Tanskandoggi tälläiselle immeiselle?

kiitosvastauksista

Kasvattajat, omistajat ja doggeista haaveilevat nyt huomio!

Antaisitteko tälläiselle ihmiselle tanskandogin?

Nainen, 20-vuotias, opiskelija
Asuu tilavassa yksiössä/kaksiossa kerrostalossa
Koirakokemusta kolmesta pienestä koirasta, kahdesta todella itsepäisestä kääpiöpinseristä, yhdestä pienestä sekarotuisesta rakastankaikkea-tyyppisestä koirasta sekä läheisellä pari dobermannia joita silloin tällöin nähnyt ja ulkoiluttanut. 30kg sekarotuinen koira oli hoidossa reipas puolivuotta ja kaikki koirakokemukset ovat uroksista.
Lähistöllä hyvät metsät, pururadat yms. mutta myös asfalttitietä paljolti.

Uros vai narttu?
Pentu vai vähän varttuneempi?


Lähikontaktissa en ole ollut doggien kanssa paljoakaan, kaikilla tuntuu olevan niin kova kiire kun heitä näkee doggien kanssa ulkona :D
Tietoa on paljon päntätty netistä ja kirjoista. Kiinnostus rotuun on ollut pienestä likasta asti.

Ja jos suosittelette kasvattajia, niin mielellään heitä jotka ovat jatkossakin kiinnostuneita kasvateistaan ja haluavat ehkä jopa nähdä kasvattejaan ja joiden apu on melkeimpä sitä 24/7.

2

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uteluaana

      Onkos sulla ne pikku piskit vieläkin vai oliko ne sun vaai jonkun muun?
      Onkos sulla tuloja elättää, hoitaa, mahollisesti lääkitä doggi. Ihan vaan uteliaana kyselen kun tiedän et voi paljn tulla kuluja. Siskon dogi on maksanut pian uuden auton verran kuluineen.

    • OnnellinenDogginOm.

      Lämpimästi voin suositella tanskandoggia kenelle tahansa, joka rodusta tietää, eikä halua sitä egoboosteriksi. :)

      Sanomattakin on selvää, että doggi vie enemmän rahaa kuin pienet koirat, mutta tervettä järkeä käyttäen voi rahanmenon riskiä pienentää. Suuresti suosittelen esim. eläinlääkärivakuutuksen ottamista, sillä isolla koiralla pienemmätkin toimenpiteet maksavat huomattavasti enemmän kuin pienillä roduilla. Itselläni on ollut sen verran huonoa tuuria matkassa, että rahaa on palanut enemmän kuin uskallan edes miettiä, mutta hetkeäkään en kadu tai vaihtaisi pois.

      Itse asun kerrostalokaksiossa eikä ko. asumismuodosta ja doggin yhdistämisestä ole koitunut haittaa. Täytyy toki muistaa, että kun kyseessä on iso koira niin pienehkössä tilassa saattaa huonekalut ym. irtaimisto vaihtaa paikkaa kuin itsestään kun koiralle tulee "doggihepuli". :D Pääsääntöisesti doggi on rauhallinen ja möllötystä rakastava otus, mutta innostuu kyllä hyvin hyvin helposti ja pienemmästäkin asiasta. :)
      Itselläni ihkaensimmäinen koira oli doggi, kokemusta ei siis mielestäni tarvitse ennestään olla mittavissa määrin kunhan vain muistaa, että noin isoa koiraa ei pidetä voimalla, vaan auktoriteetilla. Se, että ottaako nartun vai uroksen tulisi miettiä omien resurssien mukaan, uros on yleensä röyhkeämpi, suorasukaisempi ja mahtailevampi ja juurikin tästä syystä olen itse valinnut uroksen. Nartut ovat usein salakavalempia. Tällä viittaan mm. johtajuustaisteluihin. Uros pyrkii johtajaksi hyvin selkeästi ja röyhkeästi, kun taas narttu ikäänkuin salaa, mikä on vaikeampi havaita ennenkuin tajuat olevasi koirasi alamainen. Tietysti valinnassa kannattaa ottaa huomioon myös se, että myös juoksujen aikaan ko. rodulla on koon mukaiset sotkut.
      Sitten tuo ikäkysymys... Pentu on aina pentu ja sen kanssa saa aloittaa alusta. Vanhemman koiran (joka todennäköisesti on siis kotia vaihtava) kanssa on olemassa riskinsä, mutta kun ne tiedostaa ja osaa varautua niihin niin en näe syytä olla ottamatta sellaista, tässäkin tapauksessa voin puhua kokemuksesta sillä omani on kotia vaihtava. Lisäksi valitettavan moni doggi joutuu vaihtamaan kotia, joten jos voisit tarjota hyvän, rakastavan ja pysyvän kodin sellaiselle niin mikäs sen ihanempaa?! :)
      Kasvattaja tosiaan kannattaa valita huolella ja ajan kanssa, sukutauluja silmällä pitäen ja hyvät kasvattajat kyllä haluavat olla yhteydessä kasvatteihinsa. Apua saa kyllä tarvittaessa muilta omistajiltakin, vaikka doggipiireissä kilpailu onkin varsin kovaa ja usein jopa erittäin röyhkeää ja häikäilemätöntä.

      Toivottavasti löydät oman, ihanan jättiläisesi. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe