Mennäänkö toisten palstalla häiriköimään?

mummo-nation

Hei kirjoittavat mummot !
Menisimmekö häiriköimään äitien palstoille, he kun eivät näy ymmärtävän, että Isovanhempien palsta EI ole sitä varten että he saavat silmittömästi haukkua, mollata ja pilkata isovanhempia - jopa toivoa isovanhempien kuolemaa . . .

17

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs...

      Mummo mummo.. sana on vapaa ja jokaisella on oikeus kirjoittaa ihan millä palstalla haluaa..... tämä kun on vapaa foorumi ilman rekisteröitymis pakkoa eikä niinollen kukaan tiedä toisen statusta että onko kirjoittaja oikeasti äit,i isi, mummu,teini vai ihan joku muu.

      Ei kannata vetää herneitä ja menettää yö-uniaan jonkin tyhjänpäiväisen nettikirjoituksen takia.. bittitaivaalle mahtuu tarinaa.

      • ei kaihia

        Joo niin on, mutta miksi aivan järjestään nämä
        äidit ovat niin ylimielisiä, ilkeitä, toivovat jopa
        mummojen kuolemaa ja ilkkuvat kaihilla ja ties millä?


      • Mummoja monenlaisia
        ei kaihia kirjoitti:

        Joo niin on, mutta miksi aivan järjestään nämä
        äidit ovat niin ylimielisiä, ilkeitä, toivovat jopa
        mummojen kuolemaa ja ilkkuvat kaihilla ja ties millä?

        Mummojen kanssa voi joltain toiseltakin mummolta palaa käämit, jos avaus on tarpeeksi asiaton. Ei sen tarvihe olla äiti, joka kirjoittaa vai onko sulla kristallipallo? Oletko itsekään edes mummo? Emme voi tietää...


      • hyvää päivää sentään
        Mummoja monenlaisia kirjoitti:

        Mummojen kanssa voi joltain toiseltakin mummolta palaa käämit, jos avaus on tarpeeksi asiaton. Ei sen tarvihe olla äiti, joka kirjoittaa vai onko sulla kristallipallo? Oletko itsekään edes mummo? Emme voi tietää...

        Minä ainakin olen tupla-mummo, enkä ymmärrä ajatusmaailmaa että mummoja kehdataan vaatia
        " rakastaa" täysin ventovieraita lapsia - joilla on jo
        valmiiksi omia isovanhempia.
        Mutta ei mummot, emme lähde häiriköimään äitien palstoille. Olemma vähän fiksumpia.
        Ja " mummoja monenlaiselle" - kyllä kirjoituksista huomaa että ovat näitä nykyäitejä jotka vetävät herneet nenäänsä - ei kai kukaan mummo sentään raijaa " uusio-lapsia" toisten kiusaksi...miettikää vähän, ennenko kirjoitatte....
        onko se sinusta asiallista että joku uus--äiti-mikä-lie
        kirjoittaa; joutaisitte kuolla jne...


      • miettikää ensin...
        hyvää päivää sentään kirjoitti:

        Minä ainakin olen tupla-mummo, enkä ymmärrä ajatusmaailmaa että mummoja kehdataan vaatia
        " rakastaa" täysin ventovieraita lapsia - joilla on jo
        valmiiksi omia isovanhempia.
        Mutta ei mummot, emme lähde häiriköimään äitien palstoille. Olemma vähän fiksumpia.
        Ja " mummoja monenlaiselle" - kyllä kirjoituksista huomaa että ovat näitä nykyäitejä jotka vetävät herneet nenäänsä - ei kai kukaan mummo sentään raijaa " uusio-lapsia" toisten kiusaksi...miettikää vähän, ennenko kirjoitatte....
        onko se sinusta asiallista että joku uus--äiti-mikä-lie
        kirjoittaa; joutaisitte kuolla jne...

        Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

        Jos uusioliitossa elävä äiti lukee mummujen näppiksiltä tuotettua järkyttävää syrjimis ja mollauskirjoitusta koskien suvun piiriin tulevia aikaisempien liittojen lapsia, ei siinä äidin mielikään kaunokuvia muodosta tuolle mollaajalle vastauskirjoitusta rustatessaan.


      • yxmuzi
        miettikää ensin... kirjoitti:

        Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

        Jos uusioliitossa elävä äiti lukee mummujen näppiksiltä tuotettua järkyttävää syrjimis ja mollauskirjoitusta koskien suvun piiriin tulevia aikaisempien liittojen lapsia, ei siinä äidin mielikään kaunokuvia muodosta tuolle mollaajalle vastauskirjoitusta rustatessaan.

        Mietipä sinäkin.
        Eivät aikaisempien liittojen lapset tule suvun piiriin, vaikka kosketuksiin suvun kanssa joutuvatkin. Näillä lapsilla ei ole mitään oikeuksia eikä velvollisuuksia vanhempansa uuden puolison sukua kohtaan. Myöskään uuden puolison suvulla ei ole mitään oikeuksia ja velvollisuuksia näitä lapsia kohtaan.
        "Mummut" eivät syrji eivätkä "mollaa" näitä lapsia vaikka haluavatkin pitää selvän eron niiden ja omien sukulaislastensa välillä.
        Aikaisempien liittojen lapsilla on omat vanhemmat ja muut sukulaiset, eikä uusilla sukulaisilla ole oikeutta eikä yleensä halujakaan astua heidän tilalleen.


      • miettikää ensin....
        yxmuzi kirjoitti:

        Mietipä sinäkin.
        Eivät aikaisempien liittojen lapset tule suvun piiriin, vaikka kosketuksiin suvun kanssa joutuvatkin. Näillä lapsilla ei ole mitään oikeuksia eikä velvollisuuksia vanhempansa uuden puolison sukua kohtaan. Myöskään uuden puolison suvulla ei ole mitään oikeuksia ja velvollisuuksia näitä lapsia kohtaan.
        "Mummut" eivät syrji eivätkä "mollaa" näitä lapsia vaikka haluavatkin pitää selvän eron niiden ja omien sukulaislastensa välillä.
        Aikaisempien liittojen lapsilla on omat vanhemmat ja muut sukulaiset, eikä uusilla sukulaisilla ole oikeutta eikä yleensä halujakaan astua heidän tilalleen.

        "Eivät aikaisempien liittojen lapset tule suvun piiriin, vaikka kosketuksiin suvun kanssa joutuvatkin."

        Et viitsisi viilata pilkkua. Lapset siis alle teini-ikäiset varsinkin kulkevat äitinsä mukana siellä missä äitikin, ovat mukana sukujuhlissa ja joulun vietossa jne. eli tulevat suvun piiriin. Ja tämä ei tarkoita perimisoikeutta vaan oikeutta ihmisarvoiseen kohteluun.

        Normaali ihminen ei mollaa eikä sorsi kenenkään lapsia.


      • yxmuzi
        miettikää ensin.... kirjoitti:

        "Eivät aikaisempien liittojen lapset tule suvun piiriin, vaikka kosketuksiin suvun kanssa joutuvatkin."

        Et viitsisi viilata pilkkua. Lapset siis alle teini-ikäiset varsinkin kulkevat äitinsä mukana siellä missä äitikin, ovat mukana sukujuhlissa ja joulun vietossa jne. eli tulevat suvun piiriin. Ja tämä ei tarkoita perimisoikeutta vaan oikeutta ihmisarvoiseen kohteluun.

        Normaali ihminen ei mollaa eikä sorsi kenenkään lapsia.

        Ja mieti sinäkin.

        Sukujuhliin tulee usein ystäviä ja tuttavia, mutta he eivät tule suvun piiriin eikä heitä kohdella sukulaisina.

        Lienee sangen harvinaista, että sukujuhlissa jotakuta, varsinkaan lasta, ei kohdella ihmisarvoisesti. Voitko esittää sellaisesta esimerkkejä? Jos sellaista todella tapahtuu, on ilmoitus viranomaisille paikallaan.

        Normaali ihminen ei "mollaa" eikä "sorsi" ketään, ei lapsia, aikuisia eikä vanhuksia.


      • Mummoja monenlaisia
        hyvää päivää sentään kirjoitti:

        Minä ainakin olen tupla-mummo, enkä ymmärrä ajatusmaailmaa että mummoja kehdataan vaatia
        " rakastaa" täysin ventovieraita lapsia - joilla on jo
        valmiiksi omia isovanhempia.
        Mutta ei mummot, emme lähde häiriköimään äitien palstoille. Olemma vähän fiksumpia.
        Ja " mummoja monenlaiselle" - kyllä kirjoituksista huomaa että ovat näitä nykyäitejä jotka vetävät herneet nenäänsä - ei kai kukaan mummo sentään raijaa " uusio-lapsia" toisten kiusaksi...miettikää vähän, ennenko kirjoitatte....
        onko se sinusta asiallista että joku uus--äiti-mikä-lie
        kirjoittaa; joutaisitte kuolla jne...

        Sinulle "hyvää päivää sentään"
        Eipä ollut sinullakaan kristallipalloa eli arvauksesi minun taustoistasi meni pahasti pieleen. Miksi edes lähetä arvailemaan kirjoittajan taustaa?

        Tupalamummomuskaan ei anna sinulle siihen oikeutta ja fiksuudesta ei voi puhua näiden mummojen kohdalla, jotka yksisilmäisesti näkevät kaiken pahan alkuna ja juurena lapsen. Oma poika on ok, miniäkin on ok, mutta lapsi on hirviö, joka pilaa mummon elämän. Ei hyvää päivää.

        Ja uteliaisuuttasi tyydyttääkseni: En ole "nykyäiti", vaan olen "kypsässä" kolmenkympin iässä saanut lapseni, heidät ainoassa ja nykyisessä liitossani lasten isän kanssa kasvattanut ja maailmalle jo laittanut = Lue en ole "uus--äiti-mikä-lie" ja huomaan, että olen kypsempi kuin kakaramaiset tuplamummot.

        Kyllä sillä sukuun väkisin raahatulla kauhukakaralla on vain paha olla. Te voisitte hänen oloaan helpottaa olemalla aikuisia, mutta te ette osaa.
        No, toivotaan, että tekin vielä kaiken ehjänä edestänne löydätte. Elämä opettaa, mutta toisia ei muuta kuin hiljaa kävelemään.

        Minä kyllä häpeän lukea teidän kirjoituksianne. Tunnen niin suurta myötähäpeää, etten pysty kuvaamaan. Lopettakaa netissä roikkuminen, jollette saa näppäimistöltänne aikaan laadukkaampia kirjoituksia. Menkää mummot mustikkaan tai matonpesulle. Niin minäkin aion tehdä.


      • välitän heistä
        hyvää päivää sentään kirjoitti:

        Minä ainakin olen tupla-mummo, enkä ymmärrä ajatusmaailmaa että mummoja kehdataan vaatia
        " rakastaa" täysin ventovieraita lapsia - joilla on jo
        valmiiksi omia isovanhempia.
        Mutta ei mummot, emme lähde häiriköimään äitien palstoille. Olemma vähän fiksumpia.
        Ja " mummoja monenlaiselle" - kyllä kirjoituksista huomaa että ovat näitä nykyäitejä jotka vetävät herneet nenäänsä - ei kai kukaan mummo sentään raijaa " uusio-lapsia" toisten kiusaksi...miettikää vähän, ennenko kirjoitatte....
        onko se sinusta asiallista että joku uus--äiti-mikä-lie
        kirjoittaa; joutaisitte kuolla jne...

        Oletko koskaan kuullut sanontaa,että kohtele toista niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.Minun mummolaani mahtuu avopuolisonkin lapsenlapset ja onneksi elämä on opettanut hyväksymään monenlaisia ihmisiä,meidän ryhmään kuuluu uuspuolisoita,ulkomaalaisia,ex-sukulaisia, vammaisia.Saan niin paljon hyvää mieltä,kun huomaan että ihmiset pystyvät suvaitsemaan toisiaan eikä kanneta elinikäistä kaunaa toisia kohtaan.Se on elämän rikkautta.


    • go for it

      Yksi ratkaisu siihen olisi:
      Jokainen pitää huolta oman sukunsa lapsista/lastenlapsista ja kaikki uusi-viritykset omistaan..

      • grandma´

        Minäkin olen isoäiti, omia sekä bonus-tapaus lähellä -
        voisin jopa pitää bonuslapsesta jos ei koko ajan olisi ollut
        kuin veitsenterällä: koko ajan kytätään vahditaan, pohditaan miksi tuo sanoi noin eikä näin, mitä se silläkin tarkoitti JA rakastaako se enemmän omia lastenlapsiaan?
        Kyllä rakastaa, ja paljon, välitän heistä, he ovat niin rakkaita ettei voi kuvailla, meillä on ihanat välit, ollaan usein yhteydessä mutta tämän bonuksen kanssa ei vain natsaa - osasyynä juuri em kun ei uskalla/voi/olla oma itsensä - kaikesta täytyy tehdä suurta numeroa - bonuslapsi on syytön kyllä minä sen ymmärrän, tunteilleen ei vain voi mitään.
        On olemassa miellyttäviä aikuisia, lapsia ja on olemassa epämiellyttäviä aikuisia ja lapsia.
        Bonuslapsi sattuu ikävä kyllä olemaan epämiellyttävä.


      • Mummoja monenlaisia
        grandma´ kirjoitti:

        Minäkin olen isoäiti, omia sekä bonus-tapaus lähellä -
        voisin jopa pitää bonuslapsesta jos ei koko ajan olisi ollut
        kuin veitsenterällä: koko ajan kytätään vahditaan, pohditaan miksi tuo sanoi noin eikä näin, mitä se silläkin tarkoitti JA rakastaako se enemmän omia lastenlapsiaan?
        Kyllä rakastaa, ja paljon, välitän heistä, he ovat niin rakkaita ettei voi kuvailla, meillä on ihanat välit, ollaan usein yhteydessä mutta tämän bonuksen kanssa ei vain natsaa - osasyynä juuri em kun ei uskalla/voi/olla oma itsensä - kaikesta täytyy tehdä suurta numeroa - bonuslapsi on syytön kyllä minä sen ymmärrän, tunteilleen ei vain voi mitään.
        On olemassa miellyttäviä aikuisia, lapsia ja on olemassa epämiellyttäviä aikuisia ja lapsia.
        Bonuslapsi sattuu ikävä kyllä olemaan epämiellyttävä.

        Kerrankin kirjoitus, jossa edes yritetään tarkastella asiaa objektiivisesti. Ehkä tämä mummojen bonuslapsikirjoittelu tuottaa sittenkin ajatuksia, joista voi olla jollekin asian kanssa painiskelevalle jotain hyötyä.

        Mielestäni lapsen ongelmat lähtevät aikuisista ja heidän suhtautumisestaan häneen. Tulee mieleen, että suhtautuvatko mummot esim. 10-vuotiaana perheeseen tulleeseen sijoituslapseenkin yhtä karsaasti?
        Ehken ei, koska perhe, joka kykenee vastaanottamaan sijoituslapsen, omaa varmaankin arvoja, joita on peritty jo aiemmilta sukupolvilta.

        Tämä isovanhemmat -palstan bonuslapsikeskustelu kertoo "white trash" -mentaliteetistä.


      • yxmuzi
        Mummoja monenlaisia kirjoitti:

        Kerrankin kirjoitus, jossa edes yritetään tarkastella asiaa objektiivisesti. Ehkä tämä mummojen bonuslapsikirjoittelu tuottaa sittenkin ajatuksia, joista voi olla jollekin asian kanssa painiskelevalle jotain hyötyä.

        Mielestäni lapsen ongelmat lähtevät aikuisista ja heidän suhtautumisestaan häneen. Tulee mieleen, että suhtautuvatko mummot esim. 10-vuotiaana perheeseen tulleeseen sijoituslapseenkin yhtä karsaasti?
        Ehken ei, koska perhe, joka kykenee vastaanottamaan sijoituslapsen, omaa varmaankin arvoja, joita on peritty jo aiemmilta sukupolvilta.

        Tämä isovanhemmat -palstan bonuslapsikeskustelu kertoo "white trash" -mentaliteetistä.

        Kertoisitko tarkemmin, mitä tarkoitat "white trash" -mentaliteetilla? Nostit sen pakasta aivan yllättäen, enkä ainakaan minä löydä äkkiseltään sille relevanssia tässä keskustelussa.


    • Marss!!

      Mennään vaan.Siellä ne vertailevat kannaksenpolttotapojaan.

      Todellinen uhrautuva äiti kun ei pössyyttele kuin silloin, kun lapset ovat mummulassa.
      Ilmankos monet mummot kertovat kuinka usein lapsoset ovatkaan heillä yökylässä.

      Mielenkiintoista olisi tietää, äitiydspäivärahako riittää pilvenkin hankkimiseen. Onko se kovinkin edullista nykyisin?

      • jaljakljjdkjas

        Mikäs kannas nyt on menty polttamaan? :O


    • miksei

      Pakko tunnustaa,50-v.mummona,että käyn äitien palstoilla,uusperheet palstoilla,anoppi ja appi palstoilla,murrosikäisten palstoilla ym.Suurin tavoitteeni ei ole etsiä haukuttavaa vaan saada jonkinlaista näkökulmaa miten toinen sukupolvi asioista ajattelee.Ja,todellakin,luulenpa,että joskus saattaa olla niinkin että siellä nuorempien ihmisten kommenteissa on tottakin se toinen puoli.Ei me isovanhemmatkaan aina niin fiksusti puhuta nuoremmista,mutta meillähän on siihen oikeus,vai?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      830
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      703
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      687
    8. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    9. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      672
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe