voimakas väsymys

huolissaan

osaisko joku auttaa mua vaikka eihän tämä oikein tänne kuuluisi mut tuntuu et täällä on paljon viisaampia ihmisiä..kun mua on väsyttänyt nyt jo n.vuoden ajan ihan kauheasti.oon käynyt asiasta lääkärissäkin kaksi kertaa mutta katseli vain vanhoja verikokeen tuloksia ja totesi ettei mua mikään vaivaa.anemiaa ei ole,tarkisti sen sormiverikokeella.määräsi vain psykologin juttusille kun näki papereista että olin aikaisemmin käynyt juttelemassa masennuksesta ja stressistä psykologilla.
väsymyksen oireet:
-tulee yhtäkkiä
-voipunut olo, ei oikein jaksa mitään
-aamulla tosi vaikea herätä, pyörryttää kun on niin väsynyt
-aamuisin ja päivisin pahin väsymys
-nukun tosi pitkiä unia(9-12h,iltaunta myös)ja silti aina väsyttää
-särkee päätä ja niskoja joka päivä ja huono olo joko väsymyksestä tai särystä

kiitos jo etukäteen kaikille jotka viitsivät auttaa!

13

5643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sini

no miten toi muu elämä..onko harrastuksia ystäviä vai onko olo niin sanotusti turhautunut..jaksatko nauraa..oletko nauttinut auringosta..onko tapahtunut jotain raskasta..syötkö, juotko tarpeeksi?
      onko sinulla ollut lomaa??

• sirpa

Ulkoiletko riittävästi??

Oireet kyllä puhuvat myös sen masennuksen puolesta ja uskon, että käynti psykologilla tai mielenterveystoimistolla voisi auttaa.. ainakin aukaista reittejä mahdollisiin tutkimuksiin jne. jos olo ei parane. Huomaat kyllä itse siellä käynnin jälkeen miltä olo alkaa tuntua, jos ei kummene, mene uudestaan lääkäriin ja VAADI uusia kokeita. Potilaiden tulisikin tietää, että aikaisemmat sairaudet eivät saisi häiritä seuraavia käyntejä, vaan lääkärin tulisi tutkia ja selvittää potilaan silloinen vaiva eikä nojautua perustelemaan sitä ed. vuosien käyntien syillä. Joskus pitää olla kova.

• juuso

Muistatko paljonko oli verenpaineesi, kun laakari mittasi?

• Sari

Kun luin sun viestin niin se oli ihan kuin mun tilanne.

Kävin vuosi sitten kesän alussa verikokeissa ja mitattiin verenpaine ym. ja kaikki oli ok.

Eipä vaan ole väsymys vieläkään loppunut ja oon nyt miettinyt meneväni uudelleen lääkäriin, mutta ne taitaa olla lomalla ens kuun puoleen väliin asti meidän paikkakunnalla ja tosi inhottava olis mennä päivystävälle kun ne sanoo vaan, että eihän tällä mikään kiire ole, tule takaisin sit kun sun lääkäri palaa lomalta.

Kaveri valmistui lähihoitajaksi ja kerto, että esim alhainen hemoglobiini aiheuttais väsymystä enkä tiedä onko ne sitä tutkineet viime vuonna. Luulisin kyllä, mutta pelottaa vaan, että jos ei niin täytyis kiireästi käydä tarkistuttamassa koska yleensä senkin takana on jotain vakavaa.

Käyn ihan normaalisti kavereiden kanssa ulkona, että ei tää väsymys siihen vaikuta. Ainut vaan, että mun on melkeen kasin tai ysin aikaan mentävä nukkuu, että ehdin nukkua 11-12h kun muuten ei meinaa päästä sängystä ylös.

Noh ilmottele sit kun tiedät tilanteestasi enemmän. Mäkin ilmottelen!

• kohtalotoverisi

Ihan tutulta kuulostaa paitsi että mulla väsymys kulkee kuumeen kanssa käsi kädessä.
      2,5v sitten mulla oli puoli vuotta kuumeilua ja väsymystä ym. CRP oli koholla tietysti koko ajan ja lääkäri halusi seurata tilannetta koko tuon ajan n. kerran parissa viikossa. Minun oireiluaini ei voinut panna psyyken tiliin, vaikka olen masennuksestakin kärsinyt. Olin sairaalassa sisätautipuolella tutkimuksissakin kun epäiltiin endokardiittia. Minut kuvattiin joka puolelta, mutta mitään ei löytynyt. Yllättäen kuumeilu sitten loppui kuin seinään.

Kuumeilun ja väsymysaallon jälkeen kului puoli vuotta jälleen, kun seuraavat oireet ilmaantuivat. Jouluna -02 kuuloni katosi oikeasta korvasta lähes kokonaan ja huimaus oli aivan omaa luokkaansa.. Terveyskeskuslääkäri sanoi että minulla on Menieren tauti, mutta yksityinen korvalääkäri sitten olikin sitä mieltä, että kyseessä oli jokin virus. Kuuloni saattaisi palautua ja joka tapauksessa toinen korvani kompensoisi toisen kuuroutta. Muutaman kuukauden päästä en enää huomannutkaan kuulon puutetta. Inhottavaa vain, kun korvat soivat jatkuvasti.

Vuosi 2003 meni suht normaalisti. Mitä nyt olen sairastellut enemmän ja pahemmin kuin koskaan ennen, vaikka olen syönyt terveellisemmin kuin koskaan ennen.

Nyt sitten viikko sitten rakas vanha tuttuni Kuume teki comebackin. Juuri kun kaikki oli niin hyvin. Joka päivä iltaisin on ollut pientä lämpöilyä. Voimat on menneet ihan naurettavan pienistä ponnistuksista. Päätä ja käsiäkin särkee enkä jaksa syödä mitään muuta kuin kaikenlaista makeaa. Hikoilen öisin niin etten pysty nukkumaan.

Oletko kuullut sellaisesta kuin krooninen väsymysoireyhtymä? Sinulla saattaisi olla sellainen. Se on nuorten vaiva ja kestää n. 4 vuotta. Syytä ei tiedetä eikä paranemista voi nopeuttaa. Se ei ole psyykkinen alkuperältään, mutta aiheuttaa myös psyyken oireilua..

Jos jotain valoa omasta risukasastani lähettäisin sinun risukasaasi, niin ole tyytyväinen siihen, ettei sinulla ole sentään kuumeilua niinkuin minulla!

• Tietämys

Heipä hei! Kertomasi kuvaus väsymyksestäsi johtuu niska hartiaseudun jumiutumisesta. Alahan käydä säännöllisesti hierojalla niin kyllä virtraa löytyy. Yksikertainen selitys on vaivoillesi on ,ettei aivosi saa tarpeeksi verta ja silloin aivojen hapensaanti huononee ja tulee kova väsymys.

• .

kuuden vuoden jälkeen enää ihmettelee asiaa ja täältä lukee vastauksia...

• freud78

Mulla on aivan samanlaiset oireet eikä niille oo löytynyt mitään selitystä. Voisko joku kertoa että mistä on kyse?!

• uukkoo

No ei varmaan voi. Kenen täällä kuvittelet voivan tehdä päätelmiä voinnistasi? Jos asia vaivaa, mene lääkäriin.

• olo petraantuu

Muistan, kun armoton väsymys aiheutti huolen, että minussa täytyy olla syöpä, kun näin mielettömästi väsyttää. Kuljin lääkräissä, lääkäreissä, tutkittiin, eikä mitään.... ei mitään, vaikka oli kipuoireitakin. Lääkärit koplasivat ja tutkivat, ei mitään syytä.
        Mutta oli kuuitenkin syöpä. Löysin sen yhtenä aamuna pukiessani, kalkkunan munan kokoinen kovettuma, joka kuroi ihoa sisään. Se kuroumakin oli muodostunut aika lyhyessä ajassa, kun kuukautta aiemmin olin viimeksi lääkärillä käynty, eikä ne sitä kuroimaakaan huomanneet. Ja kalkkunan munan kokoinen kovettuma on isomi puin kananmuna. Ja lääkäritkään eivät sitä löytäneet, vaikka sitten röntgenkuva oli edessä että tuossa se on, silti eivät löytäneet sitä käsin tunnustelemalla.

