Toisella paikkakunnalla asuvat vanhemmat.

voimattomat

Mitä tehdä, kun mieheni perheeseen kuuluu 4 veljestä. Asumme satojen kilometrien päässä. Muut veljekset vaativat, soittelevat, haukkuvat ja käyttätytyvät huonosti siksi, kun emme pysty käymään vanhuksia katsomassa sitä määrää mitä nämä muut veljekset odottavat meiltä. Sitten kun olemme käyneet ovat he haukkuneet koko ajan ja arvostelleet miestäni/minua. Tämän vuoksi käyntimme ovat harventuneet entuudestaan jo pitkän välimatkan vuoksi ja yritämme välttää kiusallisa tilanteita. Mieheni isä uskoo kaikki mitä veljekset/ heidän vaimonsa puhuvat ja on kääntynyt myös miestäni vastaan. Muut miniät eivät ole vieraalla töissä ja näin ollen ovat vapaita viikonloppuisin lähtemään kotoaan, kun viikolla pystyvät tekemään kaikki kotityöt. Lapsemme vaikea pitkäaikaissairaus on rajoittanut elämäämme aina ja oma jaksaminenkin on pitänyt huomioida. Surullista mieheni kannalta, että hän on joutunut ikään kuin syntipukiksi kaikkeen ja hänet on leimattu, ettei hän välitä vanhemmista. Puhuminen ei auta, se aiheuttaa riidan. Perheemme on kärsinyt tästä panettelusta vuosia, vuosia ja se vain pahenee. Nyt tuntuu, ettei ole muuta mahdollisuutta selvitä, kun katkaista heihin välit, niin paljon tämä tuottaa surua meille.

15

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pinoon ja poikki

      Kirjoititkohan väärälle palstalle ?

      • Voimattomat

        Tarkoitus oli saada isovnhemmilta ajatuksia. Jos oli väärä palsta niin sorry.


    • olkaa tarkkana

      Ovatko puolisosi vanhemmat jo iäkkäitä? jos ovat luulen että kyse on ennakoivasta perinnönjaosta... perinnönjakoon yritetään vaikuttaa ja osuuttanne vähentää teitä mollaamalla ja panettelemalla.

      Perintöä voidaan jakaa jo ennen kuolemaa, esim korut ja muut arvoesineet useikin päätyvät röyhkeiden perijöiden haltuun manipuloimalla vanhoja ihmisiä.
      Joskus selvää rahaakin annetaan etukäteen suosikkiperijöille ettei sille "välinpitämättömälle ja mitättömälle" mustalle lampaalle jää niin paljoa jaettavaksi.

    • ymmärrän

      kun perättömiä juttuja levitellään, ei ihme jos ei tee mieli käydä enää..

    • Veli on pahin

      Suhteellisen tuttua tekstiä! Olen aikuisikäni asunut toisella paikkakunnalla, mutta toinen veljistäni tyhjensi vanhmepieni kodin ennen heidän kuolemaansa arvoesineistä ja merkittävistä tavaroista kultakello ja piano mm.
      Veljeni hoidatti perheensä ruokailutkin vanhemmillani, tilautti jopa sanomalehden, vanha huonokuntoinen äitini joutui muutaman kuukauden ikäisen lapsenlapsensa hoitajaksi, kun vanhemmat loivat uraa. Äitini ei koskaan valittanut veljelleni, mutta sitä hanakammin minulle väysymystään -lapsi oli vielä hyvin itkuinen lapsi ja rauhaton.
      Nyt veljelläni on urputuksen aiheena vanhempieni hauta, mistä hän raportoi hyvin tarkkaan viemenäsä kukkaset ja kynttilät! Puuttuu enäää vain vaatimus tilille rahoista haudalle roudaamistaan kukkasista.Itse pyrin käymmään haudoilla keväisin ja syksyisin vieden vuodenaikaan sopivia kukkia.Että silleen.

    • Kaikkea on

      No enpä välittäisi olla tuollaisten sukulaisten kanssa tekemisissä. Itse kaiketi tiedätte oman jaksamisenne, sitä ei tarvitse todistella, ei edes omille veljilleen tms.
      Tuosta viimeisimmästä kommentista tuli mieleen Irwinin laulun sanat... Ellet sinä kovaa juokse, rahan luokse, joku toinen sen jo ottaakin. Älä nuku, heti herää, kaikki kerää, et sä muille periks antaa saa......

      • Tiedoksi.

      • voimattomat

    • nähty on

      kaikista parasta kun elää omaa elämäänsä, eikä raportoi kellekkään enää mitään..

    • viattomat

      Kiitoksia teille kaikille näistä kommenteista. Näistä sai paljon irti ajatuksia, joita olemme jo pähkäilleetkin. Olen päätynyt samaan mietteeseen. Elää omaa elämää eikä selitellä enään...

    • tasapuolisesti

      Mutta pidä huoli siitä, ettei sisaruksesi ylipuhu vanhempiasi testamenitissa.

    • mummukainen

      Asumme 50 km päässä omista lapsistamme. Kaupungissa käydessämme soitamme ennen lähtöämme oletteko kotona jos piipahdetaan Yleensä ilmoitetaan edellisenä päivänä. Joskus vastaus on tulkaa vaan mutta meillä on vähän sotkuista:) Emme mene sinne kodin siisteyttä katsomaan vaan tapaamaan heitä ja lastenlapsia. Pisti vaan silmään aloittajan kirjoituksesta kun koti oli jäänyt aamulla hujanhajan. Ette ole varmasti ainoita ihmisiä jotka eivät kerkeä järjestää aamulla kämppäänne kuntoon. Näin se on että talo elää tavallaan , vieraat tulee ajallaan.
      Meillä pelaa to systeemi eikä niistä vaatemytyistä lattialla oteta stressiä. Tärkeintä on yhdessäolo.

      • 9+12

        Hmmm ... missä kohtaa ap mainitsi jotain kotinsa siisteydestä?

        Ap.n ongelmana ei käsittääkseni ollut heille yllättäen tulevat vierailijat, vaan omaiset jotka vaativat heitä käymään miehen vanhemmilla ( ilmeisesti auttelemassa?) yhtä usein kuin itsekin käyvät vaikka ap.n perhe asuu satojen kilometrien päässä ja nämä vaatijat siinä lähellä.


      • mummukaiselle
        9+12 kirjoitti:

        Hmmm ... missä kohtaa ap mainitsi jotain kotinsa siisteydestä?

        Ap.n ongelmana ei käsittääkseni ollut heille yllättäen tulevat vierailijat, vaan omaiset jotka vaativat heitä käymään miehen vanhemmilla ( ilmeisesti auttelemassa?) yhtä usein kuin itsekin käyvät vaikka ap.n perhe asuu satojen kilometrien päässä ja nämä vaatijat siinä lähellä.

        Kyllä juuri näin. Ongelma on siinä, että me emme pysty osallistumaan vanhempien auttelemiseen.


    • Fakta

      Puhelin on keksitty.
      Soittakaa vaikka kerran viikossa samana viikonpäivänä, milloin tuntuisi että vanhuksille olisi sopiva aika vastata ( harrastukset)
      .( Meillä toimii samalla tarkistus soittona,tiedettiin, että kaikki on ok. jaettiin sisarusten kanssa soittopäivät.)
      Äitini sanoi minulle, ettei tarvitse lähteä ajamaan pitkää matkaa, kiitos kun soitit oli kiva kuulla mitä teille kuuluu.

      Vanhuksille voi olla rasittavaa, kun tulee yövieraita ja jatkuva hälinä.

      Nyt jo maksaa bensakin eli matkakuluja kertyy. Sillä rahalla soittaa monta puhelua.
      Valokuvia voi lähettää lapsista, Nimeä kuvan puolelle, kuka kuvassa on.(paremmin muistavat lasten nimet)
      Korttikin ilahduttaa ja lasten piirustukset.
      Vaikka tuntuisi, ettei vastakaikua tule, kyllä he näyttävät toisille ja tuttavilleen, kun heitä on muistettu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1739
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1708
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1011
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    10. 10
      980
    Aihe