Voiko suomalainen täplärapu elää akvaariossa??

Mä ajattelin hankkia ravun akvaarioon. Se ois sit mun eka akvaario akvaarioeläin
että käykö ravulle semmonen 50-60L akvaario vai pitääkö olla isompi (Siis yhdelle ravulle)? sit on käynyt mielessä et voisinko hakee tuolta kaupasta täpläravun ja laittaa sen akvaarioon? Siis tos alhaal on kaikki perus kysymykset :)

-Käykö 50-60L akvaario??
-Voisiko akvaarioon laittaa suomalaisen ravun?
-Pitääkö vettä viilentää talvisin ja muutenkin paljon pitää olla lämpöä vedessä??
-pitääkö veden virrata vai riittääkö normaali hapetus ja puhdistus laite

Voisiko vastauksia laittaa nopeasti? Ja mä tiedän kaikki muut jutut paitsi mitä mä kysyin.

4

756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rrrrapuuuuuuuuu

1. Ensimmäiseksi akvaarioksi liian pieni.
      2. Jos luonnosta aiot hommata en suosittelisi. n. 20-50% Täpläravuista kantaaa rapuruttoa ja noin pienessä altaassa koituisi rutto nopeasti ravun kohtaloksi.

• no kun en oikene tiedä tämmösiä "lemmikkirapuja" niin sen takia laitoin tuon että voiko luonnosta ottaa :). ja jos joku tietää semmosia "merkkirapuja" niin voisiko kertoa mistä niitä voi ostaa tankkiin ja jos jaksaa niin samalla vois kertoo sen tankin koon mikäpitää olla ravulle.

• =)

missä asut, meiltä saisit marmorirapuja ilmaiseksi?

• anteeeksi mutta en mä enää niitä akvaario rapuja. koska niissä on hirvee hoitaminen ja marmoriravuthan lisääntyy ja lisääntyy eikä se lopu saan kuitenkin ravun lemmikiksi ja se on Halloweentaskurapu niissä ei ole hirveä hoito ja ne on terraario eläimiä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 96
      1619
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1424
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1347
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1238
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      54
      1233
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      965
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      827
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      761
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      754
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      735
    Aihe