kuussa enkä koskaan mitään kunnon kännejä, mutta jos tekee mieli juoda niin teen sen kaikkein mieluiten yksin, en todellakaan pystyisi rentoutumaan jossain meluisassa baarissa tai isossa joukossa. Jos olisin sinkku niin ehkä sitten, mutta seurustellessani en todellakaan pidä sellaisesta. Tekeekö se siis minusta jotenkin "juopon" jos tykkään silloin tällöin ottaa muutaman ihan omassa rauhassani, sen sijaan että roikkuisin kännissä seurassa baarissa joka viikonloppu?
Minusta on väärin, että ihmiset jotka pitävät juoda joskus yksin, eivätkä pidä seurassa juomisesta, leimataan heti jotenkin alkkiksi koska "alkoholismin merkki on yksin juominen mutta onneksi itse juon vaan joka viikko seurassa eli en ole!11" asenteella ja sekoillaan ties mitä?
Mitä mieltä tästä, eikö olisi korjaamisen aihetta tässä asenteessa? Muita jotka pitävät juoda yksin silloin joskus kun juovat? Ilman että todellakaan tuntee olevansa alkoholisti (ja seurassa baareissa juovat juovat vähintään puolet enemmän..=
Miksi ei-seurassa juomista paheksutaan niin paljon?
6
360
Vastaukset
- PASKAJAAKKO
en minäkään juo baareissa....
toista se oli sillon nuorena poikana, kun piti päästä pätemään,
mut 25v--> olen juonut yksin himassa.
ja tiedän että olen alkkis..kotona yksin ryyppääminen tulee näin ollen huomattavasti halvemmaksikin.
ei minusta siinä mitään pahaa ole jos juo yksin, mutta myönnän, että onhan se aika outoa "normi" ihmisten silmiin ja siintä jos mistä saa alkoholistin tittelin.
mutta se on kivaa, omistaa aikaa vain ja ainoastaan itselle.
Ilona...etten vaan tuntisi sua.. :P - Ilona--
Ai mistä tuntisit..? :)
Haluaisin tuohon edelliseen vielä lisätä sen, että olen nähnyt hyvin monen (en yleistä, että kaikki) seurustelevan käyttäytyvän baarissa miten sattuu, jopa pettävän ja se aina laitetaan "kännin piikkiin" ja se muka tekee asiasta jotenkin "ymmärettävän".. säälittävää.
Itse en todellakaan koe itseäni alkoholistiksi jos juon silloin tällöin (max. sen pari kertaa/kk) itsekseni, koska se on minulle paras tapa rentoutua ja "nollata pää" sillä tavalla. Jatkuvan ihmishälinän ja draaman kanssa ei olisi ollenkaan sama asia enkä pitäisi.
Miksi sitten ihmiset, jotka riehuvat baareissa ja juovat yli puolet enemmän kuin minä "eivät muka ole alkkiksia" vain siksi, että juovat aina seurassa ja baareissa muiden alkkiksien kanssa?
Voiko joku tosissaan väittää, että olisin alkoholisti, jos tykkään juoda kerran -pari kuukaudessa yksin rentoutuakseni, koska se on osoittaunut minulle parhaaksi tavaksi?
Sen sijaan että olisin keskivertosuomalainen joka riehuu kaikki viikonloput baareissa umpikännissä seurassa ja tekee ties mitä typeryyksiä?
Ihan oikeasti, kumpi parempi/huonompi? - Ilona--
..oikeastaan,..kaunistelin äsken ihmisten seurassa/baarikäyttäytymistä, koska en halua loukata ketään..
mutta suoraan sanoen: olen oikeastaan _JOKA KERTA_ joutunut törmätä lukuisiin baariri-itoihin kun tämän baarissa riehuvan kumppani on sattunut paikalle, joilloin tämä kyseinen tyyppi käyttäytyy _paljon_ hillitymmin kumppaninsa läsnäollessa, mutta silti (täysin syystä!) tämän kumppani suuttuu hänen käytöksestään muita kohtaan, koska se ei ole oikein !
Puhumattakaan siitä käytöksestä mikä on silloin kun kumppani ei ole paikalla... Monet hyväuskoiset ajattelevat, että ei se tietenkään mitään tee/halua, mutta totuus on valitettavasti ihan toinen.. Vituttaa katsella vierestä sellaista.
Minua ei kiinnosta muut kuin seurustelukumppanini, enkä todellakaan pidä olla jossain baarissa missä muut tulevat tyrkyttämään itseään minulle !
Jos haluan juoda, haluan tehdä sen yksin / kumppanin/ ystävän ilman mitään tuollaista. Alkaa vaan vituttaa heti tuollaine meno. Ja mieluiten yksin sen takia, että se yksinkertaisesti on minulle sellainen hetki, jolloin haluan nauttia omasta rauhastani. Samanlailla kuin kaikilla on jokin juttu mistä haluavat nauttia omassa rauhassaan? Miksi on niin tuomittavaa tällainen juominen, jos ei edes läheskään joka viikko sitä tee? (toisin kuin nämä baari-kukkujat usein jopa monta kertaa viikossa)
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että ihmiset on erilasia ja pitää eri asioista? Haluaisin todella kommentteja tähän asiaan, että miksi suurin osa ihmisistä ajattelee niin kuin ajattelee ja miksi, ja tajuaisivat että se on tämän yhteiskunnan "perusajattelun" mukana tullutta suvaitsematonta, itseään puolustelevaa paskaa?- Teuvo.
