Noniin nyt te kaikki viisaimmat auttakaa minua! Eli tänään lentoni loppui jo lähestymiseen tuon lennonjohdon takia. Olin siis lähestymässä ihan normaalisti San Franciscon kentälle Boeing 777 koneella. Olin saanut muutamat kääntymis käskyt, ja lensin siinä vaiheessa jo 10,000 jalassa. Aloin ihmettelemään ATC:n toimintaa siinä vaiheessa kun olin ohittanut kentän ja lentänyt pois päin siitä jo n. 50nm:ään. Tämän jälkeen matka jatkui eteenpäin entistä enemmän, sillä lennonjohdosta ei kuulunut mitään. Kokeilin vaihtaa lähestymistä kiitotie 28L:aan, eikä sitten kuulunutkaan enään minkäänlaista vastausta (mutamankaan yrityksen jälkeen). Lopetin lentoni siihen sillä en itse jaksanut alkaa minkäänlaista lähestymistä tehdä itse. Tämä on muutaman kerran tapahtunut ennenkin, ja en ole minkäänlaista vastausta siihen saanut tai löytänyt. Toivottavasti saitte jotenkin selvää, ja kiitos jo vastanneille!!
ATC ongelma FS2004
5
147
Vastaukset
- vielä taydennystä
Niin ja siis en lentänyt verkossa vaan pelin omalla tekoäly ATC:eellä
- hhgchgchg
Lennonjohto on buginen yhdestä ainoasta syystä.
Ja tämä on se syy:
Kuvittele että lennät kohti pohjoista jotakin tiettyä kenttää, ja legisi, eli reittisi, on suoraan suuntaan 360 astetta.
Jos nyt käy niin että jostain syystä ajaudut sivuun, niin lennonjohto käskee sinua seuraamaan, ei tietenkään suuntaa 360, vaan jos olet lentänyt liikaa oikealle, tulee uudeksi suunnaksi 340. (eli lennä "kohti" legiä)
Tietokone olettaa että kun olet takaisin reitilläsi, sinä käännyt itse automaattisesti suuntaan 360. Mutta tämä ei välttämättä onnistu, jos seuraat orjallisesti lennonjohtoa.
Kun olet lentänyt hetken aikaa suuntaan 340 ja olet nyt vasemmalla puolella reitiltäsi, lennonjohto ilmoittaa että käänny oikealle, suuntaan 020. Nyt lennät tuohon suuntaan, kunnes lennonjohto ilmoittaa taas että käänny suuntaan 340.
Kun tuota siksakkia teet jonkin aikaa, niin sinä kyllä "ajaudut" kohti pohjoista, mutta et lennä reittiä, vaan siksakkia.
Jos tämä tietokoneen ATC:n sekoilu tapahtuu tarpeeksi lähellä lentokenttää jonne sinun pitäisi laskeutua, tai jotain tiettyä pistettä jossa sinun pitäisi kääntyä, voi ATC mennä täysin sekaisin kun et tulekaan sovitusti sille pisteelle mihin sinun pitäisi, eli mistä sinun pitäisi aloittaa lähestyminen ja laskeutuminen.
Jos ajat ohi tuon pisteen, tai ajat liian kaukaa tuosta pisteestä, ATC ei tajua että sinun pitäisi tehdä U käännös, joten se sekoaa ja päättää pysyä hiljaa. Tämä tapahtuu siksi että se ei tietenkään etukäteen päättele mitä sinun pitäisi tehdä, (eli toteuttaa U käännös), vaan se seuraa sinun _sijaintiasi_ ja suuntaa kartalla.
Kun ATC on kerran lennolla mennyt sekaisin, niin on onnenkauppaa että saat sen vielä toimimaan ja tottelemaan. Tuo siksak-kuvio ei ole vielä sekoilua, mutta jos annat sen jatkua, niin on lähes varmaa että ATC menee nimenomaan lähestymisessä sekaisin.
Siksi tästä lähtien sinun kannattaa, kuunnella toki ATC ohjeita, mutta myös seurata omaa sijaintiasi GPS:stä, vaikka et GPS:ää muutoin käyttäisikään lennolla. - ATCapua
hhgchgchg kirjoitti:
Lennonjohto on buginen yhdestä ainoasta syystä.
Ja tämä on se syy:
Kuvittele että lennät kohti pohjoista jotakin tiettyä kenttää, ja legisi, eli reittisi, on suoraan suuntaan 360 astetta.
Jos nyt käy niin että jostain syystä ajaudut sivuun, niin lennonjohto käskee sinua seuraamaan, ei tietenkään suuntaa 360, vaan jos olet lentänyt liikaa oikealle, tulee uudeksi suunnaksi 340. (eli lennä "kohti" legiä)
Tietokone olettaa että kun olet takaisin reitilläsi, sinä käännyt itse automaattisesti suuntaan 360. Mutta tämä ei välttämättä onnistu, jos seuraat orjallisesti lennonjohtoa.
Kun olet lentänyt hetken aikaa suuntaan 340 ja olet nyt vasemmalla puolella reitiltäsi, lennonjohto ilmoittaa että käänny oikealle, suuntaan 020. Nyt lennät tuohon suuntaan, kunnes lennonjohto ilmoittaa taas että käänny suuntaan 340.
Kun tuota siksakkia teet jonkin aikaa, niin sinä kyllä "ajaudut" kohti pohjoista, mutta et lennä reittiä, vaan siksakkia.
Jos tämä tietokoneen ATC:n sekoilu tapahtuu tarpeeksi lähellä lentokenttää jonne sinun pitäisi laskeutua, tai jotain tiettyä pistettä jossa sinun pitäisi kääntyä, voi ATC mennä täysin sekaisin kun et tulekaan sovitusti sille pisteelle mihin sinun pitäisi, eli mistä sinun pitäisi aloittaa lähestyminen ja laskeutuminen.
Jos ajat ohi tuon pisteen, tai ajat liian kaukaa tuosta pisteestä, ATC ei tajua että sinun pitäisi tehdä U käännös, joten se sekoaa ja päättää pysyä hiljaa. Tämä tapahtuu siksi että se ei tietenkään etukäteen päättele mitä sinun pitäisi tehdä, (eli toteuttaa U käännös), vaan se seuraa sinun _sijaintiasi_ ja suuntaa kartalla.
Kun ATC on kerran lennolla mennyt sekaisin, niin on onnenkauppaa että saat sen vielä toimimaan ja tottelemaan. Tuo siksak-kuvio ei ole vielä sekoilua, mutta jos annat sen jatkua, niin on lähes varmaa että ATC menee nimenomaan lähestymisessä sekaisin.
Siksi tästä lähtien sinun kannattaa, kuunnella toki ATC ohjeita, mutta myös seurata omaa sijaintiasi GPS:stä, vaikka et GPS:ää muutoin käyttäisikään lennolla.Kiitoksia paljon sinulle! Olisi vielä yksi tyhmä kysymys... Eli miten pääsisin joka tapauksessa kentälle, vaikka lennonjohto lopettaisi tuon yhteistyön kannssani? Eli onko enään mitään tehtävissä laskeutumisen suhteen? Tuntuu hieman turhautuneelta lopettaa lento sen kohokohtaan :/
- hhgchgchg
ATCapua kirjoitti:
Kiitoksia paljon sinulle! Olisi vielä yksi tyhmä kysymys... Eli miten pääsisin joka tapauksessa kentälle, vaikka lennonjohto lopettaisi tuon yhteistyön kannssani? Eli onko enään mitään tehtävissä laskeutumisen suhteen? Tuntuu hieman turhautuneelta lopettaa lento sen kohokohtaan :/
Jos olet täysin hukassa ilmassa, etkä tiedä missä olet ja missä päin on kenttä ja käytät simussa default koneita (ei siis mitään kalliimpia payware koneita), niin silloin voit ihan huoletta keskeyttää ATC:n lennonseuraamisen (siellä ATC:ssa pitäisi olla sellainen mahdollisuus että cancel jotain.)
Tämän jälkeen käytä GPS:ää ja laita legin päätepisteeksi kenttä jolle laskeudut. GPS:än karttaan pitäisi piirtyä suora reitti kentälle.
ATC lätkän pitäisi nyt seurata lähimpiä kenttiä ja tarjota niiden radiotaajuuksia sinulle. (En siis tarkoita että lennonjohto tarjoaa sinulle mitään, vaan tarkoitan sitä näyttöön ilmestyvää ATC lätkää jota olet simussa käyttänytkin.)
Kun tulet tarpeeksi lähelle kenttää johon sinun pitäisi laskeutua, vaihda taajuudeksi kentän radiotaajuus ja pyydä laskeutumislupaa ja ohjeita, tai jos kentällä ei ole lennonjohtoa, ilmoita aikomuksesi muille ilmassa tai kentällä oleville.
Periaatteessa tuolloin lennät vapaasti näkölentosäännöillä, eil seuraat itse maaston muotoja ja lennät sen perusteella. Jos vaadit ihan älytöntä realismia, niin tietenkin tuo on "epärealistista" jos lennät esimerkiksi isoja matkustajakoneita kovaa ja korkealla missä maastoa ei voi seurata kuten pienkoneilla, mutta ottaen huomioon sekoavan ATC:n, niin ainakin pääset laskeutumaan ja päättämään lennon asiallisesti. - ATCapua
hhgchgchg kirjoitti:
Jos olet täysin hukassa ilmassa, etkä tiedä missä olet ja missä päin on kenttä ja käytät simussa default koneita (ei siis mitään kalliimpia payware koneita), niin silloin voit ihan huoletta keskeyttää ATC:n lennonseuraamisen (siellä ATC:ssa pitäisi olla sellainen mahdollisuus että cancel jotain.)
Tämän jälkeen käytä GPS:ää ja laita legin päätepisteeksi kenttä jolle laskeudut. GPS:än karttaan pitäisi piirtyä suora reitti kentälle.
ATC lätkän pitäisi nyt seurata lähimpiä kenttiä ja tarjota niiden radiotaajuuksia sinulle. (En siis tarkoita että lennonjohto tarjoaa sinulle mitään, vaan tarkoitan sitä näyttöön ilmestyvää ATC lätkää jota olet simussa käyttänytkin.)
Kun tulet tarpeeksi lähelle kenttää johon sinun pitäisi laskeutua, vaihda taajuudeksi kentän radiotaajuus ja pyydä laskeutumislupaa ja ohjeita, tai jos kentällä ei ole lennonjohtoa, ilmoita aikomuksesi muille ilmassa tai kentällä oleville.
Periaatteessa tuolloin lennät vapaasti näkölentosäännöillä, eil seuraat itse maaston muotoja ja lennät sen perusteella. Jos vaadit ihan älytöntä realismia, niin tietenkin tuo on "epärealistista" jos lennät esimerkiksi isoja matkustajakoneita kovaa ja korkealla missä maastoa ei voi seurata kuten pienkoneilla, mutta ottaen huomioon sekoavan ATC:n, niin ainakin pääset laskeutumaan ja päättämään lennon asiallisesti.Selvä juttu, ja kiitoksia paljon! Eiköhän näillä taas parjäillä hetken aikaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä12511112Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on15610314- 268030
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1836510Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.505582- 735051
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1464364Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai254236Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas684051Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris1333604