Olen raskaana 11 4 rv,minulla on koko raskausajan ollut todella runsasta valkovuotoa,nyt ollut 4 päivän ajan valkovuoto sellaista vähän kuivempaa/paksumpaa ja väriltään vaaleanvihreää?? onko kenellekään sattunut tälläistä,ei mulla ole mitään kipuja ym. niin en osaa vielä olla kauhean huolissaan,mietityttää vain tuo väri.. neuvolaan vielä aikaa ja niskaturvotus ultra oli viikko sitten,eikä ollut silloin vielä muuttanut väriä tuo valkovuoto niin en osannu sanoa siellä mitään.
Ois kiva jos joku vastais että tietäisin,kannattaisko soitella neuvolaan vai voiko tuo olla ihan normaalia?
vihreää valkovuotoa?
7
1343
Vastaukset
- soita neuvolaan
Valkovuodon poikkeava väri ja koostumus voi aina olla merkki tulehduksesta, eikä ole normaalia. Ilman muuta soitat nyt neuvolaan, jotta pääset tutkituttamaan, mikä on vikana ja saat sopivan lääkityksen vaivaan. Kaikki tulehdukset pitää hoitaa raskausaikana ajoissa.
- Hyi helwetti!!
Mille se haisee?
- AP
No ei se haise millekään,soitan huomenna neuvolaan heti aamulla.
- ......
Kupliva, vihertävä valkovuoto viittaa trikomonastulehdukseen; se on nykyisin varsin harvinainen. Mikäli valkovuoto on verensekaista tai siihen liittyy kuumetta tai alavatsakipua, tulehdus on yleensä levinnyt kohtuun tai munanjohtimiin «Sisäsynnytintulehdukset»4.
- kahdentytönäippä
Mulla on kanssa vihertävää valkovuoto ollut koko raskauden ajan. Olen nyt viikolla 19. Kaksi kertaa olen käynyt lääkärissä ja myös kaikki kokeet on otettu. Eikä mitään tulehdusta löytynyt. Lääkäri käski olla tarkkailematta vuodon väriä ja enemmänkin kiinnittää huomiota siihen ettei se haise voimakkaasti. Mutta kannattaa toki olla neuvolaan yhteydessä. Kerron vaan oman kokemukseni, ettei se vihertävä vuoto merkkaa välttämättä yhtään mitään.
- huolehdi itsestäsi
Voisko olla ehkä että pikkarit on värjänneet sen vuodon? Jos ei tai jos yhtään epäilyttää, niin äkkiä tohtorin pakeille hakemaan hoitoa. Raskaana ollessa ei kannata aikailla, jos on syytä epäillä tulehdusta.
- 18+9
minä huomasin joskus viikolla 21 vihertävää valkovuotoa ja pinkaisin sitten päivystykseen kun en omalle lääkärille saanut aikaa. Alamahakipuja oli myös, tosin aika vähäisiä. Pissilläkin sai juosta aika usein. Diagnoosina oli emätintulehdus ja siihen lääkkeet.
Onneksi menin, ettei pahempaa sattunut ja edennyt vaikka kohtutulehdukseksi. Nyt viikkoja 36 ja kaikki hyvin.
Toivottavasti sinullakin kaikki jatkuu hyvin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt444796Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.572641Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391054Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611025Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh711014- 121970
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok72944- 137855
- 49854
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,52810