Nyt se myrkyn lykkäs, pitäisi korjata valonpesurin pyyhin kun mun vanhassa autossani on xenonit.
Tuo täysin turhan pyyhkimen vaihto maksaa yli 600 euroa.
Kiertääkseni ongelman haluaisin vaihtaa tavalliset halogeenit xenonien tilalle. Mitenköhän se onnistuu jos onnistuu? Tämä on varmasti harvinainen kysymys, mutta olen tosissani, rahaa ei ole ylimääräistä laittaa tuollaiseen pelleilyyn.
Eli onko jotain adapteria saatavana tai jotain kikkaa että pääsen katsastuksesta läpi?
Tavalliset polttimot xenonien tilalle
21
7388
Vastaukset
- ap.
Niin moottoria tarkoitin tietysti
- ? ?
Tarkoitatko nyt valonpesurin pumppua vai?
- alkup.
Ei kun sitä moottoria joka pyörittää pikku pyyhinsulkaa umpion edessä. Sulka ei liiku tai jos liikkuu se jää pystyyn.
- autnet
no eise pyyhkimen korjaus voi 600€ maksaa,en katsonut minkä hintaisia uudet moottorit ovat mutta oletan et 50-100€ sais jo uuden,vanhankin voi huoltaa,(itse),onko ne alkuperäiset xenoksit sit voi tulla vähän ongelmia,mut jos jälkiasennetut niin se nyt on ihan iisi vaihtaa,minkäs sille sitten voi jos joudut viemään jonnekin korjaamolle,kirjoituksestasi päätellen et itse pysty tekemään moista pikku hommelia
- alkup.
Kyllä muuten maksaa. Moottorin hinta 250 ja työ päälle. On käsittämättömän hankalassa paikassa, puoli nokkaa pitää purkaa.
Alkuperäiset on, kyse ei pikkuhommelista.
Mutta tää menee sivuraiteille, halusin vain tietää miten xenonit voidaan vaihtaa normivaloihin, säästyisi rutkasti rahaa jatkossakin polttimoiden vaihdon yhteydessä. - paaliin vai kuntoon
alkup. kirjoitti:
Kyllä muuten maksaa. Moottorin hinta 250 ja työ päälle. On käsittämättömän hankalassa paikassa, puoli nokkaa pitää purkaa.
Alkuperäiset on, kyse ei pikkuhommelista.
Mutta tää menee sivuraiteille, halusin vain tietää miten xenonit voidaan vaihtaa normivaloihin, säästyisi rutkasti rahaa jatkossakin polttimoiden vaihdon yhteydessä.Olet kyllä ihan ensimmäinen joka haluaa huonontaa valoja.
Voit luultavasti hankkimaan uudet umpiot, purkamaan korkeajännitepiirin ja mitähän auton ajotietokone tykkää ja millaisia vikoja ilmoittelee jatkossa.
Auton vaihto voisi olla kohdallasi viisainta. - alkup.
paaliin vai kuntoon kirjoitti:
Olet kyllä ihan ensimmäinen joka haluaa huonontaa valoja.
Voit luultavasti hankkimaan uudet umpiot, purkamaan korkeajännitepiirin ja mitähän auton ajotietokone tykkää ja millaisia vikoja ilmoittelee jatkossa.
Auton vaihto voisi olla kohdallasi viisainta.Joo, ei se taida olla järkevää. Kai se on pakko suostua tuohon rahastukseen. Ostin oikein Haynesin kirjan neuvoksi jos vaikka tekisin itse, mutta en totta vie lähde irroittamaan puskuria, etulokasuojaa, lyhtyä, akkua telineineen jne.
Filosofisessa mielessä kysyisin, mikä kummajainen laittaa tilaamaan xenonit autoon? (Itse ostin käytettynä, en voinut valita). Siis se kuulaan sininen väri vai mikä? Eihän niillä nää yhtään sen paremmin kuin tavallisilla halogeeneillakaan!
Aikaisemmin ainakin valotehon kasvattamiseen riitti isompitehoiset polttimot vaikkei ne laillisia olleetkaan. Mitä helvetin järkeä on virittää kaiken maailman suurjännitemuuntajia sinne kun saman asian saisi aikaiseksi muutamaa wattia isommalla polttimolla.
No niin, pitäis mun se ymmärtää, se on se status jota jotkut haluaa. Ja sitten meikä kärsii kun ei oo varaa ostaa uutta järkevämpää. - valot ovat tärkeät
alkup. kirjoitti:
Joo, ei se taida olla järkevää. Kai se on pakko suostua tuohon rahastukseen. Ostin oikein Haynesin kirjan neuvoksi jos vaikka tekisin itse, mutta en totta vie lähde irroittamaan puskuria, etulokasuojaa, lyhtyä, akkua telineineen jne.
Filosofisessa mielessä kysyisin, mikä kummajainen laittaa tilaamaan xenonit autoon? (Itse ostin käytettynä, en voinut valita). Siis se kuulaan sininen väri vai mikä? Eihän niillä nää yhtään sen paremmin kuin tavallisilla halogeeneillakaan!
Aikaisemmin ainakin valotehon kasvattamiseen riitti isompitehoiset polttimot vaikkei ne laillisia olleetkaan. Mitä helvetin järkeä on virittää kaiken maailman suurjännitemuuntajia sinne kun saman asian saisi aikaiseksi muutamaa wattia isommalla polttimolla.
No niin, pitäis mun se ymmärtää, se on se status jota jotkut haluaa. Ja sitten meikä kärsii kun ei oo varaa ostaa uutta järkevämpää.järkevät xenonit eivät ole sinisiä, katso vaikka uusien autojen valoja. lapset luulevat mahdollisimman suurien arvojen olevan parhaat valot, mutta ne sinisen sävyiset ovat surkeita. Muotijuttuhan tuo jälkiasenteiset xenonit näyttää monelle olevan, valitettavasti, mutta orkkiset ovat todella hyvät ja suositeltavat.
- raha s tus
valot ovat tärkeät kirjoitti:
järkevät xenonit eivät ole sinisiä, katso vaikka uusien autojen valoja. lapset luulevat mahdollisimman suurien arvojen olevan parhaat valot, mutta ne sinisen sävyiset ovat surkeita. Muotijuttuhan tuo jälkiasenteiset xenonit näyttää monelle olevan, valitettavasti, mutta orkkiset ovat todella hyvät ja suositeltavat.
Mutta miksi xenonit, miksi ei vain isompitehoinen halogeeni?
- Helsinki haloo
raha s tus kirjoitti:
Mutta miksi xenonit, miksi ei vain isompitehoinen halogeeni?
lueppas aloituskin.
- 2-3 kertainen teho
raha s tus kirjoitti:
Mutta miksi xenonit, miksi ei vain isompitehoinen halogeeni?
No vaikkapa siksi, että uusilla xenoneilla lähivalojen kantama on liki 100 m eli huonompien halogeenikaukovalojen luokkaa & valokuvion leveys öbaut tuplat halogeeneihin verrattuna.
Ihan siitä pikku syystä, että xenonpolttimon valovirta on 2-3 kertainen halogeenipolttimoihin verrattuna. Halogeeneissä ei kertakaikkiaan riitä lumenit samanaikaisesti leveään ja pitkälle kantavaan valokuvioon eli se on parhaimmillaankin joko tai ja huonoilla umpioilla ei kumpaakaan.
Halogeeniapukaukovaloilla ryyditetyt xenonit onkin sitten samaa luokkaa kuin isoilla lisävalo"padoilla" ryyditetyt halogeenit auton keulilla. Paitsi ettei auton ulkonäköä tarvitse tuhota niillä padoilla. - puh puh puh poks
2-3 kertainen teho kirjoitti:
No vaikkapa siksi, että uusilla xenoneilla lähivalojen kantama on liki 100 m eli huonompien halogeenikaukovalojen luokkaa & valokuvion leveys öbaut tuplat halogeeneihin verrattuna.
Ihan siitä pikku syystä, että xenonpolttimon valovirta on 2-3 kertainen halogeenipolttimoihin verrattuna. Halogeeneissä ei kertakaikkiaan riitä lumenit samanaikaisesti leveään ja pitkälle kantavaan valokuvioon eli se on parhaimmillaankin joko tai ja huonoilla umpioilla ei kumpaakaan.
Halogeeniapukaukovaloilla ryyditetyt xenonit onkin sitten samaa luokkaa kuin isoilla lisävalo"padoilla" ryyditetyt halogeenit auton keulilla. Paitsi ettei auton ulkonäköä tarvitse tuhota niillä padoilla.No eihän se vaadi kuin lisää watteja siihen tavalliseen halogeeniin.
Haloo nyt, ettekö tajua että teitä on kustu silmään? Onko ne Lontoon olympiastadionin valot xenoneita, onko? No ei ole, niissä halogeeneissa on vain enemmän watteja.
Voi pyhä yksinkertaisuus sentään miten helppoa autokansaa on huijata. - 300C
alkup. kirjoitti:
Joo, ei se taida olla järkevää. Kai se on pakko suostua tuohon rahastukseen. Ostin oikein Haynesin kirjan neuvoksi jos vaikka tekisin itse, mutta en totta vie lähde irroittamaan puskuria, etulokasuojaa, lyhtyä, akkua telineineen jne.
Filosofisessa mielessä kysyisin, mikä kummajainen laittaa tilaamaan xenonit autoon? (Itse ostin käytettynä, en voinut valita). Siis se kuulaan sininen väri vai mikä? Eihän niillä nää yhtään sen paremmin kuin tavallisilla halogeeneillakaan!
Aikaisemmin ainakin valotehon kasvattamiseen riitti isompitehoiset polttimot vaikkei ne laillisia olleetkaan. Mitä helvetin järkeä on virittää kaiken maailman suurjännitemuuntajia sinne kun saman asian saisi aikaiseksi muutamaa wattia isommalla polttimolla.
No niin, pitäis mun se ymmärtää, se on se status jota jotkut haluaa. Ja sitten meikä kärsii kun ei oo varaa ostaa uutta järkevämpää.Kyllä ne ksenonit on paljon kirkkaammat, kuin halogeenit. Kyllä katsastus setä sen näkee, kun tarkastaa ajovalojen korkeuden säätömoottorin. Mersu painaa/nostaa hanuria, Chrysler 300C:ssä ajovalot "käy" ääriasennoissa ennen kuin tasaantuu, niinkuin teki myös skeidan superb:ssä ja Rs-Octaviassa.. Rouvalla on Kia Ceed, ni siinä ei säädy mikään automaattisesti :-D
- TosiAmmattilainen
300C kirjoitti:
Kyllä ne ksenonit on paljon kirkkaammat, kuin halogeenit. Kyllä katsastus setä sen näkee, kun tarkastaa ajovalojen korkeuden säätömoottorin. Mersu painaa/nostaa hanuria, Chrysler 300C:ssä ajovalot "käy" ääriasennoissa ennen kuin tasaantuu, niinkuin teki myös skeidan superb:ssä ja Rs-Octaviassa.. Rouvalla on Kia Ceed, ni siinä ei säädy mikään automaattisesti :-D
Skodan*
- Hdi163
alkup. kirjoitti:
Kyllä muuten maksaa. Moottorin hinta 250 ja työ päälle. On käsittämättömän hankalassa paikassa, puoli nokkaa pitää purkaa.
Alkuperäiset on, kyse ei pikkuhommelista.
Mutta tää menee sivuraiteille, halusin vain tietää miten xenonit voidaan vaihtaa normivaloihin, säästyisi rutkasti rahaa jatkossakin polttimoiden vaihdon yhteydessä.Taitaa sittenkin olla halvempaa, kuin vaihtaa umpiot tavallisiin. Samalla tavalla se keula silloinkin puretaan.
- purkuosa max 30eur
purkuautosta vaihto-osa on paras.Ja jostain yksityiseltä.
- kepillä koitetaan?
lampun pesin/pyyhin ei ole todellakaan turha kapine. Toisille näyttää riittävän se ettei poliisi pääse sakottamaan tai jää katsastuksessa kiinni.
Näkemine on melkoisen tärkeää autoilussa.- fsd faf ad
No se nyt on turhaakin turhempi vehje ja onhan se kumma ettei sen tarvitse toimia jos kyseessä on tavalliset valot, mutta jos paremmat xenonit niin tarvitsee.
Virkamiehen simputtamisella ei ole mittaa eikä määrää. - velkaelvytys
fsd faf ad kirjoitti:
No se nyt on turhaakin turhempi vehje ja onhan se kumma ettei sen tarvitse toimia jos kyseessä on tavalliset valot, mutta jos paremmat xenonit niin tarvitsee.
Virkamiehen simputtamisella ei ole mittaa eikä määrää.Nythän vika on vain siinä, että olet yrittänyt keulia ostamalla kalliimman auton kuin mihin sinulla oikeasti on varaa.
Osta ensi kerralla halvempi, niin on varaa myös pitää se kunnossa! - tyhjää puhut
velkaelvytys kirjoitti:
Nythän vika on vain siinä, että olet yrittänyt keulia ostamalla kalliimman auton kuin mihin sinulla oikeasti on varaa.
Osta ensi kerralla halvempi, niin on varaa myös pitää se kunnossa!Valoistako se auton hinta määräytyy? Se nyt vaan on niin, että xenonit tiputtavat auton arvoa vanhetessaan. Ei ole järkeä ostaa tonnin osia muutaman tonnin autoon.
- Rahamies
Vanha ketju enkä jaksa lukea kokonaan läpi, mutta umpiot pitäisi vaihtaa halogeeneille hyväksyttyihin, jos ko. automalliin on sellaisia saatavana. Silloin ei tarvitse pesureita eikä automaattista korkeussäätöä.
Tai sitten vaihdat xenonit saman mallisiin, mutta pienitehoisiin (max 2000 lumenia). Silloinkaan ei tarvita pesureita, mutta milläs tuon lumen-määrän todistat katsastuksessa... Menee polttimot uusiksi, en tiedä pitääkö ballastitkin vaihtaa.
No joku 600 euron korjauslasku ei pitäisi olla juuri mitään auton kokonaiskustannuksista. Viimeistään autoa myydessä häviää myyntihinnassa, jos on tuollainen vika korjaamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621576Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281546Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701348Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251252- 1281125
Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1751096Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271047Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3111040- 781036