Pitääkö luopua haaveesta aloittaa kamppailulaji?:(

kiitos auttajille!!

Hei! Ajattelin aloittaa jonkun kamppailulajin syksyllä, kun kovasti kiinnostaisi. Mielessä ovat olleet mm. karate, judo, aikido, taekwondo, krav maga, muay thai/thai boxing, brasilian ju-jutsu jne. Mutta on yksi ongelma:

Eli olen saanut sellaisen käsityksen, että kamppailulajit ovat hyvin teknisiä, ja niissä on paljon liikesarjoja ja koreografioita.
Minulla on todella huono rytmitaju, ja tästä syystä en ole pystynyt harrastamaan minkäänlaista tanssia kun menin aina niistä liikkeistä aivan sekasin. Kokeilin tennistäkin, mutta sekin tuntui niin tekniseltä, vaikka kuinka yritin niin en koskaan oppinut niitä erilaisia lyöntejä ja tekniikoita.. noloa. :( jo lapsena kiusattiin, kun en musiikintunnilla osannut rummuttaa rumpuja tai taputtaa rytmissä.

Olkaa ystävällisiä, ja älkää sanoko vain että kun tarpeeksi haluaa oppia ja tekee työtä asian eteen niin oppii, sillä kyse ei ole siitä.. mikä kamppailulaji olisi sellainen, että ei olisi koreografioita ja tekniikoita niin paljon?

6

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nelli n

      nyrkkeily, vaikkakin todella vaikea laji.

    • Zuudoo

      Judo. Toki siinäkin on askelia yms. mutta kaikkea harjoitellaan paljon myös otteluharjoituksena, eli hermosi eivät mene pelkkien muodollisten kuvioiden treenaamisessa ja voit oivaltaa "tekemisen kautta".

      Judon vaihtoehtoina ehkä paini, nyrkkeily ja BJJ. Unohda pelkkään tekniikkaan keskittyvät budotanssilajit.

    • GB Gym

      Ei tarvitse luopua. Katso GB Gymin tarjonnasta itseäsi kiinostava laji ja ilmoittaudu ensi viikolla alkavalle peruskurssille. Harrastajia meitä on kaikenikäisiä, sukupuolisia ja erilaisella urheilutaustalla. Tanssissa meistä menisi sekaisin miltei jokainen.

      Erityisiä koreografioita ei suoriteta missään meillä harjoiteltavista lajeista.

      Lisätiedot: http://www.gbgym.com/kamppailu/?page_id=13

      terveisin,
      Kari "Kapa" Valtiala
      Salivastaava/tiedottaja
      GB Gym ry.
      Hämeentie 153
      00560 Helsinki
      358 44 732 9549

    • Kisa ja kontakti

      Komppaan kahta edellistä postaajaa. Noissa lajeissa keskitytään tehokkaisiin tekniikoihin, eli muut kuin välttämättömimmät ja tehokkaimmat on aika ja kokemukset tuhansista otteluista karsinut pois (pääosin ainakin, toki judosta ja BJJ:stä löytyy niitä esoteerisempiakin tekniikoita, joita sitten ei pidetä kisatekniikoina, ainakaan toimivina kovaa vastustajaa vastaan, tai sitten ovat sellaisia jotka vain harva kykenee tekemään tehokkaasti).

    • taekwondo

      Itse suositteleln Taekwondo. Vaikka lajissa on vaikeita koreografioita niin ne kyllä ajan kanssa oppii. Ja mitä koordinaatio kykyyn tulee se vain paranee ajan myötä. Omalla kohdallani koordinaatiokyvyt ovat parantuneet huimasti aloittamisen jälkeen.

    • aikidotyttö

      Itselläni on hahmottamishäiriö ja harrastan aikidoa. Olen harrastanut lajia kohta kaksi vuotta ja vyöarvo on 3.kyu.

      Aluksi en hahmottanut että mitenkä nämä askeleet menee ja sitten kun treenaan seurassa jossa mennään paljon aseita niin pää meni ihan sekaisin. Sanotaan näin että tekniikoissa helpotti 5.kyun jälkeen kun tajusin että askeleethan on melkein kaikissa tekniikoissa samat. Aseiden kanssa (varsinkin uusimpien katojen kanssa) taistelen vieläkin. Välillä turhauttaa, mutta eteenpäin sanoi mummo lumessa. :) En ole antanut "sairauden" olla esteenä harrastukselleni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1772
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1224
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      72
      901
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      233
      872
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      855
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe