absenorin lopetus

huh huh

Minulla lopetettiin muutama kuukausi sitten Absenor-lääkitys "kerta laakilla" eli Absenor jätettiin pois ilman asteittaista pudotusta ja uusi lääke aloitettiin injektiona. Aluksi tuntui menevän hyvin, mutta nyt on ollut jo usean viikon ajan olo aivan hirveä! En saa nukuttua, ahdistaa, tuntuu ettei saa henkeä ym. kamalaa. Lääkäriin ollaan oltu yhteydessä mutta ainakaan toistaiseksi ei ole mitään suurempaa apua tullut, käsketty vain syödä rauhoittavia pahimpiin oireisiin. Kohtauksia ei ole tullut, se tietysti hyvä asia, mutta toisaalta jo miettii että kohtauksenkin kestää ennen kuin tämän kauhean olon. Nyt kun tuntuu,e ttä kohtaus "jää päähän pyörimään" ja juuri se tekee tämän kauhean olon. Uusi lääke joka aloitettiin on Vimpat, nyt sitäkin ollaan jo pudottamassa, koska on epäilty että kamala olo johtuu siitä.
Onko muila vastaavia kokemuksia Absenorin lopetuksesta?

8

2697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hugo.

      Ei ole kokemuksia tuon lääkkeen lopettamisesta, kun syön edelleen. Yleensäkin kuvailemasi oireet sopivat vieroitusoireisiin, jotka tulevat lopetuksesta. Yleinen suositus on juuri syödä pahimpiin vieroitusoireisiin rauhoittavaa.

      Käsittääkseni siis reagoi normaalisti lopettamiseen ja eikä sitä kannata hirvittävästä pelätä. Joissakin vieroitus on pitkäkestoinen, mutta yleensä oireet kai helpottuvat noin kuuden lopettamisen jälkeen ja keho ja aivot alkavat toimimaan normaalisti.

      Kerta laakista lopettaminen sopii joillekin. En tiedä, että miksi sinulla on lopetettu heti eikä astettain, mutta ehkä annoksesi on ollut niin pieni tai on katsottu, että kerrasta poikki on vaan paras ja tosiaan klaarat oireiden yli rauhoittavilla.

      Muista käyttää niitä rauhoittavia, jos meinaat tosiaan saada kohtauksen, sillä sitä ei ole hyvä tuossa vaiheessa saada.

      Kärsivällisyyttä ja toivottavasti saat apua vieroituksessa ja kunnon ruokaa ja rauhalliset olosuhteet. Olet pääsemässä irti lääkkeestä ja tsemppiä siihen.

      Muista, että et jää koukkuun sitten rauhoittaviin, joten niitä ei kannata syödä kuin tarpeeseen ja silloin kannata tuntea huonoa omaatuntoa, sillä se taasen vie kierteeseen ja saattaa pahentaa tilannetta.

      Tsemppiä ja onnea lopetukseen!

      Pääsisinpä itsekin eroon tuosta lääkkeestä tai enpä olisi edes koskaan aloittanut. Sillä on nimittäin etenkin monille naisille kouriintuntuvia vaikutuksia. Esim. lihomin en, kaljuuntuminen ja väsyminen.

      Summa summarum: Ota rauhassa ja toivottavasti joku tukee sinua, kun nyt on tämä tärkeä aika. Jos vieroitus ei nyt onnistu, niin ole iloinen, että lääkäri oli sitä mieltä, että siitä voi luopua tai turhana se poistetaan. Toivottavasti tilanteesi paranee.

      PS. Kirjoituksestasi päätellen et vaikuta ainakaan tyhmältä ja käsittääkseni tuollaista tekstiä ei voisi tuottaa todella pahoissa vieroitusoireissa.

      • Ei enää sitä väsymystä

        Minulla oli aikanaa Absenor. Lääkäri määräsi sen kolmen epilepsiakohtauksen jälkeen. Epilepsia johtui mielestäni heikosta yleiskunnosta kolmen antibioottikuurin jälkeen ja stressin yhteisvaikutuksena. Söin absenoria pari vuotta ja olin hirveän väsynyt silloin. Kohtauksia ei ollut joten vähensin annosta omin päin ja lääkärin kanssa juteltuani se lopetettiin kokonaan. Kohtauksia ei tullut lopetuksen jälkeenkin ja nykyään voin normaalisti. En muista että lääkityksen lopettamiseen olisi liittynyt sen kummempaa. Toki tein sen vähin erin. Lääkkeen lopetuksesta on jo vuosia. En tietenkään suosittele omin päin lääkkeen vähentämistä kenellekään mutta minun tapauksessa se toimi.


      • Riva lopetus
        Ei enää sitä väsymystä kirjoitti:

        Minulla oli aikanaa Absenor. Lääkäri määräsi sen kolmen epilepsiakohtauksen jälkeen. Epilepsia johtui mielestäni heikosta yleiskunnosta kolmen antibioottikuurin jälkeen ja stressin yhteisvaikutuksena. Söin absenoria pari vuotta ja olin hirveän väsynyt silloin. Kohtauksia ei ollut joten vähensin annosta omin päin ja lääkärin kanssa juteltuani se lopetettiin kokonaan. Kohtauksia ei tullut lopetuksen jälkeenkin ja nykyään voin normaalisti. En muista että lääkityksen lopettamiseen olisi liittynyt sen kummempaa. Toki tein sen vähin erin. Lääkkeen lopetuksesta on jo vuosia. En tietenkään suosittele omin päin lääkkeen vähentämistä kenellekään mutta minun tapauksessa se toimi.

        Reilut kolme vuotta sitten Porissa "erikoistumassa oleva (Tampereen hoitolinja)" yritti lopettaa kertalaakilla Rivatrilin minulta, vaikka yliopistokaupunkien neurologit tietävät, että se kuuluu lopettaa vähin erin. En suostunut Porissa lopettamaan kertalaakista noin epäpätevän käskystä, vaan menin yliopistokaupungin asiantuntijalle samasta asiasta.


      • Hugo.
        Riva lopetus kirjoitti:

        Reilut kolme vuotta sitten Porissa "erikoistumassa oleva (Tampereen hoitolinja)" yritti lopettaa kertalaakilla Rivatrilin minulta, vaikka yliopistokaupunkien neurologit tietävät, että se kuuluu lopettaa vähin erin. En suostunut Porissa lopettamaan kertalaakista noin epäpätevän käskystä, vaan menin yliopistokaupungin asiantuntijalle samasta asiasta.

        Joillakin se paras tapa on kerrasta poikki, mutta varmin tapa on välttää kaikki sivuoireet tai lieventää niitä on hidas lopetus.

        Eli neuvottelemalla ja neuvomalla lääkäriä, että miten haluat hän varmaan konsuntoisi... valelääkäri ainakin konsuntoisi;).


    • salleeni

      Mun mielestäin epilepsialääkkeen kerta laakista lopettaminen kuulostaa sangen erikoiselta, ja ensimmäisenä tulee mieleen, että minkälainen annos on ollut, miten pitkään käyetty, ja ennen kaikkea, mikä lääkäri tuollaista menee tekemään?! Eihän tuosta saa aikaiseksi kuin käsittämättömän neurologisen sotkun, niinkuin aloittaja kertookin tapahtuneen. Mitenkään ei voi tietää, mikä johtuu mistäkin, ja joudutaan lopettamaan lääke, jota ei ole vielä edes kunnolla kokeiltu; ollaan siis menty enemmän kuin ojasta allikkoon.

      Jos olisi omalla kohdalla, yrittäisin tavoittaa jonkun "toisen neurologin näkemyksen". Tuntuu, ettei ihan oikein olla toimittu. Mutta. Kuten sanottu, tämä on ihan mutua, ja voi mennä ihan metsään samalla kun jonkun viisaamman varpaille.

      • Hugo.

        Jos sinun kirjoituksesi on mutua, niissä näkyy kuitenkin vankka kokemus ja tietämys.


    • hätääntynyt

      Kyllä meilläkin oma neurologi kes.sairaalassa olisi toiminut niin kuin ennenkin
      lääke vaihdoksissa,että olisi vähentänyt absenoria vähitellenmutta yliop.sairaalasta
      annettiin ohje,että kerta pläjäyksellä absenor pois ja vimpat inj."sisään. Nyt on
      oloni ollut suorstaan kaottinen ja päivystävät nuoret lääkärit eivät tiedä epilepsiasta
      ja sen oireista juurikaan mitään.(anteeksi vaan mutta minulla on ep ja haluaisin ,että saan asiallista ja ammatillista hoitoa) Toivonkin nyt ,että minua hoitava
      neurologi tekee niin kuin ennenkin lääkevaihdoksien suhteen,eikä kenenkään
      ep potilaan tarvitse kärsiä niin kuin minun.

      • salleeni

        En muutes löydä mitään tietoa injektio-muodosta, laitatko linkin, että pääsen ajattelemaan asiaa eteenpäin. Ainoastaan tabletti, siirappi ja infuusio. Onko se jollain muulla nimellä tms.


        Mutta. ei se vaan tunnu oikealta.

        Epilepsiaa sairastavat joutuvat todella usein kärsimään. Jo itse epilepsia on kärsimys. Ei tarkoita tietenkään sitä, että se olisi oikeutettua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2830
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      212
      1818
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1502
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1261
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1188
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      254
      1126
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1032
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      78
      895
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      770
    Aihe