heippa, osaako joku vastata, aiheena

jos joku osaa.

keltainen marketta ja tähtisilmä.
keltaisen marketan ostin tässä jo alkukesänä, sellaisen suurikukkaisen. Hyvin se tuossa kukki, mutta nyt en tiedä mikä sitä vaivaa. Siinä kukat ovat jotenkin kituliaita ja keskusta (siis miksi sitä nyt sanotaankaan, se missä terälehdet ovat kiinni) tummuu. Olenko kastellut liikaa, lannoitetta olen kyllä antanut, tosin aika pitkään taisi olla aika mietoa, nyt vahvempaa, olen nyppinyt huonot kukat pois, olen antanut välillä mullan kuivahtaa, kerran kuivahti vähän liikaakin kun sateen aikana pinta oli kostea, mutta heti kun aurinko tuli esiin pääsi kunnolla kuivumaan.
Eli onko tämä nyt jotenkin lepotilaan menossa vai mikä tätä vaivaa. Siis kyseessä on suurikukkainen marketta,jonka vihreät lehdetkin ovat aika paljon suurempia kuin valkoisella ja yhdessä mytyssä. Niin ja ne vihreät lehdetkin näyttävät osin surkeilta, pitäisiköhän niitä poistaa. Nuppuja näyttää kuitenkin lehtien välissä olevan muutamia.
Chrysanthemum frutescens - eli tällainen kuin tuo linkin kukka mutta vain keltainen.
http://www.oulunkukkatoimitus.fi/oulu/main.php?page_id=12&id=30&product_id=202

Tähtisilmän taas ostin tuosta alennusmyynnistä heinäkuun aikana, tai kaksi, ja pistin ne molemmat samaan suureen ruukkuun. Toisessa on parikymmentäsenttiset kukkavarret ja kukkiakin oli ja on edelleen muutama, tosin ovat vähentyneet tässä nyt alun 7:stä kolmeen. Toinen on taas matala ja sekin on menettänyt yhtä lukuun ottamatta kaikki alun kukkansa, tosin siinä on nuppuja. Ja tämä matalampi ei muuten nnäytä sulkevan kukkiansa illalla, korkeampi kyllä tekee sen. Mutta nyt siis kysymys kuuluu, kun luulin, että tämä tähtisilmä kestäisi paahdetta mitä nyt on tässä ollut, niin kuitenkin esim. tänään korkeampi sulki jo yhden jälkeen iltapäivällä kuudesta silloin jäljellä olleesta kolme ja taittoi varret. Että onko se nyt sitten kuitenkin liian kuumassa? Kastelua olen yrittänyt pitää kohtuullisena, eli tässä toissapäivänä oli multa kuivanut syvemmältä ja luulin että siitä johtui kukkien menehtyminen matalammassa. Toisaalta minulle riittää kyllä se, että olisivat vihreinä siinä ruukussa. Mutta jos joku osaa vinkata mitä teen väärin.

0

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mitä ihmettä

        Kaipaat hänessä
        Ikävä
        103
        1515
      2. Välillä käy mielessä

        olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
        Ikävä
        78
        1154
      3. Mitä oikein

        Näet minussa? Kerro.
        Ikävä
        84
        1074
      4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

        Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
        Ikävä
        139
        986
      5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

        Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
        Raamattu
        573
        942
      6. Mika Muranen juttu tänään

        Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
        Sananvapaus
        1
        897
      7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

        Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
        Tv-sarjat
        8
        872
      8. Kotipissa loppuu

        Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
        Kuhmo
        19
        832
      9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

        Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
        Tv-sarjat
        9
        664
      10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

        On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
        Kokkola
        8
        630
      Aihe