Nty viime kesänä huolestuin, kun alkoi hengäsyttämään pienikin rasitus. Huoneesta toiseen siirtyminen, parin portaan nousu, ja sitten mieletön uupumus. Yön jälkeen kun lähdettiin autolla jonnekkin, torkuin ja nukuin koko ajan. Mielessä vaani ajatus, onkohan syöpä. Ei mikään voi näin mielettömästi väsyttää. Kipuoireitakin oli ollut ja rankkoja, mutta ei niitä kukaan tajunnut, että syöpä niitä teki.

Vasta kun syyskuussa en enää pystynyt puhumaan kuin sana-kaksi, sain lähetteen ensiapuun. Ja kun röntgenissä nähtiin, että toinen keuhkopussi on veden peittämä, vain pieni keuhkon kärki pilkisti sen vesilastin takaa jouduin tietty jäämään osastolle, ja se veikin kuukauden osastolla.

Ja tuloksena syövän uusituminen.

No teillä ei välttämättä tarvitse olla kyse syövästä. Mutta kyllähän sitä pitäisi yrittää tutkia, jos noin kovasti väsyttää. Mutta tiedänhän minä, että eihän niistä tutkimuksista juurikaan ole apua. Miten kauan itse joduin kulkemaan, ennenkuin itse löysin sen syöpäkasvaimen. Hirveesti en usko siihenkään, että sanotaa, ettei löydy mitään, kaikki hyvin.

Niin, viimeksihän miuakin kuvattiin kesällä, ja puhtaan paperit tuli, ja silti luusto ja keuhkot täynnä syöpää.

Mutta jos nyt ajatellaan, ettei teillä syöpää ole. Niin teinä minä ottaisin kyllä antioksidantteja (vitamiineja) ja erityisesti C-vitamiinia ainakin 1000 mg / päivässä. Aamulla 500 mg ja päivällä toiset 500 mg.

Ja sitten nopeat hiilarit pannaan. Ei sokereita, ei valkeita jauhoja, ei siis vaaleaa leipää, ei pullaa, ei pipareita, ei kakkuja. Ei kiillotettua valkeaa riisiä. Ei makeisia.
        Tehkää raasteita porkkanasta, lantusta, kaalista yms. vihanneksista. Mahdollisimman paljon ravinnostasi on raasteita ja tuoresalaatteja. Kyllä olo alkaa petraantumaan.
        Niin ja proteeneita = valkuaisainepitoista ravintoa. Syökää pähkinöitä ja manteleita, ne ovat parhaita proteeneita.

• luomuvegaani
        olo petraantuu kirjoitti:

Muistan, kun armoton väsymys aiheutti huolen, että minussa täytyy olla syöpä, kun näin mielettömästi väsyttää. Kuljin lääkräissä, lääkäreissä, tutkittiin, eikä mitään.... ei mitään, vaikka oli kipuoireitakin. Lääkärit koplasivat ja tutkivat, ei mitään syytä.
        Mutta oli kuuitenkin syöpä. Löysin sen yhtenä aamuna pukiessani, kalkkunan munan kokoinen kovettuma, joka kuroi ihoa sisään. Se kuroumakin oli muodostunut aika lyhyessä ajassa, kun kuukautta aiemmin olin viimeksi lääkärillä käynty, eikä ne sitä kuroimaakaan huomanneet. Ja kalkkunan munan kokoinen kovettuma on isomi puin kananmuna. Ja lääkäritkään eivät sitä löytäneet, vaikka sitten röntgenkuva oli edessä että tuossa se on, silti eivät löytäneet sitä käsin tunnustelemalla.

