Lapset tappelee jatkuvasti

sergtrse

Meillä lapset 1v9kk ja 3v3kk tappelevat nykyään jatkuvasti ihan koko ajan. Keskenään eivät leiki enää lastenhuoneessa ja jos hetkeksikään jättää heidät kahdestaan leikkimään, jotta saa siivottua, tehtyä ruoan tms., niin heti alkaa hirveä huuto, tappelu. Jäähyt eivät auta ja oonpa tukistanutkin, mutta mikään ei auta!! Onko vanhempien tehtävä KOKO AJAN viihdyttää lapsia? Ulkoilemme monta kertaa päivässä yms. mutta mielestäni kyllä lasten pitäisi oppi olemaan hetkiä ihan itsekseenkin. Meillä se ei onnistu ja siksi TV on usein lapsille päällä, jotta saan tehtyä kotihommat, nolottaa myöntää. Ollaan miehen kanssa molemmat aivan loppu tähän lapsiperhehelvettiin. Sanoin äsken esikoiselle, että äiti ei enää kestä, lähden kohta töihin ja aion olla siellä aina (aloitan työt pian monen vuoden kotiäitivuoden jälkeen). Harmitti kyllä jälkeenpäin, mutta kun mun hermot ei enää kestä, niin minkäs teet. Onneksi sentään tajusin lähteä töihin, ei oo hyväksi tääkään että äiti on aivan raivohullu väsymyksestä :-(. Olen niin katunut tätä pientä ikäeroa!

8

1172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isukki.

      Olen entistäkin helpottuneempi siitä, että olen pysynyt lujana ja sanonut että koska minulla on jo lapsi, ei ole mitään syytä enää yrittää toista.

      Tässä yhdessäkin on jo työmaata mutta että 2 tai useampi, ei ei ei.

      • Pipepo

        Ei lapsia tarvitse viihdyttää koko ajan! Oikea kasvatus riittää. Miksi ihmeessä lapsia pitää tehdä, jos ei viitsitä myös kasvattaa heitä? Sitten ihmetellään, kun lapset eivät tottele. Haloo!


      • sergtrse

        öö...pitäskö tän jotenkin auttaa mua?


      • sergtrse
        Pipepo kirjoitti:

        Ei lapsia tarvitse viihdyttää koko ajan! Oikea kasvatus riittää. Miksi ihmeessä lapsia pitää tehdä, jos ei viitsitä myös kasvattaa heitä? Sitten ihmetellään, kun lapset eivät tottele. Haloo!

        Ehkä vanhemmalta lapselta onnistuu tuo että ei tartte koko ajan viihdyttää tai jos on vaan se yksi lapsi (meilläkin lapset leikkii hyvin itse yksin jos toinen on muualla), mutta kaksi uhmaikäistä (vajaa 2 -ja 3-vuotiaat), pieni kämppä ja yhtälö on valmis. Itse olen kyllä lapseni kasvattanut, ovat olleet kotihoidossa ja nytkin aloittivat vain 3 päivänä viikossa osa-aikaisen hoidon. Tulin siihen johtopäätökseen, että tuonikäiset yksinkertaisesti tarvitsisivat tosi paljon sitä aktiviteettia ja virikettä päivän aikana ja kun kesällä kaikki kerhot yms. ovat kiinni, niin siks turhautuvat ja riitelevät. Kaipa se on kyse myös lasten luonteesta yms. toiset sisarukset tappelee enemmän ja toiset vähemmän. Kummasti itse jaksaa nyt paremmin kun käy välilllä töissäkin.


    • riitapukareita

      Kuule sergtrse, on ihan normaalia että sisarukset tappelee. Meillä myös vähän väliä kuuluu huutoa ja tappelua. Välillä itkee toinen ja välillä toinen. En minä jaksa moneenkaan riitaan sekaantua. Joskus kysyn mitä tapahtui ja laitan ne pyytään anteeksi toisiltaan. Se on kova pala lapselle, pyytää anteeksi.

      Hieman matsit rauhoittui kun muksut lähti päiväkotiin kun aloitin työt. Päiväkodissa ovat eri osastoilla, joten kotona leikit sujuu mukavemmin. Eivät varmaan kerkeä "kyllästyyn" toisiinsa.

      Lapseni nyt 3,5v. ja 4,5v. sekä eskarilainen

    • ed

      Nimenomaan,miksi niitä kersoja pitää vääntää nuon pienellä ikäerolla, kaikkihan sen tietää että kaks pientä tappelee! muitten touhua katsoneena ja viisastuneena, meillä tulee lapset 5 vuoden ikäerolla.

    • stressi mama

      sillon on helppo puhua TEKEVÄNSÄ lapset pitemmällä ikäerolla kun tuntee/ tietää olevansa helposti sikiävää laatua.... no me SAATIIN lapset pienellä ikä erolla 1v1kk ja aina toivoin saavani enemmän kuin yhden lapsen. Meidän lapset nyt sattu vaan olemaan vähän hankalempaa laatua kummallakin koliikki sitten esikoisella refluksi jota ei normi lääkärit osannu diaknosoida... apu saatiin esikoisen ollessa 7kk ja sitten yritettiin opetella nukkumaan jos vaikka onnistus ennen toisen syntymää... Poika syntyi tasan kuukauden päästä tyttäremme 1v synttäreistä enkä ollut nukkunut yötäkään. Pojallemme nyt 1v 10kk diaknosoitiin maitoallergia joka on vaivannut syntymästä asti mutta itse ei tajuttu asiaa kuin puoli vuotta sitten ja sen jälkeen tapeltu lääkäreiden kanssa että kirjottaisivat todistuksen allergiasta.... No nyt sitten lapset harrastavat jatkuvaa tappelua ja olen sitä mieltä että tarvisivat enemmän aktiviteettia joten lähden töihin ja vien lapset osa-aikaiseen hoitoon ennen kuin joudun itse suljetulle osastolle.... Eli toivottavasti tämän alkuperäisen kirjoituksen kirjoittaja on saanut apua töissä käymisellä mä toivon sitä niin kovasti itsellenikin!!

    • Mutsison

      Lapsia saadaan, ei tehdä. Se kun ei nyt ole vaan itsestään selvää että laitanpa kalenteriin että minulle sopisi tulla juuri tuolloin 5vuoden päästä toinen lapsi. Että olisi kivasti kalenteroitu sopimaan elämääni. Sitä paitsi itselläni on veljeni kanssa 3,5v ikäeroa ja muistan usein kuinka se oli vähän liikaa eikä löytynyt oikein yhteisiä leikkejä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      277
      2943
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1001
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe