Istutettiin taikinamarjoja suoraan 'purkista' maahan kaivettuun koloon, ja on ihan hyvin selvinneet. Istutusväliksi laitoin myyjän ohjeiden mukaan 30cm, ja näyttää joistan kohdin kun on riu'umpia puskia niin turhan väljälle. Eli: kuinka nopeasti se kasvaa? Ja kuinka korkeaksi vielä, olen nähnyt sellaisia isojakin pensaita, mutta nämä mun on hollantilaista lajiketta.
Taikinamarja
1
557
Vastaukset
- marjapuskaali
Riippuu maasta, miten kasvavat. Kuivassa paikassa kasvavat hitaasti, mutta varjoisessa ja kosteassa mullassa kasvavat hyvin reheviksi. Minulla on metsäpensaista tehtyjä taikinamarjapensaita. Olen joutunut monta kertaa leikkaamaan talon pohjoispuoliluiskassa kasvavia. Kasvavat ainakin toista metriä, en ole antanut kasvaa korkeiksi. Ovat liian tuuheitakin. Mökillä aurinkoisessa töyräässä (huono maakin) ovat kellertävia ja kasvavat tosi hitaasti. Naaraspensaat kellettyvät aiemmin, koska ne satsaavat marjoihin. taikinamarja kasvaa luonnossa hyvin monenlaisessa maassa, varjosta kuivaan, aurinkoiseen maahan. Myyntipensaista en tiedä, onko ne esim. jalompia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 918535
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on978313Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1736190- 146123
Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist585248En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛234295Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?54120- 384063
- 373849
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..673738