Nty viime kesänä huolestuin, kun alkoi hengäsyttämään pienikin rasitus. Huoneesta toiseen siirtyminen, parin portaan nousu, ja sitten mieletön uupumus. Yön jälkeen kun lähdettiin autolla jonnekkin, torkuin ja nukuin koko ajan. Mielessä vaani ajatus, onkohan syöpä. Ei mikään voi näin mielettömästi väsyttää. Kipuoireitakin oli ollut ja rankkoja, mutta ei niitä kukaan tajunnut, että syöpä niitä teki.

Vasta kun syyskuussa en enää pystynyt puhumaan kuin sana-kaksi, sain lähetteen ensiapuun. Ja kun röntgenissä nähtiin, että toinen keuhkopussi on veden peittämä, vain pieni keuhkon kärki pilkisti sen vesilastin takaa jouduin tietty jäämään osastolle, ja se veikin kuukauden osastolla.

Ja tuloksena syövän uusituminen.

No teillä ei välttämättä tarvitse olla kyse syövästä. Mutta kyllähän sitä pitäisi yrittää tutkia, jos noin kovasti väsyttää. Mutta tiedänhän minä, että eihän niistä tutkimuksista juurikaan ole apua. Miten kauan itse joduin kulkemaan, ennenkuin itse löysin sen syöpäkasvaimen. Hirveesti en usko siihenkään, että sanotaa, ettei löydy mitään, kaikki hyvin.

Niin, viimeksihän miuakin kuvattiin kesällä, ja puhtaan paperit tuli, ja silti luusto ja keuhkot täynnä syöpää.

Mutta jos nyt ajatellaan, ettei teillä syöpää ole. Niin teinä minä ottaisin kyllä antioksidantteja (vitamiineja) ja erityisesti C-vitamiinia ainakin 1000 mg / päivässä. Aamulla 500 mg ja päivällä toiset 500 mg.

Ja sitten nopeat hiilarit pannaan. Ei sokereita, ei valkeita jauhoja, ei siis vaaleaa leipää, ei pullaa, ei pipareita, ei kakkuja. Ei kiillotettua valkeaa riisiä. Ei makeisia.
        Tehkää raasteita porkkanasta, lantusta, kaalista yms. vihanneksista. Mahdollisimman paljon ravinnostasi on raasteita ja tuoresalaatteja. Kyllä olo alkaa petraantumaan.
        Niin ja proteeneita = valkuaisainepitoista ravintoa. Syökää pähkinöitä ja manteleita, ne ovat parhaita proteeneita.

vaan proteiineja.

Olen samoilla linjoilla ruoan suhteen. Oltuani vain pari viikkoa luomuvihannesvegaani, oloni oli parantunut valtavasti, ja on pysynyt hyvänä jo neljä kuukautta. Jatkan vegaanina. Ennen olin aina väsynyt. Nyt tuntuu, että ikää karisee vain. Viisikymmenvuotissynttärit lähestyy, mutta näytän kuulemma jotain 35-vuotiaalta. Nukun 9-10 tuntia, silloin kun väsyttää. Ennenkin nukuin, mutta heräsin väsyneenä.

Tosiaan, terveellinen ruoka parantaa melkein vaivan kuin vaivan.

• kölkkerö
        luomuvegaani kirjoitti:

vaan proteiineja.

Olen samoilla linjoilla ruoan suhteen. Oltuani vain pari viikkoa luomuvihannesvegaani, oloni oli parantunut valtavasti, ja on pysynyt hyvänä jo neljä kuukautta. Jatkan vegaanina. Ennen olin aina väsynyt. Nyt tuntuu, että ikää karisee vain. Viisikymmenvuotissynttärit lähestyy, mutta näytän kuulemma jotain 35-vuotiaalta. Nukun 9-10 tuntia, silloin kun väsyttää. Ennenkin nukuin, mutta heräsin väsyneenä.

Tosiaan, terveellinen ruoka parantaa melkein vaivan kuin vaivan.

syöpää paranna. Piste.

• Kokeilengjkhkjköäl

Tuo hartiajumittuma voisi olla yksi väsymyksen merkki. Itselläni paljon stressiä vuosien varrella, ei ihme jos hartiat jumittaa. Pitäisi kokeilla hartiahierontaa. Vaikka jo tänään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6705
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2303
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1055
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      89
      953
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe