Hola amigos...
Tuon verran voin antaa vihiä tuosta elokuvasta, varo katto putoo, johon roisto sanoo "häh" jolloin näyttelijä toistaa repliikin ja kun roisto katsoo kattoon, vetäisee näyttelijä roistoa leukaluihin., tämä tapahtui elokuvassa jossain navetassa/ladossa.
Mikä elokuva tämä on, jos kuka muistaa niin kertoisitko.
Elokuva on mustavalkea ja tehty joskus 30-50 luvulla ja tietenkin Suomessa.
Joku rikosdekkari se oli ja katsoin elokuvan joskus poikasena noin 20-vuotta takaperin mutta tuo repliikki jäi mieleeeni ja nyt tässä vuosia sitä olen yrittänyt etsiä tuloksetta.
Olisi mukava nähdä elokuva uudestaan ja jopa ostaakkin se jos se löytyisi:D
vanha 30-50 luvun rikosdekkari josta repliikki"varo katto putoo"
4
167
Vastaukset
- Seppo Karkkilasta
Mieki muistelen joskun tuon tyylisen elokuvan nähneeni, jossa tyyppi sanoi että varo katto putoo, mut nimeä en muista..
- Elokuva-arkistoija
Arto Mäkelä siinä sanoo Uljas Kandolinille juuri noin. Uljas katsoo ylös ja silloin Senni Nieminen lyö kaulimella takaapäin.
Kummituskievari, ohjaus Lasse Pöysti 1954. Tullut televisiosta yhdeksän kertaa, viimeksi syksyllä 2011. Seuraava kerta lienee parin vuoden sisällä. Ja on muuten mielestäni eräs karmeimpia tekeleitä, mitä elokuvan nimellä on koskaan julkaistu. :) - muistojen vanki
Voi jesus, ISOT kiitokset tästä sinulle..
Niin kauan meni tuota etsiessä, mutta onneksi sinä expertti satuit lukemaan viestini, olet oikea pelastaja...
Nyt vain etsimään tuota elokuvaa josko saisi josta ostettua tuon:) - persess
Woe helevetti että olipas sitten paskin mustavalkoonen elokuva minkä olen ihan heti nähnyt tää kummituskievari, voi jesus sentään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379