940 rikkinäisen lampun merkkivalo

palaa koko ajan

940 Vollessa syttyi merkkivalo kojelaudassa mutta mikään lamppu ei ole rikki.
Mistähän kannattaisi alkaa etsiä vikaa ja millä systeemillä tuo ylipäätään pelaa
eli miten se tunnistaa rikkinäisen polttimon?

Tähän saakka se on ihan oikein näyttänyt eli kun on syttynyt on myös joku
polttimo ollut pimeänä.

15

1846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi, oletko katsonut että myös vilkut, ja jarruvalot ovat ehjät?
      Jos ovat ehjät niin epäilisin kosketus häiriötä, eli joku johto/lamppu maadoittaa,
      voisi auttaa jos kävisi auton polttimoita läpi, ja vahän kiertäisi polttimien kantoja.

    • palaa koko ajan

      Kaikki vilkut, jarruvalot, ja peruutusvalot on ehjiä. Pitää kokeilla kierrellä niitä kantoja. Kiitos vinkistä.

      • Näin se on

        Oletko katsonut myös rekisterikilven valot, ne jää usein huomioimatta?


    • Halpisautoilija

      Mulla ollut jo pari vuotta sama vika ja ihan varmasti kaikissa polttimoissa paistaa valo. Joku selitti että heikko maadoitus lampussa voi aiheuttaa tuon. En ole jaksanut vielä enemmälti vikaa etsiä, vaikka aika ärsyttävä tuota oranssia poltinta on ajossa tuijotella.

    • palaa koko ajan

      Löytyihän se vika. Sinne oli tullut vääräntehoinen polttimo yhteen parkkilamppuun.
      Aika herkka systeemi kun yhden 5W lampun tilalla oli 10wattinen joka kuitenkin päällepäin paloi yhtä kirkkaana kuin muutkin.

    • Moi, mukava että vika selvisi, ja että ilmoitit kuulumiset auton tilasta.

    • ei toimi

      Jatkan tähän vaikka minulla V70 volvo, saattaahan tämä asia olla ihan samanlainen tässäkin mallissa. Onko normaalia, että käynnistyksen jälkeen tuo ko. merkkivalo palaa niin pitkään, kunnes painaa jarrua?!! Kävin noita jarruvaloja läpi niin kyllä ne toimivat eikä niiden kiertely auttanut. Onko tuon viallisen polttimon tunnistusjohto se erillinen johto, joka on omana pistokkeenaan kiinni esim. takavalossa?

      • Merkkivalon

        pitääkin palaa kunnes poljet jarrua, ainakin jos autossa on automaattilaatikko. Puhun tässä tosin vanhemmasta 900 srj Volvosta.


    • Moi, oletko varmasti tarkistanut kaikki ajo-parkki, ja vilkku polttimot?
      Ei ole normaalia että rikkinäisen polttimon merkkivalo palaa, jos varmasti kaikki valot kunnossa.
      Tuosta jarrupolkimen painamisesta ja valon sammumisesta tulee mieleen maadoitusvika, eli johtoja voisi tutkia auton peräluukusta, ja katsoa että akun navat ovat puhtaat,eli ei siellä päässä kontakti häiriöitä.

      • ei toimi

        Kiitos vinkeistä!

        Minulla tuo V70 on vm. -98 manuaali. Itsekin epäilen, että olisikohan se sittenkin normaalia, että sammuu kunnes jarrua painetaan, kun toisaallakin siitä on netissä asiaa. Toisaalta huomasin sellaista, että kaikki polttimot vaikuttivat ehjiltä paitsi kilven toiseen valoon on vahingossa tullut laitettua 3W polttimo 5W sijaan. Vaihdoin sen, mutta en autoa enää käynnistänyt, joten se varoitusvalon toiminta ei vielä ole selvinnyt.


    • Pirun herkkä

      Hälyvalo saattaa syttyä, jos eri puolilla on erimerkkiset polttimot.

    • v70+

      Jep, herkkä on. Jopa loppuun kulunut uuden rinnalla saa palamaan.
      -Eikun vaihtamaan pareittain.

    • VolvoMarccunen

      Jep, herkkä mutta täydellinen järjestelmä tuo on. Nykyään kun valojakin "tuunataan" niin on oltava tarkkana tämän järjestelmän suhteen. Esim jos ksenon-muutossarjan laittaa niin jotkin järjestelvät ilmoittavat vikatilaa johtuen valojen käyttämästä pienemmästä virtamäärästä kuin mitä alunperin on takoitettu ko. kohteeseen. Myös led-polttimoiden vaihtaminen orkkisten tilalle voi aiheuttaa saman reaktion. Asiaan vähemmän perehtyneitä kehoitankin käyttämään VAIN ohjekirjassa annettuja poltin-malleja.

    • hölkki

      moi , mulla on s40 volvo ja ainakun laittaa auton päälle niin se polttaa jarru ja peruutus valojen sulakkeet. mistähän tämä voisi johtua???

    • volvo_puranen

      Tuota kannattaa sekata noi sähkökytkennät tuolta jarru ja pakkivalojen puoleta taitaa ollaa oikosulku jos sulake kärähtää-Eli polttimojen liittimet kunoiossa ei hapettumaa tai muuta vastavaa ja katsomaan ne sähköpiuhat missä ottaa maihin kun se sulake palaa noin helposti..Tämä on sellaien pikaohje ensi hätään .Kerro mitä löytyi kun tutkit auton?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe