Oulun keskustan yössä liikkuminen

oliski paljasjalkane

Kuinka rauhallista on siellä itsekseen liikuskelu illasta ja aamuyöstä? Missä kulkea, mitä paikkoja välttää? Vai juostako vain lähimmälle taksitolpalle ja odottaa silmät kiinni taksia ennenkuin taksijono karkaa aggressiivisuudessaan käsistä?

Minkälaiset ovat kokemuksenne Oulun keskustan yöstä? Onko tullut mukilointeja kadulla, taskuvarkauksia yökerhoissa ja baareissa? Tai sitten vain sinänsä vaaratonta mutta erittäin epämiellyttävää sanallista uhkailua? Entä mitkä on kokemuksenne yölinjaautovuoroilla matkusteluista? Kannattaako kävelyssä pysytellä pääkaduilla - jossa ihmisiä ja täten myös häiriönaiheuttajia liikkuu enemmän - vai keskittyä rauhallisemmille sivukaduille, jossa tosin kun tapahtuu niin sitten Tapahtuu?

Vai huolinko aivan turhaan? Onko Oulun keskusta sittenkin paikka jossa yksinäinen ihminen voi kulkea öisin turvallisesti, jos vain pitää sanansäilänsä supussa ja katseen edessäpäin, liikkuen itsevarmasti eteenpäin katuvalojen loisteessa?

Asiallisia vastauksia toivoisin

23

3522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerran kokeillut.

Parempi ettet mene sinne keskustaan. Pultsarit haistavat pelon ja sitten saat tauluusi ja peräpeiliisi.

• Näin on

Sen mitä itse olen kulkenut(todella paljon). ei ole tarvinnut kertaakaan tapella, joskus on uhkailtu mutta yleensä tyhjänlänkyttäjiä kunhan ei vaan ala niiden kans tappelemaan niin ei ne kauaa jaksa.

• Laanaojan rakastaja

Kaupungilla lopsahtaa välittömästi molo poskeen letkunpuistossa.

• että näin

Rosvoja siellä ainakin liikkuu!

• Ex oulu

Eipä ole koskaan tarvinut pelätä. Oululaiset ovat rauhaarakastavia ihmisiä.

• Että tälleen

Tietysti tämäkin on pelkkä määrittelykysymys. Jos nyrkillä moksiminen ja puukolla tökkiminen määritellään rauhaksi, niin rauhallista Oulun keskustassa on.

• Että silleen
        Että tälleen kirjoitti:

Tietysti tämäkin on pelkkä määrittelykysymys. Jos nyrkillä moksiminen ja puukolla tökkiminen määritellään rauhaksi, niin rauhallista Oulun keskustassa on.

Itse kyllä liikun lähes joka vkl keskustassa yöaikaan kun viihteellä' käy ja hyvin harvoin näkee mitään tappeluita..

• ei yksin yöhön

Jos huono tuuri on, niin tummia ja tai tummahkoja pusikkokyylääjä tai kyylääjiä voi osua kohdalle ja silloin ei naisena auta kuin kirkua kovasti ja juosta pakoo keskeisille paikoille, ei laitamille.

Pultsarit ovat vaarattomampi vaiva. Örisevät vain voimattomina.

• ..

Viikonloppusin tulee useinki käveltyä baarista kotiin ja kertaakaan ei oo kyllä tarvinnu pelätä.Ite kyllä usein kävelen aika ripeeseen tahtiin ja välillä vilkuilen olkien yli, mutta yksin on kyllä saanu rauhassa kävellä. Joskus nää vanhat juopot saattaa huuella aika nasevia iskurepliikkejä mutta niihin ku ei kiinnitä huomiota ni rauhassa saa kyllä jatkaa matkaansa.

• MaijaMiTupainen

Ihan turvallista on. Pelko pois ja liikenteeseen vaan.

• Pakkohanseon

Ehdottomasti oc sumutin mukana,eikä missään laukussa vaan kädessä ja käsi taskussa tai ei!Sen verran pieni sumutin on että ei sitä kukaan huomaa vaikka pitää kämmenessä kotimatkan ajan!!Jos joutuu ongelmiin niin suoraan suihke naamalle ja karkuun,sillä ei vahingoita ketään mutta pääsee tilanteesta!

• gfdgdfg

En suosittele kotoa poistumista jos nuin hysteerisesti pelkäät elämää!

• yksi naula

Terve!
      Olen 22 vuotias nainen, ja KYLLÄ! Olen välillä ruukannut liikkua öisin oulun keskustassa, istun penkeillä ja katselen muita sekä kävelen ympäri keskustaa.... Tykkään liikkua yöllä. Olen aina liikkunut yksin, mutta voisin yrittää hankkia kavereita, niin voisi liikkua porukassa, olisi TURVALLISEMPAA. Tykkään syksyllä,kun on niin pimeää, niin on ihana kulkea katuja pitkin. Kesällä on kiva kun on KUUMA, vaikkakin häiritsevän valoisaa! Talvella on ihanan pimeää, kunhan on tarpeeksi vaatetta ja kunhan osaa pukeutua siten,että pakkanen ei pääse palelluttamaan...... Kun olen vuodesta 2012 ruukannut kulkea öisin oulun keskustassa,ja vähän muuallakin yöllä, niin siellähän liikkuu muitakin, osa ryhmissä, osa yksin,osa miehiä osa naisia......

• jjjjjjjjjjjjjjgggggg

Ei ollut vakuuttava viesti, tais olla keksitty.

• Äkkiä meni rahat

Pahimmat narkit ja ihmishirviöt asuu uskoakseni laitakaupungilla.

Keskustassa on aika valoisaa yölläkin. Yleensä ongelmia ei tule jos katsoo vähän mihin kävelee. Toki varovaisuutta ei pidä unohtaa, mutta muuten sanoisin että aika huoleton saa olla, kunhan pysyttelee erossa esim. tiettyjen vähemmistöryhmien edustajista, eikä lainaa niille kännykkää, eikä ota ilmaista autokyytiä jos sitä tarjoavat.

• Nuori mieshenkilö

Oulussa saa olla enemmän rauhassa kuin muissa Pohjois-Suomen kaupungeissa. Viikonloppuna porukkaa on paljon liikkeellä ja sosiaalinen kontrolli toimii ainakin baarien ympäristössä. Joskus satunnaiset hörhöt tai voimainsa tunnossa ovat "nuoriso"jengien jäsenet saattavat haastaa verbaalisesti, mutta jos ei provosoidu, eivät nekään tee mitään. Asuin vähän aikaa Rovaniemellä ja siellä suunsoittoa ja suoranaista uhkailua oli jatkuvasti. Oulun yössä en ole törmännyt mihinkään vastaavaan, vaikka olen käynyt yöelämässä aktiivisesti jo kuusi vuotta.

• Äää

kyllä yksinään vöi liikkua jös hälyää.

• Minä oleskelen öisin Oulun kadulla välillä. Välillä olen yksin,välillä seurassa. Pisin aikani Oulun kadulla putkeen oli viisi yötä neljä päivää! Oulun keskusta on öisin aika turvallinen vissiin...

Yleensä öisin olen Valkeassa. Yksi mies jonka kanssa olen öisin välillä siellä kadulla ollut, saattaa monesti vuorokausia valvoa siellä kadulla! Kerää pulloja!

Yhdessä vaiheessa oleskelin öisin siellä keskustassa joidenkin kadulla asuvien miesten kanssa,mutta en enää,koska sen toisen kadun miehen kaveri en enää ole ja se toinen kadunmies on miesystäväni,mutta ei asuu enää kadulla vaan Kenttätiellä!

Olen välillä yöllä Oulun kadulla eli keskustassa ja tosiaan välillä yksin ja välillä seurassa. Oma mielipiteeni on ehdottomasti se,että arkiöinä on paljon mukavempaa koska on rauhallisempaa! Viikonloppu öissä on oma viehätyksensä!

Toiset ovat öisin kaupungissa,toiset eivät! Molemmat sallittua! Mutta pitää tiedostaa ne vaarat mitä öisin on!

• öisinkulkenut

Asutko siis miesystäväsi kanssa ja oletteko kauankin olleet yhdessä? Öisin kaupungissa on tunnelmaa, mutta myös vaaroja.

• Wadho

Yöllä voi joutua vampyyrin kanssa taisteluun.

• Kaduillatuulee

Yksin liikkuvana naisena välttäisin syrjäkatuja. Pääkaduilla kun talsii, ei katso ketään liian pitkään ja pitää huolen omista asioistaan niin pärjää. Yöbussissa matkustavat yleensä nuokkuu, se on kiva se.

• Anonyymi

Olen ollut yötä yhdessä Oulun hotellissa kiitos.

• Anonyymi

Lähiöisähän ne pahiten päästään sairaat yöaikaan kuleskelevat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4366
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2499
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1627
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      25
      1300
    5. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1187
    6. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      113
      928
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      922
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      904
    9. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      75
      894
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      830
    Aihe