En ole miespuolisena olentona kokenut että yksin juomiseen kukaan kiinnittää huomiota.Eihän sitä edes kukaan huomaa jos alkoholia ottaa omassa asunnossa.Suuri osa varsinkin vanhemmista ihmisistä varmaan juo alkoholia yksin kotona.Tavallisessa kerrostalossa näkee paljon ihmisiä jotka tulee vastaan aina yksin ja silloin on aika luonnollista että alkoholia juodaan yksin.Mulle kaverit soittelee ja ottaa alkoholia juuri silloin kun niillä muut perheenjäsenet on jossain muualla eli kun ovat yksin kotona.
- tåuni&råitis
Pikaisesti kaljalla pari kertaa vuodessa.
En minäkään viihdy paareissa, liikaa kännikaloja sopottamassa. Joskus -70 luvulla nyt tuli käytyäkin, mutta silloin oli mielessä lähinnä pesän saaminen ja nuorena muutenkin kaipaa seuraa kaveripiireistä.
Muutaman kerran vuodessa pistäydyn pikaisesti terassilla ja ravintolassa otan kyllä ruuan kanssa. Mutta se notkumisosasto ei kiinnosta pätkääkään.
Juon paljon, mutta kotosalla itekseni. En ole kohtuukäyttäjä, enkä suurkulutaja, käytän todella paljon. Muutaman kuukauden vuodessa olen sitten juomatta lääkekuurien takia, oletettavasti joisin nekin ajat jos voisin.
Juon erittäin harvoin humalahakuisesti, ei tee mieli olla kauheassa kännissä. Kossukiintiö tullut täyteen, kirkasta juon muutamia pulloja vuodessa. Menee liian helpolla liikaa päähän. Viintä ja olutta, kiljua jos ei rahaa muuhun.
Syy paareissa käymättömyyten on tosiaan muut asiakkaat. Järkevää juttuseuraa ei tahdo löytyä. Tietenkin känni vaikuttaa juttuihin, mutta tulin joskus tulokseen, että suurin osa ihmisistä on kai vajaaälyisiä ja lapsellisia tapauksia. Kotosalla netti ja puhelin, niillä saa yhteyden asiallisiin ihmisiin jos haluaa. Joskus käyn jossain kyläilemässä ja istumassa iltaa, joskus mullakin käy vieraita. Met ei örvelletä kaatokännissä, vaikka juomaa otetaankin. Porukka on aika rajallinen, sanotaan nyt vaikka, että ei taida kukaan omistaa tuulipukua.
Tässä aamupäivän kuluessa tainut tulla lipitellyksi viisi keskiolutta. Hoidellut asioita netissä ja vähän puuhastellut muutakin. Monet tosiaan tuntuvat ihmettelevän mun elämäntyyliä. Se vaan yksinkertaisesti joillain ei mahdu päähän, että kaikki eivät ole laumaelukoita. Olen aina ollut yksinäinen susi, ei se alkoholin käyttäminen vaikuta asiaan mitenkään. Päinvastoin, jos on pakottavia tilanteita, että käytävä pippaloissa, se rajoittaa tissutteluani, menen yleensä autolla. Pääsee nopeammin pois siinä vaiheessa kun jengi alkaa ördaamaan, ei sitä kestä katella, oli selvin päin tai humalassa ite.
Oletan, en ole mitenkään erityinen tapaus kuitenkaan. Paljon muuten ammatteja, joitten takia ei voi mennä lähipaariin edes sille yhdelle kaljalle. pappi, poliisi, opettaja, kunnanlääkäri, apteekkari jne. Ottavat kyllä siinä kuin muutkin ihmiset, itsekseen ja luotettavien tuttujensa seurassa. Monella varmasti alkoholiongelmiakin. Ei niitä kuitenkaan kukaan juoppoerakoina pidä, vaikkeivat viikonloppuisin ikinä poistuisi kotoaan mihinkään.
Suuri alkoholistiryhmä, mitä ei kunnolla havaita yhteiskunnassa vieläkään. Eläkeläiset. eläkeläisten alkoholisoituminen vakava ja kasvava ongelma. Nekin usein juovat itsekseen. Ei ole rahaa käydä ravintolassa, eikä suuret ikäluokat edes ole tottuneet käymään niissä. Kossua saattaa palaa vaikka kuinka, mutta kun hoipertelee postilaatikolle, naapurit kattoo vaan, että pnpas tuollakin jalat menneet huonoiksi, onkohan sillä diapeette...
Viihdyn hyvässä seurassa, valitettavan usein se tarkoittaa omaa seuraani. Ja ehdottomasti mieluiten juon juomani hyvässä seurassa kuin huonossa seurassa.- Thorogood
Pluuslaulajakin hoilaili että juo vain Johnnie Walkerin, Jim Beamin ja Bud Weiserin seurassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882148
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161331ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj191245- 351116
- 261078
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3231061- 781013